Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:56

'' Aaah die merrie is dus drachtig !! Weten jullie al of het een merrie of hengst wordt :') _O- ( aldus een M2 ruiter met 3 paarden )

niezzuh

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:01

Haha, wat een leuke verhalen komen hier voorbij!! :+

Ik was laatst met een vriendin over paarden aan het praten en een andere vriendin (die niets met paarden heeft), wilde ook meepraten en vertelde dat ze bij ik hou van holland een filmpje had gezien van "zo'n danspaard".. Dus ik: "huh, een danspaard??" "Ja, zo'n paard dat van die leuke pasjes doet" Ooo.. een dressuurpaard :')

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:11

Haha ik lig in een deuk om dit topic!

Mijn ex vriendje was altijd wel geinteresseerd in de paarden bij mij op stal. Ging vaak mee en had de neiging om de grootste ''etterbak'' van stal te bombarderen tot zijn lievelingspaard. Hij gaf hem emmers snoepjes, en vertelde tot mijn grote schrik dan achteraf dat hij zijn hele hand in zijn mond kon stoppen en dat ie dan niet bijt ofzo :') Het betreffende paard was een enorme vos KWPN'er van ruim 1,84. Ik vond het altijd wel aandoenlijk, hij kon uren voor zijn box staan.

Totdat we op een verjaardag zaten en hij tegen iemand anders met glinsterende ogen zei wij hebben een gaaf paard op stal!!! Robin een Arabier van 1.85.... }:0 Ik dacht dat ik niet meer bij ging komen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:26

gister ook weer gelachen. ik zat bij mn schoonouders en die vertelden dat (heel stom) de ex van mijn vriend nog iemand zoekt om haar paardje te rijden, en dat ze aan mij dachten. geen rare dingen denken, zij waren uit eten waar zij werkt, mijn vriend en zij zijn ook als vrienden uit elkaar gegaan maar helaas is contact verwaterd, tot daar ff update ;)
nu zitten we daar zo over te praten, naam en dergelijke. zegt mn schoonmoeder ja das een heeeeel groot zwart paard. ik zo ja? ja zegt mijn vriend alleen issie donkerbruin en maar 1.68 hoog... zegt mn schoonmoeder, nou overal waar ik niet overheen kan kijken is hoog! nie zo moeilijk als je zelf maar 163 bent natuurlijk...

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:42

Peanutbutter schreef:
'' Aaah die merrie is dus drachtig !! Weten jullie al of het een merrie of hengst wordt :') _O- ( aldus een M2 ruiter met 3 paarden )

Ik ken een DA die dus rond dag 60 van de dracht kan zien of het een merrie of hengst wordt, wij hebben 3 jaar geleden dat ook laten doen. Dus het kan wel degelijk ;)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:47

Peanutbutter schreef:
Weten jullie al of het een merrie of hengst wordt :') _O-

Haha Dit hebben niet paardenmensen mij vorig jaar idd ook heel vaak gevraagd toen ik vertelde dat mijn merrie dragend was :+ zeker als ik vertelde dat ze gescand was/ moest worden, dan moest je dat toch kunnen zien daar waren ze van overtuigd :j :Y) :P
Vind het eigenlijk nog een best logische gedachte :D

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:55

Leuk topic!

Mijn opa had eens naar een kur op muziek zitten kijken en zei vervolgens dat hij het zo knap van het paard vond dat het precies op de maat van de muziek danste. :-)

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:10

_Hedwig_ schreef:
Gribeltje schreef:
Ik had enkele weken geleden nieuwe transportbeschermers gekocht voor men paard.
Eerst volgende keer ben ik paard aan het klaarmaken voor wedstrijd, zegt hij...

Kom Cis, we gaan u "skibotten" aandoen.

HAHA *\o/*
(hij weet wel beter dan dat, maar vond ze daar op lijken) _/-\o_

Wat een knap paard die zo kan praten... :o

Kan ze geld mee verdienen :)

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:12

Volgens een vriend van mij zijn "alle bruine paarden arabieren, en alle arabieren bruin"... Jammer dus voor de 3 wit/grijze exemplaren die hier in het weiland rondhuppelen... jullie zijn géén arabier, ook al staat dat zo op je paspoort ;-)!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:05

DaphneR93 schreef:
Totdat we op een verjaardag zaten en hij tegen iemand anders met glinsterende ogen zei wij hebben een gaaf paard op stal!!! Robin een Arabier van 1.85.... }:0 Ik dacht dat ik niet meer bij ging komen.

