Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:42

Weet niet of het er helemaal bij hoort, maar toen ik net leerde rijden was ik ervan overtuigd dat je moest aangalopperen door heel hard met de zweep te slaan (dat zei mijn instructie.. alleen pas nadat je benen had gegeven, uhh ja dat waren ze vergeten denk ik?). Ik rij nu in totaal zo'n 5 jaar..? En heb nu pas het idee dat ik daadwerkelijk leer rijden. Arme paarden, wat die te verduren hebben gehad met mij op de rug zeg :=

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:43

Ik ben nu 15, maar op mijn 11e ben ik ook behoorlijk penny geweest :+

Eigenlijk was ik op mn 9e al een penny meisje, ik las de penny en las hoe meisjes wilde paarden temden, wow dat kon ik natuuurlijk ook :j ik ging namelijk heel vaak mee met mijn vriendin die een wilde fjord (hij draafde iets harder dan de andere pony's die daar liepen dus dat was natuurlijk mega wild :o ) en toen er een keer bijna geen mensen waren en zij ging rijden ging ze mij les geven, nou ik kende geen angsten (natuurlijk niet, in de penny is alles zoooo makkelijk) dus ik draafde heerlijk rond in de bak. Nouja, mijn ouders vonden het achteraf niet zo leuk maar ik werd wel op de wachtlijst voor de manege gezet. :D

Maar na 2 jaar nog steeds niet gebeld en ik ging verhuizen, en daar mocht ik gelijk naar een manege :D daar zijn niet veel meer penny dingen gebeurd dan het sielug vinden dat de fjord geen deken kreeg en de welsh wel, en op zaterdag álle pony's poetsen natuurlijk :)) (maar dat was gewoon goed bedoeld)
Maar ik en mijn paardrijvriendinnetje wilde natuurlijk verzorgpony's, en zo kwamen we bij een wei met shetlanders aan. We mochten alles met de beestjes doen, de eigenaar boeide het niet. Nou, er was wel een hoofdstel, maar de shet die wij pakte (die zwarte die op black beauty leek) die wilde geen hoofdstel dus okee, we pakte wel halstertouwen, en ik mocht er als eerste op. Nou die shet verzette geen stap natuurlijk alleen bokken :+, dus ik dacht we doen het achterin de wei, nou ik er weer op en hij crosste vol terug naar de kudde. kickuuuu, we pakte nog een shet die we konden vangen en zo de hele tijd die pony's naar de ene kant van de wei trekken, erop en crossuuu :') er waren wel 2 meisjes (wij waren 12 en 11, die meisjes waren 14 en 15) die ons zeiden dat we misschien beter niet konden rijden (die shetjes waren klein..) maar wij als echte penny's dachten daar anders over, hun waren gewoon jaloers dat wij ze temden offcourse.

Nou wij kwamen er dus 2x per week de hele zomervakantie, en we hadden opgezocht hoe je pony's moest inrijden en toen kwamen we erachter dat dat eigenlijk niet zo moest :oo, dus dachten we dat we eerst vrijheidsdressuur moesten doen, we pakte violetje (die pony was mijn lievelings) en we trokken alle2 aan een voorbeentje en daar ging ze! na 2x kende ze het commando "dreig de voet te pakken" *\o/*
En toen mochten we ook meelopen met de keuring, ik en violetje, violetje steigerde op de jury :+ hoe dat nou kon.. geen idee..
oja, ze had 1e premie, en normaal moesten we de rozet inleveren bij de eigenaar, maar ik heb hem dus mooi mee naar huis genomen natuurlijk. Hij hangt nu nogsteeds in mijn kamer, leuk aandenken aan die tijd :D

Als laatste echte penny story dan wel die toen ik net Otje en Ti Amo verzorgde, ik was toch wel licht dus mocht tiamo wel even wat manieren bij leren zodat er een klein meisje op kon gaan rijden na een paar maandjes. JEEJ :D wat cool. Tiamo was toen 4 en vond dat geweldig natuurlijk.. nou nee dus.
Een vriendin meegesleept, zadel opgedaan, hoofdstelletje in, en cap op. Nou de bak was te nat dus namen we de wei maar. Uh ja hoe pak je zoiets aan.. eerst longeren? vond tiamo niet zo leuk dus ik besloot maar op te stappen. Nou dat was me toch even een rodeo :') ik pakte het zadel vast en daar gingen we (arme tiamo :(:) )
later was het kleine meisje gekomen en heb ik haar heel vaak (goed) gelongeerd en zijn we vaak langs de weg gelopen, is het stuur er wat beter op gezet.. en nu de dag, is tiamo wel lief met rijden, alleen de galop zit er niet goed in.. ja alleen in het bos.

