Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
terlygert schreef:Verwarrend.. Op internet kom je zowel berichten tegen die beweren dat roan x roan aborteert, maar aan de andere kant zijn er mensen die beweren een homozygote roan te hebben. Zegt de laatste groep mensen dit omdat het ''wel interessant'' klinkt of kan het ook echt?
DubbelDun schreef:Hypp is een kalium'probleem' waardoor de spieren afgebroken worden. Dit kan in meer of mindere mate gebeuren. Heeft niets met leeftijd of geslacht te maken. Homozygoten hebben het vaak wel erger/eerder als heterozygoten.
Stress is een trigger-faktor.
Met de juiste regelmatige verzorging en laag-kalium kunnen sommige paarden een redelijk leven hebben. Maar de kans bestaat ook dat ie onder het zadel ineens dood neervalt.
ElineS schreef:Zo heb je ook de Tenessee Walking Horse. Op zich, prima normaal ras, maar er word van alles voor aan de benen gezet, zodat ze 'mooi' gaan lopenHele verhogingen, die met kettingen worden vast gemaakt, met spijkers, of nog erger, met olie, dan verband eromheen zodat het in de huid vast 'cooked'.
Telpeva schreef:Even zodat ik het goed begrepen heb, omdat ik de Engelse termen niet allemaal even goed ken. In het 2e filmpje hierboven, zo rond de 2 minuten en net iets daarvoor, zeggen ze daar nou dat als een paard met die blokken onder de hoeven struikelt en dat blok zegmaar per ongeluk afschopt, dat er kans is dat die ijzeren greep om de hoef, in de hoef snijd en zo de hoef én de teen van het paard geheel af kan snijden? en dat die man die dat uitlegt, dat ook een keer heeft zien gebeuren en dat je zo het bot kon zien zitten?
stef schreef:ik zag gister een filmpje over saddlebreds (dacht ik dat het waren), hier liep op een gegeven moment een veulen/jaarling in de wei, met al uitstekende ijzers onderKan natuurlijk iets medisch zijn, maar gezien de strekking van het filmpje leek me dat een beetje stug.
Ailill schreef:cheyentic schreef:Vind het ook een rar plaatje, weet wel dat ze met rare maatstaven rekenen daar, de staart van het paard word bij deze paarden gebroken en omhoog opgebonden in de stal... Ben op zo'n stal geweest in Kentucky maar daar zagen ze er verder wel normaler uit dan deze foto
Nu begrijp ik deze foto ook direct, zat al vreemd naar die staart te kijken: