Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:47

Dat is goed Arabiertje, en ik heb (zoals andere) de mijne ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:51

Hmmm heb toch andere verhalen gehoord in mijn omgeving daarover, maar ja zolang je een paard mag laten keuren en proef mag nemen, kan er niet al te veel fout gaan lijkt me.
Ze hebben best leuke paarden staan, alelen jammer dat er geen prijzen bij staan

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:58

Ik vertrouw niemand met een paard kopen, zeker een handelaar niet.
Vind het ook zeer naïef om te denken dat deze anders is dan de andere. Dat is gewoon niet zo :n
En dat heb ik al met mijn eigen ogen gezien.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:01

Ben je al bij JVDH geweest?

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:04

Ik ben er geweest, ken meerdere mensen die er een paard vandaan hebben (en ook weer 10 x hebben teruggebracht en omgeruild) en dat alles bij elkaar heeft voor mij bepaald dat ik er noooit een paard ga kopen.
Maar, dit is mijn mening/ervaring en ben er ook zeker van dat er wel succesverhalen zijn. Hoop voor jou dat het allemaal goedkomt, paard wat je wil kopen lijkt mij op het eerste gezicht een leuk dier.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:05

Arabiertje* schreef:
Denk je dat iedereen nu echt het zelfde is? Logisch dat elke handelaar geld uit een paard klopt. Maar niet ELKE handelaar, laat een paard naar een slechte thuis vertrekken. En zeker JVDH niet, daar komt zelfs niemand slechts binnen. Ik vind absoluut niet dat je er over moet oordelen, als je er niet geweest bent en al zeker niet als je ze niet kent. Maar eindeloze discussie, ik weet het mijne ervan. En die mening behoud ik ook.

:x

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:07

ik zeg ook niet dat de paarden het bij JvdH het slecht hebben of slechte baasjes krijgen.

Ik zeg alleen dat TS er voor een paar 1000 euro bij in schiet....... (tuurlijk zit er altijd een bepaald winstpercentage..dat is bij elke paardenboer (ook de duurdere) alleen echt ik vind dit een slechte ruil vanuit TS haar kant. (vanuit JvdH zijn een kant een PRIMA deal...).

btw ik ben er van overtuigd dat als je echt om je paard geeft je zelf ook de tijd neemt om zelf een baas te zoeken...inruilen is wel lekker makkelijk he...... hup "probleem"weg.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:14

studiemiep schreef:
btw ik ben er van overtuigd dat als je echt om je paard geeft je zelf ook de tijd neemt om zelf een baas te zoeken...inruilen is wel lekker makkelijk he...... hup "probleem"weg.

En een ander paard weer blij dus het is alsnog 50/50

Bovendien zijn er ook paarden die niet 'perfect zijn' in hun rijden of gedrag en waarvoor geen huis te vinden valt, want mensen willen niet zo'n paard
Helemaal niet met deze markt
En als de eigenaar daar wegens lichamelijke problemen ook geen verandering (in het gedrag/probleem) in kan brengen

En wat moet je dan?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:20

studiemiep schreef:
ik zeg ook niet dat de paarden het bij JvdH het slecht hebben of slechte baasjes krijgen.

Ik zeg alleen dat TS er voor een paar 1000 euro bij in schiet....... (tuurlijk zit er altijd een bepaald winstpercentage..dat is bij elke paardenboer (ook de duurdere) alleen echt ik vind dit een slechte ruil vanuit TS haar kant. (vanuit JvdH zijn een kant een PRIMA deal...).

Denk je dat echt? Dan wil ik je gerust wel eens de echte reden zeggen waarom. En niet omdat ik er '' HUP '' zomaar vanaf ben, van mij mocht ze hier nog 5 jaar staan... Maar er is opeens iets vreselijk beslist, waardoor ik echt geen andere keuze heb. En dat is enkel in het belang van haar, en niet omdat het mij goed zou uitkomen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 21:23

Gut wat een gemiep weer om JvdH. Laat een ieder in zijn eigen keuze en als je er niet mee eens bent of het een domme beslissing vind, prima. Maar laat dat lekker voor jezelf. Het topic is lang niet meer zo leuk door dat gemiep en gedram van Arabiertje en JvdH heen.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:29

Hoi allemaal,

Wat leuk dit topic, ik ben ook opzoek naar een paardje maar wat moeilijk zeg! Aan de ene kant zijn ze allemaal lief maar er is toch wel vaak wat mee of heb toch niet helemaal de klik met een paard.
Heb niet eens zulke strikte eisen, wil lekker gaan dressuren met mijn nieuwe paardje merrie of ruin maakt niet uit ergens tussen de 160 en 170 ofzo en een goed paard heeft geen kleur toch?!
Ben gister wel bij een hele leuke ruin geweest, ietsje groter maar heel fijn te rijden en super braaf. En iets boven budget....... Maar niet extreem veel. Dus binnenkort nog maar een keertje kijken en rijden!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:30

Zeker doen, ik ben ook een aantal keer geweest, de 2de keer heb ik mijn lesgeefster en stalhoudster meegenomen voor een 2de opinie, dat is ook altijd handig.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:32

Afdingen is vaak ingecalculeerd in de prijs, dus kan uiteindelijk best binnen je budget vallen

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:33

Arabiertje* schreef:
Denk je dat iedereen nu echt het zelfde is? Logisch dat elke handelaar geld uit een paard klopt. Maar niet ELKE handelaar, laat een paard naar een slechte thuis vertrekken. En zeker JVDH niet, daar komt zelfs niemand slechts binnen. Ik vind absoluut niet dat je er over moet oordelen, als je er niet geweest bent en al zeker niet als je ze niet kent. Maar eindeloze discussie, ik weet het mijne ervan. En die mening behoud ik ook.

