Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:41

Doanique schreef:
Ik heb er weer een paar!

Een (of twee.. kan me niet herinneren) meisjes die op een stal zijn, ik heb geen idee meer waarom. Maar daar hangen ketens aan de muur en die rammelen 's nachts, blijkt er een spookpaard te staan. :oo

Die laten ze dan vrij :j

En die twee meisjes op die haflingers. Het ene meisje komt een ander meisje tegen, die op vakantie is, en die mag bij haar komen paardrijden. Zij heeft een haflingerstoeterij en

het vakantie-meisje gaat naar de vader van het
eigenaar-meisje, in de bergen, en het gaat
stormen etc. En dan raakt ze verdwaald.

(((((hoi dit bovenstaande verhaal gaar over franka die naar haar opa of vader vaak eten en post gaat brengen. Haar vriendin komt slapen en wil dat ook doen en verdwaald maar later komt franka naar de stad en gaat ze daar naar school en paard mag mee.)))))

En de RAPpers geloof ik, die gaan rijden op het ijs en dan zakt dat paard van hun door het ijs.

En dat paard dat in dat ravijn viel en met de rivier is meegegaan. Dat meisje krijgt verhalen door een dromenvanger oid...

En ik weet niet of het een ander is dan Dusty de mijnpony, maar dat meisje dat haar huur moet betalen en fruit verkoopt, en om aandacht te trekken bindt ze een bel aan het been van haar pony...

En Donder en Bliksem! De shet en het veulen.

Donder, Bliksem en Flits...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:54

Hoe heette die verhalen van de manege ook alweer? Ik kan me herinneren dat ene Mirjam daar de baas was. Was het niet Stal Penny ofzo?
Hoe dan ook, ik kan me een verhaal herinneren dat ze waren ingesneeuwd en dit in eerste instantie heel gezellig vonden, overnachten op de manege met hamburgers enzo. Tot het eten op een gegeven moment op was en ze nog steeds de buitenwereld niet konden bereiken. Toen leek het me ineens een minder leuk idee. :=

En de verhalen waarbij de amazone een voorouder blijkt te hebben die ooit eens iets bijzonders heeft gehad met een paard. Dat soort verhalen vond ik ook altijd heel mooi om te lezen.

En dan dat verhaal van het blinde meisje dat een soort van blinde geleidepaard heeft. Als zij een tijd weggaat voor een oogoperatie, ruilt haar vader het paard voor een ander paard wat erop lijkt, met uitzondering van een kolletje. Na haar operatie kan het meisje weer zien, waarna ze erachter komt dat het paard niet haar oorspronkelijke paard is. Dit weet ze onder andere omdat haar was verteld dat haar paard helemaal donker was met uitzondering van de witte kol op zijn neus omdat God geen tijd had gehad om hem helemaal in te kleuren voor zijn geboorte. En natuurlijk komt het uiteindelijk allemaal in orde. :)

Dribbel

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:20

Die eerste is idd Stal Penny. Dat winter verhaal was idd zo. En dan kwam er nog een shire aanlopen die ontsnapt was ergens en flink wat van de voorraad hooi at.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:36

stal penny was altijd een van lievelingsstrips, vooral als Norma erin voorkwam, de manege-bitch die het hoofdpersonage altijd het leven zuur maakte :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:49

Dribbel schreef:
Die eerste is idd Stal Penny. Dat winter verhaal was idd zo. En dan kwam er nog een shire aanlopen die ontsnapt was ergens en flink wat van de voorraad hooi at.

Ja! En gebruikten ze die shire niet om een weg te banen door de sneeuw?

En blegh, Norma. Daar kreeg ik altijd jeuk van.

Kazim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:10

Jolien87 schreef:
Hoe heette die verhalen van de manege ook alweer? Ik kan me herinneren dat ene Mirjam daar de baas was. Was het niet Stal Penny ofzo?
Hoe dan ook, ik kan me een verhaal herinneren dat ze waren ingesneeuwd en dit in eerste instantie heel gezellig vonden, overnachten op de manege met hamburgers enzo. Tot het eten op een gegeven moment op was en ze nog steeds de buitenwereld niet konden bereiken. Toen leek het me ineens een minder leuk idee. :=

En de verhalen waarbij de amazone een voorouder blijkt te hebben die ooit eens iets bijzonders heeft gehad met een paard. Dat soort verhalen vond ik ook altijd heel mooi om te lezen.

