Zo veel gebeurd de afgelopen week

@AlwaysH Fijn dat het zo goed gaat en zowel jij als Nobli zien er goed uit. Nobli mooi wat aangekomen en jij wat afgevallen. Altijd zoveel fijner als je zelf ook goed in je vel zit.
@JuliavH is er wat veranderd wat betreft voer nu in de zomer? Hier zijn ze allemaal heel druk van het jonge gras... Dus wellicht doet dat ook wat met Zaza. Fijn dat je na dat drukke en drammerige gedrag een fijne les hebt kunnen rijden en wat balen van Barry. Hopelijk blijft het nu goed gaan.
@roosjenat mm ooit wat naars meegemaakt dat je springen zo spannend vind? Denk dat het inderdaad goed is om regelmatig te blijven doen. Ook voor het dressuurmatige is het goed om af en toe wat te springen. Tenminste zo ervaar ik dat.
En dat je geen winstpunt hebt, jullie gingen zo hard de laaste tijd en zo goed, is helemaal niet erg om even een keer wat mindere punten te hebben. Gewoon lekker zo doorgaan zoals je nu al doet

Hoe gaat het met Wodan oppakken? Lukt dat een beetje?
@nessinator Fijn dat het met de paardjes zo lekker gaat nu en wat een mooi hoofdstel heb je!
Af en toe een aantal dagen vrij is ook lekker voor ze.
@sintara wat fijn dat de buitenrit zo goed ging. Het weer was in ieder geval heerlijk

@plop1997 goed bezig geweest in ieder geval!
Sorry mocht ik iemand vergeten zijn...
Ik heb best een heletijd niks geplaatst. Vorige week dinsdag heb ik superfijn gereden en de proeven geoefend voor afgelopen zondag en toen woensdagochtend.... met een dikke kogel/pees op stal en ze wilde er niet op lopen...... Ik in dikke paniek, was t zelfde beentje als waar ze ook blessure had en ik zag t al weer helemaal voor me dat dit 2/3 jaar ging duren. Maar goed, waarschijnlijk gewoon domme pech want elke dag was het minder dik en na een uur in de paddock kon ze er alweer mee rennen en doen. Hele week dus niet echt wat gedaan maar wel zondag op wedstrijd gegaan, nadat ik uiteraard zaterdag wel even had gekeken of ze echt goed liep. Uiteindelijk 175,5 en 166 punten. Ik was zelf al super tevreden na die tijd en daar ging het om. De spanning zat zowel bij mij als bij Elaya heel hoog, dus echt een goede proef gingen we toch niet neerzetten. 9 mei mogen we weer! Moet gewoon weer even vaak doen en dan komt het vanzelf goed.
Verder is afgelopen vrijdag de natuurgeneeskundige dus langs geweest. Ook die bevestigde dat hij niks kon zien bij de pees/kogel wat het dikke been had veroorzaakt. Wel lichte artrose rechtsvoor in de kogel, maar dit is zo minimaal dat het niet ernstig is. Hier heeft hij haar dan ook wat voor gegeven. Verder kwam er gelukkig ook niks ernstigs uit zijn onderzoek. Er is sprake van hormonale disbalans (bijnieren), deze zijn te actief.
Gevolg: Hierdoor is de avleesklier endocrien overbelast, gisting in de darmen, verzuring in de spieren, nieren zijn belast (zorgt voor strakke rug en lenderen), vocht bij t hart (zorgt er ook voor dat t een dieseltje is), kristallisatie afvalstoffen op de gewrichten en er is sprake van ophoping van de afvalstoffen in de voeten (kan zorgen voor gevoelig lopen).Hiervoor heb ik middeltjes besteld en die zijn sinds vandaag allemaal binnen dus aan die kuur gaan we beginnen. Ik maak de kuur op en dan laat ik weten of ik verbetering zie/merk. Dingen die ik vooral merkte waren dat de benen wat meer vocht vasthielden, dat er bij het aandraven af en toe een hoestje was en dat de laatste weken haar buik (in de buurt vd flanken) wat opgezet waren. Nu ik het zo uittyp lijkt het best ernstig maar kan ik dus oplossen middels homepoathische middeltjes. Jaren geleden had ik dus echt niet verwacht zoiets te doen, was mij toen veel te zweverig

Inmiddels zijn we gewoon weer lekker aan het werk en heeft mijn osteopaat/ stalgenoot er een aantal keer op gereden. Dit gaat super en ze kan zowel Elaya als mij veel leren dus dat is super