Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 23:00

Flowerbomb schreef:
Ik zou als ik jou was eens een tante ofzo langs de manege laten gaan en haar laten vragen wat zij voor je pony zou moeten betalen. De eigenaar van de manege weet dat jij een flink bedrag voor haar over hebt door je emotionele band met Lotje. Je tante (uiteraard niet zeggen dat jullie elkaar kennen) niet en zal misschien minder hoeven te betalen. Al is een brave manege pony goud waard natuurlijk.

Dat is inderdaad een idee. Er zijn meerderen die dat hebben voorgesteld. Echter was het nooit de plan van de manege om Lotje te verkopen. Ze staan er gelukkig voor open om haar aan mij te verkopen. Ze gaan haar dus zeker niet verkopen aan een ander. Dat mocht ook niet van mij, dit hadden wij afgesproken. Voor het geval dat ik nergens een pony zou kunnen vinden en ze Lotje toch weg wilden doen, dan kregen wij eerste keus.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 01:49

Dat AB zadel moet makkelijk weg kunnen voor de prijs die TS vraagt.

En wat babootje vertelt over de service, dat ervaar ik absoluut niet zo.

TS niet teveel zakken in prijs hoor

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:17

Flowerbomb schreef:
Ik zou als ik jou was eens een tante ofzo langs de manege laten gaan en haar laten vragen wat zij voor je pony zou moeten betalen. De eigenaar van de manege weet dat jij een flink bedrag voor haar over hebt door je emotionele band met Lotje. Je tante (uiteraard niet zeggen dat jullie elkaar kennen) niet en zal misschien minder hoeven te betalen. Al is een brave manege pony goud waard natuurlijk.

Dat werkt niet.
Ze weten echt wel dat ze dan via ts komen. Waarom zou anders zo maar iemand zomaar uit het niets specifiek om die pony vragen :)

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:11

bruintje123 schreef:
Flowerbomb schreef:

Dat werkt niet.
Ze weten echt wel dat ze dan via ts komen. Waarom zou anders zo maar iemand zomaar uit het niets specifiek om die pony vragen :)

Niet geschoten is altijd mis...

Anoniem

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:34

Hoe meer mensen interesse hebben in die pony, hoe duurder hij wordt. Bovendien zou het hoogst opmerkelijk zijn dat mensen spontaan interesse hebben in een 26jarige manegepony die ze verder helemaal niet kennen. Ligt er te dik bovenop en de kans is aanwezig dat TS daarmee de goede verstandhouding met de manegehouder verprutst. Lijkt me ook niet in het belang van Lotje....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:37

maikeltje schreef:
En wat babootje vertelt over de service, dat ervaar ik absoluut niet zo.

Off topic, maar ik hoor alleen maar ellende op dit ogenblik over AB. Lange wachttijden als je zadel moet worden nagekeken/opgevuld. Ligt er misschien ook aan waar je woont, maar ik zou er nooit 1 kopen.

En verder is het natuurlijk gewoon zo, dat een zadel datgene waard is waarvoor het wordt verkocht.
Als het zadel voor de prijs die TS ervoor vraagt niet te slijten is, dan is het de vraagprijs dus niet waard.
En verder is het natuurlijk ook een vraag/aanbod kwestie; de markt aan 2e handszadels is inderdaad ook echt verzadigd en dat drukt de prijs ook.

TS; ik zou gewoon het zadel blijven aanbieden voor de prijs die je ervoor vraagt nu; je hebt nog wel even de tijd. Soms komt er ineens iemand langs die denkt: he precies dat zadel wil ik. Naar beneden met de prijs kan altijd nog.
Heb je er al aan gedacht misschien om het zadel met mogelijk nog een bedrag erbij aan de manege aan te bieden in ruil voor Lotje?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:00

wat ik me af vraag bel je hun regelmatig of je ouders om te vragen hoe het er mee staat?

Ken toch meerdere maneges en als die hun handelaar bellen staat die met een week met 2 of 3 pony's op de stoep..

Je moet het ook wel een beetje warm houden..

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 15:08

mvdbijl schreef:
wat ik me af vraag bel je hun regelmatig of je ouders om te vragen hoe het er mee staat?

Ken toch meerdere maneges en als die hun handelaar bellen staat die met een week met 2 of 3 pony's op de stoep..

Je moet het ook wel een beetje warm houden..

Ik heb de eigenaren al een keer aan de lijn gehad en ook contact via de mail gehad. :)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 18:01

Even een mini update :)

Mijn transportbeschermers en mijn gloednieuwe baseline fleecedeken zijn verkocht.

De mevrouw die mijn deken had gekocht was zo ontzettend lief! Ze had eigenlijk geen deken nodig maar ze herkende mijn verhaal over Lotje op marktplaats en wilde toch graag een bijdrage leveren. Dat er zulke lieve mensen bestaan! _/-\o_

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:07

Voor verkoop tweedehands zadels moet je echt geduld hebben helaas. Tenzij je het voor belachelijk weinig weg wil doen natuurlijk. Prijzen kelderen echt heel snel helaas. Vorig jaar een prachtig zadel wat 2200€ gekost had voor 750€ verkocht. In zeer goede staat en 6 maanden te koop gehad. Via mijn zadelmaker verkocht.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 12:30

Weer even een update voor degenen die nog meelezen/geïnteresseerd zijn :)

Woensdag komt iemand langs die mijn peesbeschermers, halster en twee dekjes gaat kopen. Dus weer een stap dichterbij!!!

Ik heb ook al een tijdje contact met iemand die een hele lieve en leuke pony heeft. Meer ga ik nog niet vertellen want ik ben bang dat ik het ga jinxen :') .

Het enige wat ik nog kan vertellen is dat jullie zeker uit mogen kijken naar aankomende zondag/maandag. Dan komt er weer hopelijk een update!

Allemaal bedankt dat jullie nog meevolgen! Ik hou jullie zeker op de hoogte dus blijf meelezen!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:40

Leuk nieuws, ben benieuwd naar verdere updates!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:14

Als het is wat ik denk dat het is, dan zou dat fantastisch zijn!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:33

ik ben benieuwd :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:38

Goed bezig!!

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:25

Ik duim voor je!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:25

Nog een week wachten duurt zo lang! Ik ben heel benieuwd.

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 00:28

Ook nog steeds aan het meelezen!
Wachten...
Ben benieuwd!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:09

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:03

Spannend ben benieuwd naar jullie update!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:11

Stille meelezer! Ben ook héél nieuwsgierig!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 11:14

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 11:27

Jeetje bokkers, ik vind het net als jullie ook erg spannend allemaal. :D . Ik kan niet precies zeggen hoe of wat, maar het is zo veel wachten! Ik wil eigenlijk alles eruit floepen maar de stomme ik met mijn bijgeloof denkt dat ik het dan ga jinxen :') .

Ik kan misschien een hele kleine hint geven; ik ben voor de zekerheid al aan het oriënteren op vervoer. Dus als iemand tips weet voor vanaf omgeving Veghel dan hoor ik het graag!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:39

Vraag mensen in je omgeving of een trailer , auto huren?

Paardentaxi zoeken in jou omgeving zodat je zo min mogelijk km's hebt?

Misschien oproepje op de bokt markt?

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:49

Heb je je spullen wel kunnen verkopen?