Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:10

anneliesdj schreef:
Er gewoon onderlangs?
[ Afbeelding ]
Zoals hier, alleen haal ik hem 2x door de bitring en dan door de neusriem en terug naar de longeerlijn. Maar om het fijn te laten werken moet je eigenlijk een knoop in je longeerlijn hebben waar je clip aan blijft zitten.
Dus ik longeer ook eigenlijk nooit zo maar meestal gewoon met een halster.

Dan heb je toch nog steeds druk aan een kant van het hoofd?

De beste oplossing (dus zonder wat voor druk aan het hoofd ook) is gewoon zonder longeerlijn, imo :).

Roxxiejj

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:26

Of de longeerijn vastklikken aan de longeersingel :j

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:15

Longeertussenstukjes zijn op een gegeven moment op de markt gekomen en iedereen kocht ze zonder er bij na te denken wat er gebeurt met het bit als je druk op de longe zet. Het lag overal te koop, dus het hoorde er automatisch bij. Geef mij maar een kaptoomhoofdstel, waar ik de longe op de neus en eventuele hulpteugels aan het bit kan klikken, maar het liefst werk ik met dubbele longe. Zeker bij de paarden die ik heel regelmatig aan de longe train.

Het meest waardeloze product dat ik ben tegengekomen: rijhandschoenen met touchscreentips. Het is al erg genoeg dat veel ruiters meer met hun gsm bezig zijn als met het paard waar ze op zitten...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:19

PocoGaucha schreef:
ik vind dekjes met een badstoffen onderkant waardeloos!. Ik heb een prachtig mooi eurostar dekje gekocht, maar ik moet dat rot ding na een paar keer rijden wassen omdat de onderkant vol zit met stof en ik krijg het er niet uitgeborsteld. Nee geen badstoffen onderkant meer voor mij.

Badstof neemt wel meer vocht op als ik me niet vergis :)

En rijden te paard, hou op, was in 2012 op het CHIO in aken, zaten me toch een stel ruiters op de trainings weide gezellig op hun telefoon te tikken, en owe als het paard niet rechtdoor liep, gelijk een ruk aan de teugels alsof het paard t schuld is :+

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:21

xSlvna schreef:
PocoGaucha schreef:
ik vind dekjes met een badstoffen onderkant waardeloos!. Ik heb een prachtig mooi eurostar dekje gekocht, maar ik moet dat rot ding na een paar keer rijden wassen omdat de onderkant vol zit met stof en ik krijg het er niet uitgeborsteld. Nee geen badstoffen onderkant meer voor mij.

En rijden te paard, hou op, was in 2012 op het CHIO in aken, zaten me toch een stel ruiters op de trainings weide gezellig op hun telefoon te tikken, en owe als het paard niet rechtdoor liep, gelijk een ruk aan de teugels alsof het paard t schuld is :+

oh praat me er niet van. hier op stal ook zo'n stel.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:24

xSlvna schreef:
PocoGaucha schreef:

Rijden te paard? Dat doen de meeste onder ons wel :+ Sms'es te paard zeker ;)

Wat een discussie trouwens hier :') Het gaat om het meest waardeloos, zoveel mensen die wel baat hebben bij bepaalde producten. Wat ik echt waardeloos vind is die teugel safe. Gewoon een elastiekje of koortje en klaar. Daar moet je toch echt geen 'speciaal spulletje' voor uitvinden.
Laatst bijgewerkt door Leen op 19-03-13 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:27

ik longeer met de concord longe

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:34

Tja zo zag ik iemand handsfree bellen te paard; de telefoon had ze tussen haar oor en het driehoekje van haar kinbandje geklemd. Ging prima, maar het was écht geen gezicht! :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:37

Leen_ schreef:
xSlvna schreef:

Rijden te paard? Dat doen de meeste onder ons wel :+ Sms'es te paard zeker ;)

Wat een discussie trouwens hier :') Het gaat om het meest waardeloos, zoveel mensen die wel baat hebben bij bepaalde producten. Wat ik echt waardeloos vind is die teugel safe. Gewoon een elastiekje of koortje en klaar. Daar moet je toch echt geen 'speciaal spulletje' voor uitvinden.