Wil ik even op reageren. Dat je net een paard daar gekocht hebt wil niet zeggen dat JVDH mensen screent.
Geld is geld voor hun. Als jij je aardig voordoet geven ze echt een paard mee.
Als ik geld bied, geven ze een paard mee en geloof mij het maakt echt niet uit welk paard het is en hoe ik doe of eruit zie :j

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:33

Iessie schreef:
...

Lady wat is een lagere prijsklasse? Bij de ene persoon is dat 1000 en bij de andere 3500 euro.
En moet hij al zadelmak zijn?

Zadelmak zou fijn zijn, maar ik heb er zelf ervaring mee (al meerdere ingereden) dus nog niet beleerd zou ook een optie zijn.
Lagere prijsklasse vind ik 0-2500 euro ongeveer. :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:36

Silly1972 schreef:
Afdingen is vaak ingecalculeerd in de prijs, dus kan uiteindelijk best binnen je budget vallen

Heb ik ook gedaan, ze was eigenlijk iets boven budget maar heb er nog iets af kunnen doen (had ze zowiezo gekocht hoor, daar niet van ;) )

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:37

De verkoper heeft al genoemd dat hier niet veel van de prijs af gaat, maar niet veel is niet niks. Dus nog een keertje kijken en er eens goed over praten. Als ik de filmpjes terug kijk is hij wel echt leuk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:38

Inderdaad, iets is iets hé

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:05

hoi !
ik kom me ook eens melden :)

ik ben ook opzoek naar een leuk paardje, ik heb maar heel weinig ''eisen'' maar ik heb dan ook een heel laag budget om uit te geven...
mijn enige eisen zijn: geen hengst, tussen de 2,5 en de 10 jaar oud ( voor het geschikte paard is 11/12 ook nog in overweging maar liever niet te oud ) en het paard moet minimaal de 1.65 halen ( mocht het paard heel stevig zijn qua bouw is 1.60 ook prima ) geen koudbloed.

verder, zoals jullie kunnen zien maken papieren mij niet uit, beleerd/onbeleerd maakt me ook niet uit. een paard wat 8/9/10 jaar is liever wel beleerd.

mijn budget is maar laag, rond de 750/800 euro tot nu toe.
heb overlegd met mijn ouders, bekend is dat ik de aanschafskosten moet betalen en mijn ouders het ''overige'' onderhoud van het paard, niet dat jullie denken dat we dus amper het geld hebben om een paard te onderhouden, hier is geen enkel probleem mee maar ik moet zelf het paard kopen en ik wil graag een reserve-potje over houden voor noodgevallen, daarom is mijn budget wat laag maar hoop dat iemand me hier toch kan helpen met een leuk paardje.
een paardje wat iets van weven/luchtzuigen doet is geen probleem, heeft uiteraard niet mijn voorkeur maar mocht dat echt een geschikt leuk paardje zijn voor mij zie ik dat door de vingers heen.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:21

Oei Kim als ik eerlijk ben vind ik jou budget wel heel erg laag.
Ik heb ook niet veel eisen en mijn budget is het 3 dubbele...En ik ben al maanden op zoek.
Misschien kun je beter nog even doorsparen.
Of erg veel geduld of geluk hebben. :+
Ik vind het trouwens geen schande om je paard naar een handelaar te doen.
Particulier verkopen heeft natuurlijk wel voorkeur maar als je je paard echt niet kwijt komt...

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:23

Ik denk helaas ook dat, dat budget ook erg laag is.
Als je kijkt naar Adin, Nathe en ik. Wij hebben allemaal lang gezocht naar een paard en we hadden toch echt wel een heel stuk meer budget.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:24

Ik had ook niet een superhoog budget (max 2000 euro), heb met een gelukje vrij snel een pony gevonden maar met 800 euro wordt het moeilijk of het moest een veulen zijn.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:26

800 euro voor een gezond paard maar met eventuele stalondeugden..zal lastig worden.

Dit zijn bekand slachtprijzen. Of je moet een draver willen....

cindyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:27

hoi arabiertje,
als ik het goed begrijp koop je het nieuw paard gewoon voor de prijs en geef je je pony bij kado?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:30

Iessie, ik snap niet dat jij geen draver wilt, ik had je advertentie ook al doorgelezen en het eerste wat in mijn hoofd opkwam was een draver.
Welke reden heb je daarvoor? :)