[VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Annemiek

Re: [VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:22

Spannend spannend!!!!!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:38

Nou idd wat een cliffhanger!!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 18:11

(Rijtje met flink wat scheldwoorden...)

Zo update, eerst kind in het water gooien (zwemles).
Kleine samenvatting:

Afbeelding

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:17

Pff, dit is spannend!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:26

Ts vertel vertel ! Hoop niks ernstigs !

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:26

Hmm die scheldwoorden klinken niet als heel mooi nieuws!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:27

Dat lijken tanden.. :oo en dat in combi met je rijtje scheldwoorden stemt mij niet gerust!

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:34

Amaryllis schreef:
Dat lijken tanden.. :oo en dat in combi met je rijtje scheldwoorden stemt mij niet gerust!

Dit is precies mijn gedachte -O-

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 18:35

Pffff.... Waar zal ik beginnen....

Dierenarts begon met algemene check en vond der eigenlijk er wel goed uitzien. Wel mager natuurlijk, maar goed wakker, en mooie droge beentjes. Chip blijkt te passen bij het paspoort, dus dat was mooi.

Toen bloed afgenomen voor de cushin test en gelijk sedatie toegediend om der tanden te kunnen doen. En hoe graag had ik het gewild dat ik nu kon schrijven dat het er redelijk goed uitzag en er geen reden tot zorgen waren. Wat had ik dat fijn gevonden. Echter het geen we te zien krijgen is het resultaat van een paardengebit waar 15 jaar lang nooit wat aan gedaan is. Erger dan erg en slechter dan slecht. Haken aan beide zijden over de totale lengte. Kiezen die gewoon tot op het tandvlees "weg" zijn. Echt 1 grote puinhoop. 2 kiezen zaten zo los dat ze die eruit heeft moeten halen. En de rest... Tja maar het best mogelijk er van maken, wat inhield de haken weg te halen en de ergste punten weg. Maar omdat er gewoon geen tanden door gaan groeien meer, kan ze het gewoon niet meer recht maken. Op mijn vraag of ze wel goed ruwvoer kan eten werd hoofdschuddend gereageerd. K*t.

Dus dat wordt nog wat extra werk om haar voldoende te laten eten. Zaterdag maar even naar de diervoeder om die leeg te kopen.

Toen nog even voor de zekerheid scannen. Ach, zal toch niet drachtig wezen, maar om dat zeker uit te sluiten is natuurlijk altijd fijn. Scannen ging heel moeizaam omdat ze een volle blaas had een zeer hard aankneep. Dus geen zekerheid en over paar maand tegelijk met nieuwe gebitsbehandeling opnieuw scannen. Maar..... Nu leek er veulen van ongeveer 4 maanden in te zitten. K*t.

Dusss.... Tja..... Pffff, even laten bezinken....

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:38

Zo, dat is naar. Heeft ze advies gegeven over hoe de voeding nu aan te pakken?

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:39

-O- -O-
Pff dat is écht geen leuk update...

Heeft de DA je advies gegeven over het voeren? Heeft ze nog wel goede tanden over?
En het veulen dan? Hoe kan daar een veulen inzitten :oo

EDIT: zie dat Mizora me voor is :)
Laatst bijgewerkt door Iejoor op 17-09-15 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:40

Een veulen? Daar in? :oo

Jeetje.. Daar moet ik ook even van bijkomen!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:41

Dit scharminkel is nog drachtig ook? Arm ding. Je moet er toch niet aan denken hoe dat was afgelopen als ze niet in jouw liefdevolle zorg terecht was gekomen.
Sterkte!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:41

Ik lees al een paar dagen mee, jee heftige update.
Maar ik als stille lezer wil je over dat eerste een beetje geruststellen.
Onze merrie van 24 heeft zeer slecht gebitsonderhoud gehad de afgelopen jaren dankzij een prutser, ze was mager en chagrijnig. Overal haken, onnodig een kies verwijderd en niks bijgevijld, het grootste drama wat de tandarts ooit had aangetroffen. Ze redt zich aardig met ruwvoer (2 kiezen eruit) en ziet er fantastisch uit, en er zijn tegenwoordig zoveel goede senioren producten op de markt, ik zou mij daar niet zo druk overmaken als je bekijkt dat ze nu al zo goed aankomt op normaal voer en op dat slechte gebit. Daar zal ze zich wel mee redden in combinatie met je goede zorgen

Dat 2e vind ik echt een hele grote domper

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 18:42

Voer wordt de slobber die ik al geef, aangevuld met luzerne en kort hooi.

