[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 14:19

geen idee, maar vertrouw haar hanetred niet helemaal, in de paddock zakt ze er soms doorheen/knakt ermee..

dus wil er gewoon even naar laten kijken..

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:30

Ooh wacht, ik begreep het verkeerd. De da is ziek ipv Pluis. Ik schrok al!

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:07

weet je al wanneer de DA zal komen?
ik lees je topic al van pg 1 mee. ik vind het super hoe je alles aanpakt. jou paard mag blij zijn met zo'n baasje als jij. ik ben zelf helemaal een pony-mens, maar hoe meer ik jou topic lees en foto's zie hoe mooier ik een groot paard vind.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 12:11

nvanriet schreef:
weet je al wanneer de DA zal komen?
ik lees je topic al van pg 1 mee. ik vind het super hoe je alles aanpakt. jou paard mag blij zijn met zo'n baasje als jij. ik ben zelf helemaal een pony-mens, maar hoe meer ik jou topic lees en foto's zie hoe mooier ik een groot paard vind.

wat een lief bericht! nee helaas niet en mijn andere 2 stalgenoten zijn haar zat dus willen iemand anders laten komen, vandaag of morgen hoor ik meer. :)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 06:27

we proberen het nog 1x met de persoon die nu 2x op het laatste moment af zei..

ze komt vanmiddag/avond, ik hooo dat ze niet weer afzegd want dan gaan we wel echt een ander zoeken..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 07:35

Groot gelijk.
Je belt niet voor niets.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:01

Ik hoop voor je dat ze vandaag wel komt, op deze manier doormodderen heb je natuurlijk niets aan.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 22:06

zo, goed nieuws gehadzze heeft geen inwendige schade maar idd een hanetrend hierdoor belast ze haar andere been waardoor ze daar weer doorheen zakt.

nu dus een kwestie van lekker uitgroeien kilometers maken voor bespiering en haar rechtrichten :)

heb wel een oefening gekregen om vanaf de grond met haar te oefenen om de achterhand sterker te maken.

dn als tip gekregen haar lekker mee te nemen als handpaard bijvoorbeeld naar het bos :)

maar voor nu, schijnt de zon dus loopt ze weer lekker op het land en heeft ze een opgelucht vrouwtje!

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:37

Dat is fijn nieuws!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:40

Ohh dat is zeker fijn zeg.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:27

Fijn.

Misschien is slepen/mennen ook wel een goede.
(Ik weet dat jij het niet zo vind, maar het kan voor haar wel wat doen)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 08:37

haha, nee inderdaad cherrel, iknsla over hihihihi!
niet mijn ding, en als ik niet gemotiveerd ben krijg ik haar ook niet gemotiveerd, beetje wisselwerking :p

wil nu elke zaterdag met haar en akkie het bos in, ik op akkie en zij ernaast aan een touwtje en dan lekker kilometers maken! en dan vooraf die oefeningen doen in de bak :)

en verder gewoon lekker weidepaard :)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 18:18

net overleg gehad op mijn stal.

door het wisselvallige weer staat pluis steeds weer op stal. omdat de weides te nat zijn, hier baalde ik van want wil dat ze gewoon nog even een halfjaar/jaartje paard kan zijn op de wei..

ze hebben stukje verder op nog een landje, wat groter vol met gras dus hier gaat ze heen samen met haar beste vriendinnetje een tinker merrie van 2,5 jaar! kunnen ze fijn samen uitgroeien en spelen!

ben er erg blij mee :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:09

Fijn dat dat mogelijk is.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:00

goed dat ze op de weide kan, dat zal haar goed doen

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 11:28

nvanriet schreef:
goed dat ze op de weide kan, dat zal haar goed doen

ja dat denk ik ook wel!
kwa voeding komt ze echt niks tekort, ze ziet er prima uit, goed op gewicht glimt en zit vol appeltjes..

maar onb. beweging en gewoon even paard kunnen zijn met een leeftijdsgenootje is ook erg fijn!!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 07:06

pffff, wat een drama om je paard op de wei te krijgen met dit weer haha!

