de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:55

Haha sorry Ginus bedoel ik dat is een bekende van ons mijn zwager heeft hem zadelmak gemaakt en 3 jaar gereden, daarna naar Robert Puck gegaan. Als ze echt op haar papa lijkt, kan je er best nu op gaan zitten, dan is ze zadelmak geboren
Laatst bijgewerkt door salitka op 17-09-14 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:01

Wat een avontuur NYC!
Ik vertrek eind oktober ook naar de US, voor 5 maanden. (trektocht van California naar Florida) *zin in* :D
Mijn paarden blijven hier, maar komt mooi uit. Mijn 3 jarige kan dan nog mooi even doorgroeien en haar rust krijgen, tot ik begin april weer terug kom.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:04

De mijne blijven ook nog staan, laat ze maar lekker groeien! Het zijn beide geen kleintjes :)

Oeh een Gelders springkanon <3

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:26

salitka schreef:
Haha sorry Ginus bedoel ik dat is een bekende van ons mijn zwager heeft hem zadelmak gemaakt en 3 jaar gereden, daarna naar Robert Puck gegaan. Als ze echt op haar papa lijkt, kan je er best nu op gaan zitten, dan is ze zadelmak geboren

Wat leuk!!! Dan denk ik dat ze op hem lijkt. 'Men' zegt dat die van mij ook zadelmak geboren lijkt. Ik zit er al op zonder zadel en ze geeft echt geen kik. Totaal geen spanning in haar lijf. :-) Maar goed, ze is veel in handen sinds ze 7 maanden was en van mij werd. Dat scheelt ook wel denk ik.

Waar is Ginus nu eigenlijk? Nog steeds bij die eigenaar?

salitka

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:36

Voor zover ik weet staat hij nog steeds bij Wijnand (de eigenaar) hij heeft een paar jaar in Hongarije gestaan voor de dek, maar is alweer een aantal jaren terug!
Het is nog steeds een schitterende en lieve hengst die zijn kwaliteit ook vererft dus je hebt vast een goeie!
Eeuwig zonde dat hij die blessure opgelopen heeft destijds en daardoor uit de sport moest, anders hadden we vast nog veel van hem gehoord

djengiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:53

Wat een leuk topic!!!
Ik heb sinds een paar maandjes ook een g'tje, Geronimo (Glock's)Ziesto x Kingston.
Hij doet het ontzettend goed en is onwijs nuchter in zijn kop, heerlijk dier!!
Hij is 1.62 en ongeveer drie maandjes onder het zadel, rijd hem nu 2x in de week.
Ik ben niet zo'n held met foto's plaatsen dus hoop dat ze het doen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:53

wat een plaatje zeg!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:57

Wauw wat een knappert zeg en zo klein toont hij helemaal niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:59

djengiz schreef:
Wat een leuk topic!!!
Ik heb sinds een paar maandjes ook een g'tje, Geronimo (Glock's)Ziesto x Kingston.
Hij doet het ontzettend goed en is onwijs nuchter in zijn kop, heerlijk dier!!
Hij is 1.62 en ongeveer drie maandjes onder het zadel, rijd hem nu 2x in de week.
Ik ben niet zo'n held met foto's plaatsen dus hoop dat ze het doen.
[ Afbeelding ][ Afbeelding ][ Afbeelding ]

Hey wat geinig. De mijne heet ook Geronimo.

djengiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:29

Hij is goed in verhouding en heeft gelukkig pappie's lange pootjes meegekregen :D
Zelf ben ik ook aar 1.66 dus dat scheelt ook!

@NatasjavE wat grappig, ik ben al meer geronimootjes tegen gekomen. roepnaam is overigens gewoon Nimo :)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:47

Mooi paard zeg Djengiz!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:24

djengiz schreef:
@NatasjavE wat grappig, ik ben al meer geronimootjes tegen gekomen. roepnaam is overigens gewoon Nimo :)

Die van mij noem ik Guus. Tot erfenis van mijn oudste zoon want die heeft z'n naam Geronimo bedacht. Na Geronimo Stilton....de dappere muis. :')

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:04

Ik gisteren lomp van de driejarige gevallen tik van achterbeen gekregen en mijn knie uit de kom. Echt zo stom!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:37

Auw Titsia... klinkt pijnlijk! Wat is er gebeurd?

