Graag wil ik een jong paard, afstamming maakt me niks uit. Alhoewel ik wel een aantal heb waar ik vanaf zie

Edit: dit vind ik een erg leuk paard http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/96870
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Floortje88 schreef:Ik heb ooit eens een paard gereden dat onwijs onvoorspelbaar was. Ik heb geen moeite met een paard dat wat kijkerig is, of loperig. Maar als ik er geen touw meer aan vast kan knopen, qua gedrag dan,![]()
Graag wil ik een jong paard, afstamming maakt me niks uit. Alhoewel ik wel een aantal heb waar ik vanaf zie
Edit: dit vind ik een erg leuk paard http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/96870
Floortje88 schreef:Echt een meisjes paard idd, maar als ik zo kijk maar waar ik echt van houd (puur qua uitstraling) zijn het echt van die Sjieke meisjespaardjes haha
Prijs is idd behoorlijk. Weet niet of jullie de filmpjes ook hebben gezien?
Dees schreef:[/Pletje123 schreef:Geef mij maar een sensibel figuur, een die graag voor je werkt en gevoelig is. Ben niet al te groot en ik hou er niet van op kracht te rijden, dat hou ik ook niet vol trouwens. Heb een paard gehad wat zo super gevoelig was, wauw! Alleen ging die uit het niks in paniek ervan door (en viel daarbij).. dat was echt levensgevaarlijk. Dus is hij verkocht, anders was het werkelijk mijn ideale paard!
Mijn nieuwe paard wordt mijn enige paard, dus zal ik kritisch zijn.
Wat verwacht jij van sensibel?
Paarden met heel veel gevoel in hun lijf, zijn ook extreem gevoelig voor prikkels van buitenaf.
Heel gevoelig in het lijf en tegelijk niet gevoelig voor prikkels van buitenaf ga je niet vinden.
[b]
Heb er hier eentje staan die zeer sensibel is (die vosruin). Op je pinken te rijden en zeer licht aan de hulpen. Maar alleen voor thuisgebruik want eenmaal van het erf af 'trekt hij het niet meer'. Te sensibel.
Eigenlijk zijn dat gewoon mislukte paarden, want in de sport en in de recreatie kun je daar helemaal niets mee.
ikke schreef:Floortje88 schreef:Echt een meisjes paard idd, maar als ik zo kijk maar waar ik echt van houd (puur qua uitstraling) zijn het echt van die Sjieke meisjespaardjes haha
Prijs is idd behoorlijk. Weet niet of jullie de filmpjes ook hebben gezien?
Ja. Ze moeten nog veel leren over het presenteren van van een paard en vooral: het monteren van dergelijke filmpes. Voor dat geld mag je dit soort fouten niet meer maken!
Dees schreef:Op de filmpjes is het een makkelijk dravend paardje.
Ik vind haar niet perse sjiek hoor, gewoon erg smal en klein. Ik denk dat dit beestje de 1.60m. nog niet haalt.
Denk dat er weinig mensen echt leuk op dat paardje passen. Misschien ben jij, Floortje, wel slechts 50kg en 1.60m. hoog, dan zou je wel een leuke combinatie met zo'n beestje kunnen zijn. Maar als je een beetje fors van bouw bent en ook iets langer dan 1.65m. dan zou ik toch gaan uitkijken naar 'meer paard'.
Prijs,. ach... het is wat de gek ervoor geeft.
Was dit eentje van 1.70m. geweest met wat meer massa, hadden we het allemaal een koopje gevonden.
ikke schreef:Floortje88 schreef:Ik heb ooit eens een paard gereden dat onwijs onvoorspelbaar was. Ik heb geen moeite met een paard dat wat kijkerig is, of loperig. Maar als ik er geen touw meer aan vast kan knopen, qua gedrag dan,![]()
Ik snap wel wat je erin ziet, maar de prijs zou ongeveer moeten halveren voordat ik zou komen kijken, gezien de presentatie van het paard
lovey_ou schreef:Gefeliciteerd lies!
Even een vraagje ik las hier dat mensen vaak het paard voor laten rijden. Hoe doen jullie dat als je meerdere paarden gaat bezichtigen? Dus stel der zijn een stuk of 3 a 4 paarden die je graag wilt rijden dan ben je wel een tijdje bezig als je ze eerst wilt zien voorrijden en dan er zelf ook nog op moet of maakt dat voor jullie niks uit?
lovey_ou schreef:Even een vraagje ik las hier dat mensen vaak het paard voor laten rijden. Hoe doen jullie dat als je meerdere paarden gaat bezichtigen? Dus stel der zijn een stuk of 3 a 4 paarden die je graag wilt rijden dan ben je wel een tijdje bezig als je ze eerst wilt zien voorrijden en dan er zelf ook nog op moet of maakt dat voor jullie niks uit?