Uiteindelijk is er van mij weer goed gekomen, en van tiamo ook, inmiddels heb ik mijn eigen pony's, otje en tiamo :D
met de shetlanders weet ik niet hoe het gaat. we zijn er naar de zomervakantie mee gestopt omdat het te ver weg was.. en nu zijn er andere penny's druk mee bezig denk ik :(:)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:52

zo he :oo haha
ik heb het bij grasjes plukken een aan de paarden geven netjes aan de andere kant van het lijntje gehouden haha, of aaien.
geen stoute penny dingen dus haha
hoefde ook niet zo lang te wachten totdat ik de eerste pony al als mn eigen kon beschouwen, toen ik 8 was, en op mn 10e mn eigen.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:25

marijepagter schreef:
Rianne_Tuck schreef:
Weet nog wel dat ik altijd droomde over een eigen paard... Tja moet je terug fietsen van de manege en dan ga je lichtrijden op de fiets en in de verlichte zit voor een hobbeltje... En vooral je fiets aanmoedigen om in galop te gaan :+ En altijd je cap op :)

dat doe ik nu nog steeds hoor :o

Dat doe ik altijd :+ ahahahaha

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:34

Doanique schreef:
Ik heb tot groep 8 nog paardje gespeeld, en toen moest ik naar de middelbare |(

Dan ken ik.
Daarom werd ik ook in groep 8 gespest haha.
Elke pouze buiten op het schoolplein op elkaars rug, galoperen, wijken, schouder binnenwaarts springen over iemands been heen.
Inderdaad. toen kwam de middelbare.... :(
liefst wilde ik nog even penny blijven hahaha.
(nu galopeer in soms nog door de kamer heen) #schaaamm#

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:40

ugh! ik weet niet sinds mijn 9e kon ik over de springen, en nu is het een gewoonte geworden om over de bank te springen en vroeger moest ik uiteraard altijd een zweepje mee nemen omdat mijn paard eigenwijs was :j

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:42

Mandy1990 schreef:
Mars schreef:
Ik was met ponybeesten altijd wel een lieve penny, onze hond thuis had het zwaarder te verduren! Daar bouwde ik de meest onmogelijke hindernisparcourtjes voor in de tuin waar het arme beest overheen moest springen, als ik daar nog aan denk := En natuurlijk moest ie ook leren om 'aan de teugel' over de hindernisjes te gaan, en ik bedacht allerlei constructies met riempjes etc om dat voor elkaar te krijgen 8)7

Haha dit is zo herkenbaar! _/-\o_

yep. mijn hond had het ook zwaar te voorduren... longeren, (aan de teugel) Hindernissen spingen, ik op ze rug. got arm ding:

Afbeelding

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:44

owja , vergeten, iemand zei tegen mij, je hond is geen paard,
Ik zeg: Ja nou dus,, hij is oud hij moet bewegen. hahahahha
Penny of Penny??":+

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:46

arme hond, nee bij mij heeft mijn kat zwaar moeten boeten :j

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:06

ik deed vroeger ook zo iets doms :') dan bond ik mijn been aan de pony vast,ging op een plank zitten en dan mennen _O- echt zo erg haha. en 1 keer ging die ervandoor en toen sleept ik erachter door de weide ne toen knapte het touw lagen we weer helemaal dubbel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:01

Oh ik ga nogsteeds galopperend naar de keuken hoor, het liefst met galopswissel!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:01

Dat van die hond is zo herkenbaar. :')
Ik laat em ook altijd hindernissen springen, en volgend jaar ga ik em misschien voor de slee spannen. :')
(Maak je geen zorgen, dat kannie wel hebben, het is een hele sterke hond van bijna 80 cm hoog. En een en al spier. :P)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:14

Dat van die hond herken ik ook wel :P Ik deed het alleen met mijn kat en konijnen :+

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:09

KirstenVosje schreef:
Ik laat em ook altijd hindernissen springen, en volgend jaar ga ik em misschien voor de slee spannen. :')
(Maak je geen zorgen, dat kannie wel hebben, het is een hele sterke hond van bijna 80 cm hoog. En een en al spier. :P)

Dat heb ik ook gerprobeert,
Met een skate bord en een lange slof teugel..
Alleen hond stapte er geen ene piieeepp van.
(hij is ook sterk hoor! ze zijn gefokt om karren te trekken ;) )

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:10

nikkialex schreef:
KirstenVosje schreef:

Dat heb ik ook gerprobeert,
Met een skate bord en een lange slof teugel..
Alleen hond stapte er geen ene piieeepp van.
(hij is ook sterk hoor! ze zijn gefokt om karren te trekken ;) )

Worst voor zn neus hangen, met zo'n vishengel. Ga je vast hard.. :+

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:15

Doanique schreef:
Oh ik ga nogsteeds galopperend naar de keuken hoor, het liefst met galopswissel!

