Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:10

Haha, ja dat zal.. Maar zo trots waren ze niet, ze jouwden hem allemaal uit tijdens de prijsuitreiking (moet je je voorstellen, het springstadion dus :P) en klapten voor Steffen Peters en Adelinde. De belangstelling is dus niet geheel hetzelfde als die wij als Nederlanders voor Edward en Totilas hadden haha.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 15:04

Ik begrijp jullie reactie's wel hoor, maar het voelt absoluut niet als moeten delen ofzo.
Ik ken die meid heel goed, die stal heel goed en het paard ook.
En op deze manier is het ook niet zo dat ik pats boem ineens een paard heb.
Overbelasting gebeurd sowieso niet, ook heeft hij nu 3 weken rust.
Ik ben opzich wel blij met deze oplossing en ik heb straks wel een bloedmooi en lief paard, heb het er graag voor over.
En ik bepaal straks alles wat er met hem gaat gebeuren en leer hem rustig nog beter kennen.
Het gaat dus mooi rustig aan en we zijn beide nog jong, dus niks geen haast.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:33

je hebt er gewoon een hele goede bijrijdster aan ;-)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:51

@ Lauste ; Prima geregeld toch!?

@ Jatoma; Succes met de keuring! & Nee hoor, ik sta helemaal achter dit paard alleen is zijn prijsklasse niet wat ik zocht, maar goed hij is verder echt heel leuk. Heeft ind dat chipje, maar die zit dus heelmaal ingekapseld en kan alleen wat mee gebeuren als hij dus met de juiste kracht precies op dat plekje geschopt word..
Maar omdat die mensen dus nu op vakantie zijn 2 weken kan ik nog rustig om me heen kijken, de koop staat nog niet vast ofzo. Aangezien zij nog een koper heeft, maar die wonen veel verder weg, maar willen wel de gevraagde prijsvraag betalen, en ik dus iets minder dan de vp, maar woon dus stuk dichterbij en dat vond ze ook wel fijn. Dus tis voor haar een luxepositie. Dus ondertussen kijk ik gewoon verder ;).

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 19:19

Romanoff, wat heerlijk dat je nu 2 weken rustig verder kunt kijken en nadenken, zonder dat je bang hoeft te zijn dat het paard dus voor je neus wordt verkocht. :D

Ja inderdaad, ik zie het gewoon als een goede/fijne bijrijdster waar ik zelf ook veel van kan leren!
Baal wel dat ik net op vakantie ben als ze meedoen aan de drentse kampioenschappen, maar het is niet anders. :P
Ga daarna wel zo snel mogelijk mee met een wedstrijd, vind ik wel erg leuk!
En nu moet ik eerst nog even wachten tot ik mijn arm weer kan bewegen, dan op het andere paard rijden en op Comique zelf natuurlijk.
Maar iedereen weet al wel zeker dat hij het gewoon wordt, het kan alleen nooit kwaad om nog even op een andere uit de buurt te gaan rijden.
Dus nog een paar weekjes en dan ligt alles vast! Spannend. :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 19:53

Oh Mikkie, ik ben trouwens érg benieuwd naar meer foto's hoor! Kom maar op! :D

Leuk om te lezen dat de zoektochten bij iedereen zo goed gaan en dat heel veel al verliefd zijn.
En straks met z'n allen naar het vervolgtopic! :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:58

Wacht op mij!!! haha

Ziet er naar uit dat ik straks alleen dit topic gaande moet houden :P

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:03

Joehoeeee! Hij is klin/rontg goedgekeurd! Hij staat al bij ons! Vertel straks uitgebreid, maar dit wou ik alvast vertellen!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:11

jeetje das snel! gefeliciteerd!!!

Foto's!!!!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 20:13

GEFELICITEERD!!! *\o/*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:19

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 20:25

Hahaha die wilde ik ook net posten voor de liefhebbers! :P
Een zeer mooi paard! En inderdaad voor het eerst een op bokt die je wel aanstaat.
Normaal vind ik de paarden die op bokt worden aangeboden niet zo boeiend.
Wat opzich wel apart is, want heel veel bokkers hebben wel prachtige paarden.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:36

gefeliciteerd jotoma!!!! :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:39

ja, maar die houden ze graag! haha staat alleen geen vp bij

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:01

Jotoma Proficiat. Zoveel spanning en dan zo'n fijn einde, of moet ik zeggen zo'n fijn begin. Echt tof voor je.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:49

Gefeliciteerd met je aankoop Jotoma! En nu hop naar het HKtopic!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:42

Gefelicteerd Jotoma!!!

Met Ferro gaat het allemaal prima, hij heeft lijnzaadolie door zijn eten gehad vandaag voor het eerst hij vond het wel een succes geloof ik was binnen een paar minuten op! Zal van de week als ik een keer een goeie camera heb wat nieuwere foto's van hem maken :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:50

@Lauste heb je mijn opmerkingen gelezen?? mbt tot eventuele blessure's..en kosten die daar uit voortvloeien...(je weet maar nooit he en ongeluk kan in een klein hoekje zitten..en kan het weleens een heel vervelend juridisch getouwtrek worden..)bv paard schrik tijdens uitladen van de trailer op concours bij je instructuur en blesseerd zijn pees zo erg dat hij niet meer geschikt is voor de sport. Je kunt nu wel denken kans is klein maar stel.

(mensen kunnen elkaar beste vrienden zijn maar zodra er iets gebeurt ineens lijnrecht tegen over elkaar komen te staan.......(vaak in combinatie met geld) en een paard is ook nog eens een levend wezen dus ook emotioneel veel zwaarder)

Of ben ik nu te kritisch??

