Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 20:32

Storm schreef:
Wat ik me afvraag, zitten de eigenaresse van je bijrijpaard en de staleigenaar ook niet in die whatsapp groep?

Ik zou sowieso uit die whatsapp groep stappen. Nu de anderen je zo naar behandelt hebben wil je daar toch niet mee in zo'n groep zitten?

Er is een groepswhatsapp, maar de stalbaas zit daar niet in. Ze sturen me ook geen berichten in die groep, ze sturen me "apart" berichten. De eigenaressse heeft voorgesteld dat zij een bericht in de groep zet waarin ze heel duidelijk uitlegt wat er aan de hand is, dat ik niet heb gestolen en dat dit gedrag niet door de beugel kan.

De groep zelf is sinds de beschuldiging stil. Er staan ook mensen op stal die van dit gedoe weinig meekrijgen en die gebruiken hem redelijk zakelijk, dus die zeiden sowieso al niet veel.
Laatst bijgewerkt door Littera op 12-04-16 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:32

(vooral op de vorige pagina) ik zie veel negatieve berichten over de stalbaas. Niet van TS, maar van andere bokkers. Maar was had men dan verwacht dat de stalbaas zou doen?
Heel eerlijk, als ik hier de stalbaas zou zijn: Je vecht het samen maar uit. Ik zou ook geen uren camera beelden, bokt topics etc gaan doorlezen. Ik snap wel dat mensen gerechtigheid willen voor TS. Ik zelf ook hoor! Maar ik vind niet dat je van de staleigenaar kan verwachten dat deze gaat bemiddelen. Heel eerlijk, TS is niet echt een klant, maar een bijrijder. Dat is dan toch net ietsje anders denk ik. niet voor TS, en ik hoop echt van harte dat dit opgelost wordt en dat die vrouw normaal gaat doen.

Het blijft een hele lastige situatie, en het is zo jammer dat de rest zich zo laat meeslepen. Ik ken het wel. Iemand neemt het voortouw, en de rest loopt er als een stel debielen zonder mening achter aan. Ik ken het van eerdere stallen, en als jij dan de gebeten hond bent, sta je er heel alleen in.

Ik hoop dat er iets van een oplossing komt TS. Ik vraag me alleen af, ookal gaan ze normaal doen, voel jij je daar nog wel prettig? Ik zou me er zelf moeilijk overheen kunnen zetten denk ik, maar ik ken het verhaal en de mensen alleen uit dit topic.... Misschien is het in het echt, of voor jou anders, maar stel dat niemand het hier nog over zou hebben, zou jij je dan nog wel prettig voelen tussen de mensen die dus zo achter de ellebogen blijken te zijn?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:34

Rocamor schreef:
Jongens, ik snap de frustratie. Terecht. Maar is het nodig om eea te verlagen naar het niveau van een aantal van de stalgenoten?

Die mensen snappen geen hoog niveau ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:34

Ik zou als eigenaresse van jouw bijrijdpaard toch eens proberen uit te zoeken of er een connectie is tussen de stalbaas en die vrouw. Want ik geloof nooit dat als jij niet was op komen dagen op het door hem georganiseerde gesprek jij er ook zo gemakkelijk was afgekomen.

En als die familie/vriendschap band er idd blijkt te zijn, dan zou ik mij toch echt achter de oren krabben of dat mijn paarden daar wel zo goed staan.
Dan gaat dit van kwaad tot erger en zit er straks voor de veiligheid van haar paarden niets anders op dan te slikken bij het volgende akkefietje, wat er geheid komen gaat.

Het riekt in mijn ogen nu al naar een soort vriendjespolitiek.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:35

Dat ze niet komt opdagen zegt genoeg... de consequenties van je acties onder ogen komen is toch moeilijker in je eentje, zonder groep achter je. Hopelijk druipt ze nu wat af, nu je hebt laten zien dat je je niet zomaar laat kisten. Negeren, respectvol blijven maar ook niet over je heen laten lopen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:36

Wat een laffe reactie van de stalbaas zeg. Onterecht beschuldigen en andere tegen je opzetten is niet niks. Ik vind dat je als stalbaas best kan zetten dat er op z'n minst excuses aangeboden moeten worden, en dat er daarna gewoon rust komt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:37

Dat van de stalbaas... hij is niet elke keer een soort scheidsrechter voor de klanten.. daar zitten ook grenzen aan. hij doet al veel.

net zoals hier boven door koekeroekus word gezegd.

gelukkig hebben wij veel klanten die goed met elkaar omgaan. de ene die dat niet deed kwam gelukkig niet vaak als de rest er was.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:38

Het roddel clubje zal met mevrouw koekoek wel een eigen roddel groeps app hebben.

