Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:57

Ik heb ooit eens een paard gereden dat onwijs onvoorspelbaar was. Ik heb geen moeite met een paard dat wat kijkerig is, of loperig. Maar als ik er geen touw meer aan vast kan knopen, qua gedrag dan, :n

Graag wil ik een jong paard, afstamming maakt me niks uit. Alhoewel ik wel een aantal heb waar ik vanaf zie :o

Edit: dit vind ik een erg leuk paard http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/96870

Dees

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:55

Die Tusch, dat is een meisjespaard :D Daar zit echt geen gewicht in :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:57

Floortje88 schreef:
Ik heb ooit eens een paard gereden dat onwijs onvoorspelbaar was. Ik heb geen moeite met een paard dat wat kijkerig is, of loperig. Maar als ik er geen touw meer aan vast kan knopen, qua gedrag dan, :n

Graag wil ik een jong paard, afstamming maakt me niks uit. Alhoewel ik wel een aantal heb waar ik vanaf zie :o

Edit: dit vind ik een erg leuk paard http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/96870

Ik snap wel wat je erin ziet, maar de prijs zou ongeveer moeten halveren voordat ik zou komen kijken, gezien de presentatie van het paard }:)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:04

Echt een meisjes paard idd, maar als ik zo kijk maar waar ik echt van houd (puur qua uitstraling) zijn het echt van die Sjieke meisjespaardjes haha

Prijs is idd behoorlijk. Weet niet of jullie de filmpjes ook hebben gezien?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:11

Floortje88 schreef:
Echt een meisjes paard idd, maar als ik zo kijk maar waar ik echt van houd (puur qua uitstraling) zijn het echt van die Sjieke meisjespaardjes haha

Ja. Ze moeten nog veel leren over het presenteren van van een paard en vooral: het monteren van dergelijke filmpes. Voor dat geld mag je dit soort fouten niet meer maken!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:12

Op de filmpjes is het een makkelijk dravend paardje.
Ik vind haar niet perse sjiek hoor, gewoon erg smal en klein. Ik denk dat dit beestje de 1.60m. nog niet haalt.
Denk dat er weinig mensen echt leuk op dat paardje passen. Misschien ben jij, Floortje, wel slechts 50kg en 1.60m. hoog, dan zou je wel een leuke combinatie met zo'n beestje kunnen zijn. Maar als je een beetje fors van bouw bent en ook iets langer dan 1.65m. dan zou ik toch gaan uitkijken naar 'meer paard'.

Prijs,. ach... het is wat de gek ervoor geeft.
Was dit eentje van 1.70m. geweest met wat meer massa, hadden we het allemaal een koopje gevonden.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:22

Dees schreef:
Pletje123 schreef:
Geef mij maar een sensibel figuur, een die graag voor je werkt en gevoelig is. Ben niet al te groot en ik hou er niet van op kracht te rijden, dat hou ik ook niet vol trouwens. Heb een paard gehad wat zo super gevoelig was, wauw! Alleen ging die uit het niks in paniek ervan door (en viel daarbij).. dat was echt levensgevaarlijk. Dus is hij verkocht, anders was het werkelijk mijn ideale paard!

Mijn nieuwe paard wordt mijn enige paard, dus zal ik kritisch zijn.

Wat verwacht jij van sensibel?
Paarden met heel veel gevoel in hun lijf, zijn ook extreem gevoelig voor prikkels van buitenaf.
Heel gevoelig in het lijf en tegelijk niet gevoelig voor prikkels van buitenaf ga je niet vinden.
[b]
Heb er hier eentje staan die zeer sensibel is (die vosruin). Op je pinken te rijden en zeer licht aan de hulpen. Maar alleen voor thuisgebruik want eenmaal van het erf af 'trekt hij het niet meer'. Te sensibel.
Eigenlijk zijn dat gewoon mislukte paarden, want in de sport en in de recreatie kun je daar helemaal niets mee.
[/

Toch geloof ik daar niet in dees.
Zo'n paard komt er wel met de juiste ruiter en geduld.
Ik zeg altijd maar zo oefening baart kunst...

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:36

ikke schreef:
Floortje88 schreef:

Ja. Ze moeten nog veel leren over het presenteren van van een paard en vooral: het monteren van dergelijke filmpes. Voor dat geld mag je dit soort fouten niet meer maken!