@Jotoma SUPER!!!! kun je nu eindelijk die dekens gaan bestellen :D

Met mijn dame is ook alles goed, wond ziet er prima uit (gister al even gereden met mega losse neusriem en ze liep heel fijn) en sinds kort hinnik ze naar mij (als ik in de auto langs kom rijden en als ik even de wei bij de kudde kom zoo lief *\o/* :D .

Morgen iig 1ste prive les 8-)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:17

ik ben verkocht en paardje ook bijna :D
hopelijk dinsdag keuren als het lukt,
moet nu alles gaan regelen in me eentje help :o
morgen eerst
- stal bellen
- dierenarts bellen / afspraak maken
- foto's en rapport bij de dierenarts zien te krijgen (hij is 3 maanden geleden helemaal gekeurd maar we laten hem weer helemaal keuren)
- van rijs bellen voor afspraak om hoofdstel/zadel en dekens in te kopen als het paard daar staan bij van rijs dus
- eigenaresse bellen om afspraken te maken met geld etc.

vergeet ik iets :o

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:24

Pst ik ben nog altijd sporthorses aan het na speuren en ik kwam mij toch een advertentie tegen (paard denk ik in de hogere prijsklasse met een beetje aparte tekst (nogal arrogant) en dan ook nog de opmerking keuren kosten koper. owja en proefrijden is niet zomaar mogelijk...) moeten jullie maar eens zoeken op GibraldiX JazzX Belisar

Ben benieuwd (je zou toch denken als je je paard verkocht wil krijgen..dan lijkt een vriendelijkere advertentie toch wel belangrijk..) of ben ik nu gek :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:35

Bedankt allemaal voor de felicitaties :D ! Wat een prachtige dag vandaag he? Hier schijnt het zonnetje en ik heb al 12 uur lang een gekke lach op mijn gezicht en een kriebel in mijn buik!

Ik zal nog even verslag doen van gister! Valentijn zijn nieuwe (roep)naam is Djairo!

Om 14 uur waren bij de kliniek. Djairo is niet gewend om op de trailer te staan, stond op een trailer met een relatief laag dak en kwam zwaar bezweet, trillend en ook gewond (had zijn hoofd gestoten en wat wondjes bij oor, hals en benen) van de trailer (zieltje |( ). Klinische keuring deed hij fantastisch, hij moest even wennen aan nieuw terrein dus brulde soms wat, maar stond bv bij buigproef rustig om zich heen te kijken. De klinische keuring ging vrij snel, maar alles gelukkig goed!
Toen voor mij het spannendste, de rontgen keuring. Nou ja, Djairo vond het denk ik net zo spannend whaha. We hadden afgesproken dat DA naar mij toe zou komen als hij een bevinding had gedaan, dan zouden we namelijk stoppen. Nou dan duren 20 foto's erg lang! Toen ze eindelijk klaar waren vroeg ik: 'en is hij goedgekeurd'. Daar gaf de DA niet gelijk antwoord op, dus ik schrok al. Maar toen gingen we alle foto's langs en het waren 1'tjes of tussen de 1 en 2 in. Omdat hij de 2'tjes uit ging leggen zei hij dus: "hij is dus gewoon goedgekeurd, maar de 2'tjes wil ik eerst allemaal uitleggen, dat zijn we verplicht''. Nou prima, alle spanning om niets bijna *\o/* .

Zijn oude baasjes vonden het erg moeilijk om afscheid te nemen, logisch, hij heeft daar jaren gestaan. De vrouw heeft thuis al afscheid genomen en de man was dus helemaal alleen. Vond wel echt triest, is een man richting 70 die alleen met paardje op stap gaat en ook alleen weer terug moet. ;(
Ook het inladen ging wat moeizaam. Gelukkig hadden we toch nog transportbeschermers meegenomen :).
Eenmaal thuis zat onze kantine vol met stalgenoten die heel blij voor mij zijn! Bij het uitladen kwam hij er weer trillend en zeiknat vanaf. Hebben m snel in de stal gezet en kon hij alvast met zijn buren kennis maken. Ondanks sedatie van de rontgen keuring was het toch nog erg spannend. Hij ging dus ook al stro eten, terwijl dat eigenlijk niet mag, maarja, je zet een paard ook niet in een lege box. Na een uurtje heb ik ff lekker getut, geborsteld en zijn wonden behandeld. Gaf hij ook geen kick om _/-\o_ . Toen heb ik hem in het paddock gezet en dat vond hij erg prettig. Hij heeft zijn omgeving wat bekeken, lekker gelopen en er waren nog twee aan het rijden en toeng ging hij mee lopen. Daarna ging lekker rollen! Heb nog eventjes gefreestyled (volgen, leiden, stappen) en daar reageerde hij al super op!
Toen mocht hij weer lekker zijn stal!

Vandaag gaan we alles passen! Ik hoop dat het tijdelijke zadel past. Vandaag en morgen even longeren en omgeving verkennen en zaterdag rijden! Volgende week komen hoefsmid en tandarts langs!
En ik mag nu alles gaan kopen!

Sorry voor het lange verhaal :9k

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:40

leuk jotoma, hopelijk krijg ik hetzelfde als jou dinsdag :D

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:55

@Jotoma gefeliciteerd met je aanwinst.

Eindelijk weer leuke pony gezien op mp. Ga straks even bellen ernaar toe.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:56

Spannend!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 10:11

Studiemiep, eh tsja. :') Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen en ik beheer niet over het geld, dat doet mijn vader allemaal dus die regelt dat wel. Ook zetten wij hem wel in de verzekering. Maar ik moet zeggen dat ik me daar totaal geen zorgen over maak, ik hou me meer bezig met andere dingen met betrekking tot Comique.

Ah wat super Jotoma! :D
Echt leuk om die blije verhalen te lezen!

En Twilight, vertel eens wat voor paard het is. :)