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:01

Auw jeetje zeg schrikken. En wat een pijn waarschijnlijk

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:33

Titsia, balen! Gaat het een beetje? Lig je lang in de lappenmand?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:42

Oehh klinkt pijnlijk, hoe is het gekomen?

SamsonLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:25

Na het hele topic al mee te lezen wordt het misschien tijd om mijn g`tje, Gian ook eens te melden

In februari tegen een leuk paard aan gelopen. Direct verliefd. Was niet op zoek naar een paard maar hij was te leuk om te laten staan. Niet direct de beslissingen genomen, thuis eerst goed moeten overleggen en zelf goed over na moeten denken. Maar verliefd is verliefd. En gelukkig mocht hij komen.
Mei is hij pas gekomen. Was de stal geregeld en was hij geruind.
In mei ook langzaam aan begonnen met grondwerken. In juni begonnen met dekje, singeltje en etc. Ook bij mijn paardje kan ik zeggen dat hij zadelmak geboren is. Heeft geen stap verkeerd gezet. Sinds 3 weekjes nu ook langzaam aan begonnen met rijden en afgelopen maandag voor het eerst los gereden. Ging super goed!

Vind het leuk om alle ervaringen te volgen en ook de manier waarop iedereen zijn paardje aan het beleren is.
Hieronder nog een foto`tje van ons:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-AJXBLTUZ.jpg

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:46

Wauw mooie kleur is hij zeg en mooie stoere kop. Wat voor afstammeling is het en wat wil je ermee gaan doen?

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 09:12

SamsonLot schreef:
Na het hele topic al mee te lezen wordt het misschien tijd om mijn g`tje, Gian ook eens te melden

In februari tegen een leuk paard aan gelopen. Direct verliefd. Was niet op zoek naar een paard maar hij was te leuk om te laten staan. Niet direct de beslissingen genomen, thuis eerst goed moeten overleggen en zelf goed over na moeten denken. Maar verliefd is verliefd. En gelukkig mocht hij komen.
Mei is hij pas gekomen. Was de stal geregeld en was hij geruind.
In mei ook langzaam aan begonnen met grondwerken. In juni begonnen met dekje, singeltje en etc. Ook bij mijn paardje kan ik zeggen dat hij zadelmak geboren is. Heeft geen stap verkeerd gezet. Sinds 3 weekjes nu ook langzaam aan begonnen met rijden en afgelopen maandag voor het eerst los gereden. Ging super goed!

Vind het leuk om alle ervaringen te volgen en ook de manier waarop iedereen zijn paardje aan het beleren is.
Hieronder nog een foto`tje van ons:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-AJXBLTUZ.jpg

Leuk paard. Wat voor afstamming heeft ie?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:33

Gewoon heel lomp valt uit galop in giga draf verlies stijgbeugel wil hem terugnemen, hij wat in paniek en schiet andere kant op verlies andere stijgbeugel wil hem stoppen maarja mag niet in zijn mond komen gaat nog versnelling hoger. Mij laten vallen en hij zwalpt net met zijn achterbeen tegen mijn knie die onmiddellijk de andere kant opging. Zo'n stom ongeluk want hij was zo braaf! Vind het echt jammer.
Sowieso al twee weken gips dan onder de mri om te zien hoeveel kraakbeen er weg is en of er ligamenten geraakt zijn en dan zien of er operatie nodig is

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:16

Ja echt een banketstaaf ongeluk zeg. Broer ben ik langzaam ook wat meer druk in de mond aan het leren, die reageert vooral op de stem, wil ook nog wel eens tempo zetten als je er iets meer druk op zet. Dus ken het wel.

Zo had ik laatst dat hij in de galop iets afgeleid was en te dicht op het schot kwam en ik mijn enkel blesseerde. Zo stom, terwijl er eigenlijk niets gebeurde en hij super braaf was.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:09

Jeetje, Titsia wat vervelend!...beterschap!

Ik zit nog met smart te wachten op een foto van de Totilas afstamming ;-)

Er komen veel mooie paardjes (goed bewegen!) hier voorbij, wat een toppers in de dop allemaal!...
Laatst bijgewerkt door manubres op 19-09-14 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:11

Jeetje meteen goed dus! Heel veel beterschap dat is echt balen :(

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:52

Gosh Titsia, gelijk ook zo'n beschadiging aan je been. Echt balen! Beterschap