De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:41

Knap koppie :)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:52

Wat een schattig hoofd

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:19

Och wat een edele koppies, dan is die van mij toch echt een beetje lomp :+
Afbeelding
Dik is ze ook echt nog niet, probeer er zat in de stoppen maar kom maar 1x per dag dus mijn opties zijn beperkt.
Afbeelding

Hebben die van jullie ook zo'n prachtige winterjas? <3

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:31

Waarom staan sommige van de twee jarige met een deken eigenlijk?
Niet vervelend bedoeld maar echt nieuwsgierig, ik bedoel ze doen (zo goed als) niets dus dan maakt een dikke vacht toch ook niet uit?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:30

Aleeneh: leuk deken :)

Bontesok, lijkt me ook wel een actie die Harley zou doen hoor :) rustig weg stappen en daarna ontploffen. Zo kan je het baasje geen pijn doen zeker? :')

Voor zadels bij mij geen gedoe. Ik ga Harley de eerste 2 jaar rijden met een boomloos zadel :)

Pinkprincess: leuke foto, sportcoupe haha :P

Nessie: Dat ronde buikje is tevens al minder, denk door het groeien. Ik merk ook dat rond de schoft de botten beter zichtbaar zijn, dus minder vet.
Zal morgen een meetlat meenemen en nog eens nameten in hoogte als in lengte.

No_no: een bles als Harley erop schilderen en dan zou het precies Harley kunnen zijn. Die blik haha

Azmay, mooi paardje :)
Harley heeft wel een wintervacht ja maar nog niet zo dik als vorige winter (heb hem in januari gekocht) omdat hij bij slecht weer en snachts op stal staat.

Jes: Bij mij op stal staat er een anderhalf jarige Shwarzwalderxhaflinger ook met deken. Weet ook niet goed waarom. Mij was het afgeraden in mijn topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:36

Oh maar ik laat er ook geen aanmeten hoor, dit wordt een tijdelijk 1e zadel om mee te starten en dan kijken we over een jaar wel weer verder!
Wil namelijk ook zeker weten dat het zadel waar we mee starten voor nu gewoon prima ligt. En dan gaan we er idd niet van uit dat dat zo blijft!

Een bontje er onder geloof ik absoluut niet in.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:20

Ja dat is slimmer Robijntjah! Ik hoop dat ik er met beleren een van mijn vriendin mag lenen. Zij heeft verschillende liggen.

Azmay; Lekker dik vachtje. Hier ook al een dikke vacht. Niet zo netjes als die van jou, ik poets hem ff niet nu met de regen. Kunnen de haren hem mooi warm houden.
Lief hoofd heeft hij trouwens!

Ik heb pas trouwens een heel interessant stuk gelezen over de paardenvacht. Het bevestigde wat ik al dacht en ik gebruik dan ook geen dekens. Hooguit even na het wassen, maar dat doe ik eigenlijk ook nooit.
De vacht is zo gemaakt dat hij het lichaam in elke temperatuur op ongeveer 38 graden kan houden, mits genoeg voeding.
Een(dikke) deken kan er juist voor zorgen dat het paard het toch koud krijgt omdat de vacht ontregeld wordt.Hoe goed bedoeld ook.

Art_ficious: Ik hoop dat ie het om die reden doet ja! Hij is wel erg braaf.
Ik herhaal nieuwe dingen gewoon. Stop op het moment dat hij ontspant. Dat hij dan ontploft als hij daarna los is...Ik ben blij dat ie dat niet aan de hand doet := (tenminste tot nu toe nooit)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:43

Op mijn vorige stal stond iemand met een enter die ook onder de dekens stond. Die van mij is nu dik 2.5 en echt geen deken op hoor. Heb ze wel liggen maar ik doe nog niets met hem dus hij mag zijn berevachtje dit jaar lekker hebben. Als hij volgend jaar onder het zadel is doe ik hem pas een deken op. Dus pas winyer 2016 en niet eerder. Zie het nut er niet van in want ze kunnen zich prima zelf warm houden met hun wintervacht en zweten door werk doen ze nog niet dus lekker zo laten vind ik dan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:53

Impala heeft wel twee dagen met deken gestaan, hij had het zo koud dat ie stond te rillen als een rietje, had toen ook nog niet zo'n dikke vacht. Dat vind ik niet nodig, maar in principe moet een 2-jarige gewoon zonder deken lopen vind ik. Zo staat hij nu dus ook.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:36

Jes schreef:
Waarom staan sommige van de twee jarige met een deken eigenlijk?
Niet vervelend bedoeld maar echt nieuwsgierig, ik bedoel ze doen (zo goed als) niets dus dan maakt een dikke vacht toch ook niet uit?

