De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NienkeSerena

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:42

Ik zat op een manege pony en de pony ging keihard in galop en dit had ik niet verwacht. Hij maakte een scherpe bocht, remde plotseling en toen vloog ik er met een salto vanaf :o

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:10

heb der geen filmpjes van.

Ben nog maar 2 keer af gevallen 1 keer was dat op eens van hoefslag af ging en toen maken ze een noodstop dus toen viel der af en 2e keer was toen had ik me zadel net ging gelijk die dag rijden dat die zadel had. En kijken hoe lag enzo. En toen hadden we niet goed aan gesingeld toen maken ze ook noodstop en toen glee ik van me zadel af en me zadel gleed mee. Maar bij keer op me rug en me hoofd. En me paard grok der zelf van dat daarna niet meer voorwaart durften tegaan tewel ik gewoon aan gaf dat ze mocht. Maar ik ben niet bang van der geworden. Maar toen had ik haar net dus we moesten erg aan elkaar wennen. Maar ze bleef gewoon gewoon staan en zo naar mij kijken wat doe jij nou.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:12

Ik was aan het galloperen en mn pony stond in 1 keer stil, ik vloog over zn hoofd en stond voor hem met het hele hoofdstel in mijn handen. dat had ik blijkbaar vast gepakt en mee genomen toen ik over zijn hoofd vloog :D

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:14

Heel lang geleden op de manege, we gingen springen en ik had niet genoeg tempo voor de hindernis waardoor mijn pony een beetje raar sprong. Ik verloor mijn evenwicht en ik rolde er heel langzaam voorover af :3

iloveponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:15

finnens schreef:
Ik was aan het galloperen en mn pony stond in 1 keer stil, ik vloog over zn hoofd en stond voor hem met het hele hoofdstel in mijn handen. dat had ik blijkbaar vast gepakt en mee genomen toen ik over zijn hoofd vloog :D

geweldig
lig echt in een deuk

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:38

ik dacht zaterdag heel leuk even zonder zadel te gaan paard was nog al groot en ik niet zo lenig dus had een krukje gepakt om er op te springen en toen ik er half op hing begon het paard te draven en viel er zo aan de andere kant weer af :')

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:36

Ik heb een keer gehad dat ik van een Shetlander bij elke bok viel 3x in een les en ben een keer er afgevallen omdat een pony trapte naar een paard wat te dicht bij kwam, toen ging er iemand meelopen toen sprong hij opzij en ik viel eraf, de meeloper probeerde mij nog op te vangen :') maar beide zijn al een paar jaar geleden de laatste keer dat ik viel gleed ik in galop met zadel en al naar links :')

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:42

ik dacht afgelopen zomer wel op mijn pony te kunnen stappen terwijl ik nog maar een beugel naar beneden had daar dacht pony anders over :') gaat aan de kletter en ik ging er met een koprol af en land op men kont :') dat doen we dus nooit weer haha

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:23

Ongeveer 10 jaar terug.. Lekker aan t gallopperen in de bak, kapstok tenen tegen paaltje, verloor mijn beugel, paard ging door de bocht, ik vloog recht door en met een mooie koprol belandde ik in het weiland... Helaas hadden mensen het gezien :p dus k kon niet casual opstaan en mn paard pakken die heul verbaasd stond te kijken....
Ik heb nooit meer zulke kapstok tenen gehad haha

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:33

ik zelf niet op een rare manier, maar ik weet nog wel dat ik op ponykamp was op de Veluwe toen ik 13/14 was. voor mij zat een meisje naar achter gedraaid op haar pony om te kunnen praten met ons. pony zet een suf pasje naar links omdat er iets op het ruiterpad lag, en ze viel er zo vanaf. heb me kapotgelachen :+

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:37

ik was aan het uitstappen zonder zadel en met lange teugel en mijn pony liet een dikke scheet en toen maakte hij heel wat bokkesprongen en kon ik niet blijven zitten en viel eraf haha
gebeurde toen ik 12 was ofzo

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:38

vrijdag in mijn springparcour nog, er staat bij ons een boom in de bak met laaghangende takken.
hindernissen stonden zo dat je ruim om de boom heen kon.
paardje lief gaat aantrekken op de volgende hindernis en trekt naar binnen, waar de boom staat.
ik probeer meneer nog te corrigeren en naar buiten te krijgen maar tevergeefs.
toen moest ik dus bukken voor de takken, en op dat moment draaid paard lief af.
bam.
heb 10 min midden in het parcour gelegen omdat ik niet meer op kon staan en mn kap kapot was gegaan hahaha.
niet leuk, ze hebben me moeten oprapen, leuk wedstrijd XD

