Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:30

Zoo liindseyV die heeft een hengstennek erop zitten :9 mooi hoor!

@Nies_ mag ik niet wat luiheid gebruiken van die van jou? Hahah die van mij stopt gewoon niet met showen/macho.

Ik heb vandaag voor het eerst een singel bij die van mij omgehad. Nog wel een hele rodeo (dat beloofd wat)

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:22

Lui is hij momenteel zeker. Hij ligt het liefst heel de dag in de zon :+ Wat dat betreft is het wel een vreemd paard, beetje het uiterste van twee werelden. Het heeft bijvoorbeeld echt dagen geduurd voordat hij een beetje normaal hooi uit een speciekuip durfde te eten en een paar maanden geleden vond hij een klopje op z'n rug al eng, maar een zadel op z'n rug doet hem echt niks.

Wel een mooi paard :j Hopelijk valt de rodeo mee als je er op gaat zitten.

Tymone

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:15

Prachtig paard Mandy_B. Die van mij ging te keer als een mafkees met de longeersingel en ook de eerste paar keer het zadel erop.

Maar we hebben veel tijd gestoken in het opstappen en daar heeft hij nog geen stap verkeerd gezet. Mijn tip, overhaast het niet bij die gevoelige paarden en stap pas op als je echt het gevoel hebt dat hij okey is.

Heel veel succes, ben benieuwd wat je allemaal mee gaat maken.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:06

Dank jullie wel ben zelf ook wel blij met hem. Mijn eigen (en eerste) fokproduct.

@Tymone oke bedankt! dat is wel even fijn om te horen. Thanks voor de tip :D

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:01

Sinds gisteren is mijn paardje een echt paard geworden! Takoda werd gisteren 4 jaar en over 2 weken heb ik haar alweer een jaar in mijn bezit. Ze is ontzettend veel veranderd in een jaar als ik de foto's van toen terugkijk.

Takoda vorig jaar juni
Afbeelding

Takoda afgelopen week
Afbeelding
Afbeelding

Onder het zadel gaat het heel goed. Ze vind het leuk en doet haar best. Nog veel om aan te werken maar we zijn goed op weg :D

Afbeelding

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:03

Wat een prachtig paard! _/-\o_

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:44

Mag ik ook meekletsen? Leuk om te lezen hoe het anderen af gaat! En wat een gave paarden allemaal, leuk ook dat er allemaal verschillende fokrichtingen tussen zitten!

Ik ben bezig met een 3 jarige springgefokte hengst op een handelstal. Een goudeerlijk paard! Wel heel gevoelig. Maar dat vind ik juist een dikke pluspunt. Ookal heb ik er daardoor al eens naast gelegen. :P

Heb al een aantal keer gedraafd. Zou zelf eerst graag meer vanaf de grond willen werken, maar ik moet er ook op dus combineer ik het maar. Grondwerken en longeren gaat al heel goed, dus langzaamaan ga ik met een hulpteugel beginnen te longeren.
Dit is de knappe man:
Afbeelding

Verder in dit jaar ga ik ook met zijn 5jarige halfzus aan de gang (moet nog veulenen). Heeft jaren terug wel eens iemand op gezeten geloof ik.

:wave:

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:01

Neverland schreef:
Wat een prachtig paard! _/-\o_

Dankje! :D
Vorig jaar was het net een ezeltje hihi, op deze foto's valt het niet zo op maar ze heeft echt enorme oren :=
Mijn vader noemt haar regelmatig Donkey, toen ik haar net kocht vroeg ie of ze ook wifi-ontvangst had met die antennes :evaw: :+

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:03

Leuk project Geryon! Staat echt een leuk smoeltje op <3

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:34

Ik heb besloten mijn guppy niet te laten beleren dit jaar! Ze mag lekker de wei op en begin volgend jaar maar even zien hoe haar en mijn situatie ervoor staat!

Ik blijf wel gezellig meelezen want vind t reuze interessant!

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:13

Wauw, wat is Takoda al mooi geworden! Geryon: die van jou mag er ook wel zijn :D

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:42

Gister weer een paar keer kort gehangen. Kon niet lang, want was even vergeten dat cowboy magic heel glad maakte. dus gleed iedere keer weer van zijn rug af hahahahha

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:58

Wat een verandering in een jaar tijd zeg xBostonx.

Tuurlijk Geryon ben jij ook welkom in dit topic.

Gisteren heeft Yori voor het eerst gedraafd aan de longe met iemand op zijn rug.

We hebben vreselijk gelachen _O-

Yori stapte aan de longe heel braaf om mij heen met de persoon die hem zadelmak maakt op zijn rug.
Het opstappen vond hij heel eng en hier hebben we dan ook 2mnd aan besteed. Nu ze er eenmaal op zit heeft hij nog geen stap verkeerd gezet.

Echter schrok hij gisteren van iets (geen idee wat) en ging van stap naar galop. Hij spurte echt weg zo hard dat hij mij omver trok. Ik ging languit op mijn buik door de bak achter hem aan....

Ja ik weet dat jullie nu in plaatjes denken.