ze zou begin volgende week met haar vriendinnetje de wei op gaan maar pluis begint echt haar plekje on de groep oo de eissen en is vrij dominant (ik roep al 2 jaar, dat word een alfa merrie, lijkt erop dat dat nu begint te komen) en haar vriendinnetje is nog 2 slagen erger die heeft ook echt paarden verwond in haar acties...

samen gaan ze fantastisch, maar wanneer die samen op 1 wei komen, en elkaar dus gaan opvoeden is er een kans dat ze daarna nooit meer met andere paarden kunnen. (juist omdat er niks anders bij komt te lopen)

dus nou zou er een draad tussen komdn (hoog) zodat ze niet bij elkaar konden komen, alleen snuffelen.

ik kan mij in de reddenen heeel goed vinden! ben her hier ook 100 procent mee eens en vind het fijn dat hier vooraf aanngedacht word.

maar ik wil pluis niet alleen... sn wel 24/7 het land op..

nou heb ik iemand gevonden die heeft 4 hec land aan huis, met een schuilstal en een friesen merrie en daar lopen de paarden ook in de winter op de wei.
Pluis gaat daarheen, voor 1 a 2 jaar om even lekker uit te groeien!! *\o/*
gisteren kennis gemaakt en het klikte meteen, hopelijk klikt het tussen de dames ook, dat zullen we over 2 weken zien, dan gaat ze namelijk verhuizen! :D

ik ben heel benieuwd, vind het een fijne gedachte dat ze nog even lekker mag uitgroeien en uitzwaren :o
en tussendoor niet steeds op stal hoeft. voor mij ook fijn, want dan staat ze binnen en jeukt het toch weer er even wat mee te doen..
dus dit is fijn zo!

ohh en mijn huidige stalbaas (waar ze over 1 a 2 jaar ook gewoon weer terug komt! en waae mijn draver wel. gewoon blijft staan!) hadden nog super lief mee gedacht om anders een weide maatje voor de zomermaanden erbij te zoeken zodat pluis dan niet alleen stond. maargoed dan komt ze natuurlijk van de winter alsnog weer op stal. vandaar toch verhuizen..

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:34

Wat fijn dat je zo'n super gave plek hebt gevonden! Zal haar vast goed doen. Knap dat je die beslissing ook kunt maken, om haar 1 a 2 jaar zo op de wei te gooien en niks meer te doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:41

Nadiine__x schreef:

ze zou begin volgende week met haar vriendinnetje de wei op gaan maar pluis begint echt haar plekje on de groep oo de eissen en is vrij dominant (ik roep al 2 jaar, dat word een alfa merrie, lijkt erop dat dat nu begint te komen) en haar vriendinnetje is nog 2 slagen erger die heeft ook echt paarden verwond in haar acties...

samen gaan ze fantastisch, maar wanneer die samen op 1 wei komen, en elkaar dus gaan opvoeden is er een kans dat ze daarna nooit meer met andere paarden kunnen. (juist omdat er niks anders bij komt te lopen)

dus nou zou er een draad tussen komdn (hoog) zodat ze niet bij elkaar konden komen, alleen snuffelen.

ik kan mij in de reddenen heeel goed vinden! ben her hier ook 100 procent mee eens en vind het fijn dat hier vooraf aanngedacht word.

nou heb ik iemand gevonden die heeft 4 hec land aan huis, met een schuilstal en een friesen merrie en daar lopen de paarden ook in de winter op de wei.
gisteren kennis gemaakt en het klikte meteen, hopelijk klikt het tussen de dames ook, dat zullen we over 2 weken zien, dan gaat ze namelijk verhuizen! :D

ik ben heel benieuwd, vind het een fijne gedachte dat ze nog even lekker mag uitgroeien en uitzwaren :o
en tussendoor niet steeds op stal hoeft. voor mij ook fijn, want dan staat ze binnen en jeukt het toch weer er even wat mee te doen..
dus dit is fijn zo!

ohh en mijn huidige stalbaas (waar ze over 1 a 2 jaar ook gewoon weer terug komt! en waae mijn draver wel. gewoon blijft staan!) hadden nog super lief mee gedacht om anders een weide maatje voor de zomermaanden erbij te zoeken zodat pluis dan niet alleen stond. maargoed dan komt ze natuurlijk van de winter alsnog weer op stal. vandaar toch verhuizen..

