Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:39

Goedemorgen!

Zo veel gebeurd de afgelopen week :D Eerst even reageren op jullie.
@AlwaysH Fijn dat het zo goed gaat en zowel jij als Nobli zien er goed uit. Nobli mooi wat aangekomen en jij wat afgevallen. Altijd zoveel fijner als je zelf ook goed in je vel zit.

@JuliavH is er wat veranderd wat betreft voer nu in de zomer? Hier zijn ze allemaal heel druk van het jonge gras... Dus wellicht doet dat ook wat met Zaza. Fijn dat je na dat drukke en drammerige gedrag een fijne les hebt kunnen rijden en wat balen van Barry. Hopelijk blijft het nu goed gaan.

@roosjenat mm ooit wat naars meegemaakt dat je springen zo spannend vind? Denk dat het inderdaad goed is om regelmatig te blijven doen. Ook voor het dressuurmatige is het goed om af en toe wat te springen. Tenminste zo ervaar ik dat.
En dat je geen winstpunt hebt, jullie gingen zo hard de laaste tijd en zo goed, is helemaal niet erg om even een keer wat mindere punten te hebben. Gewoon lekker zo doorgaan zoals je nu al doet ;)
Hoe gaat het met Wodan oppakken? Lukt dat een beetje?

@nessinator Fijn dat het met de paardjes zo lekker gaat nu en wat een mooi hoofdstel heb je!
Af en toe een aantal dagen vrij is ook lekker voor ze.

@sintara wat fijn dat de buitenrit zo goed ging. Het weer was in ieder geval heerlijk :D En fijn dat je ook echt verschil merkt na het oefenen met wandelen.

@plop1997 goed bezig geweest in ieder geval!

Sorry mocht ik iemand vergeten zijn...
Ik heb best een heletijd niks geplaatst. Vorige week dinsdag heb ik superfijn gereden en de proeven geoefend voor afgelopen zondag en toen woensdagochtend.... met een dikke kogel/pees op stal en ze wilde er niet op lopen...... Ik in dikke paniek, was t zelfde beentje als waar ze ook blessure had en ik zag t al weer helemaal voor me dat dit 2/3 jaar ging duren. Maar goed, waarschijnlijk gewoon domme pech want elke dag was het minder dik en na een uur in de paddock kon ze er alweer mee rennen en doen. Hele week dus niet echt wat gedaan maar wel zondag op wedstrijd gegaan, nadat ik uiteraard zaterdag wel even had gekeken of ze echt goed liep. Uiteindelijk 175,5 en 166 punten. Ik was zelf al super tevreden na die tijd en daar ging het om. De spanning zat zowel bij mij als bij Elaya heel hoog, dus echt een goede proef gingen we toch niet neerzetten. 9 mei mogen we weer! Moet gewoon weer even vaak doen en dan komt het vanzelf goed.

Verder is afgelopen vrijdag de natuurgeneeskundige dus langs geweest. Ook die bevestigde dat hij niks kon zien bij de pees/kogel wat het dikke been had veroorzaakt. Wel lichte artrose rechtsvoor in de kogel, maar dit is zo minimaal dat het niet ernstig is. Hier heeft hij haar dan ook wat voor gegeven. Verder kwam er gelukkig ook niks ernstigs uit zijn onderzoek. Er is sprake van hormonale disbalans (bijnieren), deze zijn te actief.
Gevolg: Hierdoor is de avleesklier endocrien overbelast, gisting in de darmen, verzuring in de spieren, nieren zijn belast (zorgt voor strakke rug en lenderen), vocht bij t hart (zorgt er ook voor dat t een dieseltje is), kristallisatie afvalstoffen op de gewrichten en er is sprake van ophoping van de afvalstoffen in de voeten (kan zorgen voor gevoelig lopen).Hiervoor heb ik middeltjes besteld en die zijn sinds vandaag allemaal binnen dus aan die kuur gaan we beginnen. Ik maak de kuur op en dan laat ik weten of ik verbetering zie/merk. Dingen die ik vooral merkte waren dat de benen wat meer vocht vasthielden, dat er bij het aandraven af en toe een hoestje was en dat de laatste weken haar buik (in de buurt vd flanken) wat opgezet waren. Nu ik het zo uittyp lijkt het best ernstig maar kan ik dus oplossen middels homepoathische middeltjes. Jaren geleden had ik dus echt niet verwacht zoiets te doen, was mij toen veel te zweverig :')

