De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 08:01

hypos schreef:
Dat zijn verkopers, die eigenlijk geen afstand kunnen doen van hun paard, die eisen bezoek recht.
Als je geluk hebt komen ze af en toe een appeltje brengen, heb je pech, dan bemoeien ze zich met je nieuwe paardje tot in detail.

Oftewel, je mag flink dokken voor een paard, en daarnaast eisen ze een omgangsregeling net zoals mensen met gescheiden kinderen :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 08:30

Kletskousz schreef:
hypos schreef:
Dat zijn verkopers, die eigenlijk geen afstand kunnen doen van hun paard, die eisen bezoek recht.
Als je geluk hebt komen ze af en toe een appeltje brengen, heb je pech, dan bemoeien ze zich met je nieuwe paardje tot in detail.

Oftewel, je mag flink dokken voor een paard, en daarnaast eisen ze een omgangsregeling net zoals mensen met gescheiden kinderen :+

_O- En hoe zit het dan met de allimentatie?? O:)

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:39

Kletskousz schreef:
hypos schreef:

_O- En hoe zit het dan met de allimentatie?? O:)[/quote]

Dat is natuurlijk de stalling, dierenarts, spullen, hoefsmid kosten. Die mag jij als nieuwe mama betalen, want hun willen natuurlijk gratis rijden :+

Sammyoo

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 14:34

Andersom zie je soms advertenties van mensen die een betalende bijrijder zoeken. Als je dan doorleest blijkt het paard onhandelbaar / onervaren en wordt een handige bijrijder gezocht om dat op te lossen. Dit soort mensen willen niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar zelfs betaald worden om op de eerste rang te zitten :+

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 14:35

:')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:33

Sammyoo schreef:
Andersom zie je soms advertenties van mensen die een betalende bijrijder zoeken. Als je dan doorleest blijkt het paard onhandelbaar / onervaren en wordt een handige bijrijder gezocht om dat op te lossen. Dit soort mensen willen niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar zelfs betaald worden om op de eerste rang te zitten :+

Ik ben zo'n stom figuur die ooit eens iets dergelijks heeft gedaan al hoefde ik in eerste instantie niet te betalen. Eigenaresse had te maken met een dominante jaarling. Ze had bijna geen ervaring met paarden en had dit paard als veulen gepamperd omdat het zo gestresst was toen het bij de moeder vandaan gehaald werd. Oftewel, knuffelen, beest rende haar omver, geen probleem. Over haar heen rollen, geen probleem, tot het paard te groot werd natuurlijk.

Nou was ik op zoek naar een verzorgpaard en ik hou wel van een uitdaging. Jong paard was nieuw voor mij dus ik zag mijn kans schoon. Ik ben met dat paard aan de slag gegaan. Nou kan ik mezelf geen trainer noemen, maar ik had wel binnen een maand of 2 een paard aan de hand die niet langer naar me steigerde en naar me sloeg, me niet meer beet of omver liep en me geen schoppen meer verkocht. De eigenaresse echter bleef de oude problemen houden en ik was uiteindelijk nog maar de enige die wat met het paard deed.

Toen het paard 2 jaar en 10 maanden was (!!!) werd het aangeboden om ingereden te worden. Ik heb daar destijds mijn mening over gegeven wat niet bepaald gewaardeerd werd en het paard ging naar de trainer. Binnen 2 weken stond het weer bij ons op stal omdat het paard een geklapte pees had. Dit heeft een jaar geduurd voordat het hersteld was. Paard was dus inmiddels bijna 4 jaar en werd naar een andere trainingsstal gebracht om ingereden te worden. De eigenaresse deed nog steeds erg weinig met het paard want ze was nog steeds bang.

De training verliep soepel, geen problemen, eigenaresse had een paar keer erop gereden op de trainingsstal, wat wat minder soepel ging want ja, dat paard dacht ook, hallo, ik schop je verrot als je er naast staat, ik maak je af als je op me gaat zitten. Maargoed, met instructies ging het redelijk goed.
Uiteindelijk mocht ik mee, ik werd op het paard gezet, eerste reactie was een flinke bok die ik wel uit wist te zitten, heb haar even goed laten merken wie er op haar rug zat en ze liep als een zonnetje. Geen enkel probleem en kreeg van de instructrice, die ook het paard getraind had, een compliment dat ik zo in harmonie met het paard reed.

Ik dus helemaal in de wolken, tot ik met de eigenaresse diezelfde dag met 2 andere paarden ging rijden. Ze zei geen woord. Kort hierop kwam het paard terug naar stal, in de bak durfde de eigenaresse wel te rijden maar ik was de eerste die er mee naar buiten ging simpelweg omdat ik niet bang was en het paard aardig goed kon aanvoelen. Dit ging allemaal soepel in tegenstelling tot de eigenaresse. Ze ging 2 weken op vakantie en liet mij het paard doen, ook hier geen problemen. In de bak, naar buiten, niks aan de hand. In de groep naar buiten, ook geen probleem. De stalgenoten hebben de eigenaresse verteld hoe goed het allemaal ging en kort daarop kwam de eigenaresse met de mededeling dat ze geld wilde zien. 50 euro per maand, -uhhh?- ik weet niet hoor, ik zit hier zo'n beetje je paard voor je te trainen en je zou mij geld gaan vragen?
Dit niet gezegd want ik wist natuurlijk al dat het puur jaloezie was en ben eens even rustig na gaan denken over wat ik nou wilde en ben tot de conclusie gekomen dat ik mezelf niet wilde laten gebruiken om te betalen voor het trainen van een paard van een ander. En ook nog eens iemand die, ondanks alle hulp die ik aangeboden had, nog steeds niet met haar paard om kon gaan en in feite niet naar me luisterde.

