Lastig zeg, mijn paard houdt er soms buiten ook nogal van om in de sloot te springen. Maar dat is dan als ik erop zit. Als ik in de verte al een vrachtwagen aan zie komen probeer ik snel naar het oprijlandje van een boer te gaan zodat we wat afstand hebben. Maar ik begrijp dat dat bij jou niet gaat.
mirm
Geplaatst: 04-01-12 11:22
Ik meld me ook! Na een erg nare val en 8 maanden revalideren ben ik ook geen held meer. De smoesjes om er niet op te stappen herken ik vooral Het gekke is, dat als ik eenmaal op mijn paard zit het wel meevalt met de angst. Het is meer van te voren. Als ik naast mijn paarden sta/loop druf ik alles en is niets te gek.
Inoterry
Geplaatst: 04-01-12 12:14
Fijn dat je toch lekker hebt gereden Rumay .
Mijn vorige paard is ook een keer in de sloot beland. Ik reed over een smal landweggetje, en het laatste stuk daarvan zijn ook geen opritjes voor het land op te kunnen. Precies toen we daar waren kwam er zo'n graafmachine (weet eigenlijk niet eens hoe die krengen heten ). Ik zag de bui al hangen en ben afgestapt. Die l*l vond het niet nodig om vaart te minderen of opzij te gaan waardoor hij ons met volle snelheid op nog geen 30 cm passeerde, en Ino schrok zich, uiteraard te barste en lag op zijn rug in de sloot . Gaat dat stomme stuk verdriet ook nog eens een potje ruzie met me maken terwijl Ino lag te spartelen in de sloot . Gelukkig is hij er zelfstandig uit weten te komen en had hij er niks aan over gehouden. Gelukkig was Ino dan wel zo'n enorme brave dat we daarna met het zelfde vertrouwen in elkaar konden blijven buiten rijden
Somebitch
Geplaatst: 04-01-12 12:18
Dat lijkt me zo eng he Ilonka. Ik vind tracktors sowieso al niets. Als ze al langs de bak rijden dan ga ik zover mogelijk in de bak stilstaan. Dom natuurlijk maarja ik ben dan zo bang. Terwijl ik nooit een slechte ervaring met die dingen gehad heb. Maargoed hier op bokt teveel enge verhalen lezen is schijnbaar ook niet zo goed voor je.
Dus stel je voor als ik ze buiten tegen kom. Dan heb ik het al en als ik dan op zo'n landje sta dan kriebelt mijn hart nog steeds.
Pasgeleden naja van de zomer kon ik zo op een kruising staan dus ik gewoon wel redelijk wat naar voren zodat ik kon kijken wat Zembla deed. Maar die liep alleen maar hard achteruit.
Maar als je ergens niet veilig kan staan dan weet ik het niet hoor. Als ze achter zembla zitten wilt hij gaan rennen en dan hou maar op.
Inoterry
Geplaatst: 04-01-12 12:26
Bij Ino kon er van alles passeren zolang er maar 2 meter afstand tussen zat. Daar kon ik bij Ino ook echt op vertrouwen, dus zolang we maar op tijd op een opritje waren vond ik het ook allemaal wel prima. Alleen als we niet op tijd waren hadden we wel een probleem. Nadat hij in de sloot was gesprongen is het een keer gebeurt dat ik een tractor met een kiepkar aan zag komen, alleen het eerste opritje stond een auto op en kon ik niet ver genoeg op. Ik was bijna bij het volgend opritje, maar de chauffeur vonb het niet nodig om snelheid te minderen, en omdat Ino niet weg kon springen vanwege de rij bomen, sprong hij van schrik VOOR de tractor . En die vent schelden op mij dat ik dan opzij moet gaan . Ik heb hem maar verteld dat dat niet kon omdat er een auto op stond, en dat als hij even gas had losgelaten zodat we nog dat opritje op hadden kunnen schieten er niks aan de hand was geweest. Hij had dan nog wel het fatsoen om behoorlijk in te binden toen hij inderdaad de auto zag staan. Er rijden in die omgeving ook behoorlijk wat kleine ( vanaf 6 à 7 jaar oud) kinderen zonder begeleiding op pony's rond, dus wat meer verantwoording van de chauffeurs van groot matrieel is dan wel nodig.
Somebitch
Geplaatst: 04-01-12 12:39
Hier valt het gelukkig wel mee en houden ze vaak wel rekening met je. Tenminste iniedergeval de boeren waarbij ik op stal sta als ze me onderweg tegenkomen want die weten dat mijn pony (of nu ja misschien ik?) bang is van de trekkers.
Zembla is ook een keer voor de auto gesprongen, dat scheelde echt 2 centimeter en degene die de auto bestuurde wijkte uit. Sukkel dan had hij maar niet 5 keer heen en weer langs ons moeten rijden heel onfatsoenlijk hij ging iedere keer dat hij weer passeerde steeds associaler rijden. Man wat heb ik die man nagescholden zeg. Hij zal voortaan wel opletten want hij reed bijna de sloot in.