Ga niet in gesprek meer met die vrouw alleen als er anderen op stal zijn.
Zulke mensen zijn niet te vertrouwen.
Maar goed dat er camera s hangen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:39

Heel eerlijk, ik zou ook niet meer weten wat te doen in geval van de stalbaas.. Het blijft een betalende klant, die wil hij niet kwijt.
Hij kan nou moeilijk zeggen ga je nu gedragen of vertrek niet?
Ik ben bang dat hij op dit moment ook gewoon even erg met zijn handen in het haar zit als TS, want wat moet hij nou doen aan een beschuldiging die mevrouw blijkbaar niet wil doorzetten? Hij kan ook niet de vader van stal gaan spelen omdat er gepest word, het blijven volwassen mensen. In die zin snap ik best dat de staleigenaar zegt ga zelf in gesprek. Het is nu namelijk geen beschuldiging meer aangezien als ze er echt zoveel om had gegeven ze wel was komen opdagen of anders direct een nieuwe afspraak had ingepland.. Het is nu niet meer dan treiteren op een ander, en ja wat moet je daar nou mee als stalbaas bij een stel volwassen mensen.. Liever buiten blijven lijkt me. Hij had de beschuldiging van bestolen spullen duidelijk serieus genomen, beveiligingsbeelden bekeken, daarmee ook TS haar onschuld bewezen.

Wat de stalbaas denk ik alleen niet inziet is dat mevrouw waarschijnlijk alleen door hem nog op haar plek gezet kan worden, aangezien ze zo goed als de rest van de stal (behalve eigenaresse) ook om haar vinger heeft gewikkeld.. Ik denk dat ze te bang was om het gesprek met de stalbaas aan te gaan en dus maar niet is gekomen.

Ik vind het oprecht jammer voor je TS , had je de afsluiting graag gegund. Ik zou nu even aankijken wat er gebeurt, laat de eigenaresse nog even met de stalbaas praten want wie weet komt er nog wat uit. Misschien is het nu negeermodus aan van mevrouw en hopelijk ziet de rest dan ook in hoe dom die beschuldiging is geweest zodat die weer normaal kunnen doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:40

future_vet schreef:
Wat een laffe reactie van de stalbaas zeg. Onterecht beschuldigen en andere tegen je opzetten is niet niks. Ik vind dat je als stalbaas best kan zetten dat er op z'n minst excuses aangeboden moeten worden, en dat er daarna gewoon rust komt.

Dat is wel zo, maar is dat de taak van de stalbaas? En kan je als stalbaas, zonder bewijs wie de waarheid spreekt, iemand dwingen om excuses te maken? En wat zal dat veranderen? Ik ben het eens met de stalbaas, en ik vind het super dat hij wil bemiddelen, maar dit is iets tussen TS en de stalgenoten. Ik vind het niet aan de stalbaas om dat echt op te lossen, echter vind ik wel dat hij moet ingrijpen als het uit de hand loopt (wat nu aan het gebeuren is). Hij kan mensen verbieden TS nog te berichten oid, en als ze dat wel doen dat hun contract bv beeindigd wordt. Maar goed, aan de andere kant... Wat heeft het voor de stalbaas voor zin? Krijgt die er wat van als TS weg zou gaan?
Ik denk, hoe meer je eist, en 'zeurt' (let op de aanhalingstekens!!!) hoe groter de kans dat je je kruid verschiet en hij helemaal niet meer wil helpen.

Maar ik weet het ook niet hoor, TS, hoe je dit op moet lossen. Het is altijd zo jammer als volwassenen zich als kleine kinderen gedragen... Ik weet er helaas een hoop van.

Iris02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:40

ohjajoh6 schreef:
Ik zou als eigenaresse van jouw bijrijdpaard toch eens proberen uit te zoeken of er een connectie is tussen de stalbaas en die vrouw. Want ik geloof nooit dat als jij niet was op komen dagen op het door hem georganiseerde gesprek jij er ook zo gemakkelijk was afgekomen.