Bedoelde inderdaad smsen, maar de teugelsafe is wel handig als je te lui bent het zelf te maken.
Het is dus makkelijk (en goedkoper) na te maken, maar alsnog nuttig :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:38

Maar teugelsafe knapte bij mij :') dus het idee was leuk, de uitvoering waardeloos. Bij een flinke ruk aan het elastiek, knapt het gewoon

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:02

Waarom zou je, je handschoenen alleen maar te paard dragen?
Ik heb ze ook, doe vrijwel alleen stalwerk, maar wil soms ook kunnen longeren of rijden, dus dan toch rijhandschoenen nodig. Niet nutteloos of gevaarlijk IMO

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:03

Misschien juist goed :o? Kan het paard zijn mond niet kapot trekken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:07

eclair98 schreef:
Misschien juist goed :o? Kan het paard zijn mond niet kapot trekken.

Doel van de teugelsafe is voorkomen dat de teugel over het hoofd kan gaan na bv een valpartij. Dus als het elastiek als stuk gaat als paard ineens hoofd naar beneden doet, is de hele functie verloren gegaan. Liever een stukke mond, dan de benen gebroken omdat hij op de teugels staat in volle galop.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:08

Oké, dat wist ik niet :)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:18

siskeh schreef:
Waarom zou je, je handschoenen alleen maar te paard dragen?
Ik heb ze ook, doe vrijwel alleen stalwerk, maar wil soms ook kunnen longeren of rijden, dus dan toch rijhandschoenen nodig. Niet nutteloos of gevaarlijk IMO

Als je stalwerk doet ben je toch niet de hele tijd met je gsm bezig? Dan schiet dat toch niet op? Heb jij ze echt vanwege hun functie, of had je toevallig handschoenen nodig en waren dat de eerste die je toevallig tegenkwam?

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:38

met roeckles kan je ook gewoon je touchscreen bedienen :D Geen aparte handschoenen voor nodig dus.
Heel handig als je om de 3 a 4 minuten de wekker te paard gaat omdat je intervallen moet maken :))

Ureen_kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:50

Jniena schreef:
gekleurde beugels.. glitter spoortjes etc is leuk om te zien maar erg onzinnig

inderdaad, al heb ik ze zelf wel maar helaas vliegen constant de diamantjes eruit -O-

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:58

Ureen_kwpn schreef:
Jniena schreef:

inderdaad, al heb ik ze zelf wel maar helaas vliegen constant de diamantjes eruit -O-

Doorzichtige nagellak overheen doen! *D

Ureen_kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:01

Jniena schreef:

inderdaad, al heb ik ze zelf wel maar helaas vliegen constant de diamantjes eruit -O-[/quote]

Doorzichtige nagellak overheen doen! *D[/quote]
Zal het eens proberen! dankjewel voor de tip! ben helaas al 1 diamantje kwijt :(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:43

CaPrIoLe`79 schreef:
Het meest waardeloze product dat ik ben tegengekomen: rijhandschoenen met touchscreentips. Het is al erg genoeg dat veel ruiters meer met hun gsm bezig zijn als met het paard waar ze op zitten...

Wist niet eens dat het bestond maar vind ik eigenlijk ook wel nutteloos.
Ik heb mijn gsm niet eens bij de hand als ik ga rijden laat hem in me poetsbak liggen in de stal. Dan kan ik lekker rijden zonder afleiding.

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:18

Ja maar met die handschoentjes,je kan ook gewoon ff je handschoenen uitdoen natuurlijk... :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:29

Ik heb juist altijd mijn gsm in mijn broekzak met rijden i.v.m. veiligheid, maar ik doe er niets mee.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:31

Mizora schreef:
Ik heb juist altijd mijn gsm in mijn broekzak met rijden i.v.m. veiligheid, maar ik doe er niets mee.

ik doe dat niet meer, ivm met dat hij te vaak vliegles heeft gehad (is een iphone dus vraag me niet hoe hij het overleefd heeft)

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:50

Mijn handschoenen doen het gewoon op m'n touchscreen, heel erg raar want er zitten geen speciale dingen op!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:55

Snorretje schreef:
Mijn handschoenen doen het gewoon op m'n touchscreen, heel erg raar want er zitten geen speciale dingen op!

Misschien omdat ze niet zo dik zijn, en de warmte van je hand er alsnog doorheen komt?