Ik ook. :))

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:16

Kirsten,
Zelf dat had ik al geprobeert,
Een longeer zweep met een koekje er aan (PIJNENBURRG ahah sorry, binnepretje) maar alla,
Dat werkte dus ook niet. Toen ging ie rondjes lopen.. Vage hond haha

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:35

Over honden gesproken, mijn hond moe(s)t er ook aan geloven.
Hij springt, en kan ook paardenkunstjes: Jambette en uitgestrekte draf :')
Ik ging hem ook 'Rijden' :)), arme hond :')
Met de Jack-Russel van mijn opa en oma ga ik soms lange lijnen (aan bij de zijkanten van tuigje een riem en roepen: Tinus, ren!'), hij vind het nog leuk ook :+

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:02

nikkialex schreef:
(nu galopeer in soms nog door de kamer heen) #schaaamm#

Haha ik ook nogsteeds hier! en dan mijn handen keurig alsof ik teugels vasthoud! :o

Ook als we dan met de familie kolonisten van katan gingen spelen, waren de schapen altijd paarden bij mij, en ik ging dus echt mijn schapen niet inleveren, al kon ik al 3 steden bouwen! die 'paarden' bleven!

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:20

Hier meld zich een ex-penny :=

IK was op zich een héééél brave penny soms dan
Ik kwam meestal niet verder dan het hek bang om betrapt te worden. Ik ben nooit ingebroken in een wei maar dat komt vast door dat ik een keer een opdonder heb gehad van stroomdraad :')
Het aller stoutste wat ik ooit heb gedaan is toen iemand niet thuis was privé terrein oplopen om een pony aaien, zelfs toen heb ik gerend voor mijn leven toen ik de auto van de eigenaar het erf op zag draaien 8)7
En de rest heb ik verdrongen denk ik...

Ik rijd nu trouwens nog steeds rodeo op de "woeste hengst" van mijn nicht ~~}>

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:32

nikkialex schreef:
Kirsten,
Zelf dat had ik al geprobeert,
Een longeer zweep met een koekje er aan (PIJNENBURRG ahah sorry, binnepretje) maar alla,
Dat werkte dus ook niet. Toen ging ie rondjes lopen.. Vage hond haha

Jammer. :+

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:52

Mijn hond moet er soms nog aan geloven dan heeft hij zijn tuigje om en dan wordt de riem vast gemaakt zo dat het teugels zijn :') En ja dan moet die natuurlijk in galop maar hij vindt het gelukkig niet erg :+
En natuurlijk als je bochten om gaat moet je zelf wel in de juiste galop springen en natuurlijk kan die ook steigeren :')
Ben best nog wel penny :=

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:13

hmm, ik was dan niet zo'n erge :o
toen ik 8/9 was, noemde ik met m'n zusje twee pony's in de buurt van m'n tante altijd Blacky & Star, en dan gingen we bij onze tante zeuren om brood, want ze waren zielig XD (nou echt niet dus :+ )
ook heb ik t/m halverwege groep 8 paardje gespeeld XD, en bij handbal rende ik niet, maar ging in in uitgestrekte draf, da ging sneller, en werd je minder moe XD (baha, ik was dus écht de snelste sprinter van ons team :o ) en 't toeval trof, dat ik op vakantie altijd op een zwarte, wilde hengst (incl. het welbegeerde witte kolletje) reed, en ik was de enige die op m'n kon rijden (toevallig, was ik ook de lichtste, en liet 'm maar gewoon rennen wanneer hij dat wilde XD) ook ging ik toen ik 8/9 was met een vriendin, en m'n tweeling zus bij mensen aanbellen of ik hun pony's mocht verzorgen, naja 1x mét succes, we mochten van een man z'n paarden borstelen, en soms ook ín de wei XD echter kregen m'n tweelingzus en ik toen al een verzorgpaard (op ons 9e) en hebben dus nooit echt rare dingen gedaan..
wel oud groen water van het verzorgpaard omgooien, zodat de eigenaar heb wel schoon moest vullen :+
en toen we al 2 jaar niet hadden gereden doordat er een veulen was geweest, zelf bedacht dat we wel hangproeven konden gaan doen (had ik in zo'n volbloedboekje gelezen :o ) ook heb ik altijd al de afwijking, dat ik die paardensnoepjes zo klein vind, en die emmertjes dus binnen een week leeg zijn :+
maar echt erge dingen, nooit gedaan :P

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:01

volgens mij heb ik een fase in mijn ontwikkeling gemist! Ik heb mijn penny tijd overgeslagen!!!! (op de penny discussies na dan :P)! Hier krijg ik vast problemen mee! Dit is niet gezond -O-

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:04

Ja! Arankreng, Net als de watterpokken.. Als je het als kind niet gehad heb krijg je het later nog eens!
Of je gaat later problemen krijgen met sociale vaardigheden..
Sterkte toegewenst!