En als die familie/vriendschap band er idd blijkt te zijn, dan zou ik mij toch echt achter de oren krabben of dat mijn paarden daar wel zo goed staan.
Dan gaat dit van kwaad tot erger en zit er straks voor de veiligheid van haar paarden niets anders op dan te slikken bij het volgende akkefietje, wat er geheid komen gaat.

Ja hier ben ik het mee eens.. en ts zei ook dat de man ook op een plaats ging staan waar ts het niet hoorde (tijdens het bellen). Het kan toeval zijn maar er is ook een kans dat dat het niet is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:42

Irishuizinga schreef:
ohjajoh6 schreef:

Ja hier ben ik het mee eens.. en ts zei ook dat de man ook op een plaats ging staan waar ts het niet hoorde (tijdens het bellen). Het kan toeval zijn maar er is ook een kans dat dat het niet is.

Dat zegt niet zoveel, dat doe ik zelf ook zo vaak. Zeker als het iets persoonlijks zou kunnen zijn. Stel dat die man het volume van de telefoon vrij hard heeft, en de vrouw aan de andere kant van de lijn begin te ventileren ofzo... Ze gedraagt zich als een bitch, maar heeft wel recht op privacy.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:43

eilleen333 schreef:
future_vet schreef:

Dat is wel zo, maar is dat de taak van de stalbaas? En kan je als stalbaas, zonder bewijs wie de waarheid spreekt, iemand dwingen om excuses te maken? En wat zal dat veranderen? Ik ben het eens met de stalbaas, en ik vind het super dat hij wil bemiddelen, maar dit is iets tussen TS en de stalgenoten. Ik vind het niet aan de stalbaas om dat echt op te lossen, echter vind ik wel dat hij moet ingrijpen als het uit de hand loopt (wat nu aan het gebeuren is). Hij kan mensen verbieden TS nog te berichten oid, en als ze dat wel doen dat hun contract bv beeindigd wordt. Maar goed, aan de andere kant... Wat heeft het voor de stalbaas voor zin? Krijgt die er wat van als TS weg zou gaan?
Ik denk, hoe meer je eist, en 'zeurt' (let op de aanhalingstekens!!!) hoe groter de kans dat je je kruid verschiet en hij helemaal niet meer wil helpen.

Maar ik weet het ook niet hoor, TS, hoe je dit op moet lossen. Het is altijd zo jammer als volwassenen zich als kleine kinderen gedragen... Ik weet er helaas een hoop van.

Denk dat de andere optie politie inschakelen en aangifte van smaad en laster zou zijn, dat zou de stalbaas toch ook niet willen.

Mij lijkt het als stalbaas sws niet prettig iemand op stal te hebben die zulke dingen doet. Die ben ik persoonlijk liever kwijt dan raak.

Maar goed, dat zijn keuzes van de stalbaas.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 20:43

Irishuizinga schreef:
ohjajoh6 schreef:

Ik vond het zelf eigenlijk wel netjes dat hij de kamer uitliep toen hij ging bellen. Als ik bijvoorbeeld zelf nog doodzenuwachtig thuis had gezeten, al wist dat ik te laat was en niet meer durfde, zou ik het ook heel fijn gevonden hebben als de "tegenpartij" niet het halve telefoongesprek kon horen.

Het meedenken en de steun vind ik heel fijn, maar ik denk niet dat we door moeten slaan in complottheorieën. De stalbaas komt niet over alsof hij partij "voor haar" kiest.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:43

Maak de soap niet groter door insuinaties en speculatie.
Daar heeft Ts niets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:44

Littera schreef:
Ik heb hem inderdaad over de berichten verteld, maar hij zei dat ik ze gewoon moest negeren, dat iedereen tijdens een ruzie wel eens iets zegt waar hij of zij later spijt van heeft.

Dit bericht probeerde ik langer te maken, maar mijn vingers trillen zo en ik krijg de zinnen niet fatsoenlijk getypt. In elk geval weet de eigenaresse alles. Ik heb gezegd dat ik desnoods stop omdat ik deze sfeer niet trek. Het kan me niet eens meer schelen dat mevrouw dan "wint". De eigenaresse stelde voor dat zij een groepsbericht stuurt naar iedereen die mevrouw heeft gesteund/mij vervelende berichten heeft gestuurd. Ze wil ook zelf met de stalbaas praten. Maar ik weet eigenlijk niet wat ze nog aan het verhaal kan toevoegen.