Inmiddels zijn we gewoon weer lekker aan het werk en heeft mijn osteopaat/ stalgenoot er een aantal keer op gereden. Dit gaat super en ze kan zowel Elaya als mij veel leren dus dat is super :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:16

Altijd spannend, dikke paarden benen :( Gelukkig is het alweer over.
Ik vind het dapper dat je zo na een week rust op wedstrijd bent gegaan, je hebt weinig kunnen oefenen dan, of niet?

Mel had na de buitenrit allemaal krasjes en een klein wondje op de koot van haar achterbeen, dus die is nu ook dik.. Ik denk tenmiste dat dat het is *fingers crossed*

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:08

Juliavh: Balen van het dikke been bij Barry zeg.. Hoe gaat het nu met zijn been?

Zo te lezen een fijne en leerzame les gehad met Zaza! Ook fijn dat de buitenrit erg goed ging.

AlwaysH: Succes dit weekend!

Felien_kyra: Klopt inderdaad, heel wat jaren geleden ben ik er afgevallen met een hersenschudding als gevolg. Sindsdien ook nooit meer uit galop over een hindernis geweest. :Y)

Dankjewel voor de fijne woorden! Wodan ligt alweer een beetje stil helaas.. Dat komt doordat ik doordeweeks maar tijd heb voor 1 paard en Miley heeft natuurlijk prioriteit. En dan is in het weekend mijn motivatie weer op :+

Balen van het dikke been maar gelukkig toch nog goed gekomen! Het is inderdaad het belangrijkste dat jezelf tevreden bent! De jury ziet je maar 5 minuten en die beoordeeld natuurlijk met 0 kennis van jullie. Dus dan vind ik je eigen gevoel altijd het belangrijkst. En ook helemaal geen slechte punten, is altijd lastig om er weer in te komen. Gewoon veel ervaring op doen en dan wordt het vanzelf minder spannend!

Sintara: Balen van Mel haar dikke achterbeen.. Ik duim voor je dat het mee valt!

28 en 29 april 2021

Gisteren en vandaag was Miley vrij, ik ben niet helemaal fit dus even rustig aan doen. Hopelijk kan ik haar morgen weer oppakken.

Wil eingelijk ook even één proefje inplannen, de bedoeling is dan proef 11. Ik wil me eingelijk even focussen op één proef om zo een goede proef te kunnen rijden en niet twee halve proeven en vanuit daar weer op te bouwen naar twee proeven.

Sintara

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:36

Het was gister gelukkig al een stuk dunner, want ik moet nu in elk geval tot zondag in isolatie :( baal baal..

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:54

Sintara: Fijn dat het alweer wat dunner is, hopelijk zet dat door. Wel heel erg balen van je isolatie..

30 april 2021

Het regende zo hard dat ik Miley nog maar een dagje vrij heb gegeven. :+

1 mei 2021

Vandaag na 3 dagen Miley weer opgepakt, ze liep heel fijn! We hebben balkjestraining gedaan en dat vond ze heel leuk om te doen, ze werd mooi fanatiek. Zelfs in galop balkjes 'gesprongen' dus dat is voor mij al een mooie stap!

En nu is het alweer mei, wat gaat de tijd snel haha.

Doelen april 2021

- 4x L2 starten (online) Niet gehaald, we hebben 2x online gestart
- 1x L2 starten (meetmoment) Behaald!
- Wijken helemaal bevestigen We zijn al een stukje verder maar nog niet helemaal zoals ik wil
- Verruimingen nog verder verbeteren Mag echt nog een stuk beter
- Minimaal 1x springen Behaald!

