Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik ging namelijk heel vaak mee met mijn vriendin die een wilde fjord (hij draafde iets harder dan de andere pony's die daar liepen dus dat was natuurlijk mega wild
) en toen er een keer bijna geen mensen waren en zij ging rijden ging ze mij les geven, nou ik kende geen angsten (natuurlijk niet, in de penny is alles zoooo makkelijk) dus ik draafde heerlijk rond in de bak. Nouja, mijn ouders vonden het achteraf niet zo leuk maar ik werd wel op de wachtlijst voor de manege gezet. 
daar zijn niet veel meer penny dingen gebeurd dan het sielug vinden dat de fjord geen deken kreeg en de welsh wel, en op zaterdag álle pony's poetsen natuurlijk
(maar dat was gewoon goed bedoeld)
, dus ik dacht we doen het achterin de wei, nou ik er weer op en hij crosste vol terug naar de kudde. kickuuuu, we pakte nog een shet die we konden vangen en zo de hele tijd die pony's naar de ene kant van de wei trekken, erop en crossuuu
er waren wel 2 meisjes (wij waren 12 en 11, die meisjes waren 14 en 15) die ons zeiden dat we misschien beter niet konden rijden (die shetjes waren klein..) maar wij als echte penny's dachten daar anders over, hun waren gewoon jaloers dat wij ze temden offcourse.
, dus dachten we dat we eerst vrijheidsdressuur moesten doen, we pakte violetje (die pony was mijn lievelings) en we trokken alle2 aan een voorbeentje en daar ging ze! na 2x kende ze het commando "dreig de voet te pakken"
hoe dat nou kon.. geen idee..
wat cool. Tiamo was toen 4 en vond dat geweldig natuurlijk.. nou nee dus.
ik pakte het zadel vast en daar gingen we (arme tiamo
)
marijepagter schreef:Rianne_Tuck schreef:Weet nog wel dat ik altijd droomde over een eigen paard... Tja moet je terug fietsen van de manege en dan ga je lichtrijden op de fiets en in de verlichte zit voor een hobbeltje... En vooral je fiets aanmoedigen om in galop te gaanEn altijd je cap op
dat doe ik nu nog steeds hoor
ahahahaha Doanique schreef:Ik heb tot groep 8 nog paardje gespeeld, en toen moest ik naar de middelbare

Mandy1990 schreef:Mars schreef:Ik was met ponybeesten altijd wel een lieve penny, onze hond thuis had het zwaarder te verduren! Daar bouwde ik de meest onmogelijke hindernisparcourtjes voor in de tuin waar het arme beest overheen moest springen, als ik daar nog aan denkEn natuurlijk moest ie ook leren om 'aan de teugel' over de hindernisjes te gaan, en ik bedacht allerlei constructies met riempjes etc om dat voor elkaar te krijgen
Haha dit is zo herkenbaar!
dan bond ik mijn been aan de pony vast,ging op een plank zitten en dan mennen
echt zo erg haha. en 1 keer ging die ervandoor en toen sleept ik erachter door de weide ne toen knapte het touw lagen we weer helemaal dubbel
KirstenVosje schreef:Dat van die hond is zo herkenbaar.
Ik laat em ook altijd hindernissen springen, en volgend jaar ga ik em misschien voor de slee spannen.
(Maak je geen zorgen, dat kannie wel hebben, het is een hele sterke hond van bijna 80 cm hoog. En een en al spier.)
) nikkialex schreef:KirstenVosje schreef:Dat van die hond is zo herkenbaar.
Ik laat em ook altijd hindernissen springen, en volgend jaar ga ik em misschien voor de slee spannen.
(Maak je geen zorgen, dat kannie wel hebben, het is een hele sterke hond van bijna 80 cm hoog. En een en al spier.)
Dat heb ik ook gerprobeert,
Met een skate bord en een lange slof teugel..
Alleen hond stapte er geen ene piieeepp van.
(hij is ook sterk hoor! ze zijn gefokt om karren te trekken)

, arme hond 
nikkialex schreef:(nu galopeer in soms nog door de kamer heen) #schaaamm#
En ja dan moet die natuurlijk in galop maar hij vindt het gelukkig niet erg
)
) en 't toeval trof, dat ik op vakantie altijd op een zwarte, wilde hengst (incl. het welbegeerde witte kolletje) reed, en ik was de enige die op m'n kon rijden (toevallig, was ik ook de lichtste, en liet 'm maar gewoon rennen wanneer hij dat wilde XD) ook ging ik toen ik 8/9 was met een vriendin, en m'n tweeling zus bij mensen aanbellen of ik hun pony's mocht verzorgen, naja 1x mét succes, we mochten van een man z'n paarden borstelen, en soms ook ín de wei XD echter kregen m'n tweelingzus en ik toen al een verzorgpaard (op ons 9e) en hebben dus nooit echt rare dingen gedaan..
) ook heb ik altijd al de afwijking, dat ik die paardensnoepjes zo klein vind, en die emmertjes dus binnen een week leeg zijn