chelle_dora schreef:Is allemaal net zo erg, maar als je zwaarder bent en dan toch gaat paardrijden op een dier wat niet op jouw gewicht berekend is, is dat blijkbaar minder erg als je paard op een stal zetten.. Handig om te weten
Let op, bovenstaande is een persoonlijke mening.
Niet minder erg, allebei fout !!!
Dus ik te zwaar? Oke daar kan ik wat aan {gaan} doen....
Paard 22/7 op stal? Oke wat word daar aan gedaan?
Hoe velen van jullie die roepen dat volslanke mensen niet mogen rijden kunnen dan beamen dat ze er ook alles aan doen om hun paard gelukkig te maken? Want daar gaat het toch uiteindelijk om , om het welzijn van het paard?
Want roepen dat het scheef is dat men ervan alles bij haalt is net zo scheef als roepen dat wij verkeerd bezig zijn en zelf je paard {voel je enkel aangesproken als je je paard dit aandoet}per dag 2 uurtjes laat "luchten". Misschien dat daar ook over na gedacht kan worden net zoals ik over mijn gewicht ben gaan nadenken naar aanleiding van dit topic...... ik kan nu zeggen oke ik stap er niet meer op. Maar zijn er dan ook mensen die door dit topic zijn gaan nadenken en zeggen oke ik ga nu opzoek naar ruimte en buitenlucht voor mijn paard zodat hij ook geestelijk gelukkig zal zijn? En dan nu niet meteen gaan roepen ohhhh tuurlijk kom je daar mee aan je bent te dik blablabla {kan niemand beoordelen van achter zijn ppc} dus zoek je andere argumenten. Nee ik ben eerlijk tegen over mijzelf en mijn paard geweest en hierdoor gaan nadenken, maar doen andere dat ook als het gaat om het welzijn van onze trouwe viervoeters. Gewoon een vraag....... En let op ik val niemand aan.....en veroordeel ook niemand maar vraag me af als ik door dit topic ben gaan nadenken of mensen dit dan ook doen die hun paard niet goed huisvesten, zadels die niet passe n enz enz enz. Of is het zo.....dit topic gaat over gewicht we uiten ons even flink maar denken niet na over onze eigen situatie?

. Best wel eens leuk om te horen.