[VOLG] Akkie & Pluis ♡

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:40

Ik ben helemaaaaaaal niet jaloers hoor -O- :o

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 21:45

cherell0 schreef:

Haha! Blijven dromen en hard werken en dan wie weet! ;) :D
Zo ging dat bij ons ook! :j

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:35

Wow wat een prachtige plek zo voor je paardjes!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:37

Nadiine__x schreef:
cherell0 schreef:

Haha! Blijven dromen en hard werken en dan wie weet! ;) :D
Zo ging dat bij ons ook! :j

Tja dat hard werken heb ik zodanig gedaan dat ik met een dikke vette burn out loop |o

Maar inderdaad ooit kom ik er wel.
En met een vent die mijn dromen deelt ben ik al een stap dichterbij *\o/* :P

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:35

Lekker bezig, ze zagen er beiden heel gelukkig uit samen!
Hoe doe je het nu met toezicht op de paarden dan? Je slaapt daar nog niet of wel?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 16:58

Daphara schreef:
Lekker bezig, ze zagen er beiden heel gelukkig uit samen!
Hoe doe je het nu met toezicht op de paarden dan? Je slaapt daar nog niet of wel?

Ze zijn nog een beetje van slag, vooral pluis. Maar dat is met een weekje wel over. :)

Wij zijn daar overdag om te klussen, dus smorgens gaan ze naar buiten met een bak vol hooi en dan mest ik even vlug de stallen en gooi er hooi in voir de nacht. En als ik naar huis ga zet ik ze op stal en mest even vlug de paddock :)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 20:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De nieuwe hooibakken <3

Afbeelding
We. Worden thuis echt gemist, zo lief!

Afbeelding
En. Racoon oefend vast voor boerderij kat _O-

Amber812

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:30

Heee, ik kom ook volgen!

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:51

Die laatste foto, haha :D

Wat staan Akkie en Pluis daar heerlijk! Succes met de verhuizing!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 08:39

Paardenfann4 schreef:
Wow wat een prachtige plek zo voor je paardjes!

Ja het is echt genieten! <3

Amber812 schreef:
Heee, ik kom ook volgen!

Leuk, welkom! :)

Moirin schreef:
Die laatste foto, haha :D

Wat staan Akkie en Pluis daar heerlijk! Succes met de verhuizing!

Haha ja hij is leuk he? :')

Dankjewel, het is hard werken en lange dagen! Vandaag in huis bezig, hopelijk kunnen we dan snel over :j

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 12:45

Dit is toch puur genieten <3

Elke ochtend met buiten zetten, rennen ze op elkaar af om elkaar uitgebreid te poetsen <3

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 22:24

Nadiine__x schreef:
Dit is toch puur genieten <3

Elke ochtend met buiten zetten, rennen ze op elkaar af om elkaar uitgebreid te poetsen <3

Afbeelding
Herkansing :+

En de woonkamer is wit! *\o/*

Afbeelding

En echt bizar.. We kwamen er met toeval achter (door een beschadiging) dat de geverfde vensterbanken vanoorsprong prachrig wit marmer zijn!!
Knettergek dat ze dat geschilderd hebben.. :wow:

Afbeelding
Dus alles eraf gekrabt, kijk hoe mooi! :))

En toen we aan de koffie zaten, maakte we een grapje over de openhaart, van straks is dat vensterbankje ook marmer, maar dat is vast gewoon hout. Zullen we voor de grap stukje eraf krabben we moeten hem toch nog schilderen :=

Nou wel dus he!!
Onder 2 lagen verf kwam ook prachtig wit marmer vandaan!
Dus dat ga ik morgen verder afkrabben! <3

Afbeelding

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:35

Dat zijn leuke verrassingen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:52

CarinaR schreef:
Dat zijn leuke verrassingen

Inderdaad, al ben ik niet helemaal verbaast dat dat marmer weggewerkt is, gezien de verkoopfoto's.

Ik zou overwegen om bijvoorbeeld die achterste wand in de woonkamer een passende andere keur te geven. Dan is het niet steriel wit maar wel licht.

Vind je het niet vertrouwd om ze samen dag-en-nacht buiten te laten staan?
Wel fijn dat ze elkaar zo leuk vinden. Ze moeten het ook maar net treffen met wat hun mensen bij elkaar verzinnen. Gelukkig zijn de meesten ook wel wat opportunistisch :D

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 08:30

Wij hebben een gekleurd interieur r, dus dat kleurtje komt wel. Goed met de. Meubels mee, ook hebben we een open keuken met een mooie licht groene wand wat we intact laten, dus niet alles is wit, maar zo wel een stuk lichter en ruimer ben helemaal blij *\%/*

Straks als wij overgaan over een week kunnen ze 24/7 buiten blijven met goed weer. Maar zolang ik zelf nog in ona oude huis slaap vind ik dat niet prettig, en ze zijn rustig op stal. Kunnen elkaar zien en zitten elke ochtend onder het vlas := ook staan ze bij de draad eind van de dag dat ze naar binnen willen omdat ze dat gewend zijn, dus voor nu prima zo :))

Vandaag de boven verdieping schilderen, als het goed is kan dat in 1x en dan is dat mooi af voor de warmte :x

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:21

Wat een geweldige vorderingen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:25

Een kleur op een wand breekt de ruimte maar dat kan inderdaad ook op deze manier. Ik had het idee dat je die groene wand in de keuken ook weg wilde hebben.
Doe je nog wat met die roomkleur op de deur en kast links op de foto? Of is dat gewoon de lichtval van het moment?

