Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twirrewyn

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 08:49

Ik had ook al goede ervaringen gehoord over stal Westfriesedijk. Ik heb hier in Friesland nog een paar contacten die soms ook een leuke draver te koop hebben staan.
Vandaag eerst even kijken bij een stal middenin het bos. Hopelijk is dat wat. Zou wel leuk zijn, lekker veel bosritten maken

Mona1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 09:44

MairiMacBran schreef:
Wij gaan vrijdag naar stal Westfriesedijk. Via de app hebben we al wat foto’s en filmpjes gehad en wat info gekregen over de paarden.
Hoe bevalt jouw aankoop Mona?

Heel goed!
11 jarige merrie, zadelmak maar niet ingereden, maar dat was ook geen eis voor mij.Eind oktober hadden ze daar veel paarden die nog niet ingereden waren, misschien nu wat meer.
Mijn merrie heeft een heel lief karakter en leert snel. Hoewel ze 4 jaar stil heeft gestaan en 2 veulens heeft gehad, kon ik binnen 1,5 maand al beginnen met rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:51

Ze ziet er erg lief uit!
Ik ben erg benieuwd hoe het vrijdag gaat.

Mona1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:29

MairiMacBran schreef:
Ze ziet er erg lief uit!
Ik ben erg benieuwd hoe het vrijdag gaat.

Snap ik! Houdt ons op de hoogte :)
Bij mij ging het eigenlijk heel snel, eigenaresse meldde dat ze nog een leuke merrie had staan. Dus kennis gemaakt, gepoetst, gewandeld en gereden. Toen een paar dagen bedenktijd en daarna de knoop doorgehakt (mits ze door de keuring kwam, wat gelukkig zo was). Binnen 8 dagen was ze er al.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 11:41

Bij welke dierenarts heb je laten keuren? We zijn absoluut onbekend in Noord-Holland dus ik heb geen idee of er daar eentje in de buurt zit.
Ik hoor verder gelukkig alleen maar positieve verhalen over de stal, dus dat is wel heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:02

MairiMacBran schreef:
Wij gaan vrijdag naar stal Westfriesedijk. Via de app hebben we al wat foto’s en filmpjes gehad en wat info gekregen over de paarden.

Zeker hier heen gaan. Ik heb mijne hier ook weg, fan-tas-tisch paard. Werd niet mee geadverteerd want ik had hem al op het oog voor ze hem überhaupt hadden staan :+, heb hem onbeleerd gekocht en daar direct laten omscholen. In totaal heeft hij er drie weken gestaan. Heel eerlijke mensen, ik heb er zo nu en dan ook nog contact mee. Paarden worden netjes ingereden en omgeschoold. Ik heb kliniek Hollands Kroon laten komen voor de keuring daar. Kostte me toen 230 euro, was wel vorig jaar.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:47

Mona1995 schreef:
MairiMacBran schreef:

Heel goed!
11 jarige merrie, zadelmak maar niet ingereden, maar dat was ook geen eis voor mij.Eind oktober hadden ze daar veel paarden die nog niet ingereden waren, misschien nu wat meer.
Mijn merrie heeft een heel lief karakter en leert snel. Hoewel ze 4 jaar stil heeft gestaan en 2 veulens heeft gehad, kon ik binnen 1,5 maand al beginnen met rijden.

[ [url=m/vaRq1i.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/x8GXON.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/J928wS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een prachtige draver!
Hebben ze bij stal Westfriesedijk meer paarden staan dan waarmee ze adverteren? Zie vaak de foto's bij de advertenties voorbijkomen van dravers die zij al verkocht hebben.

Hier eindelijk de stal gevonden die aan alle eisen voldoet dus nu eerst nog even aan mezelf werken kwa balans en dan gaan we serieus zoeken!! Zo zin in. Ik vind het nu al spannend haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:10

Twirrewyn schreef:
Mona1995 schreef:
Heel goed!

[ [url=m/vaRq1i.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/x8GXON.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/J928wS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hebben ze bij stal Westfriesedijk meer paarden staan dan waarmee ze adverteren? Zie vaak de foto's bij de advertenties voorbijkomen van dravers die zij al verkocht hebben.

