[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:07

Prachtig filmpje weer! En zo te zien zit Nick net zo lekker als mijn (ex) Haflinger Bloem. :D
Dit is ook een goede manier om Bliksem wat (meer) beweging te geven. :)

Chasey

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 12:19

Is ook wel goed voor Bliksem inderdaad. Maar Bliksem fiets ik ook wel eens mee, en dan gaan die korte pootjes ook zo snel haha. Hij kan het makkelijk. Zag alleen dat het touw misschien toch iets langer moet, want hij wil graag zakken met zijn hoofd, maar dat lukt niet met dat korte touw.
Nick zit inderdaad heel makkelijk zonder zadel. Want hij heeft bijna geen zweef moment in de draf, maar daar werken we aan. Want die achterhand moet gewoon sterker worden.
Maar in deze tijd van het jaar kan ik maar weinig doen. Kan niet wachten tot het weer lente wordt. Beter weer, betere ondergrond en langer licht, dus zit ik niet meer aan die weekenden vast!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:35

Dat stemmetje op de achtergrond is ook heerlijk! :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:33

Blikkie en Nicky op het juiste spoor.

Wat gaan jullie goed! Echt leuk om te zien.
Het blijft toch lijken alsof Bliksem erg korte pootjes heeft.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:22

Bliksem heeft natuurlijk ook niet van die lange benen, maar in de wintervacht lijken ze inderdaad wel erg kort!!

Zomer:
Afbeelding

Winter.
Afbeelding

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:24

Ik kom je topic nu pas tegen Chasey! Ik geniet altijd van jouw foto's en filmpjes dus ik volg zeker.
Ik vind Blikje toch zo'n geweldige pony <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:30

Wat leuk dat je komt volgen! :D

Deze herinnering staat op Facebook.
Een jaar geleden. Buiteritje met James en Bliksem.
Afbeelding

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 02:05

Ahhh,James,wat een kanjer was het toch!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:44

James was zo'n leukerd! Maar je hebt een mooie opvolger gevonden! <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:46

Je hebt gewoon weer net zo'n leukerd gevonden. Je bent een bofkont.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 10:50

Ik maak ze zelf zo leuk :Y) :+
Bliksem was ook niet de makkelijkste in het begin. Was ook niks gewend. Was vreselijk onzeker beestje. Alles was eng en ook op de weg flipte hij van fietsers... En ik kwam in het begin niet eens in de buurt bij Bliksem. Maar met veel gingen samen doen leerde we elkaar kennen. En nu ist net zo'n hondje. :+ En loopt ie achter m'n kont aan. En kijkt nergens meer van op. :D Alleen als je aan zijn achterbenen komt, dan schiet hij weer in de stress. Maar daar werken we (langzaam) aan.
En James ... Ja die was in het begin helemaal om te huilen. :+ :+ :')
Nick heeft als voordeel dat ie een heel nieuwsgierig en vriendelijk karakter heeft, maar James was een stuk chagrijn, somber en in zichzelf gekeerd. En erg dominant! Maar die stond dan ook járen alleen toen ik hem kocht en kreeg altijd zijn zin. Als hij bokte dan mocht hij weer op stal.
Had ook echt even tijd nodig om weer vrolijk te worden en moest leren dat ik de baas was. Kon er in het begin ook niks mee. Wat een gevecht. In de eerste week dat ik hem had bezorgde hij me al een gebroken rib en een gekneusde long :+ Ik dacht wat moet ik met dat beest. Maar... we gingen door. En je ziet waarin dat in geresulteerd heeft. Een top knol! Maar dat heeft heel wat energie, bloed, zweet en tranen gekost. :Y)
Nick is mens gericht, maar onzeker van zichzelf. Dat hij op mensen gericht is en vriendelijk karakter heeft werk gelukkig in zijn voordeel. Dat onzekere dat wordt ook vanzelf wel beter. Want dat is al enorm verbeterd sinds hij hier is.
Het 24/7 buiten staan doet hem erg goed! En hij leert veel van Bliksem. Want dat is intussen echt een droogkloot geworden. Ook met vuurwerk afgelopen jaarwisseling bleef Bliksem rustig, wat weer goed was voor Nick. Want die kwam dan wel weer bij Bliksem staan.
Als we naar buiten gaan, moeten eerst we over het industrieterrein voordat we bij het bos komen. En dat is ook al een mooie training. Want daar gebeurd van alles natuurlijk, veel verkeer, geluiden, kleuren etc. En ook dat wordt steeds meer een gewoonte. Ook omdat ik zo veel mogelijk doe, alsof ik alleen op de wereld ben en er niks om me heen is :+ In de zin van... ik kijk nergens van op als er iets 'raars' buiten is. Zo liep ik vorige week met de 3 heren voor het eerst alleen een rondje over het industrie.
Oscar, Nick en Blikje. Was al een tijdje niet met ze buiten geweest. Oscar en Bliksem keken uiteraard nergens van op, dat scheelt al een hoop. 2 van die stabiele factoren erbij.
Maar Nick vond het wel weer wat 'spannend' de eerste minuten. Niet dat hij bang was, maar gewoon erg alert. En bij het eerste bedrijf waar ik langs moest, was net een brandweer demonstratie bezig!!! Buiten. En daar moest ik langs. Vuur, mensen, pannetjes en andere gekke dingen.
Er stond ook een moeder en een dochter die graag even de paarden hadden willen aaien, maar ik dacht maar aan één ding. Gewoon door lopen en doen alsof daar niks aan de hand is! Want Nick vond dat toch best spannend en ik liep daar met 3 beesten. :+ :Y) Dus ik ben heel onvriendelijk stug doorgelopen, maar ik vond dat op dat moment het beste. Want ik weet zeker als ik daar was stil gaan staan, dan had ik juist de nadruk op die demonstratie gelegd dat daar iets gaande was. En Nick heeft juist nodig dat hij dat soort dingen moet gaan leren negeren. Want als ik ga staan kijken wordt ie heel nerveus!