En dan dat verhaal van het blinde meisje dat een soort van blinde geleidepaard heeft. Als zij een tijd weggaat voor een oogoperatie, ruilt haar vader het paard voor een ander paard wat erop lijkt, met uitzondering van een kolletje. Na haar operatie kan het meisje weer zien, waarna ze erachter komt dat het paard niet haar oorspronkelijke paard is. Dit weet ze onder andere omdat haar was verteld dat haar paard helemaal donker was met uitzondering van de witte kol op zijn neus omdat God geen tijd had gehad om hem helemaal in te kleuren voor zijn geboorte. En natuurlijk komt het uiteindelijk allemaal in orde. :)

Dat was inderdaad Stal Penny. Een kleine manege gerund door een aantal vrij jonge mensen (ik heb nooit begrepen hoe oud deze personages waren), bestaande uit Miriam, Sandra, Linda, John en überbitch Norma. Vaak hadden ze ook een tijdelijke instructeur die meedraaide op stal. Dat was heel lang geleden een oude man geweest, die werd daarna vervangen door een ex-topspringruiter met één arm, daarna was het een Australische cowboy en daarna weet ik het niet meer…er zijn ook meerdere tekenaars die de strip getekend hebben, ook wel grappig om te zien hoe de personages veranderd zijn in de loop der jaren.

Jolien, het verhaal met het blinde meisje en haar zwarte paard Pedro ken ik ook. Heb ik ook nog ergend tussen de stapel liggen. ;)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:15

Heb zo even alle 20 pagina's doorgespit, jeetjeee wat herken ik veel verhalen!! En ik ben pas 17 :=

Herinnerd zich er nog iemand een verhaal over een pinto genaamd Bandiet? Veel herinner ik me er niet van, behalve dat hij een vos pinto? was die heel moeilijk te rijden was, maar zo'n meisje kreeg hem kalm enzo. Lekker duidelijk hea? :Y)

Ik was ook echt heeelemaal fan van Shamrock en Harpist. Ik ken ook nog een verhaal van een meisje die met haar vader een fokkerij had op een eiland, maar die vader had schulden dus hadden ze de fokkerij in de fik gezet en zijn ze toen met de kudde door een geheim pad gelopen tijdens een storm waarbij de pony's van een klif moesten springen en in die storm door de zee moeten zwemmen naar een ander eiland en toen waren ze helemaal happy op een onbewoond eilandje (waar gek genoeg een huisje en stallen stonden/gebouwd konden worden) :+

Heerlijke logica hadden die pennyverhalen _O-

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:32

Shamrock is zo'n mooi verhaal, hoe dat meisje zich telkens verstopt als ze hem wilt blijven verzorgen als hij naar Amerika verscheept wordt, haha. En dat laatste verhaal was toch van Katleen en haar grootvader, die een fokkerij van connemara? ponys hadden, maar haar opa kon niet goed met geld omgaan, en toen staken ze dus de stal in brand en zwommen door een woeste zee naar een eiland waar niemand kwam. Jaren later kwam er een ander meisje in de buurt wonen, wiens zus gestorven was doordat ze geen cap droeg (vernieuwend hee :') ) en ze mocht sindsdien niets meer met paarden te maken hebben van haar moeder. En dan vind ze een veulen van Katleen en loopt weg om ook op dat eland te wonen, hoera !

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:58

merrylegs schreef:
Shamrock is zo'n mooi verhaal, hoe dat meisje zich telkens verstopt als ze hem wilt blijven verzorgen als hij naar Amerika verscheept wordt, haha. En dat laatste verhaal was toch van Katleen en haar grootvader, die een fokkerij van connemara? ponys hadden, maar haar opa kon niet goed met geld omgaan, en toen staken ze dus de stal in brand en zwommen door een woeste zee naar een eiland waar niemand kwam. Jaren later kwam er een ander meisje in de buurt wonen, wiens zus gestorven was doordat ze geen cap droeg (vernieuwend hee :') ) en ze mocht sindsdien niets meer met paarden te maken hebben van haar moeder. En dan vind ze een veulen van Katleen en loopt weg om ook op dat eland te wonen, hoera !

Er begint me iets te dagen ja. :j
Vooral het stukje van haar overleden zus. Die was toch met haar hoofd op een kei gevallen? Als ik het me goed herinner wilde ze geen cap dragen omdat het zo warm was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:01

Shamrock <3 Die ken ik nog wel wat

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:31

Jolien87 schreef:
merrylegs schreef:

Er begint me iets te dagen ja. :j
Vooral het stukje van haar overleden zus. Die was toch met haar hoofd op een kei gevallen? Als ik het me goed herinner wilde ze geen cap dragen omdat het zo warm was.

ja, omdat haar pony weigerde toen ze over een heg met prikkeldraad wilde springen! Ze vond caps voor beginners _/-\o_

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:16

Was het ook niet zo dat het paard ook doodging door het prikkeldraad?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:22

Ik ga zo eens de Penny een lief mailtje sturen of ze binnenkort niet weer eens een stripboekuitgave kunnen doen.Dus zo'n ouderwets boekwerk met alleen maar strips. ;)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:19

Jolien87 schreef:

nee, die werd verkocht omdat de moeder geen paarden meer rond haar dochter wilde hebben, en omdat het de schuld van haar paard zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:46

Lous schreef:
Ik ga zo eens de Penny een lief mailtje sturen of ze binnenkort niet weer eens een stripboekuitgave kunnen doen.Dus zo'n ouderwets boekwerk met alleen maar strips. ;)

*\o/* *\o/* Jaah! Zag bij ouders een oud penny boek

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:16

Done!

