[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:14

Update:

Het gaat aardig beter is te merken. De meneer ging eergisteren even rond rennen aan de longeerlijn. En vandaag kom ik em lekker vlot stappen. Hij krijgt enorm veel zin om echt te werken, maar we moeten nog even geduld hebben.

Ook z'n bijt gedrag is stukken minder. Laatste tijd heeft ie me niet meer geprobeerd te bijten, maar loopt makkelijker mee naar de wasplaats etc. Geen idee of dit komt omdat ik nu eens even een dagje over sla of dat ie zich gewoon goed voelt. Maar ik ben er blij mee :)

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:18

Corazon *\o/*

Anoniem

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:16

Gisteren met een vriendin weer de dubbele lange lijnen meegenomen (voornamelijk men positie) eerst zij in het midden ik er achter en toen los en beide er achter. Hij deed het zoooo knap. Alleen zat er een dikke spin in het dekje wat ik niet door had tot dat we iets zwarts zagen lopen hahaha. Vond ie niet zo leuk. Hij lijkt stukje bij beetje steeds beter te worden. Is aangekomen en heeft er weer zin in. Meneer wil graag werken. Nog even 2 maandjes geduld en hopelijk kunnen we dan na een 5 maanden weer aan de slag.

Volgende week komt de hoefsmid weer, ben benieuwd wat ze dit keer zegt. En of hij zich gaat gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:43

Gister de smid gehad, voor mij vrij intensief ivm m'n rug die 2.5/3 uur staan duidelijk nog niet aankan. Maar hij staat weer netjes.

Afbeelding

Tenopzichte van wat het was is er na 3 keer bekappen toch al wel een mooi verschil. Ijzer is aan de binnenkant iets ruimer weer gelegd, zodat hij nog meer gedwongen word rechter te gaan staan. Het is wel echt fijn om te zien dat ook corrigeren bij zo'n extreme stand toch wel kan. Het is alleen zien tot in hoeverre het lukt en of het ook goed blijft gaan natuurlijk. Ijzers waren ook heel netjes nog, maar toch nieuwe aangezien de oude niet fijn meer pasten. Achter had ie nog steeds wat rotstraal (wat je niet zou verwachten in de zomer) dus ga nu weer even teren, advies 2 keer per week.

Het project blijft overigens leuk, vooral nu hij weer looplust krijgt en vrolijk is. Ik krijg er ook weer meer zin in, waar dat een aantal weken geleden toch compleet anders om was.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:01

ik weet dat je alleen maar positieve commentaren wilt maar tjonge, wat staat dat dier toch op hoge hakken. Of deze foto moet heel erg vertekenen.

Passadena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:07

Kinke schreef:
ik weet dat je alleen maar positieve commentaren wilt maar tjonge, wat staat dat dier toch op hoge hakken. Of deze foto moet heel erg vertekenen.

En wat wil je daar aan veranderen met deze reactie ? ( Gewoon een normale vraag. Geen aanval)
TS kan de benen van het paard niet aanpassen :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:09

benen aanpassen lijkt me inderdaad wat cru ;)
Waarom die hoge hakken, dat vraag ik me af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:12

Kinke schreef:
benen aanpassen lijkt me inderdaad wat cru ;)
Waarom die hoge hakken, dat vraag ik me af.

Omdat niet alles in 1 keer goed kan zijn. Als je niets nuttigs te zeggen hebt, reageer dan gewoon niet. Nergens voor nodig. Hoefsmid corrigeer stukje voor stukje, omdat je anders weer meer problemen creert wat niet nodig is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:15

Tja, ik vind het juist zeer nuttig.
Ik zie ook niet echt verschil qua hoogte tussen je allereerste foto en deze. Maar misschien ziet het er van de zijkant wel anders uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:23

Kinke schreef:
Ik zie ook niet echt verschil qua hoogte tussen je allereerste foto en deze. Maar misschien ziet het er van de zijkant wel anders uit.

Dat jij het niet ziet boeit me vrij weinig, want ik zie het wel net als de hoefsmid en dierenarts. Je ziet ook echt dat de hoef anders begint te groeien. Wellicht niet op deze foto,maar hoef ook niet alles te delen. Het is gewoon even een update voor de mensen die het wel interessant vinden

Tot nu toe heb je trouwens niet echt altijd positief gereageerd, er zat altijd wel een negatieve draai aan. Dus ik wil je verzoeken niet te reageren als je niets positiefs te melden hebt. Want alleen negatieviteit heb ik niets aan.

