Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

woensdag komt de dierenarts dus dacht hem even te laten kijken of alles goed gaat, gewoon een checkup voor de zekerheid.

Earth schreef:Ach, sommige ukkies moeten nog ff uitklappen. Zijn van die ikea veulens he.
maar bij de gedachte dat ik er een moet verkopen jank ik al
het is toch iets speciaals om erbij te zijn enzo, echt mijn kleine frummeltje. Maarja.. mn vriend vermoord me ook
misschien zeg ik wel dat ik haar ga beleren eerst, dan kan ik het uitstellen en misschien zelfs voor elkaar krijgen niet te verkopen
ik heb er sowieso geen haast bij
ze vinden het echt heerlijk, Cookie racet de hele bak door 
soms loopt ze ook echt alsof ze de hele wereld aankan haha. Heb het geprobeerd te filmen
het is ’zijn’ kudde, hij is de leider. En nu is zn kudde uit elkaar gevallen dus hij loopt continu te roepen. Hij is heel gevoelig voor dat soort dingen als er iets niet klopt. Voor een paar uurtjes is niet erg en dan doet ie ook niks maar nu.. Vind het best een beetje sneu haha. En hij is jaloers, dus hij mocht gister avond even over de rand spieken, hij wist niet zo goed wat ie ermee aanmoest. En dana was er braaf mee
maar dichterbij mocht natuurlijk niet
gister was mama er en toen liepen we met de hond een stukje langs het land, en toen viel het op hoe ’volwassen’ de aan het worden is. Ze word over een paar dagen pas een jaar dus ze is nog een baby maar ze is maar 15 cm kleiner dan dr zwarte zusje. En sinds dat ze hier is, is ze ook al 15 cm gegroeid
laat het zo doorgaan

ze staan 2,5/3 km verderop. niet ver dus maar als de eigenaar van die boerderij gaat verhuizen ben ik de klos. en in kosten maakt het inderdaad niet zoveel uit, maar mn vriend denkt dat pip ook weggaat 
het zijn mijn paarden, die wil ik niet met jan en alleman delen
misschien wat gierig/egoistisch, ik weet het niet. maar ik heb er hard voor gewerkt om dit voor elkaar te krijgen dus weet niet of ik dat zomaar wil. ik ben denk ik te voorzichtig met mn beesten haha anoukwendy schreef:jaa ze word met het uur sterker
haha marigold, ik heb ze niet aan huis staanze staan 2,5/3 km verderop. niet ver dus maar als de eigenaar van die boerderij gaat verhuizen ben ik de klos. en in kosten maakt het inderdaad niet zoveel uit, maar mn vriend denkt dat pip ook weggaat
haha dat met ritten weet ik niet of ik dat zo zie zittenhet zijn mijn paarden, die wil ik niet met jan en alleman delen
misschien wat gierig/egoistisch, ik weet het niet. maar ik heb er hard voor gewerkt om dit voor elkaar te krijgen dus weet niet of ik dat zomaar wil. ik ben denk ik te voorzichtig met mn beesten haha
maar jou ken ik natuurlijk, dat is toch anders
en ik heb er ook absoluut geen haast bij, heel eerlijk heb ik het geld nu ook gewoon om ze allemaal te houden
dat maakt de keuze misschien ook wel moeilijker 

de zwarte heeft een te leuk karakter, alles gaat vanzelf en zo makkelijk. Daar kan ik nu al mee lezen en schrijven, met hoeveel 3 jarige ga je zonder zadel het bos in als je er voor de 6e keer opzit.. Pip is ook zo lief en makkelijk, wel een karaktertje, gister had ik was ruzie met haar omdat ze door de andere deur naar buiten moest wat ze weigerde. Maar dat maakt haar juist zo leuk. En ik moet heel eerlijk toegeven, dat had ik in het begin niet maar ik ben ook gewoon verliefd geworden op dana. Ik had me ervoor afgesloten maar een paar weken geleden is het dan toch gebeurd
maar die ga ik natuurlijk eerst inrijden dus geen haast. En cookie, ja, die heeft mn hart nu al gestolen haha, misschien ook omdat ze zo klein en schattig is maar toch. Ik denk dat ik maar ga zeggen dat ik haar zelf wil beleren, dan heb ik nog 4 jaar in ieder geval en blijft ze daarna gewoon
mn vriend vroeg of ik haar ging houden maar ik banketstaaf er maar overheen want hij wil dat ik wat wegdoe 

ik durf ze nog niet in het donker buiten te laten dus ik sleep ze wel mee haha. Maar ze hebben nu wel de inloopstal dus ze kunnen schuilen.
dan wil ze terug kriebelen maar ik ben bang dat ze happig word dus ze kriebelt maar iets anders terug
soms kriebelt ze zichzelf of de muur en waterbak haha. Ze heeft wel een karaktertje hoor, als ze niet meteen naar buiten mag omdat dana nog dr voer op moet eten word ze boos. Ik heb dan wel de deur vast open zodat ik kan knuffelen met ze maar ze steigert en bokt wat. Dan zeg ik wel dat ze dat niet mag haha, ook als de bipskriebels niet genoeg zijn bokt ze. Gister sloeg ze echt maar nadat ik mn stem wat verhefde en ze het daarna nog eens probeerde en ik het zei snapte ze wel dat het niet mocht. Ze is echt een monster aan het worden
maar zo lief
ik wil niet te boos op haar worden dat ze bang word maar ze komt nog steeds kriebels halen gelukkig
truus1957 schreef:Zo lief allemaal. Kan me je dilemma voorstellen of en wie weg te doen.
Ik geef je nog een overweging: je vriend eruit doen
geloof dat hij er nu 9 heeft. We zijn trouwens ook al bijna 6 jaar samen dus hij zal me er vast niet uitzetten. Hij was wel boos toen ik er met twee thuis kwam ipv alleen dana zoals ik had gezegd
maar we zijn nog steeds samen dus dit komt ook wel goed