Hier eindelijk de stal gevonden die aan alle eisen voldoet dus nu eerst nog even aan mezelf werken kwa balans en dan gaan we serieus zoeken!! Zo zin in. Ik vind het nu al spannend haha

Zeker. Ik zou haar eens een appje sturen, heb ik ook gedaan. Die van mij had ze nog niet maar ging ze wel ophalen. Dan wordt daar nog niet mee geadverteerd, maar komt daarna wel “beschikbaar”. En er stonden idd andere dravers die nog niet op de site waren geplaatst.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:11

Ik ben net terug van een bezichtiging. Dier is alles wat ik zoek, behalve de leeftijd: 2,5 jaar. En helaas zit er minder ruimte voor onderhandeling in prijs dan vooraf verwacht....er was ruimte, maar we hebben beide andere gedachtes over hoeveel.

Beetje jullie mening: wat vinden jullie een goed bod voor een 2,5 jarige kruising waarvan ouders beide wel papier hebben. Groeit uit tot E-maat. Bekend met grondwerk, maar niet beleerd verder. Zelf dacht ik aan 3250, maar blijkbaar is dit niet genoeg. Ik vond het zelf nog wel een redelijk aanbod.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:45

Was het een kruising haflinger? Ik vind dan zelfs €3250 al veel geld :+

Ik ben gisteren bij een hele lieve E-pony wezen kijken, ze was helaas iets kleiner dan verwacht en ook wat smaller. Was super lief, rustig en braaf, maar voor mij iets te veel "pony". Als ze 5 cm groter was geweest, wat breder en iets ruimer gangen had gehad was het top.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:46

Ik vind de prijs ook flink, en als het dan niet 100% is wat je zoekt zou ik voorbij laten gaan

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:00

Ook jouw zoektocht gaat weer verder @noa..Op een dag vinden we ze wel!

Toch fijn om even te horen dat ik niet extreem laag heb geboden. Ik laat het bod staan, en als ze erop terug willen komen mag dat. Maar ga niet meer bieden voor een paardje waarvan ik niet weet of het onder het zadel ook wel een match gaat zijn. En waar ik zelf ook nog flink in ga investeren. Geduld....

Mona1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:45

Twirrewyn schreef:

Dank je!
Ja, Varya heeft niet op hun Facebook gestaan, ze was net de dag ervoor opgehaald. Er waren die week meerdere paarden binnen gekomen die nog niet online stonden.
Veel plezier bij de zoektocht!

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:59

Ook ik ben geslaagd *\o/*
Vandaag om 11 uur vertrokken, net thuis gekomen. Merrie was het ritje zeker waard, woensdag halen we haar op <3

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:18

K_nolan schreef:
Vandaag om 11 uur vertrokken, net thuis gekomen. Merrie was het ritje zeker waard, woensdag halen we haar op <3

Wat gaaf, gefeliciteerd!

Wat ik me alleen wel afvraag bij de dravers; gaan ze niet onwijs racen als ze met meerdere mensen rijdt? Ik weet dat (de meeste) Spanjaarden goed bij je blijven... Ik ben echt nog wel zoekende naar wat voor soort paardje het beste is voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:50

Gefeliciteerd K_nolan! Lange dag zo te lezen maar gelukkig met mooi resultaat.

xSCWx, mijne racet niet. Maar zijn arbeidstempo ligt wel hoger dan het gemiddelde paard, hij is gewoon erg enthousiast. Daarom ga ik eigenlijk altijd alleen naar buiten, niet omdat hij niet te houden is, maar wel omdat ik het niet eerlijk vind tegenover hem om hem steeds af te remmen terwijl het hem aan zijn reet zal roesten of er een ander paard bij is. Samen rijden zal ik doen voor mijn eigen plezier (gezelligheid!), hij trekt zich eigenlijk niets aan van gezelschap.

Hij is juist heel fijn te rijden buiten, goed zelfstandig en geniet er ook echt van. Verschilt wel per paard hoor, ken er ook wat die het niet kunnen/fijn vinden. Maar dat heb je met elk ras. In het begin wilde hij nog weleens in de koers stand schieten, hij heeft dan ook 6,5 jaar gekoerst. Maar dat heb je er echt zó uit gereden is mijn ervaring.

Afbeelding

Heerlijk blije oortjes: hij doet niets liever.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:14

K_nolan schreef:

Gefeliciteerd!! Veel plezier met je nieuwe paardje *\o/*

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:34

K_nolan schreef:

Gefeliciteerd! Wat heb je gekocht?