Overigens heb ik een goeie smid, zij weet echt wel wat ze doet. Hoge hakken? Misschien zijn dat zijn benen wel? Je kent m'n paard niet en bent er niet bij. Pasadena overigens wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:39

Welke verandering zien jullie precies?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:44

Het is maar net hoe je het leest. Mij valt op dat jij je direct aangevallen voelt. Je zou ook uit kunnen leggen wat er al veranderd is, of hoe de smid het corrigeert bijvoorbeeld. Ik wil best positief reageren, maar ik zie gewoon niet wat er nu beter is aan die hoeven. En dat ik het dus niet interessant vind, dat is jouw aanname. Omdat ik niet direct halelujah wat geweldig roep? En je hoeft zeker niet alles te delen, maar juist als je vindt dat het er zoveel beter uitziet, dan lijkt het me logisch dat je dat laat zien?
Of niet, als je alleen maar reacties wilt hoe geweldig het gaat. Hoge hakken heeft niks met het uiterlijk van de benen te maken, ik heb het puur over de hoogte van de hoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:51

Kinke schreef:
Het is maar net hoe je het leest. Mij valt op dat jij je direct aangevallen voelt. Je zou ook uit kunnen leggen wat er al veranderd is, of hoe de smid het corrigeert bijvoorbeeld. Ik wil best positief reageren, maar ik zie gewoon niet wat er nu beter is aan die hoeven. En dat ik het dus niet interessant vind, dat is jouw aanname. Omdat ik niet direct halelujah wat geweldig roep? En je hoeft zeker niet alles te delen, maar juist als je vindt dat het er zoveel beter uitziet, dan lijkt het me logisch dat je dat laat zien?
Of niet, als je alleen maar reacties wilt hoe geweldig het gaat. Hoge hakken heeft niks met het uiterlijk van de benen te maken, ik heb het puur over de hoogte van de hoeven.

Je kunt moeilijk hoeven in 3 keer zo dus danig laten zakken dat ze als een kwpn er staan. Dat gaat gewoon weg niet. Dit is een traject van ruim een jaar. Verschil is in jullie ogen wss minimaal maar ik en de smid zien het wel.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:52

Misschien gek van mij , maar ik zie regelmatig voorbijkomen dat je
zegt dat het je niet boeit wat een ander ervan vind.
Misschien is het dan beter om gewoon niets meer te posten op bokt en
je eigen gevoel te volgen wat betreft je paard.
Jij weet tenslotte het beste wat goed is voor je paard en je hebt er
deskundige mensen bij. Dan hoef je de opmerkingen van andere ook niet meer te lezen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:57

Marije_1997 schreef:
Je kunt moeilijk hoeven in 3 keer zo dus danig laten zakken dat ze als een kwpn er staan. Dat gaat gewoon weg niet. Dit is een traject van ruim een jaar. Verschil is in jullie ogen wss minimaal maar ik en de smid zien het wel.

hoezo in 3x dan? Je eerste foto was ongeveer 8 maanden geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:57

Kinke schreef:
Marije_1997 schreef:

hoezo in 3x dan? Je eerste foto was van eind vorig jaar.

Toen werd ie nog niet gecorrigeerd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:58

ok, dus hij is nu 3x wat lager gezet?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:42

Kinke schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zie. Ook niet in vergelijking met de vorige foto's.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:53

Ik snap het ook niet. Bovendien kan ik het moeilijk rijmen met de "vooruitgang" die hij zou maken, waardoor je er zo veel maanden vroeger alweer op ging dan vooropgesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:25

Hoeven van een kwpner? In de basis hebben se meeste paarden een soortgelijke hoefvorm. Dit lijken nog steeds cola blikjes en dat is Voor geen enkel paard goed.

Nogmaals; wat zien jullie voor verschil?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:18

Humpiedumpie schreef:
Hoeven van een kwpner? In de basis hebben se meeste paarden een soortgelijke hoefvorm. Dit lijken nog steeds cola blikjes en dat is Voor geen enkel paard goed.

Nogmaals; wat zien jullie voor verschil?

TS is jullie geen verantwoording schuldig. Ze hoeft helemaal niet uit te leggen wat zij wel en niet ziet.
Sommige mensen hier op Bokt zitten al klaar om elke uitleg die TS op deze vraag geeft, sowieso af te branden, dus waarom zou ze nog? TS werkt met een dierenarts en een hoefsmid om de stand beter te krijgen, dat zijn de mensen op wie ze moet vertrouwen en overleggen, dat Bokt niet voldoende verschil kan zie is dan maar jammer, maar totaal onbelangrijk.

Ik ben het er mee eens dat TS regelmatig behoorlijk ongenuanceerd kan reageren, maar soms lijkt het ook wel alsof ze niets goed kan doen in de opinie van veel bokkers.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:43

TS,. heb je ook foto's van de zijkant? De rechterhoef lijkt steeds wat stijler te worden / meer gebroken voetas te krijgen in verloop van de tijd.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:51

Wat fijn dat de hoeven langzaamaan verbeteren! Ik ken helaas ook enkele paarden die nu rotstraal hebben, maar inderdaad zou je dat eerder verwachten in de winter

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:38

Daphara schreef:
TS is jullie geen verantwoording schuldig. Ze hoeft helemaal niet uit te leggen wat zij wel en niet ziet

Niemand zegt dat ze dat moet, maar vragen mogen gewoon gesteld worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:44

Plaats dan geen foto's... Echt, als je nu nog niet weet wat voor effect dat heeft, dus dat de kans bestaat dat je commentaar krijgt, dan is je snappertje echt een beetje stuk..

OT; ben het eens over de hoeven, als je al je berichten onder elkaar zet, ( en ja, dat kan ook hier) zie je echt weinig tot geen verschil. Nog steeds colablikjes.