Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
suikermeisje schreef:Ik heb een springzadel prestige eventing. Super fijn zadeltje voor mij en past tot nu toe op alle paarden die ik thuis heb gereden. Op Gelderse hengsten pastte die niet. Toen was die te smal.
Ik koop pas een op maat gemaakt zadel als ze 5-6 zijn. Ze veranderen nog wel in bespiering maar botten worden niet veel breder etc meer. Met m'n huidige paard toen een dressuurzadel gekocht met 6 jaar. Super fijn zadel!
Quir schreef:Wat een leuk paard Snollygoster! Nieuwsgierig koppie heeft ze, maar ook vooral ondeugend!
Ik heb de paarden thuis staan en hier een goede rijbaan thuis, vrijwel altijd goed (ook met veel regen of droogte). Verder is alles klei grond, maar goed met 20/25 en (veel) meer cm sneeuw en -25 merk je daar toch niets van.
Verder heb ik mijn paarden op blote voeten staan nu (ik mag toch nog niet rijden ivm hersenoperaties), maar daardoor durf ik ook niet zo goed met ze aan t werk in de rijbaan. Het is absoluut niet glad (doordat het zo koud is plakt de sneeuw ook niet), dus in principe zou het moeten kunnen in de rijbak. Vandaag vond ik het alleen al te koud om deken eraf te halen om alleen te poetsen.![]()
Maar ik wil op korte termijn met de 2,5 jarige beginnen met clickeren, vrijheidsdressuur en grondwerk richting longeren. Met de andere wil ik ook gaan clickeren en verder vrijheidsdressuur uit gaan bouwen (ze kent al wat dingen, zo leuk!).
De 2,5 jarige vandaag, zo'n enorme knuffel!![]()
[ [url=m/42jAsc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ppyrhN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UkyaQT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe wisselen die van jullie trouwens? Liberty wisselt nu behoorlijk, ze heeft daardoor een bult op haar onderkaak (dop te lang blijven zitten). Vraag me alleen af hoe snel die bult weer verdwijnt? Dat zou namelijk wel weer moeten (het is een eruptiecyste). Ze heeft er verder geen last van of iets, eet heel goed en tanden zien er verder netjes uit. Alleen wil ik niet eerder een bit en hoofdstel omdoen voor die bult (grotendeels) weer weg is.