Haha ja klopt, vreselijk in elkaar gezet!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:38

Dees schreef:
Op de filmpjes is het een makkelijk dravend paardje.
Ik vind haar niet perse sjiek hoor, gewoon erg smal en klein. Ik denk dat dit beestje de 1.60m. nog niet haalt.
Denk dat er weinig mensen echt leuk op dat paardje passen. Misschien ben jij, Floortje, wel slechts 50kg en 1.60m. hoog, dan zou je wel een leuke combinatie met zo'n beestje kunnen zijn. Maar als je een beetje fors van bouw bent en ook iets langer dan 1.65m. dan zou ik toch gaan uitkijken naar 'meer paard'.

Prijs,. ach... het is wat de gek ervoor geeft.
Was dit eentje van 1.70m. geweest met wat meer massa, hadden we het allemaal een koopje gevonden.

Ik ben 1.70 maar erg smal gebouwd dus ik moet ook niet teveel massa hebben..

Zelf zou ik er die prijs er niet voor geven, maar ik verbaas me er soms over hoeveel er van de prijs af kan :j

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:13

Daar heb je helemaal gelijk in, zeker onder de rivieren wel :D
Maar met jouw lengte... tja, je kan het proberen hoor, maar ik denk dat dit toch echt wel een maatje te klein is. Beestje lijkt me niet alleen klein maar ook erg smal...

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:14

Ik meld me hier ook weer :)

Nog steeds op zoek naar een nieuwe topper, maar m'n huidige merrie staat ook nog steeds te koop.

Die merrie van tuschinski vind ik ook erg leuk, ik ben zelf ook maar 1.62, maar de prijs mag nog wel wat zakken dan.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:22

ikke schreef:
Floortje88 schreef:

Ik snap wel wat je erin ziet, maar de prijs zou ongeveer moeten halveren voordat ik zou komen kijken, gezien de presentatie van het paard }:)

Nou dat niet alleen maar ook gezien de stokmaat en weinige massa van het paard. Voor het gros van de markt is het paard daardoor geheel niet geschikt.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:48

Meelezer meld zich ook weer :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:54

ik lees weer mee..

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:11

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:12

Gefeliciteerd Lies!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:15

Dees schreef:
Gefeliciteerd Lies!

Thx Dees :D
Ik ben echt blij :D

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:24

Gefeliciteerd, hopelijk krijg je der veel plezier van!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:25

Gefeliciteerd lies!

Even een vraagje ik las hier dat mensen vaak het paard voor laten rijden. Hoe doen jullie dat als je meerdere paarden gaat bezichtigen? Dus stel der zijn een stuk of 3 a 4 paarden die je graag wilt rijden dan ben je wel een tijdje bezig als je ze eerst wilt zien voorrijden en dan er zelf ook nog op moet of maakt dat voor jullie niks uit? :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:32

lovey_ou schreef:
Gefeliciteerd lies!

Even een vraagje ik las hier dat mensen vaak het paard voor laten rijden. Hoe doen jullie dat als je meerdere paarden gaat bezichtigen? Dus stel der zijn een stuk of 3 a 4 paarden die je graag wilt rijden dan ben je wel een tijdje bezig als je ze eerst wilt zien voorrijden en dan er zelf ook nog op moet of maakt dat voor jullie niks uit? :)

Maakt mij niks uit :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:38

Gefeliciteerd, Lies!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:18

lovey_ou schreef:

Ik zie dat probleem niet; ik laat gewoon voorrijden.

Wellicht maakt het uit dat ik in principe een voor een afwerk. Als ik ga kijken, heb ik al achtergrondinfo en wil ik dus zeer bewust dat paard "live" zien en meemaken. als het iets lijkt, zet ik verder door, als het toch niet is wat ik zoek meld ik me af en zoek ik verder. Daarbij zijn mijn eisen fors en wijk ik daar niet vanaf, dus er zijn ook niet zoveel paarden die ik de moeite van het bekijken waard vind.

Lies: veel plezier met deze dame!

Willem47

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:22

Wat voor paard zoek jij dan Ikke?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:23

Gefeliciteerd Lies! :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:24

Nee het is ook absoluut geen probleem hoor maar vroeg het me gewoon af.