Eenerzijds zijn paarden gewoontedieren, maar soms willen ze ook echt 's avonds op stal.
Ik had een Quarter die 's nachts op stal wilde. Dan stond ie met z'n kop in de verste hoek te slapen. Die was eigenlijk helemaal niet zo blij met ons zomerse 24/7 buiten-regime :D
De twee die we nu hebben, denken daar dus precies anders over. Die willen gewoon 24/7 buiten staan.

Voordeel van de paarden aan huis is dat je die wensen snel door hebt en ook zelf kunt verzinnen en beslissen hoe je daarmee om gaat.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 09:43

ikke schreef:
Een kleur op een wand breekt de ruimte maar dat kan inderdaad ook op deze manier. Ik had het idee dat je die groene wand in de keuken ook weg wilde hebben.
Doe je nog wat met die roomkleur op de deur en kast links op de foto? Of is dat gewoon de lichtval van het moment?

Eenerzijds zijn paarden gewoontedieren, maar soms willen ze ook echt 's avonds op stal.
Ik had een Quarter die 's nachts op stal wilde. Dan stond ie met z'n kop in de verste hoek te slapen. Die was eigenlijk helemaal niet zo blij met ons zomerse 24/7 buiten-regime :D
De twee die we nu hebben, denken daar dus precies anders over. Die willen gewoon 24/7 buiten staan.

Voordeel van de paarden aan huis is dat je die wensen snel door hebt en ook zelf kunt verzinnen en beslissen hoe je daarmee om gaat.

Die deur en kast worden ijsbeerwit, maar dat moet met houtverf en moet eerst nlg even geschuurd waarvoor de muren eerst moesten drogen.
We hopen dat vandaag te kunnen doen :)

Ja, ik heb ze 24/7 buiten gehad, hele dagen op stal en half/half op pension en heb het idee dat het ze allebei weinig boeit..
Op stal overdag vervelen ze zich en pluis krijgt last van haar lijf, maar ze staan wel rustig en met eten vinden ze het al snel prima.. 24/7 vinden ze ook beide wel prima maar akkie krijgt een zede rug van de regen en heeft het snel erg warm.

Maar van de week. Met de regen buiten gezet mer regen dekentje op en hij stond te spelen met pluis in de regen :+

Dus dat gaat helemaal goed komen, de stallen zijn heerlijk koel, dus met echte warmte kunnen ze midden op de dag naar binnen. En in de toekomst komt er ook een grote inloopstal :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:53

Koele stal is inderdaad erg fijn. Dat zie je niet zo vaak. Ik schat zomaar in dat ze het helemaal niet erg vinden om met de hitte van komende dagen even binnen te staan :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:09

Wat een gemakkelijke paarden heb jij zeg, dat het ze niks uit maakt. Daar teken ik voor haha.
Die van mij moeten vanavond een nacht op stal, morgen worden ze daar bekapt weer en ik heb morgen geen tijd om ze heen te brengen.

Ik weet nu al dat Dexter me een week niet gaat aankijken en dat Duke uit zijn plaat gaat de seconde dat hij weer gras aanraakt. Die hebben er echt een pesthekel aan om binnen te staan.
Behalve in de winter, Duke die slaapt dan wel eens graag in het zaagsel haha. Dexter niet hoor, die staat gegarandeerd met een snotneus de dag erna.

Eigenlijk heb ik toch wel een stelletje aanstellers hoor :P

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 11:45

Haha maar anoek die van jou staan heerlijk op de wei! Die van mij moeten het met een zand paddock doen, zieliigggg _O-

Maar eigenlijk zijn ze best verwend, mooi weer buiten, slecht weer binnen :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:05

Nadiine__x schreef:
Haha maar anoek die van jou staan heerlijk op de wei! Die van mij moeten het met een zand paddock doen, zieliigggg _O-

En als iemand je wijs probeert te maken dat paarden dat niet boeit, ik ken diverse paarden die vrijwillig in de stal gaan staan kijken hoe het buiten regent :j

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:10

Mijn pony is vorige maand verhuisd, hij heeft nu de mogelijkheid om onder een overkapping te gaan staan, daar staat ie indd ook onder als het regent.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:12

ikke schreef:
Nadiine__x schreef:

En als iemand je wijs probeert te maken dat paarden dat niet boeit, ik ken diverse paarden die vrijwillig in de stal gaan staan kijken hoe het buiten regent :j

Die van mij ook hoor!

Hoewel mijn tweejarige nu de kudde en de natuur verkiest boven kroelen met mij. Zucht...

Nadine, lekker bezig hoor! Ik word elke keer vrolijk van jou berichten.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:14

Die van mij gaan enkel onder afdak staan als het bv zoals volgende week een lange tijd warm is.
Afgelopen weekend was het ook heel warm en zag ik ze de hele dag in de zon staan, een meter van het afdak af haha.
Ik denk dat in de schaduw te veel beesten zitten ofzo? Voorlopig heb ik ze nog niet er onder zien staan.
In regen gaan ze gewoon buiten staan, Duke krijgt het zelfs nog voor mekaar om languit in de regen te gaan liggen slapen.