Nieuwe doelen Mei 2021
- 2x op meetmoment in de klasse L2
- minimaal 3x springen
- Meer trainen met balkjes
- Vereniging lessen meerijden dressuur/WE

Nieuwe doelen Mei 2021 Wodan
- 2x per week hem oppakken
- Een keertje vrijspringen

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:42

2 mei 2021

Vandaag met Miley balkjes training gehad. We hebben hele leuke oefeningen gedaan en ze liep erg fijn!

3 mei 2021

Net voor het eerst verenigingles gehad, was echt super leuk! We hebben eerst aan de dressuur gewerkt en daarna wat Working Equitation oefeningen gedaan. Ging echt super goed en het was een fijne les. Nu al weer zin in volgende week. <3

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 23:13

Wat is het stil hier dames..!
Ik houd het maar even bij haha.

4 mei 2021

Miley was vandaag vrij

5 mei 2021

Vandaag kwam de zadelpasser voor de nacontrole. Het zadel lag nog steeds helemaal goed en er hoefde niks aangepast te worden. Daarna nog even zelf gereden maar niet zo heel lang, de wind was te overdreven. :+

6 mei 2021

Vanavond Miley gereden. Toen ik haar uit de wei ging halen ging het een beetje mis helaas.. Ze kwam met haar oren in de nek naar me toe gerend en draaide zich snel om, om daarna een trap te geven.. Die raakte (gelukkig!) vol mijn bovenbeen, die is nu dus helemaal blauw en dik. Ben er wel enorm van geschrokken aangezien het echt een gerichte actie was, geen idee ook waarom ze het precies deed. De aankomende tijd ga ik haar eerst maar op een andere manier uit de wei halen om de veiligheid te bewaren. Ze heeft ook verder niks weer gedaan was echt alleen tijdens het ophalen in de wei..

Daarna nog wel gereden en dat ging wel heel fijn! We hebben wat nieuwe oefeningen mee gepakt zoals de slangenvolte in galop en gebroken lijnen in galop.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 23:49

Jeetje, wat een nare actie van miley.. Ik snap heel goed dat je daar niet zo van gediend was. Hoe gaat het nu met he been?

Ik doe met Mel nu weer even iets rustiger aan, het is zulk maf weer en opzich kan een beetje rustig aan doen geen kwaad.

Vandaag heb ik eens gewoon in stap 'lange teugelen' geprobeerd, bij de schouderpositie begonnen. Ze snapte er helemaal niets van maar ze deed haar best en er is een begin :D .

Ze slaakte een hele diepe zucht van opluchting toen het klaar was hahaah

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:49

Mijn been is vooral erg blauw en dik maar verder niet veel last ervan gelukkig.

Leuk eens wat anders met Mel! Ondanks dat ze het niet helemaal snapte wel een leuk beginnetje kunnen maken zo te lezen :D

7 mei 2021

Vanavond Miley gereden en we hebben gesprongen! Zelfs sinds jaren uit galop over een hindernis geweest. Was echt maar 30 cm maar wel een hele overwinning voor mij! Heel blij mee <3

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:58

Hey. Ik reageer morgen even uitgebreid. Drukke dagen gehad en nu ontzettend moe...

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 16:51

@roosjenat kan me goed voorstellen dat je bent geschrokken, gelukkig dat het verder wel meevalt...
Soms snap je echt niet waarom ze bepaalde dingend doen he...
Maar hey wat super goed dat je een sprong hebt gemaakt! :D En de hoogte maakt niet uit, eerst het vertrouwen in het springen maar weer terug krijgen.

@sintara, heb je goed om af en toe even rustig aan te doen. Kan zowel voor jezelf als voor het paard even heel fijn zijn. Ook leuk om nieuwe dingen te oefenen he, vooral als je merkt dat ze het op een gegeven moment gaan snappen.