Echter kon ik mij na een half rondje longeercirkel weer herpakken en gaan staan. We hadden de helft van de bak afgezet, hij zou theoretisch door de draad kunnen gaan naar de andere kant. Maar ik liet niet los en toen ik eenmaal stond en de rust was weder gekeerd ging het echt super. Ineens zei de ruiter die erop zat, hey wat zie jij eruit. Ze had totaal niet doorgehad dat ik op mijn buik aan de longe achter Yori aanging hahaha.

Maar het knopje draf zit er nu dus ook op.

Er zijn filmpjes van gisteren, maar weet niet hoe ik ze hier geüpload krijg. Echter mijn mooie sleep staat niet op de film _O- _O- _O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:04

Heel avontuur dus :))

Leuk, Geryon!

Ik heb net voor het eerst op Impala gezeten. Loont echt wel dat ik hem eerst goed heb leren stilstaan. :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:27

Wat leuk hier allemaal! Na een maand vakantie gaat irocco weer aan de bak, hoop er zondag weer op te klimmen. Letterlijk. Ik moet maar een keukentrapje op stal gaan zetten denk ik.. :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:35

Ik stap ook met opstapje op hoor. Best hoog opstapje ook nog :')

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:41

Ik kan niet eens meer over zn schoft kijken.. Ben 1,72. En hij groeit gewoon nog steeds ontzettend

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:55

Ohh wat jammer dat dat niet op film staat Tymone! _O- Wel fijn dat het erna goed ging!
Hier iets soortgelijks gehad met minder goede afloop. :') Ik zat gewoon, harstikke relaxed allemaal, hij schrok ergens van, schiet naar voren. Daardoor een gewichtsverplaatsing van mij. Vond ie heel eng in het begin. Toen ben ik gevallen :o

Gefeliciteerd Nies, weer een mijlpaal :D Leuk paard heb je trouwens!

Vandaag ging het super hier. Maar een paar rondjes gestapt en gedraafd, maar hij nam voor het eerst in draf het bit soms aan :D

Ik stap trouwens op vanaf een stoel.. :o Niet het meest veilige, ik weet het :=

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:19

Hij begint nu ook paard te worden in plaats van baby :))

Afbeelding

Afbeelding

Fijn dat hij het bit aannam, Geryon. Ook zo leuk als ze dat voor het eerst doen :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:23

Impala is zo knap <3

Super dat hij het bit aan nam geryon! Dan voelt het voor jou ook alsof je wel iets te zeggen hebt!
Bij alle andere paarden stap ik ook op met een stoel, maar wel een zonder armleuningen, maar durf het met irocco nog niet goed aan, dus pak wel braaf een stabiel opstapje

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:27

Gisterichtend weer les gereden met chameur. Hij pakt alles zo super op. De laatste twee keren er op gestapt zonder vooraf te longeren en hij zet geen stap verkeerd. Stap draf en galop gaan goed en hij word al lekker nagevelijk. Beenhulp gaat ook steeds beter en ook het stuur komt er steeds beter op. Zo trots op mijn kerel....

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:38

Vraagje, hoe doen jullie het met galop? Aan de longe stapt en draaft mijn paard erg goed, mooi op commando, maar galop blijft wel wat moeilijk. Ze valt ontzettend naar binnen, waarna ik haar weer wegstuur naar buiten. Maar het probleem is dat ze steeds lijkt terug te vallen in draf. Ik denk dat het de combinatie van scheefheid, geen balans en het gegeven 'cirkel' is. Ik heb ze daarna in de longeercirkel maar losgelaten en zo geoefend op de galop maar dit gaf ook een erg moeizame galop. Ik heb het gevoel dat ik veel te enthousiast blijf zwiepen om haar maar vooruit te krijgen, ik zou rustiger moeten zijn maar dan denk ik dat ze gaat terugvallen. Of zou ik het gewoon nog even laten? Wat denken jullie? Galop is overigens wel steeds de goede galop gelukkig. In de wei galopeert ze rechtdoor uiteraard wel gewoon goed. Alleen hier mis ik het enthousiasme... en ik denk vanuit scheefheid.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:41

Terug naar draf voor ze er uit vallen. Als het echt zo moeilijk gaat zou ik de galop gewoon even laten zitten tot het paard wat sterker is en meer balans heeft.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:43

Had irocco in het begin ook heel erg, heel onzeker en telkens weer naar binnen. Uiteindelijk een zweepje in de hand genomen en met aangalloperen gaf ik een klein tikje op de schouder of kont, daardoor sprong hij in galop. Is natuurlijk wel afhankelijk van je paard, als die van jou heel pittig en niet zo koel in het hoofd is als irocco maak je het gevaarlijk door een zweep te gaan gebruiken! Ook moet t niet zijn dat het paard vlucht natuurlijk.
Maar galloperen in de longeercirkel blijft wel echt moeilijk, in de 20 x 40 bak gaat het veel beter met de rechte stukken en hij rent verder ook niet weg

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:06

Ik zorg ervoor dat de galop met longeren eerst goed onder de knie is. Als dit nog teveel moeite/kracht kost, dan zoek ik het ohz zeker nog niet op. Eerst moet het paard op eigen benen kunnen staan. :)