En zo overwin je samen 'enge' dingen. Kilometers maken en vertrouwen in elkaar hebben. Valt niet altijd mee. Soms best moeilijk, maar uiteindelijk komt je er sterker uit! Kijk maar naar James en ik.
Het uitgebreide verhaal staat wel in m'n profiel.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:00

Ware woorden die je daar schrijft over het "normaal" vinden van vreemde dingen en doorlopen. maar oh zo moeilijk vind ik zelf. Ik merk het aan mijzelf al dat mijn ademhaling veranderd als in de auto op een smalle weg mij een vrachtwagen tegemoet komt. moet je nagaan hoe dat is als ik dan op een paardenrug zit. Al probeer ik dan wel te gaan zingen oid, om mijn ademhaling normaal te laten zijn.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:45

Helemaal waar: leukerds, qua paarden, maak je zelf. Tot op zekere hoogte dan, het begint wel met een klik anders begin je niet eens met investeren.

Heel herkenbaar verhaal en ik wens je nog veel plezier met je beestjes toe!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 14:49

Ja je moet er wel wat in zien natuurlijk.
Zo heb ik met 1 van de paarden op de manege hélemaal niks! En ik wil daar zelfs niet mee werken. :') Dat heb ik niet snel met een paard, maar dat paard en ik werken elkaar vreselijk op de zenuwen, dus dan maar niet. Werkt namelijk alleen maar tegen elkaar in.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 08:56

Gisteren had ik een klein parcoursje gebouwd in de paddock. Met m'n hulpje Marloes. Een slalom, het blok, het knisperpad en de hoepel. Maar de hoepel was vandaag extra spannend, want er hingen slingers aan! Slingers die geluid maakten in de wind en schitterden in de zon. Oeh, spannend!! Durfde Nick daar wel doorheen??
Ja! Met wat aanmoediging ging hij er door. En na de tweede keer was het al niet bijzonder meer en keek hij er niet meer van op. Toen besloot ik om het parcoursje af te leggen rijdend op Nick. Zonder tuig!! Hij deed dat super goed. De eerste keer slalommen wisten we beide even niet wat de bedoeling was, maar daarna alsof we het elke dag deden! Zo goed :D Terwijl het onze eerste keer was dat we dit deden, trots!!!

Opbouwen.
Afbeelding

Slalommen.
Afbeelding

Halthouden op het knisperpad.
Afbeelding

Op naar de hoepel.
Afbeelding

Samen door de hoepel.
Afbeelding

En als afsluiter op het blok eindigen!
Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:40

En trots mag je wezen! Wat super leuk :D

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:42

Nou,je kan banketstaaf wat je wil maar een paard op afstand op een blok krijgen vind ik eigenlijk een soort van best heull knap.