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:51

K_nolan schreef:

Wat super! Gefeliciteerd!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:10

Hi, mag ik me hier melden met een ietwat omgekeerde vraag?
Ik rij nu een paard voor een eigenaar dat ik eigenlijk graag zou willen kopen ergens dit jaar. Nou vind ik het lastig om in te schatten wat het paard zou moeten kosten, laatste keren dat ik een paard heb gekocht was 2008 en 2015, hele andere markt dus. Er staat ook weinig vergelijkbaars te koop omdat het paard pas laat in training is gekomen, en voor de leeftijd dus onervaren is. Zou ik een korte omschrijving kunnen geven waarbij mensen die wat actiever op de markt zijn kunnen aangeven wat ze denken dat een redelijke prijs zou zijn?

Kan natuurlijk ook direct de eigenaar vragen wat ze moet kosten, maar ben bang dat ie boven budget is dus ga liever iets beter beslagen ten ijs :o . Wil heel graag weten wat redelijk is, en als dat meer is dan mijn budget nu dan spaar ik nog lekker even door totdat ik met de eigenaar ga praten.

Poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:17

K_nolan schreef:

Gefeliciteerd! Heel benieuwd naar je nieuwe aanwinst.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:21

Eef_Bam schreef:
Ik rij nu een paard voor een eigenaar dat ik eigenlijk graag zou willen kopen ergens dit jaar. Nou vind ik het lastig om in te schatten wat het paard zou moeten kosten, laatste keren dat ik een paard heb gekocht was 2008 en 2015, hele andere markt dus. Er staat ook weinig vergelijkbaars te koop omdat het paard pas laat in training is gekomen, en voor de leeftijd dus onervaren is. Zou ik een korte omschrijving kunnen geven waarbij mensen die wat actiever op de markt zijn kunnen aangeven wat ze denken dat een redelijke prijs zou zijn?

Kan natuurlijk ook direct de eigenaar vragen wat ze moet kosten, maar ben bang dat ie boven budget is dus ga liever iets beter beslagen ten ijs :o . Wil heel graag weten wat redelijk is, en als dat meer is dan mijn budget nu dan spaar ik nog lekker even door totdat ik met de eigenaar ga praten.

Wil de eigenaar wel verkopen, al dan niet met een gunfactor naar jou?

De markt is belachelijk dus daar moet je je ook weer niet te veel op richten en voor de rest is het nog steeds dat het waard is wat de gek ervoor wil geven. En ja, er lopen nog altijd meer gekken los dan dat er vast zitten }>

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:04

K_nolan schreef:

He wat leuk, ik zie graag een foto.

Mona1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:06

Sjong schreef:
K_nolan schreef:

He wat leuk, ik zie graag een foto.

Ik ben ook heel benieuwd!
Waar ben je wezen kijken, K_nolan?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:20

ikke schreef:
Eef_Bam schreef:

Wil de eigenaar wel verkopen, al dan niet met een gunfactor naar jou?

De markt is belachelijk dus daar moet je je ook weer niet te veel op richten en voor de rest is het nog steeds dat het waard is wat de gek ervoor wil geven. En ja, er lopen nog altijd meer gekken los dan dat er vast zitten }>

De eigenaar wil wel verkopen maar heeft geen haast. Denk dat ik wel een gunfactor heb maar als er eerder een gek voorbij komt die de hoofdprijs wil betalen gaat ie gewoon weg. Eigenaar heeft ook in het paard geinvesteerd door de lessen te betalen en ons overal heen te rijden.

Kort samengevat: 7 jarig kwpn springpaard merrie van 1.65. Pas laat ingereden, neerwaarts en de grond in gebouwd, nog niet op concours uitgebracht. Was erg slap en liep op de kop toen ik hem in de zomer ging rijden, nu sterker en meer in balans, in principe bijna klaar voor een B parcours, springt normaal. Qua karakter ontzettend werkwillig en springt altijd, aanhankelijk in de omgang. Denk dat bijna iedereen er mee kan wegrijden, paard is alleen wel wat onzeker en kan als ze schrikt een paar passen flink verschieten, dus heeft wel een wat zekerdere ruiter nodig.