Dan hoop ik wel voor je dat die Friese dames potent genoeg zijn om jouw Taart eronder te houden.

Ik snap je redenering en in de basis heb je ook helemaal gelijk, maar dat Pluis onder duim gehouden moet worden, is wel een voorwaarde om de missie te laten slagen.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 11:09

ikke schreef:
Nadiine__x schreef:

dus dit is fijn zo!

Dan hoop ik wel voor je dat die Friese dames potent genoeg zijn om jouw Taart eronder te houden.

Ik snap je redenering en in de basis heb je ook helemaal gelijk, maar dat Pluis onder duim gehouden moet worden, is wel een voorwaarde om de missie te laten slagen.

tja, dat zal. ergens anders niet anders wezen, we zullen wel zien!
ze kan iedergeval eindelijk onbeperkt het land op :)

en daarbij was dot de redenatie van mijn stalbaas en komt dit voornamelijk bij haar 2 jarige weg.

dus ik maak mij niet zo'n zorgen eigenlijk!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 13:18

gisteren voor een laatste keer pluis gezadeld.
beste vriendin ging gezellig mee het bos in met Akkie :)

eenmaal in het bos stikte het van de dazen, dus de kortste route eruit genomen en een heerlijke route via de dijk terug gereden, veel. gestapt, gekletst en genoten.

twee toppers van paarden, lange teugels, oortjes vooruit en stappen maar. ik voel mij zo gezegend met dit stel!! <3

op de dijk kwamen we nog een grote jacht speedboot tegen die vlak langs de kust gescheurd kwam, diverse auto's die ons passeerde in vol gas, fietsers die uit het niks voorbij scheuren (wielrenners..) koeien, schapen, geiten het maakte ze allemaal niks uit, wat is dat genoten! een hele fijne laatste rit! samen genoten, echt waar! <3

Afbeelding
ik wou rechts in de berm voor een foto, en zij wou links bij akkie blijven. we hadden even woorden, tja sturen is nog niet onze beste kant het gebeurd ook geregeld dat ze het andere paard opeens opzij beukt omdat zij daar wilt lopen en ik heb dan vrij weinig te zeggen :')
dus ik wou nu even mijn gelijk halen, en toen ging ze heel netjes lopen :') ook goed, als je maar luisterd :P

Afbeelding
de hele rit reden we zo, zelfs in draf! <3

Afbeelding
mijn 2 braven apen! <3

vrijdag verhuisd ze naar haar weitje voor 1 a 2 jaar! hopelijk klikt het met de fries :)

edit: ik. ga Akkie klaarstomen voor de wedstrijden en samen met hem vast wat ervaring opdoen!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:04

Ik heb iets gemist geloof ik. Akkie wat voor wedstrijden ga je met haar doen; Endurance?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 20:09

Arjan1983 schreef:
Ik heb iets gemist geloof ik. Akkie wat voor wedstrijden ga je met haar doen; Endurance?

ik wil met pluis de dressuur wedstrijden in, maar heb zelf nog helemaal geen ervaring daarin.
nu gaat pluis nog 2 jaar de wei op, en akkie als warmbloed zijnde loopt net wat makkelijker overal mee weg.
dus wil nu met hem dressuur wedstrijden gaan rijden om. ervaring op te doen voor straks met pluis :)
heb verder geen doel met hem, b en l moet wel lukken in 2 jaar tijd lijkt mij en verder zie ik het wel haha!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:41

Ik wil het toch nog maar even een keer zeggen respect voor Hoe je het allemaal aanpakt en je voorbereid. En super fijn dat pluis Nog even lekker Het land in mag.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:23

Super leuk, dat je met Akkie tussen de dressuurbordjes waagt. Laat die KWPN paarden maar zien watb een draver kan. Ook miin respect hoe je het oppakt op langer termijn.