*verslikt zich in slok thee en brult het ondertussen uit van het lachen*
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Wel schattig

:')

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:50

Ik vind die van de Friese paarden ook erg leuk!

Wel discriminerend dat ze apart moeten staan trouwens... :=

IndiraDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:56

hahaha.. wat een heerlijk topic!!

Wat ik nog steeds zo vreemd vind klinken is dat sommige mensen het sinds ' The Lord of the Rings' films het nu de hele tijd over "halflingers" hebben ipv haflinger.... _O-

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:57

Ik was de manen aan het trekken van mijn bijrijdpaardje. Komt de eigenaar van het paard binnen en kijkt geïnteresseerd wat ik aan het doen ben en vraagt vervolgens: "Ga je ook nog de staart trekken???" }:0

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:57

mijn paard stond een keer uitgebreid te plassen op een fietspad, fietst er een groepjes kids langs, roept er 1: is dat paard zwanger? zegt een ander: nee joh, hij heeft een piemelTJE.... dat zie je toch... :')

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:05

er schiet er net een binnen!

ik rij regelmatig met mijn verzorgarabiertje door het dorp. 's zomers stoppen we vaak bij de snackbar en eet ik te paard een ijsje :D paard gaat netjes in het parkeerplak op de parkeerstand ( op rust dus ;) ) zolang ik haar bij fietsen weghoud is alles in orde ( fietsen moeten omgegooid worden }> )
ik was op een dag met een vriendin en haar fries op stap, zij was nog niet vaak buiten geweest en wilde eigenlijk graag eens door het dorp rijden, maar in haar eentje leek dat haar niks. dus kon ze best mee op sleeptouw, de paarden vonden elkaar hardstikke leuk dus dat was alleen maar gezellig.

eenmaal bij de snackbar is zij in het enige parkeervlak gaan staan, daar stond ze wat rustiger en ik heb het paardje maar voor de snackbar, op het pleintje ervoor, geparkeerd.
paardje stond heerlijk te soezen.

er zat een oud menneke op een bankje voor de snackbar, echt zo'n oud baasje die de paarden duidelijk heel leuk vond. na de fries uitgebreid te complimenteren richtte hij z'n aandacht op ons.
dat hij dit ook zo'n leuke ponnie vond ( ik schrijf het expres zo, het kwam er zo lekker plat uit :Y) )
of er misschien een arabier in zat..
"nou het is een arabier, meneer"
"ja maar toch zeker geen hele"
net op het moment dat ik wil zeggen dat het toch echt een raszuivere arabier is, tilt emily haar hoofd op, zet haar neusgaten wijd, ogen wijdopen en snuift en proest een keertje hard in het gezicht van de meneer. :')
"oh ja, nu zie ik het wel" :o

dat je mevrouw toch geen halve arabier moet noemen, danku vriendelijk ;)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:43

Maartje1990 schreef:
ah.. bedenk me er net nog 2.

Mijn shet inderdaad wat dik... is die altijd. En een flink aantal jaar geleden reed ik zo op 'm kom ik langs iemand die ik vaag ken. Vraagt ze zo 'is dat een paard?' waarop ik zeg 'nee het is een pony' zij 'nou, hij is zo dik als een paard!' ... tikje beledigt was ik wel hoor, ik ontken niet dat hij (te) dik is maar dik als een paard komt hij toch niet bij!

Nog een andere... zo leuk, deed ik regelmatig als ik met m'n paard aan 't rijden was en mensen vroegen dan 'mag ik 'm aaien?' ... nou geen probleem, mijn haf is zo braaf als ik weet niet wat, maargoed ik zeg altijd doodleuk 'dat is goed hoor, maar pas wel op! want haar vader was een hengst!' .... geweldig hoe mensen dan toch verschrikt een stapje achteruit zetten :')

Misschien een leuk feitje: een shetlander wordt aangeduid als 'paard' en niet als 'pony' ;)

Aleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:51

abeltje_xx schreef:

ik rij regelmatig met mijn verzorgarabiertje door het dorp. 's zomers stoppen we vaak bij de snackbar en eet ik te paard een ijsje :D paard gaat netjes in het parkeerplak op de parkeerstand ( op rust dus ;) ) zolang ik haar bij fietsen weghoud is alles in orde ( fietsen moeten omgegooid worden }> )
ik was op een dag met een vriendin en haar fries op stap, zij was nog niet vaak buiten geweest en wilde eigenlijk graag eens door het dorp rijden, maar in haar eentje leek dat haar niks. dus kon ze best mee op sleeptouw, de paarden vonden elkaar hardstikke leuk dus dat was alleen maar gezellig.

