Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poekkie schreef:@LWDaisy: dat hooi-verhaal ben ik zeker mee akkoord. Er moet een basis kwaliteit kunnen verwacht worden van het voer. ‘T zou voor mij wel anders zijn als bvb de pensionners het afgesproken hooi krijgen (van goede kwaliteit, geen schimmel en blikken) en de eigen paarden duur duits kruidenhooi bvb. Dat noem ik dan eigen keuze staleigenaar.
Qua putten is dat idd mijn redenering. Ik zou ook nooit mijn paarden los laten lopen als ik daarna niet meteen zou slepen.
Die manegepaarden ga ik dan weer niet met je mee. Ieder eigen keuze over zijn paard. Als jou paard buiten komt en verzorgd wordt naar wens, dan vind ik niet dat je je met de manegepaarden hoeft te bemoeien. Maarja dat is mijn mening.
Ik geef nog een voorbeeld… een van mijn paarden zet ik ‘s nachts apart van de kudde ivm aangepast dieet. Voor pensionpaarden doe ik dat niet, heb ook die mogelijkheid niet. Is dat dan een ‘voorkeursbehandeling’? Ik vind van wel maar vind ook niet dat pensionners daarover zouden mogen klagen.
Poekkie schreef:Die post van mij is lang geleden…
Maar ik heb hier de optie om 1 paard veilig apart te zetten bij mijn shetjes. Als die plek overdag vrij is, is dat fijn en kan die gebruikt. Maar ik wil een van mijn eigen paarden ‘s nachts daar apart in de zomer. En heeft een ander pensionpaard ook zoiets nodig dan is dat pech maar zal die moeten verhuizen. Ik zet de behoeften van mijn eigen paard(en) op 1.
Poekkie schreef:Hoe doe jij dat dan als mensen voor lange wandelingen of op wedstrijd gaan?
Nu eig nog op geen enkele stal meegemaakt dat er een probleem was met paarden apart zetten. Maar zo zie je maar dat je het als stalhouder nooit voor iedereen goed kan doen.
Poekkie schreef:Mijn paard staat dan gewoon ernaast bij de shetjes. Is nog steeds zichtbaar en contact over de draad mogelijk. Alleen niet meer bij het eten. Nooit iets van gemerkt. En leren ze anders maar gewoon worden.
DuoPenotti schreef:Ik ben zo'n ei die dan de belangen van de pensionner voorop zet en mijn paarden het dan "slechter" hebben.
En dan nog krijg je bagger over je heen, terwijl ik dan al met een schuldgevoel liep ik doe het niet voor alle paarden goed.
anjali schreef:DuoPenotti schreef:Ik ben zo'n ei die dan de belangen van de pensionner voorop zet en mijn paarden het dan "slechter" hebben.
En dan nog krijg je bagger over je heen, terwijl ik dan al met een schuldgevoel liep ik doe het niet voor alle paarden goed.
Als je een commerciele stalling hebt dan brengen de pensionpaarden toch het geld binnen waar de eigen paarden ook van leven? Als pensionklanten zien dat je je eigen paarden beter zou behandelen dan die van hen, dan heb je kans dat ze een andere stalling gaan zoeken. Want dat gaat steken. Maar jij @DP doet dat dus juist niet! De klant is koning toch?