Mijn doelen van april:
Doelen april
- B proefje oefenen
- Elke week longeren (waarvan 2 keer longeren met cavaletti's)
- 3 keer springen (zelf of met les)
- Minimaal 2 keer op buitenrit
- Werken aan de galop

Jaaa oke 1 doel niet gehaald, maar we zijn wel 2 keer op butienrit geweest. Het weer was er ook niet echt naar de afgelopen week... Super tevreden dus! Zelfs ons eerste wedstrijdje meegepakt en morgen hebben we weer een dressuurwedstrijd (of nouja dat noemen ze: onderlinge oefenwedstrijd voor winstpunten ;) )

Mijn doelen voor de maand mei:
Doelen mei
- Minimaal 2 keer springen
- Minimaal 2 keer op buitenrit
- Wedstrijd rijden/ proef online opnemen

Verder zijn er eigenlijk even niet zo heel veel doelen. Ik wil gewoon lekker doorgaan zoals we nu bezig zijn. Met mijn ene instructrice ben ik erg bezig met rechtrichten en met mijn andere met het voorwaarts/ aan mijn been zijn en het loswerken. Van beide wat doen werkt erg goed. We gaan echt lekker vooruit en heb zin in morgen. Verder ga ik vanaf juni op de woensdagavond weer elke week naar clubles. Rijd dan in een groep waarbij elke week springles is. Dressuurles heb ik nu thuis al genoeg en wil toch ook dit jaar de springwedstrijden weer oppakken :D

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:11

Oke ben het toch wel met @roosjenat eens dat het wel erg stil is hier :')

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:34

Felien_Kyra schreef:
Oke ben het toch wel met @roosjenat eens dat het wel erg stil is hier :')

Ik vergeet telkens om hier uitgebreid verslag te doen of heb er geen tijd voor om op iedereen te reageren :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:42

Ik heb gister gewandeld in het bos, zonder ander paard erbij. Dat vind ze nog steeds echt niet relaxt maarja soms moet je hé als paard.

Alleen ging het gister dus onweren op de terugweg. Zelden zo'n bang paard gezien :(:) ik dacht echt, die vliegt er zo in d'r uppie vandoor. Maar uiteindelijk kon ik haar een klein beetje afleiden en haar in een soort zijwaartse piaffe afgewisseld met een paar cirkeltjes het bos uit gekregen. Eenmaal uit het bos was ze weer rustig.

Ik was eigenlijk al heel trots dat we tegelijk thuis kwamen :=

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:32

Felien_kyra:

Alsnog 4 mooie doelen behaald vorige maand, top zeg! Ook leuke doelen voor mei, dat moet vast goed komen.

Hoe ging de wedstrijd gisteren?

Sintara:
Sneu dat ze zo bang was voor het onweer.. Wel heel fijn dat je haar toch een beetje hebt kunnen afleiden! En het fijnste dat je samen heel weer thuis kwamen :D

8 en 9 mei 2021

Beide dagen dressuurmatig getraind, ze liep heel erg fijn. Als tip van mijn instructeur meegekregen om haar tijdens de training soms wat meer vrijheid te geven dus daar hebben we mee geoefend.

Vanavond hebben we WE les, heel veel zin in. :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:07

10 mei 2021

Net terug van de WE les, wat was het leuk!!

Verschillende WE oefeningen uitgevoerd en veel tips meegekregen. Daarnaast ook een sprongetje gemaakt, eerst met 1 balk op de grond en daarna een kruisje van 50 cm. Stiekem trots op mezelf dat ik het toch gedaan heb! Het springen gaat dus echt steeds een stukje beter. :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:18

Ik zal even snel updaten en kom later even teruglezen enzo. Zit midden in mijn PVB.

Gisteren 11/5 is de schiefel van Nobli bekeken. De dierenarts had scan apparatuur ed mee zodat ze binnen konden kijken.
Wij maakten ons niet zo zeer zorgen om de schiefel zelf, maar de dikte die we er onder wat vreemd vonden.