Bedankt voor je geruststelling odette. Ik heb er opzich wel vertrouwen in dat het goed komt maar heb wel even flink een "grrrrrr" gevoel met bijhorende tranen...
Laatst bijgewerkt door Wendy_Komen op 17-09-15 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:43

Oh help.. Tot zo ver meelezer.... Jeetje heb je het ook mee getroffen zeg.. zucht.. Maar kan ze helemaal geen ruwvoer hebben en moet je over op slobbers, of zou zoiets als compact gras of grasmix wel kunnen? Dat zou een hoop schelen dan alleen maar slobber en senioren voer.. En hoe zit het met grazen? En dan nog een baby.. jeetje. ben er stil van....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:44

Jeetje wat een update!
Ik hoopte dat het allemaal goed zou zijn, maar nee dus -O-

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:45

Oh wat k*t. Ik hoop dat je ook nu nog het beste van haar leven kan maken.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:56

Jeetje !! Drachtig? Tjees dit is zwaar k u t. Als je ergens hulp mee nodig hebt, bied ik me aan. Wow schrik hier echt van!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:57

Jeetje, wat een teleurstelling. Maar ja, aan de andere kant.... je wist dat er iets niet goed was.

Over gebit zou ik me toch proberen niet te veel zorgen te maken, zoals de anderen ook al schrijven. En inderdaad, ze was al aangekomen!

Ik heb er geen verstand van hoor, maar zou een abortus geen mogelijkheid zijn? Beestje heeft alle energie nu wel nodig voor zichzelf.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 17-09-15 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:57

War een verhaal!

Geluk bij dit slechte gebit is dat ze zich er nog goed mee kan redden, anders was ze niet zo goed aangekomen de afgelopen weken.
Jullie komen er wel!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:04

Jeetje wat een rotnieuws... Ik hoop voor haar dat ze snel genoeg op krachten is om de zwangerschap goed uit te dragen. Want dat gaat ook veel van haar lichaam vragen.
Arm meisje... Ik hoop dat je wat vind waardoor ze toch genoeg binnenkrijgt maar niet te veel zal moeten kauwen.

@tine10: voegtijdig afbreken is geloof ik niet niet meer mogelijk met een vruchtje van 4 maanden. Geloof dat dat de eerste maand gebeurd wordt. Maar ik ben ook niet helemaal zeker, misschien dat ze het in uitzonderlijke gevallen wel doen.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:05

Oei. Dat gebit, dat zal wel meevallen: meestal redden ze zich prima met hooi en gras en evt. bijvoeren met bijvoorbeeld seniores priores. Zeker als het gebit zo goed mogelijk opgekalefaterd is dat het in ieder geval niet meer pijnlijk is.

Bambi zal die dracht waarschijnlijk een worst zijn: met jullie verzorging hoeft de dracht voor haar geen enkel probleem te zijn. Tegen de tijd dat de energiebehoefte van het groeiende veulen een rol gaat spelen, ben je 4-5 maanden verder en is Bambi waarschijnlijk weer behoorlijk op gewicht.

Maar een veulen erbij: daar heb je bepaald niet om gevraagd en je zit er vast niet op te wachten. Abortus is bij een dracht langer dan 40-45 dagen niet meer mogelijk.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:08

Holy oliebol... maar is voor zo veer alles goed met t veulen? En komt t met het aangepaste voer wel goed met Bambi dan ?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:11

Ach wat een zorgen.
In het cushingtopic zijn ook veel paarden die slecht eten of kunnen eten en te mager zijn. Wellicht vindt je daar nog wat voedingstips. Bijvoorbeeld grasbrokken, wiesencobs. Hopelijk komt het wel goed met de voeding en het aankomen. Ze is nu toch al wat bijgekomen.

Tja veulentje. Als dat teveel geleden heeft door de tekorten zou moeder natuur het toch wel afstoten? En anders? Misschien mag je bij de stalbaas wel 2 voor de prijs van 1 stallen, stal is groot genoeg en dan zullen we hem/haar ook complimenteren voor bambi's redding.