Laatst op stal lag er ook nog 1,superoud. :D. Maar te verleidelijk om ongelezen te laten liggen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:19

merrylegs schreef:
Jolien87 schreef:

nee, die werd verkocht omdat de moeder geen paarden meer rond haar dochter wilde hebben, en omdat het de schuld van haar paard zou zijn.

Dan haal ik denk ik 2 verhalen door elkaar.
Maar de rest staat me nog wel bij. :j

Of het verhaal over de mijnpony's, waarbij één van de pony's helemaal happy de peppie is zodra hij buiten komt, om vervolgens dood neer te vallen. Het meisje zegt dan iets van 'de opwinding was teveel voor zijn hart'. De uitspraak 'that escalated quickly' zou daar mooi bij passen. :=

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 01:21

Lous schreef:

Jaaaa lijkt me geweldig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 06:32

Shamrock was een van mijn lievelings verhalen, elk paard wat ik tegen kwam, noemde ik ook shamrock hahaha!

Ik vond koekoek ook altijd een mooi verhaal!

En welke me ook nog bijstaat..
Een paard wat bij een bepaalde handeling/handgebaar steeds zijn baas beet, dat paard bleek een oud circus paard en het bijten hoorde bij zijn act van vroeger in het circus. Ik denk dat het paard Bessie heette? Maar dat kan ook wel weer een ander verhaal zijn.

En Bella.. <3

Hoe de verhalen allemaal precies gaan, weet ik niet meer. Lijkt me best leuk om ze weer eens te lezen :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:15

Nee klopt ,dat was Bessie.Iedere keer als je zei lief paard ging hij bijten. ;)

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:24

Mijn dochter heeft mijn oude penny's uit 1987/1988/189 en zoverder nog :D
Haar leivelingsverhaal is Afdanker. Een verhaal over een meisje dat een paard voor haar verjaardag krijgt dat heel bang is en dat blijkt het paard van een bekende springruite, Ron Visser, te zijn geweest die hem mishandelde. Uiteindelijk komt alles goed (tuurlijk).
Ikzelf vond Josje's vriend altijd leuk, over een meisje dat bij haar luie oom en tante woont en heel boos is, to ze een pony krijgt om voor te zorgen.
En Melissa en haar shires.....
Jammer dat ze tegenwoordig verhalen uit de oude penny's weer herplaatsen maar dat ietsje aangepast. Moet zeggen dat ik de nieuwe penny's ook wel lees :D net zoals mijn twee kinderen maar de oude vond ik vaak toch iets leuker/uitgebreider met een paar strips, een verhaal, een vragenhoekje, rakker als verhaal (mijn jongste van 8 vindt rakker helemaal geweldig)een knutselpagina enzo. En allemaal iets minder flashy.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 00:48

En bella was dat niet de ponyclub. Waar een meisje ergens in een dorp komt wonen . Geen vriendinnen heeft en vriendschap sluit met bella een groot noord zweeds paard. Op het moment dat ze een vriendin leert kennen op de eerste schooldag en smiddags bij bella komt. Leeft ze niet meer alsof ze gewacht had tot ze niet meer alleen zou zijn. En ali de arabier die ook. Op leeftijd was en verzorgpaard werd van lieneke ze gebben een geweldige zomer tot de laatse dag dat ali terug moet. Lieneke is verdrietig en ali gaat gek lopen springen. Waardoor ze weer noet lachen maar tijdens het spelen krijgt hij een hersenbloeding en valt dood neer. Een erg mooi verhaal.

Kazim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:08

Kent iemand het verhaal van Loes Koper nog? Een meisje dat niet mocht springen van haar ouders omdat haar zusje eerder verongelukt was tijdens een springwedstrijd. Loes sprong stiekem wel en gaf zich op wedstrijden uit voor een andere persoon. Loes zelf mocht eigenlijk alleen maar dressuur rijden (in dameszadel).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:53

Ja die ken ik nog wel. Maar is wel lang geleden hoor.

Kazim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:58

Het is heel lang geleden….Zou je bij Penny inderdaad nog oude nummers kunnen opvragen? Volgens mij krijgt de redactie regelmatig dit soort verzoeken, maar wordt daar ook iets mee gedaan? :-S