rina
Geplaatst: 04-01-12 13:04
Inoterry schreef:
Dat spul is alleen alles behalve gezond voor je zadel, en ik heb geen geldboom in de tuin
Mag ik vragen hoe je aan die wetenschap komt??? Ik gebruik dat spul al eeuwen, en nog mijn zadel nog mijn kleren hebben hiervan te lijden Zoals ik al in dat topic schreef ik heb het zelfs op mijn autostoelen gebruikt
On topic: Ik angsthaas zit al dagen te zeggen, vandaag ga ik weer eens op die kleine van me rijden. En al dagen geen tijd/ teveel andere dingen om het ook echt te doen. Maar vandaag moet het toch echt eens gaan worden, en wel in de binnenbak (dubbel eng dus)
Overigens over angst en les, jezelf nooit zover laten pushen door je instructeur dat je denkt dit is teveel. Ik heb, ondanks mijn eigen angst, al een aantal angsthazen geholpen met hun angst. Mijn al eerder gemelde oudje die mijn angst veroorzaakt heeft is thuis in de bak een superpaard. En kan daar juist heel veel vertrouwen geven. Mocht iemand dus gaan zitten knijpen gaat die alleen een tikkie harder stappen ipv weg te schieten of te gaan draven Ik zie dus aan het paard of iemand weer bang begint te worden en kan daarop inspelen. Ook omdat ik snap wat angst is. En ik ben erg gelukkig met mijn instructeur die ook snapt dat ik soms angst heb, en me nooit verder pusht dan wat ik aankan. Ik kan me nog een les herinneren dat Clips (de draak hier op stal) erg vervelend was gelijk in het begin van de les. Springerig en stuiterig. Das voor mij teveel, en gelukkig vind mijn instructeur het dan niet erg als ik afstap en eerst longeer (Clips moet dan gewoon even dr ei kwijt ).
Kwa buitenrijden moet ik zeggen dat de Duitse trekkerchauffeurs heel beleeft en goed opgevoed zijn. Als ik met mijn arm waai om aan te geven dat ze even rustigaan moeten doen, ze minderen allemaal vaart
Inoterry
Geplaatst: 04-01-12 13:31
Er kwam een zadelpasser bij ons op stal die net van een klant af kwam die dat spul veelvuldig gebruikte. Het zadel was net iets meer dan een jaar oud, en zat al helemaal onder de slijtplekken. Het kon haar blijkbaar ook niet schelen dat het zadel zo snel lelijk werd, kocht ze gewoon een nieuwe . En dan ging het niet over een zadel onder de 1000 euro .
Wesco
Lange tijd niet in dit topic geweest, ik heb ook al 8 weken niks gedaan met mijn paard aangezien het een waterballet is in de rijbak. Ik heb nu wel weer zin om te gaan rijden, hopelijk is de bak snel droog.
Inoterry
Geplaatst: 04-01-12 13:35
Ik heb ook erg zin om te rijden
Wesco
Omdat het risico dat hij hetzelfde doet als 2 weken geleden, en hij nu wel wint, te groot is. Hij moet echt eerst even door iemand met meer lef dan ik gereden worden om dat soort fratsen af te leren.
Wesco
Wauw! Ik kwam op stal en de bak was kurk droog en er lag geen een plasje in! Dus heb ook gegallopeerd er reed nog een ander paard in de bak dus ik dacht die zal wel hard gaan en wat denk je? Zembla was echt sloom! Ik was heerlijk ontspannen, zat vast in mijn zadel, mijn kuit eraan en we gingen echt goed. Zo langzaam heb ik nog nooit op hem gegallopeerd denk...
Heb de rechterhand niet gedaan in galop want daar was ik te schijterig voor hihi.
Sorry als er spelfouten staan zot via mobiel op bokt.
Inoterry
Geplaatst: 04-01-12 18:20
Wesco schreef:
Dat is wel vervelend, hopelijk heb je iemand die er op wil stappen.
Ik heb al iemand gevonden, nu maar hopen dat de bak volgende week goed genoeg is .
Ik wil nog steeds vragen of ik op 1 van de paarden van de staleigenaar mag rijden, maar dat durf ik steeds niet .
Somebitch
Geplaatst: 04-01-12 18:45
Gewoon doen!
Inoterry
Geplaatst: 04-01-12 18:47
Ik=angsthaas . Het gekke is dat ik op mijn werk de gekste dingen tegenkom met mensen, en geen moeite heb met het aanspreken of wat dan ook, maar als het op de staleigenaar aankomt................. . Het is een hele aardige man hoor, maar een beetje apart zeg maar
De zadelpasser is geweest. Het zadel past niet goed. Het zit voor te strak en hij was zo'n 8 cm te lang. Jack heeft ook een dikke bult op zijn schouder dus hij moet even rust. Ik ben dus op zoek naar een zadel met korte kussens. Ik hoop dat ik iets kan vinden wat goed past. Voordeel is dat ik nu dus even niet mag rijden hihi. ik ga hem lekker longeren en misschien eens wat VD proberen
Inoterry
Geplaatst: 04-01-12 19:03
Balen zeg, van je zadel. Maar je hebt nu inderdaad wel een goede smoes om er niet op te gaan zitten . Al ben je dat, zeer waarschijnlijk na een paar dagen ook al weer beu er wil je er gewoon weer op
Balen van je zadel Kailonne SB: Fijn dat je door het doorzetten lekker gereden hebt! Vaker doen :-D Ilonka: Ik hoop dat de bak goed wordt, is er geen binnenbak? Als je het weerbericht zo hoort, ben ik bang dat de bak niet droog wordt. En ik denk dat in de trein (daar werk je toch?) veel apartere mannen zijn, dus als je die aankan, kan je de staleigenaar ook wel aan. Gewoon vragen
Dat plakspul lijk me echt niet goed voor je zadel. Misschien maakt het geen schade, maar ik zou het risico niet nemen. Een zadel is niet gratis...
Ik heb niet meer op Ille gereden, geen tijd meer voor gehad. Er komt vrijdag wel iemand (van stal Lexion) kijken. Dan wordt er gekeken waarom Ille niet stilstaat met opstappen. Ik hoop dat zij mij kunnen helpen.
Inoterry
Geplaatst: 04-01-12 21:20
We hebben een halfopen binnenbak met windgaas. Dus aan de kant waar de wind op staat komt nog regen binnen, helaas. Normaal is het echt niet zo'n drama als de bak 1 metertje smaller word, maar dan moet je wel een stuur op je paard hebben .