Filmpje is weer zeer geslaagd,vooral de "spannende" muziek in het begin als Nick door de hoepel moet met de slingers,geweldig gekozen.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:00

Echt heel erg leuk weer!!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 11:25

Dankje allemaal :D
Ik stond op de hooizolder toen Nick op het blok ging :D

Vanmiddag komt de dierenarts even voor Nick. Het valt me op dat hij erg veel ligt de laatste tijd. Hij is sowieso wel van het liggen hoor. Maar nu ligt hij wel erg veel. Of het valt me gewoon op omdat hij in de weide staat voor het huis en ik hem dus ook de hele dag zie :')
Hij heeft wel steeds vaste tijdstippen dat hij ligt, dus kan ook gewoon zijn dat het zijn ding is.
Maar ik vind hem ook een beetje een bol buikje hebben, dus ik wil sowieso nog een keer ontwormen, ookal is dat een paar maanden terug nog gebeurd. En ik wil even dat zijn bloed nagekeken wordt. Gewoon even checken. Misschien komt er wel niks uit hoor en maak ik me te druk om niks, maar zo zit ik ook niet rustig.
Als ik nu weet dat het vele lliggen gewoon bij hem past dan is dat ook goed. James lag bijna nooit. Zo moet je je paard natuurlijk ook wel leren kennen. Maar voor de zekerheid komt de dierenarts vandaag dus even.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:58

Beter een keer voor niks kijken en ik hoop uiteraard dat er ook niks aan de hand is. Maar moet eerlijk zeggen,mij viel zijn buikje ook op maar vergat het eigenlijk te melden.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 12:02

Hij heeft wel heel veel gras gegeten de laatste weken, dat wel. Want ze hebben de rest van de weide erbij gekregen. Hij laat zijn hooi er zelfs voor staan. Dus het kan zijn dat hij zich gewoon vol gevreten heeft in dat gras, of toch iets met wormen. Hij is wel kort geleden nog ontwormd, maarja ik wil gewoon wat meer zekerheid.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 14:51

De dierenarts is geweest.
Nick zag er opzich wel goed uit. Geen koorts, hart klonk goed en longen ook.
Oogleden waren niet bleek, maar zijn tandvlees wel wat. Dat was ook wat mij opviel en mede daardoor heb ik de dierenarts ook laten komen.
Het kan heel goed een vitamine gebrek zijn, aangezien ik niks bijvoer. Op magnesium na. Mest en bloed is meegenomen voor onderzoek. Mest krijg ik straks nog uitslag van en bloed pas volgende week.
De buik vond de dierenarts niet schrikbarend dik, dat kon heel goed door het gras komen wat hij heeft gegeten in het stuk weide dat ze erbij gekregen hebben een paar weken terug.
Wel heeft hij een wormenspuit voor o.a. bloedwormen gekregen, als er eitjes worden gevonden in de mest moet hij over een paar weken weer een kuur.
De laatste wormen spuit was 4 oktober. (Ik wist niet dat ik de dierenarts toen op dierendag had laten komen :') )
En wat het liggen betreft kan Nick gewoon heel goed een ligger zijn, want verder was hij erg alert. Zeker toen er een thermometer in zijn hol werd gedrukt. :+ :Y) En daarna een hand. :')
Ook heeft ze gelijk weer even naar zijn achterhand gekeken. En dat loopje en zijn benen is gewoon de bouw van zijn skelet. Dat zal altijd zo blijven, maar dat wisten we eigenlijk al. Dat ik de achterhand sterker maak dmv springen was alleen maar goed :)

Omdat James vorig jaar toch zo plotseling dood in de weide lag, ben ik nu extra alert. Misschien wel té. En zie ik overal spoken. Want het klonk heel ernstig aan de telefoon zei de dierenarts. Toen ze bij het hek stond vroeg ze "Had je het wel over deze??" En ze wees naar Nick. Die vrolijk vanaf achterin de wei naar ons stond te kijken.
Dus ik hoop maar dat ik me onnodig druk heb gemaakt en dat er op de 'gebruikelijke' dingen na niets aan de hand is.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:41

Nick en Blik hebben het maar getroffen met zo'n baas,je gaat zo netjes en verantwoord met ze om. Ik vind je niet overdreven bezorgd hoor,gewoon zoals het hoort eigenlijk.

Ben benieuwd of er nog iets uit het bloed komt.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 16:37

Dierenarts heeft net gebeld. Is toch een bloedworm besmetting. Dus over een maand weer wormenkuur. En bloedonderzoek nog even afwachten. Was niet heel ernstig, maar de eitjes waren wel zo aanwezig dat er een behandeling nodig was. Dus ben blij dat ik de dierenarts heb laten komen :)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:00

Ah balen Chasey! Goed dat je gebeld hebt! Ik had ooit een shetje die helemaal onder de bloedworm zat... ik vreesde het ergste maar ze heeft er gek genoeg geen last van gehad.... niet zichtbaar iig. Raar beestje. Wel gelijk zwaar behandeld trouwens...
Sterkte met Nick! Wel verstandig om Bliksem ook een behandeling te geven!