Die van mij is niet gewend buiten te staan. Bij de vorige eigenaar kwam hij maar heel even buiten, verder alleen op stal. Bij mij komt hij overdag buiten maar daar is zijn vacht niet aan gewend. Hij heeft het koud met regen en kreeg iets rainrot.
Daarnaast is hij 6 weken geleden gecastreerd maar heeft hij complicaties gekregen wat nog steeds niet helemaal genezen is. Door de complicaties is hij erg afgevallen en heeft hij geen vetjes meer.
Om hem even te helpen heeft hij dus een deken op. Hopelijk komt hij dan weer aan en kan zijn lijf beter herstellen.
Ik had hem liever geen deken op omdat ik van mening ben dat de vacht goed genoeg moet zijn. Helaas gaat dat dus nog niet..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 22:43

Mijne staat soms als het echt flink regent met een regendeken op. Waarom? Omdat ze anders de hele dag met haar hoofd laag en haar oren op standje sip de hele dag stil staat te klappertanden. Haar hele lichaamshouding schreeuwt dan "ja maar ik ben een arabier, ik hoor in de woestijn, niet in deze zeik". :+
Dekentje op en ze huppelt de hele dag tevreden rond. Doe mij dan maar een deken hoor :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:54

_O- :') Zo denk ik er ook over. Die ideeën zijn allemaal leuk en aardig, maar ze hoeven het niet koud te hebben. We leven niet meer in de middeleeuwen. Volgende winter gaat er sowieso een deken op, weet alleen niet goed wat voor iets, aangezien hij daar natuurlijk uit gaat groeien. Dan koop ik geen Bucas dekens voor een kapitaal. :=

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:33

Wat foto's van Eston vandaag :)

Hij staat nooit met deken, heeft een dik genoeg vachtje en gaat s' nachts op stal dus ik vind het nog niet nodig. Maar dat zal per paard verschillen :)

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 23:32

Wat een knapperd!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:42

Dankjewel :)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:06

Eston is leuk :)

Mijn bollie wollie staat toch nog lekker in de zomerwei.
Het is deze week niet koud dus met mijn vriendin afgesproken dat ze nog een weekje blijven staan.
Nu scheelt het ook wel dat ze nog een hele groene wei hebben. Normaal rond deze tijd van het jaar is het gras al op!
's avonds voer ik ze bij met hooi en dat eten ze niet eens altijd helemaal op!
Zelfs in die harde regen stonden ze onverstoorbaar midden in het weiland gras te eten.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:04

Dat is lekker voor je paardje! Gaat het straks op stal?

Shympie

Afbeelding

Afbeelding

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:38

Wauw die is aardig groot of zie ik dat verkeerd? Vriendelijke uitstraling :)

Als het goed is met andere ruinen in een open container (één korte kantis open) met kleine paddock. Stond hij vorig jaar ook en daar stond hij erg fijn in.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:51

Dank je! Hij is niet zo groot, ik denk 146 ongeveer.

Inloopstal is wel prettig! Shym heeft dat helaas niet maar hij heeft niets te klagen. Zijn stalletje is 4,5 bij 8,5 m :oo

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:53

Oh wauw, dan heeft ie lekker de ruimte zeg!
Hij toont echt wel groter op de foto :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:54

Afbeelding

Hier sta ik er voor, lijkt hij gelijk veel kleiner :o

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:03

Ja dan zie je idd zijn werkelijke grootte haha!
Heeft hij witte haren door zijn staart? Grappig!

Zine is zwart rabicano. Op zich zie je het niet, tot hij gaat rollen..dan zie je ineens de witte vlekjes op zijn buik. :D

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:11

Hihi! Grappig!

Nee, geen wit in zijn staart. Komt door het stof en de fotokwaliteit dat het zo lijkt. Hij heeft wel wat witte haartjes hier en daar in zijn vacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:16

Leuke foto's :)

Twice staat met Modesta samen, die heeft hem geadopteerd toen hij 3 maanden oud was en sinds een half jaar staan ze weer samen!

Gisteren na zijn vakantie van 2 maanden weer eens kort gelongeerd met zadeltje, deed ie weer best prima op een paar bokken na :)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:19

Goedemorgen iedereen, allemaal een fijn weekend gehad?