De schiefel is rustig. De dierenarts zei direct ‘pezen zijn helemaal goed’. Pfieuw!! Hij lijkt niet actief dus voor nu houden we dat op een schoonheids kwaaltje. ;)

Dikte onder de schiefel leek een irritatie te zijn van de huid. Of course; ons paardje van suiker had zijn tere huidje weer beschadigd. Waarschijnlijk tijdens de beschadiging van dat been ook de huid geïrriteerd. Hier hebben we een zalfje voor en dit koelen we om de zwelling af te laten nemen. Maar dat is geen nood aan de man. Gelukkig.

Afbeelding

Afbeelding

En we zijn druk met de trailer, maar ik maak een topic als die af is en link hem dan wel even.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:32

Leuk roosje! Heb je nog foto's? :):)
En goed nieuws always!
Tja dat huidje he.. Heel herkenbaar helaas :+
Wat Mel ook heeft is een goede ontstekingsreactie op wondjes, ook op de benen. Over het algemeen hebben paarden dat juist niet voldoende. Het maakt pas beschadigde huid dikker en warm, omdat er meer bloed heen gaat maar dat bevordert dus wel de genezing. Heeft nobli dat ook?

Ik heb gister gelongeerd, Mel super braaf. Ze kan nu ook heel goed voltes sluiten en openen in alle gangen.
Daarnaast is het eindelijk gelukt om streches uit te leggen. Dus naar links en rechts stretchen en zeg maar 'de buiging'. Het moeilijkste was het uitleggen dat ze het snoepje moest aanpakken :').. Doet ze nu altijd ook al laat ze hem soms weer vallen. Maar het gaat er ook niet om dat ze ze opeet natuurlijk

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:45

Geen idee, hij loopt ook nooit kreupel ofzo. Wordt gewoon snel dik. Maar alles ontsteekt inderdaad snel. Nu een zalfje ontstekingsremmer.
Nobli kan ook niet tegen prikbeestjes zoals je op de foto ziet. Hij is echt een paardje van suiker hihi. Maar tot nu toe wel harde been in dat opzicht dat ze wel tegen een stootje kunnen...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:53

Oh dat is wel balen dat het echt ontsteekt wbt bacteriën :( dat had Mel alleen bij die kniewond, verder heb ik zowat nooit iets aan wondjes hoeven doen. Geneest razend snel

Prikbeestjes herken ik ook, maar gelukkig lijkt ze niet erg lekker :P elk bultje valt enorm op

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:01

Oja, ik heb nog een vergelijkingsfoto:
Afbeelding
Afbeelding

Weet je hoeveel centimeters groter ze is geworden in omtrek?
Spoiler:
15 cm :))

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:52

AlwasyH:

Goed nieuws gelukkig! En wat leuk een trailer gekocht, zijn jullie hem zelf aan het opknappen?

Sintara: Nee helaas geen foto's, ben bijna altijd alleen met Miley weg dus heb niemand om foto's te maken helaas.

Fijn dat het longeren met Mel goed ging! Ze is mooi opgeknapt zeg, goed bezig. *D

11 mei 2021

Miley is vrij vandaag.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:38

Sintara schreef:
Oh dat is wel balen dat het echt ontsteekt wbt bacteriën :( dat had Mel alleen bij die kniewond, verder heb ik zowat nooit iets aan wondjes hoeven doen. Geneest razend snel

Prikbeestjes herken ik ook, maar gelukkig lijkt ze niet erg lekker :P elk bultje valt enorm op

Ja alleen die knie idd. en het wondje op zijn oor.
Verder nóg niks. Maar hij is wel gevoelig. Snel ditjes en datjes.

Mel ziet er super uit!! <3

@roosjenat, ja klopt!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:47

AlwaysH schreef:
Sintara schreef:

Ja alleen die knie idd. en het wondje op zijn oor.
Verder nóg niks. Maar hij is wel gevoelig. Snel ditjes en datjes.

Mel ziet er super uit!! <3

@roosjenat, ja klopt!

Leuk zeg!! Ben benieuwd naar het eindresultaat. :D

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:50

Hey,

gisteravond al even bijgelezen maar was te moe om te reageren (iets met laatste week voor het eerste keer inleveren mijn scriptie :') ).

