Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:24

vind ik ook :)

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 08:28

Wel een heel leuk paard adin!
Ik ben zelf ook niet z`n held, maar als ik zie dat ze braaf zijn bij een ander, durf ik er zelf ook wel op!
Heb verschillende 3 jarige gezien en die waren allemaal super braaf.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:38

:D nou die ruin die gaat wel zakken in prijs hoor 12500 euro duhhhh wel een poepie om te zien :j
Zou er zo op kunnen vallen.

Adin sommige paarden zijn super lief ondanks hun leeftijd moet eerlijk zeggen dat Door ook super lief WAS.
Er zit nog steeds geen kwaad in en als ze bokt is het net een schommel-stoeltje.

Helemaal braaf is ook niet alles

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:56

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:22

Leuk paard maar waarom zo goedkoop?
Maar met zadelmak maken mag je er weer gauw 500-650 euro per maand erbij rekenen

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:27

ik zou belle en gewoon vragen, ik heb er niks extra voor betaald. hij staat er al redelijk lang op en als je gaat kijken en je vind hem leuk zeg je toch gewoon ik wil hem wel kopen, maar wel zadelmak.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:57

zoveel geld hoeft zadelmak maken niet te kosten hier in de regio kost het bij een professionele stal 350,- euro voor de maand

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:59

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:05

Ik ga altijd af op het gevoel dat ik krijg bij een advertentie. Heb eigenlijk ook altijd wel gelijk. Bij mijn paard stonden foto's die hem geen goed deden, maar toch had ik zo iets van dit is hem. Eenmaal in het echt bleek dat ook zo.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:09

ik wil ook graag kijken maar ja, durf er zelf niet op nog en heb niemand om mee te gaan. moet maar even kijken hoe ik dat ga realiseren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:30

Tis bij mij in de buurt...dat wel...maar ik ben erg druk. Hoe groen is dat dier?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:20

Adin schreef:
ik wil ook graag kijken maar ja, durf er zelf niet op nog en heb niemand om mee te gaan. moet maar even kijken hoe ik dat ga realiseren.

:D Ik vind paarden kijken best leuk als ik niet zelf hoef te beslissen.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:36

nou dat probleem heb ik dus ook ik heb een leuke gezien fijn er opgereden en nu durf ik de beslissing niet tenemen.Nu spoken er allerlei vragen door mijn hoofd
doe ik het wel goed
zal ze het naar haar zinnen hebben bij mij
Ik word gek van mezelf ik was nooit zo maar ik heb bijna ee jaar geleden mijn paard inmoeten laten slapen en dat heeft zo n impact op mij gehad.
Maar ik heb alles van mezelf stal wei trailer maar geen paard.Ik baal gewoon van mezelf.Hebben jullie daar ook weleens last van.Degene die ik gezien heb staat hier 2 uren rijden vandaan dus ik kan ook niet zomaar een paar x gaan kijken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:02

Geen enkel probleem mee. Bij mij is het zo dat als ik het paard zie ik binnen 5 minuten weet of het hem wordt.
(Mits gezond, mits moederlijn goed, etc, etc)

Nadeel is ook wel geweest dat ik binnen 5 minuten weet dat het hem niet wordt. 2 uur rijden en dan hoefde ze hem niet eens van stal te halen. Vinden niet alle verkopers leuk.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:04

trouwens, de vosruin waar je zo weg van was Tita, heeft een 3 op het straalbeen rechtsvoor, dat was de ' kleine" bemerking.
Nou heb net een geweldig paard moeten laten inslapen met een 2-3 op het straalbeen dus ik hoef 'm niet.
Ga het dit weekend niet redden om het mooie paard te bekijken :( balen dat het zo ver weg is, nu kost het me gelijk een dag.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:05

NatasjavE schreef:
Geen enkel probleem mee. Bij mij is het zo dat als ik het paard zie ik binnen 5 minuten weet of het hem wordt.