Die week daarop ben ik naar haar toe gestapt en heb haar gezegd dat ik er klaar mee was en het paard niet langer wilde verzorgen. Zij gaf aan dat ze blij was dat ik het initiatief hierin had genomen en dat ze me toch al niet langer bij haar paard wilde.

Ze heeft het dier nog een jaar langer geprobeerd te rijden. Heeft een gebroken been opgelopen, problemen in haar rug, is in de sloot gedonderd en van 3 meter hoog van een helling af gesodemieterd met paard en al. Paard heeft onder het rijden menig ander paard verrot geschopt en er is waarschijnlijk nog een hoop meer gebeurd waar ik niet over heb gehoord. Van ellende heeft ze uiteindelijk het paard verkocht en is nooit meer aan een nieuwe begonnen...
Tsja..

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:38

Ik zou het wat anders verwoorden als ik jou was. Ik zou het ook niet waarderen als mijn ex verzorgster zo over mij zou praten. Daarnaast zijn er veel mensen die een vergoeding vragen dus zo raar is dat niet.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:50

Mijn verhaal is gebaseerd op feiten die niet alleen door mijn ogen gezien zijn en ook niet alleen door mij verwoord zijn. Daarnaast noem ik geen namen.

Ik heb jaren betaald voor het rijden van paarden van anderen, ik had het ook geen probleem gevonden om voor dit paard te betalen. Het probleem zat hem echter in de manier waarop en de timing.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:54

Ik begrijp je anders wel.

Het gebeurt echt dat je leuk met een paard overweg kan en eventueel ook het dier 'beter' krijgt en plots ben je niet meer welkom of is paard verkocht.
Hele reden waarom ik geen verzorgpaarden meer zou willen. Je steekt er heel wat tijd en energie in 'voor niets'.
Er zijn ook hele leuke verzorgpaarden en eigenaars. Maar eigen paard bevalt me toch beter.

Het komt ook wel vaker voor dat er geen bijdrage gevraagd wordt.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:05

Normaal gesproken kost het geld om je paard te laten trainen. Zodra je het bijrijden noemt, moet de trainer aan de eigenaar betalen ipv andersom :?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:15

Mja precies... Er zijn natuurlijk grenzen.

Ik heb tot begin dit jaar nog een ander paard verzorgd. In mijn 22 jaar ervaring met paardrijden en verzorgpaarden (sommigen betaald, anderen niet) heb ik wat Thioro zegt al veel meegemaakt op verschillende manieren. Sommigen gewoonweg banketstaaf, anderen overmacht van de eigenaren. Na de laatste, (dus niet het hierboven beschreven paard) heb ik inderdaad ook besloten te stoppen met het rijden van andermans paarden. Het laatste paard was puur overmacht, problemen met de schouder en moest minder gereden gaan worden en dan gaat de eigenaresse voor, das logisch. Maar ik ben er klaar mee, het volgende paard dat ik rijd is een eigen paard ^^.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:16

geen ellendige maar een grappig verhaal.

ik heb vandaag een pony gekocht (op contract dat ze binnen 2 weken goedgekeurd word anders gaat ze terug).
dus betaalde het bedrag en kreeg een 10,- terug voor goed geluk :o
(een soort oude traditie voor goed geluk .)

ik had er achteraf wel 1X over gehoord maar stond wel even paf :+
nu hopen dat het werkt. :P O:)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:32

klopt, dat kregen wij destijds ook bij een pony en dat hebben wij ook weer meegegeven toen we de pony verkochten. Ik vond het wel heel leuk

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:32

cherell0 schreef:

ik heb vandaag een pony gekocht (op contract dat ze binnen 2 weken goedgekeurd word anders gaat ze terug).

Zegengeld :D Sommige nieuwe juryleden denken dat je ze om wil kopen als ze het in het paspoort zien zitten. Degenen van mijn generatie en ouder kennen het nog wel. Het heeft mij bij mijn laatste aankoop helaas geen geluk gebracht.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:35

cherell0 schreef:

Ja ,dat is een oude traditie. Zelf slechts 1keer meegemaakt en bracht ook geluk! :j

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:39

Haha nog nooit van gehoord maar veel succes

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:52

Ook gehad bij mijn 1e paard...knaak voor geluk (Was nog in de tijd van de gulden)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:09

Was dat totaal vergeten maar dat was indertijd inderdaad een gewoonte, wat grappig om dat weer terug te lezen :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:43

Is het dan de bedoeling dat die erin blijft zitten dat 10tje? En gebeurd het wel eens dat jury leden hem eruit vissen, en je spontaan een paar 8e of 9ens erbij hebt?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:17

Het tientje hoort bij het paard, die bewaar je dus om als je je beest ooit verkoopt weer mee te geven. Voor geluk....

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:21

Benfan schreef:
Is het dan de bedoeling dat die erin blijft zitten dat 10tje? En gebeurd het wel eens dat jury leden hem eruit vissen, en je spontaan een paar 8e of 9ens erbij hebt?

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:28

En dan op hoge poten naar de jury; geef me dat tientje terug! _-:(

Hoe deden ze dat trouwens in het gulden-euro tijdperk? Hebben al die eigenaren toen hun tientjes ingewisseld voor 4,53? Lijkt me toch onhandig die muntjes... Die raak je zo snel kwijt... :\

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:01

Ik kreeg destijds 5 euro?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:03

marije1109 schreef:
Ik kreeg destijds 5 euro?

Vroeger was het 10 gulden. Sommigen hebben er nu 10 euro van gemaakt en anderen ronden de 4 euro nogwat af naar 5.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:14

Volgens mij stond er geen vast bedrag op, het ging er om dat je een briefje van wat je betaald had (ook geen ander) terug kreeg.
Ik kreeg 25 gulden terug bij mijn eerste paard.