miereneter schreef:Blaze, wat een goed idee, die agenda! En ik benijd je niet. Sinds deze winter sta ik niet meer doe-het-zelf, weet dus nog goed hoe dat afzien was vorige winter. Ben zo blij dat ik daar vanaf ben. Het werk zelf vind ik niet erg, maar de kou, de nattigheid, de modder, het slepen met water en hooinetten in het donker: dat hoeft nou niet per se.
Moska, goed van jullie. Zo fijn als je paard gewoon een trailer op en af kan zonder gedoe.
Voeten geven zit de mijne weer in een lastige periode. Als ik het regelmatig doe, gaat het snel weer goed. Behalve bij de smid. De voorvoeten = omhoog gaan. Smid is enorm geduldig, respect voor die man, maar ik schaam me dood. Kan er alleen lastig aan werken, want hij doet het alleen bij het bekappen.
Ja precies dat! Maar ik vind het zo fijn dat die van mij 24/7 buiten staan en ik eigenlijk alles zelf kan bepalen. Ik ga een automatische voerbak maken dus dat scheelt al werk en tijd. Wil ze eigenlijk ook zindelijk maken (nu mee bezig) d'r ik ook niet elke dag perse de mest op hoef te ruimen. (nu poepen ze nog waar bij de hooibak) maar wellicht ga ik ook weer naar pension als m'n oude merrie het loodje legt. Ik sta alvast op een wachtlijst voor een hele fijne waar eigenlijk nooit een plekje vrij komt
Wat betreft het voetjes optillen. Komt het door de manier waarom de hoefsmid z'n voet vast houdt? Of misschien de vijl? Zelf heb ik een botte vijl van de hoefsmid, die gebruik ik ook af en toe en ik hou voetjes op dezelfde manier vast als de hoefsmid. Doet hij het bij een stalgenootje ook? Wellicht vind hij het raar als jij het niet doet maar iemand anders?
Ik gebruik bij de hoefsmid een horslyx en dat werkt erg fijn. Hij bouwt hiermee het geduld voor een tijd stilstaan op en zelf doe ik het zonder en dan steeds langer doen of voetjes uitkrabben en "vijlen"
Wellicht heb je er iets aan