Nadeel is ook wel geweest dat ik binnen 5 minuten weet dat het hem niet wordt. 2 uur rijden en dan hoefde ze hem niet eens van stal te halen. Vinden niet alle verkopers leuk.

ik heb liever dat dan dat ze helemaal niet komen, of zeggen'' ow is wel een leuk paard, maar ik wil geen hengst" dan denk ik dat had je al eerder kunnen weten, of ik vindt hem niet zo leuk, tewijl je alleen maal losgereden hebt.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:12

Adin schreef:
trouwens, de vosruin waar je zo weg van was Tita, heeft een 3 op het straalbeen rechtsvoor, dat was de ' kleine" bemerking.
Nou heb net een geweldig paard moeten laten inslapen met een 2-3 op het straalbeen dus ik hoef 'm niet.
Ga het dit weekend niet redden om het mooie paard te bekijken :( balen dat het zo ver weg is, nu kost het me gelijk een dag.

een kleine bemerkingen noemen ze dat dan...
had al wel zoiets gedacht, de prijs was te laag voor een onbelangrijke bemerking.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:15

dat zei ik ook al. Heb d'r al genoeg gemaild dus weet inmiddels wel wat je kan verwachten.
Zit wel met dat mooie paard in mijn hoofd maar moet nog zien hoe ik dat red.
misscien zondag ergens. heb na mijn eerste mail ook niet weer iets gehoord. Wellicht is er veel belangstelling :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:20

verkopers mailen ook niet graag vind ik.
Ik krijg bijna nooit antwoord op mail.

Morgen kijken naar die alabastro merrie, hopelijk is het wat!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:21

nicky_rilana schreef:
NatasjavE schreef:

ik heb liever dat dan dat ze helemaal niet komen, of zeggen'' ow is wel een leuk paard, maar ik wil geen hengst" dan denk ik dat had je al eerder kunnen weten, of ik vindt hem niet zo leuk, tewijl je alleen maal losgereden hebt.

Uiteraard ga ik niet kijken naar hengsten die ik niet wil of paarden met een moederlijn die me niet kunnen bekoren. Dat kan met een telefoontje geregeld zijn. Ook paarden die kwa prijs zo ver buiten hetgeen is wat ik wil/kan betalen. ik ga ook niet van huis als ik denk misschien vindt ik het paard "wel aardig" Ik ga alleen als ik denk dat het wel eens wat kan worden. Kan mijn tijd wel beter gebruiken.

Nee hoor ik zie het meestal op stal al of het paard me wat doet.
maar dan moet het in beweging het ook nog kloppen natuurlijk.

Moet wel zeggen dat ik bij het eerste paard wat ik kocht nog niet gebruikelijk was dat e een foto kon zien, pre internettijd. Dat maakt het wel makkelijker vindt ik.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:17

anniekw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:11

Adin schreef:
hoor net dat ie geopereerd is aan ocd in de sprong, dat ze hem toen gelijk verder hebben laten rontgenen om zeker te weten dat er niet meer speelt en verder was hij goed.

Tjsa, mijn paard Joey heb ik destijds ook laten opereren aan ocd, nooit last van gehad dus wat dat betreft durf ik die gok wel te wagen. Deze durf ik alleen nog niet op :) dan zet ik hem bijvoorbeeld eerst ergens neer waar hij doorgereden wordt.
Maar het is weer 2 uur en 170 km hier vandaan, pfff

Hoi Adin,

Zat even mee te lezen. Voor dit soort zaken (ver weg wonen) is het wellicht handig om een paarden adviseur in te schakelen? Scheelt jou enorm veel reistijd en bezinekosten! (www.paardenadviseur.nl)

Succes!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:13

Adin: Ik wil desnoods ook wel een keertje met je mee hoor. Ik woon vlakbij je. :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:35

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:53

ahzo :)
vind hem wel tof!