Ik heb een heel stukje geschreven in het topic van Roxy en dat geldt grotendeels ook voor jou. Wees meer zwart-wit in je houding. Veel meer casual als je hem aait met die vlag. Die intentie die je nu hebt, zou ik gebruiken als ik daadwerkelijk iets vraag. Je vraagt hem nu om te ontspannen, ga zelf ook lekker ontspannen staan

Ook iets meer zwart-wit in approach en retreat. Als hij zo schrikt en trillerig wordt, vrolijk door zwieperen en bij stilstaan en/of ontspanning echt duidelijk releasen door de vlag helemaal weg te halen en weg te lopen!
Ik zou hier ook beginnen met zwiepen met vlag terwijl hij achter je aan loopt. Door te blijven bewegen, voorkom je dat freeze-achtige gedrag. Je kan ook tussendoor achterhand en voorhand omzetten als dat goed gaat.
En ik zou je touw iets korter nemen, wel open hand voor als hij wegspuit. Zodat je op elke moment contact kan maken met de neus. Als hij nu gaat rennen, heeft hij al vaart als hij tegen het touw knalt en heb je kans dat je hem kwijt bent. Als je het iets korter hebt, kan je bij paniek een stukje laten sliden (met open hand!) voordat je hem tegenhoudt.