Seven schreef:Volgens mij heb je heel goed in je hoofd wat je wil zien geryon
Ik ben zelf niet zo'n fan van snoepjes geven dus dat zou ik zelf niet doen, je kan een dier eren dat niet elk handje snoep betekend maar veel mensen geven enkel het snoepje

Wat voor vragen stel je normaal gesproken over het dier?
edit: omdat het om een kinder pony gaat zal ik ook zeker een kindje dr op willen zien rijden, je kan natuurlijk zelf proberen maar sommige dieren zijn heelll anders met een jonge ruiter dan met een volwassene.
Dankjewel voor je reactie. Ja klopt, maar ik had eens een pony die echt serieus hard hapte als je een snoepje gaf (was gewoon erg lomp, niet expres enz.) en omdat mijn nichtje een snoepje wilde geven beet hij in haar hand. Daarom wil ik dat altijd even uitproberen voordat zij thuis daarlijk gebeten wordt
Tja, wat voor vragen ik stel.. Ik heb eigenlijk geen idee! Terwijl we gewoon aan het praten zijn vraag ik gewoon veel over wat ze aan het vertellen is. Ik en de ouders bespreken het meeste eigenlijk al via de mail en telefoon.
Sythaa schreef:Geryon ik denk dat je dat best goed aanpakt zo. Misschien zou je aan verkoper kunnen vragen of je nichtje de pony uit de stal mag halen en mag poetsen, dan kan je gelijk beoordelen of het een volgzaam en fijn diertje voor haar is.
En net als Seven zou ik vragen of het huidige ruitertje het diertje voor wil rijden. Dan zie je meer dan bij een ervaren groter kind of een volwassene hoe het is.
Snoepjes zou ik niet aan beginnen, daar is niet iedereen van gecharmeerd. Ik ook zeker niet, ik voer mijn paarden nooit uit de hand, heb echt een vreselijke hekel aan schooiers. Voer en lekkernijen krijgen ze, ook na het rijden, in de voerbak.
Ook bedankt! Ik zal voortaan vragen of mijn nichtje hem eruit mag halen. Poetsen doet ze wel meteen en ze helpt ook met afzadelen en in stal zetten
Oké, dan zal ik het voortaan van te voren vragen!
Roxxxhorses schreef:Ik kom hier ook weer eens binnenvallen, helaas geen zoektocht naar een nieuw paard meer voor mij.
@Geyon; Jammer van het budget, anders had ik een pony geweten die écht de halve wereld heeft gezien (Nederland, Griekenland en Turkije) én een echte blikvanger is

Dat is dan inderdaad jammer! Maarja, helaas beslis ik daar niet over
Hoezo geen nieuw paard meer voor jou? (ben nieuw in dit topic)
Hier een update! De opa van mijn nichtje (de eigenaar van de stallen hier thuis) heeft altijd in de dravers gezeten. Heeft nu iets van twee jaar een draver (die hij zelf heeft beleerd), maar hij gaat met de drafsport stoppen. De draver is 5 jaar oud, mooie draver om te zien, heeft Frans bloed. Zij staat nu bij ons thuis en we gaan haar beleren.
Zadelmak is ze waarschijnlijk meteen, wegens het tuig van de drafsport, maar we nemen de tijd en over een tijdje ga ik erop.
Vandaag heeft mijn nichtje er gewoon op gezeten, gewoon terwijl de opa haar gewoon vast hield aan het halstertje
Na het beleren wordt ze verkocht, maar heel heel héél misschien blijft ze voor mijn nichtje. Wij en zij wilden absoluur geen draver, maar omdat het een super braaf en vriendelijk paardje is, die niks kwaad doet en al veel gewend is, ontzettend kindvriendelijk in de omgang.
Maar het hangt van veel dingen af.
Het kost natuurlijk ook veel tijd om het paardje zadelmak te maken en door te gaan rijden, en de galop neemt nog veel meer tijd in beslag, en wie weet is dat niet eens te bevestigen.
Ze mag er van mij ook pas (soms) op rijden als ze een maand goed onder het zadel is (dus wanneer het sturen enz al een maand lang is bevestigd). Dus wie weet duurt het nog wel een half jaar voordat ze er echt wat mee kan, en misschien blijkt daarna dat hij niet zo braaf is onder het zadel enz.
Dusja, over een paar maandjes zien we wel of het wat voor haarzelf is, maar we blijven gewoon doorzoeken naar een 'normale' pony.
Pff, waarom moet dit beestje nou weer zo ontzettend lief zijn, het is een DRAVER
Als ze niet zo lief was hadden we er niet eens aan gedacht om haar te houden.
Heb al eens een draver (die onder het zadel niet eens kon draven, alleen maar telgangen en geen galop) doorgereden (en ook wat pony's en paarden die net onder het zadel waren doorgeleerd), dus de ervaring is er! We zien wel