@roosjenat Wat lijkt WE mij ook interessant. Zou je kunnen aangeven in dit topic of in pb wat je zo de eerste lessen doet? Ik wil zelf mijn rijden wat meer gaan afwisselen en kan uiteraard googelen, maar vind het leuk om er meer over te horen en zelfs een sprongetje gemaakt lees ik:D

Mijn wedstrijd ging goed! Had 174 en 178,5 punt. Waren terechte punten hoor, helaas zelf echt wat domme foutjes die mij een winstpunt hebben gekost... :') Wel terecht commentaar. Kreeg alleen op een vd proeven de opmerking: maak gebruik vd hele bak, maar goed dat is wat lastig als paardlief alles eng vindt :') Is niet dat ik de hele bak niet wil gebruiken, maar op zo'n moment en met zulke spanning dan lukt het gewoon niet altijd. 12/13 juni staat de volgende wedstrijd gepland :D Ga als het goed blijft gaan eind mei even een jaarstartkaart aanvragen.

@Sintara Wat is mel goed opgeknapt en fijn dat het longeren zo goed ging :)
Wat betreft het onweer, ik zou zelf ook niet relaxed zijn dus snap haar wel haha :')

@alwaysH Nobli ziet er ook steeds beter uit zeg. Vervelend dat ie zo gevoelig is qua wondjes en plekjes, maar goed, als je dat maar weet. Hier heeft ze wel regelmatig een wondje maar volgens mij is ze gewoon onhandig of als ze met andere paarden in de wei een keer speelt dan gaat het soms wat ruw. Maar goed, dat krijg je als ze in een groep buiten staan ;) Zolang het niet tot bloedens of blessures toe is denk ik dan maar :D Fijn dat de Schiefel verder niks met zich meebrengt!

En dan nu even een update over El en haar middeltjes van de natuurgeneeskundige.
Ik zie haar opgezette flanken afnemen dus dat is goed, ook de hoeven voelen minder warm aan en merk dat ze nu op een punt is dat het even minder gaat met hoe ze zich voelt. Dit komt heel vaak voor. Ze is wat gevoelig met poetsen bij het gedeelte rug, flanken, buik en ook met rijden is ze eerst extra gespannen. Dit is natuurlijk niet zo gek als er vanalles veranderd in haar lichaam, alleen maar een goed teken dus ;) Heb daar ook nog even contact over gehad met de natuurgeneeskundige.

We mogen wel gewoon lekker doorrijden hoor en op zich is ze na wat loswerken ook wel ontspannen. Ook heeft mijn stalgenoot haar gisteren gelongeerd omdat ik niet zo goed wist of ik tijd had om wat met haar te doen. Dit ging erg goed. 's avonds heb ik nog even met haar gewandeld. Wil dit dus gaan opbouwen en ben begonnen met 5 minuten heen en 5 minuten terug gisteren. Vind dit zelf nog best spannend omdat ze alles heel eng vind als ik haar zo meeneem om te wandelen. Dus kan ik mooi gaan uitbreiden voor extra beweging. Dit vind ik dan namelijk wel weer hard nodig want ze is echt te dik...
Ik heb dan ook voor nu naast mijn maanddoelen ook wat jaardoelen:

- Elaya terugkrijgen op haar oude gewicht (in de tijd voor de blessure had ze altijd een mooi gewicht)
- Met Elaya kunnen wandelen waar ik ook maar heen wil
- Graag zou ik ook aan het eind van dit jaar de dressuurteller op B+5 willen hebben en die staat nu op B+3, dus zonder al te veel pech moet dit lukken :D
Ik wil niet te hoge eisen stellen wat betreft de wedstrijden aangezien dit mij in het verleden altijd demotiveerde.

Aanal weken geleden (voor ze de zomerweide in gingen):
Afbeelding

Even een beeld voor jullie van hoe ze er op dit moment (staan nu aantal weken in de zomerweide) uitziet:
Afbeelding

Gaat dus wel heel snel nu bij haar....
De staleigenaar zag het ook dus we gaan daar nu ook gewoon even wat in veranderen :D