Dat zij en de paarden van stal verhuizen vind ik geen optie. Ze was zo blij toen hier plekken waren vrijgekomen. Er zijn weinig stallen in de buurt die aan haar "eisen" voldoen en ik zou me naar zowel haar als de paarden schuldig voelen als ze iets moeten inleveren vanwege mij.

Nee TS, niet stoppen met je paard. Laat je grote liefde aub niet schieten!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:45

future_vet schreef:
Denk dat de andere optie politie inschakelen en aangifte van smaad en laster zou zijn, dat zou de stalbaas toch ook niet willen.

Mij lijkt het als stalbaas sws niet prettig iemand op stal te hebben die zulke dingen doet. Die ben ik persoonlijk liever kwijt dan raak.

Maar goed, dat zijn keuzes van de stalbaas.

Ik denk dat je bij de politie meer kans maakt dan bij de stalbaas. Hij heeft hier eigenlij helemaal niets mee te maken, behalve dat hij misschien geen ruzie op het erf wil. Maar als mijn huisgenoot geld van mij jat (of dat maak ik ervan), en ik ga herrie schoppen, dan is dat niet het probleem van mijn huisbaas of huisgenoten. Dan is dat het probleem van de huisgenoten die ruzie hebben en de huisgenoten die er last van hebben.\De stalbaas staat hier buiten. Die verhuurt stallen, maar is geen politieagent op eigen erf.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:46

Irishuizinga schreef:
ohjajoh6 schreef:

Sorry maar daar is toch niks vreemds aan? Even de kamer uit lopen om telefoon op te nemen? Niet vissen op dingen die er niet zijn... Zo raak je in tunnelvisie en gelukkig is dit niet wie is de mol.

NiNa_14

Irishuizinga schreef:
ohjajoh6 schreef:

Dit gaat wel weer heel ver :+

Zoals hier al wat andere aangeven, de stalbaas onderneemt gewoon logische stappen.
Zeker als je bedenkt dat het waarschijnlijk gewoon een nuchtere boeren man is :Y)

TS; Ik hoop voor je dat het bericht van de eigenarese van je bijrijpaard helpt!
Laat je niet omlaag halen he, je hebt niks fout gedaan en naar mijn mening heb je het heel netjes en volwassen op proberen te lossen. Mevrouw gaat daar niet op in dat is haar verlies.

Ga haar gewoon uit de weg en trek op met de eigenaresse en die vriendin die daar staat en negeer de rest. Wanneer het interessante eraf is verdwijnen vanzelf de meelopers en gaan ze door naar het volgende nieuwtje van de week :(:)

Rocamor

Gelukkig dat je zelf zo nuchter bent ts. Dat siert je.

Iris02

Dat is waar eilleen33

Edit: nu ik het terug lees is het idd wel ver gezocht :o

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:50

Wat een nare mensen zijn die paarden mensen toch.....

:+ nee even zonder dollen. Vervelende situatie Ts. Ik hoop van harte dat je het je niet teveel aantrekt. Jij kan jezelf elke dag iig recht in de spiegel kijken, andere(n) niet :)
Laatst bijgewerkt door Brievenbus op 12-04-16 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:50

Irishuizinga schreef:
Dat is waar eilleen33

Edit: nu ik het terug lees is het idd wel ver gezocht :o

Net kan nog steeds hoor! want dat dat mens niet helemaal 100% is, dat is wel duidelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:51

Vooropgesteld: ik vind ook dat het buiten bereik voeren van een telefoongesprek goed fatsoen is hoor.

Ik zeg ook niet dat de beste man het verkeerd aanpakt, maar ik proef wel dat dit niet het eerste is wat door mevrouw is geactiveerd, maar dat is puur gevoel en eigen ervaring met soortgelijke zaken.

Ik wil jullie allebei veel succes wensen en ik hoop oprecht dat het weer helemaal leuk word voor jou.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:53

De stalbaas kan je het eigenlijk niet kwalijk nemen dat hij geen raad weet.
In zijn ogen heeft hij 2 betalende klanten en 1 daarvan heeft iets tegen een bijrijder.
Om even heel cru te zijn, hij ziet wss liever de bijrijder gaan dan de betalende klanten.
Volgens mij is hij redelijk geduldig, het zou niet de 1ste stal zijn waar een bijrijder niet toegestaan is.

Ik hoop echt dat het opgelost raakt zonder dat jullie hoeven te vertrekken.
Respect hoe jullie 2 zo kalm en volwassen blijven, petje af!