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 06:22

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:32

Ik ben er vroeger een keer afgevallen doordat mijn pony vanuit volle galop ineens een sliding stop maakte, ben over haar hoofd gevlogen en trok zo het hoofdstel mee af :o pony bleef gelukkig wel bij me staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 06:47

Gister XD
Ik mocht eventjes zonder zadel op de pony van de buren.
Het is een kleintje dus het kan net!
Omdat ik paarden gewend ben, dacht ik: 'als ik nu weer netjes eraf stap.. Moet wel het goede voorbeeld geven en da's beter voor Dilly's rug..'
Ik zit er nog half op, m'n been heeft geen steun aan Dilly, omdat ze zo dun is. En langzaam glijd ik in het gras XD Heb er wel een minuut lang gelachen XD Dilly keek me aan..

xx

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:38

Engste was met jong paard dat ineens twee slagen in de longeerlijn gedraaid stond en helemaal gek werd. Omdat ik niet wist of longeur de lijn nu wel of niet los liet me er maar geprobeert af te werpen, maar mijn benen zaten ook in de longeerlijn gedraaid. Daarvan los komen lukte nog, maar toen zat wel mijn voet nog in de beugel. Gelukkig naar een klein stukje.

andere keer jonge pony geeft bok, knak in mijn nek en ook in het hek. Heb toen ook even enkele secondes gemist.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:11

Ik ben ooit met mijn hoofd tegen een boom gevallen doordat mijn paard op de noodrem ging. Ik was buiten bewustzijn en kon mijn nek niet bewegen. Ik ben toen opgehaald door de ambulance en ik heb nu voor de rest van mijn leven last van mijn nek, maar ik ben gelukkig nooit bang geworden :)

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:24

Hier: mega lol
1. Ik sprong en alles ging goed, maar opeens voor de hindernis stopte de pony. Ik met een salto erafgevallen en heb toen zandgehapt. Hihi ik heel hard lachen.

Rijkie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:41

In galop onderweg naar stal.. Pony had grote haast :j dus... Op de nek gekomen op een gekke manier en BAM!! Daar lag ik... Heel arm open.. :o Maar gelukkig ze kwam me troosten <3

Pocaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:04

Ik was een keer op buitenrit en toen klapte het bakstuk. En BAM! daar lag ik.
De hele rit naast mijn pony gestapt met het bakstuk in mijn handen :D
ik neem volgende keer toch maar een halster mee, als dat nog eens gebeurt ...
--------------------------------------------------------------------------------------------------
In de manege les moest ik een pony overpakken. Net voor ik wou opstappen knapte de singel.(die ik wel had gecontroleerd).
ik had niet door, en stapte op. en .... Daar lag ik dan :D
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn pony sloeg eens op hol en ik lag helemaal scheef in het zadel. Toen hij wat trager ging, was ik zo dom om mijn handen proberen op de grond te zetten(was een shetlander) en toen had ik mijn elleboog gebroken. 1 ding geleerd: nooit je handen zetten als je van je pony valt :)

Myrnaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 14:52

2 Keer gevallen een keer pijnlijk en een keer heb ik me echt doodgelachen hahahaha ik zat op de Ponyhof op een shetje en we deden stoelendans dus moest ik eraf springen, ik sprong maar mijn been bleef hangen en bam ik viel OP de stoel haha WAS NIET UIT :D

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:14

Echt al 4 jaar gelden ofzo was er een spelletjesmiddag, we mochten allemaal zonder zadel rijden en ik kreeg een voetje, toen ik al zat duwde ze mij als het ware alsnog omhoog waardoor ik eraf viel :P (Degene die mij hielp lette denk ik niet echt op)

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:53

Ik was met Kamou aan het gallopperen toen hij ineens struikelde en bijna een koprol met mij maakte. Gelukkig rolde hij niet door, if you understand me ;) , maar alsnog lag hij bovenop mijn been en ik klem tussen de bakwand... Zwaar gekneusde knie: Autch...

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:50

Ongeveer 3 maanden geleden ging ik voor het eerst op mijn nieuwe verzorgpony rijden, maar mijn beugels waren te kort, dus ik moest even mijn benen naar voren zwaaien zodat Lonneke (Eigenaar van mijn VP) en Mayra (Beste vriendin van Lonneke) even de beugels konden verstellen. Maar toen deed Jetske (Naam van VP) haar hoofd naar voren en toen zat ik op haar hals want het zadel zat best los, en mijn voeten waren als naast haar hals.... Dus toen zat ik op haar hals en ineens begint ze te stappen!! Hahaha! Toen was ik van haar hals afgegleden... :+ hahaha!!

spiritajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:46

Haha, een x op n minishet (Ajax<3) Hij ging galopperen, echt heel hard.
En ik vloog zo over zijn hoofdje eraf en hij liep over me heen.
En pijn, dat had ik niet eens ;)