famkeY schreef:Een vraagje voor zowel de koper als verkoperwat is de praktijk wat betreft eerste bezichtiging bij een pony of paard? Kunnen jullie of laten jullie de persoon in kwestie er gelijk op rijden? Of is dat bijvoorbeeld bij de 2e bezichtiging. En hoevaak verwacht je als verkoper dat iemand de pony of paard gaat uitproberen zodat je zeker weet dat voor beiden een klik is? Probeer me alvast een beetje voor te bereiden.. maar ben nogal beschermend naar onze paardjes dat ik het zo lastig vind om anderen erop te laten
ze zijn super betrouwbaar, daar ligt het hem niet aan hoor. Gevoel is lastig..
Als ik kom kijken voor een al ingereden rijpaard dan verwacht ik dat ik de eerste keer dat ik kom ,nadat hij is voorgereden,meteen zelf erop mag om te proberen. Vroeger was het zo dat je dan nog 1 of 2 keer kwam proefrijden maar tegenwoordig gaat de handel zo snel dat je daar vaak de tijd niet voor krijgt en meteen moet beslissen,anders gaat een ander ermee vandoor.Wel wordt meestal afgesproken dat de koop is gesloten mits het paard wordt goedgekeurd (positief koopadvies voor het doel van de koper).In lage prijsklasse wordt niet altijd gekeurd.