eenmaal bij de snackbar is zij in het enige parkeervlak gaan staan, daar stond ze wat rustiger en ik heb het paardje maar voor de snackbar, op het pleintje ervoor, geparkeerd.

er zat een oud menneke op een bankje voor de snackbar, echt zo'n oud baasje die de paarden duidelijk heel leuk vond. na de fries uitgebreid te complimenteren richtte hij z'n aandacht op ons.
dat hij dit ook zo'n leuke ponnie vond ( ik schrijf het expres zo, het kwam er zo lekker plat uit :Y) )
net op het moment dat ik wil zeggen dat het toch echt een raszuivere arabier is, tilt emily haar hoofd op, zet haar neusgaten wijd, ogen wijdopen en snuift en proest een keertje hard in het gezicht van de meneer. :')

_/-\o_ , deze maakt mijn dag weer goed! Je paard is een held :j

noaspassage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:10

De leukste opmerking bij het zien van een Tinker die ik gehoord heb is...."Is Dit een Gothic paard" overigens niet uit eerst hand :) toch moest ik er erg om lachen.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:16

Mijn broertje (nu 8, toen een jaar of 6) moest met mij mee naar de les, maar het paard werkte niet echt mee, dus ik moest hem even op zijn plek zetten... Nou alles wel en aardig. Stap ik even later af. Zegt mijn broertje "Waarom deed je zo lelijk tegen ***? Ik vond het echt zielig" Dus ik uitleggen dat hij heel vervelend was en dat hij die dingen niet mag doen.

Was het even stil................. "Ik ga het tegen mamma zeggen".

Haha...

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:08

Vienna2007 schreef:
Mijn broertje (nu 8, toen een jaar of 6) moest met mij mee naar de les, maar het paard werkte niet echt mee, dus ik moest hem even op zijn plek zetten... Nou alles wel en aardig. Stap ik even later af. Zegt mijn broertje "Waarom deed je zo lelijk tegen ***? Ik vond het echt zielig" Dus ik uitleggen dat hij heel vervelend was en dat hij die dingen niet mag doen.

Was het even stil................. "Ik ga het tegen mamma zeggen".

Haha...

:') En wat vond je moeder er van?! Nog straf gekregen omdat je lelijk deed? :+

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:53

Ik wandelde vorig jaar met een pony die ik zadelmak maakte door een na bijgelegen park om haar aan fietsers enz te laten wennen. komt er ineens een oudere mevrouw naar mij toe: Laat jij je pony uit? dus ik zo: nee ik laat haar wennen aan het verkeer, die vrouw: ow, want ik moet mijn hondje ook altijd uitlaten drie keer per dag, moet dat bij een paard ook? , Ik : nee hoor, hij doet zijn behoefte gewoon in de stal of op de weide, die vrouw weer: nou als mijn hondje zijn behoefte in de schuur zou doen of in de tuin word ik dar niet blij van hoor, Ik: ik moet dat ook op ruimen, maar dat hoort erbij hoor. die vrouw weer: misschien moet je er dan toch maar eens over na denken om hem wat vaker uit te laten, dan hoef je zijn behoefte niet op te ruimen. daarna liep ze weer verder, ik lag echt helemaal dubbel! Ze geloofde serieus dat je een paard net als een hond zindelijk kunt krijgen door hem 3 x per dag uit te laten. haha

BanjerLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:22

abeltje_xx schreef:

_O-

Mevrouw laat even weten dat er niet met haar te spotten valt... :')

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:50

Mijn ma laatst, gossie hij is echt gegroeid! En zijn hoofd ook!!

Ja mam, het is een paard van bijna 17 jaar oud.... Die groeien ook nog!

En dan inderdaad de verhalen van, heeft hij nieuwe hoeven gekregen?

Trouwens wel een erg leuk toppic dit! Eventjes doorlezen :D

Moest wel erg lachen, op pagina 1 met die fotograaf, die de foto;s niet mooi vond waar het paard zijn hoofd liet hangen :D

anne474

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:04

Toen ik lang geleden eens met een vriendin buiten ging rijden kwamen we een gezinnetje tegen. Vader zei heel enthousiast tegen zijn zoontje: 'Kijk een paard!', zegt het zoontje (totaal niet onder de indruk): 'Ja en een mens..' :+

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:09

me paardje staat wel eens langs de weg te grazen, op een klein stukje land. en dan rijden er collega's voorbij en die vragen dan echt altijd: Moet je niet rijden? of moet die niet gereden worden?

haha alsof je je paard 365 dagen per jaar moet rijden..
en al helemaal een 3,5 jarige :+