[VOLG] Black Beauty Nala

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hjartje

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:32

Mooi zadel heb je nu! Zelfs als leek vind ik dat het goed te zien is dat deze veel korter is dan je vorige zadel. +:)+ Veel rijplezier!

Anoniem

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:56

ziet er goed uit!

ShettieCo

Berichten: 45
Geregistreerd: 19-01-20
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:13

Die laatse foto :D :D

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-20 21:21

Ik kan niet wachten om morgen weer te gaan rijden :):)

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 13:03

Hier vandaag ondanks de wind toch even naar stal. Wat gesleuteld aan het zadel en daarna geknuffeld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 16:09

Stormproof pony <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nala op 17-02-20 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnickT

Berichten: 1478
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:14

Aaww, inclusief mooi stormkapsel _/-\o_

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 16:16

Precies _O-

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:36

Heerlijk paardje heb je, zalig alles mee kunnen doen, er lekker op uit trekken, wat mis ik dat toch.
Hier worden we precies elk weekend getrakteerd op een of andere storm. Met een echtgenoot die brandweerman is wordt het niet geapprecieerd als ik erop uittrek met dit weer, hier hebben we veel bos.

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 16:49

Ik ben ook ver weg gebleven van de bomen, waar mogelijk. Ze is inderdaad echt geweldig, doet alles gewoon mee. Ben maar twee keer af moeten stappen, een keer voor een stapel flink wapperende plastic zakken (logisch) en een keer voor iemand die zijn paard liet grazen in de berm :')

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 13:03

Net nog eens het zadel op een paar manieren geprobeerd, maar ik krijg het gewoon niet zoals het moet. Toen ik de laatste keer afstapte en afzadelde begon Nala kusjes te geven. En toen stond ik naast haar te huilen ;( ze is zo lief en laat zoveel toe, soms sta ik daar te weinig bij stil.

Dat hele zadel gedoe, ik word er gewoon echt moedeloos van...

Anoniem

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:40

wat is nu het probleem precies? misschien krijgt een zadelmaker wel zoals het moet?

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 13:41

brokjes schreef:
wat is nu het probleem precies? misschien krijgt een zadelmaker wel zoals het moet?


Het zadel glijdt naar voren en haar schouder beweging tikt tegen de kussens aan.

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:47

Ik vind het zo rottig voor je! :(:) Je ziet haar echt heel graag en wilt niet dat ze lijdt. En ze laat helaas nauwelijks merken of iets haar pijn doet of niet. Ik zou er ook moedeloos van worden. ;(
Mocht ik er verstand van hebben zou ik je onmiddelijk helpen. Jammer genoeg heb ik van correcte zadelaanpassing ook te weinig verstand.

In jouw plaats zou ik proberen een zadelmaker te overtuigen om tegen betaling dit zadel op de rug te komen aanpassen. En er bij het telefonisch contact al geen twijfel over laten bestaan dat het dit zadel wordt en geen ander. Misschien krijg je iemand zo ver. En anders eens contact opnemen met de firma zelf? Die hebben misschien wel nummers van zadelaanpassers die van deze zadels verstand hebben.

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 13:50

soesita schreef:
Ik vind het zo rottig voor je! :(:) Je ziet haar echt heel graag en wilt niet dat ze lijdt. En ze laat helaas nauwelijks merken of iets haar pijn doet of niet. Ik zou er ook moedeloos van worden. ;(
Mocht ik er verstand van hebben zou ik je onmiddelijk helpen. Jammer genoeg heb ik van correcte zadelaanpassing ook te weinig verstand.

In jouw plaats zou ik proberen een zadelmaker te overtuigen om tegen betaling dit zadel op de rug te komen aanpassen. En er bij het telefonisch contact al geen twijfel over laten bestaan dat het dit zadel wordt en geen ander. Misschien krijg je iemand zo ver. En anders eens contact opnemen met de firma zelf? Die hebben misschien wel nummers van zadelaanpassers die van deze zadels verstand hebben.


Er zijn meer dan genoeg mensen met verstand van deze zadels, maar die wonen zo ver dat het al over de 100 Euro kost puur aan reiskosten.
Een "gewone" zadelmaker is inderdaad wel een optie, maar tot nu toe heb ik niemand kunnen vinden, helaas.

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 13:32

Vandaag met hulp van skyriding (via Chat met foto's, omdat ze helaas niet tot hier komt) de trekker opnieuw afgesteld, en ik ben er nu eigenlijk best tevreden mee. Ze liep er ook happy mee, en dat is het belangrijkste.


Afbeelding
Afbeelding

Hjartje

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:28

Goed nieuws! Hopelijk kan je dan nu eindelijk zorgeloos genieten van je nieuwe zadel en lekker rijden met Nala :j

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 19:11

Ik ga de trekker toch weer verkopen. Ik dacht dat het wel meeviel, maar ik zie afgeschuurde haren waar het zadel boven "hangt", en dat is voor mij echt een no go. Ook heb ik het gevoel met de korte kussens op een wip te zitten. Zit ik perfect recht dan is alles okay, maar leun ik naar voor of achter of ga ik lichtrijden, dan tikt het zadel op de schouders of op de rug.

Maaaaar de volgende kandidaat dient zich alweer aan... Een Massimo met Franse kussens, die 39cm lang is (nog korter als de wintec én de Trekker) en waar ik een 17,5" zit in heb. Hij lag op een Haflinger, dus qua boommaat moet het ongeveer kloppen (kan door de zadelmaker 2 groter of kleiner gemaakt worden). En het beste: de zadelmaker komt de 28e, ik mag het zadel een week op proef, en als 't niks is kan ik 'm terugsturen!

Vandaag heb ik gewoon wat getut en gespeeld, beetje energie eruit omdat ik morgen moet werken. Mijn zwarte pareltje <3

Afbeelding

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 18:42

Zo, de volgende zadel kandidaat is al aanwezig. Vrijdag komt de zadelpasser, het moet in ieder geval 1-2 maten smaller gebogen worden, maar dat kan bij massimo gelukkig.

Afbeelding
Afbeelding

01San

Berichten: 18772
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:32

Ahh wat een gedoe voor je.. hopelijk is dit zadel wel een succes

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 20:39

Achja... Komt ook weer goed!

01San

Berichten: 18772
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:39

Ja het houdt je van de straat zegmaar _O-

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 20:59

01San schreef:
Ja het houdt je van de straat zegmaar _O-


Als het nog langer zo doorgaat sta ik op straat, zullen we maar zeggen :')

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:03

En een Ninon Schutte zadel? Veel succes!

Nala

Berichten: 8221
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [VOLG] Black Beauty Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 23:45

Daar werd ik inderdaad ook al op gewezen, maar meer als maatwerk optie. Dat is echt iets wat ik zo ongeveer als laatste overweeg vanwege haar veranderlijkheid en het prijskaartje.