Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:51

Wil je ook actief wedstrijden starten dan? Ik heb altijd zo de zenuwen dat ik dat niet leuk meer vindt :P

Janique, wat zoek je voor paard? Ik weet een leuke 'opknapper', maar die voldoet misschien wel niet aan jullie eisen..

Merel___

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:53

Nou, als ik het nu bekijk wil ik echt niet élke week op concours. Maar wie weet ga ik het zo leuk vinden, dat dat wel gebeurd. Wil sowieso wel wedstrijden rijden. Ik zie wel, nog genoeg tijd :Y)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:58

Groot gelijk heb je! Misschien kunnen we nog eens samen puppytraining SGW doen, dat lijkt mij namelijk ook wel wat :P!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:05

Jeetje wat gaat dat hard hier...
*Wacht mod af die de zooi naar de hk gaat schoppen.* Maar ik hoop van niet, volgens mij is het meeste nog altijd ontopic.

Hier zijn de plannen (ik hoop voor de laatste keer) verandert.
Ik ben op zoek naar de sobere diehard kilometervreter die volgend jaar met mij op trektocht gaat. Het zal nog wel ff sparen zijn, maar dat heb ik er voor over! Ik zit alleen nog te twijfelen. Een ijslander lijkt mij uitermate geschikt. Maar je begrijpt wel dat als een fjord voor minder dan de helft van de prijs hetzelfde kan.... moeilijk moeilijk moeilijk.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:08

Haha leuk idee Saar :+.

@Miss_Malfoy, trektocht lijkt mij ook heel leuk om een keer te doen. Inderdaad moeilijk..

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:23

Ga voor de Highland Pony!!

Sober, oersterk, goed uithoudingsvermogen en verder heel allround. Zitten als luie stoeltjes (wel zo fijn op trektocht) en zijn zo nuchter als het maar kan. Durven alles en heel mensgericht. Als ik niet zo'n paardenmens was.. <3

Afbeelding
(Dit is McGee, die hier trouwens niet bijzonder fotogeniek opstaat, en hij woont hier: http://sites.google.com/site/highlandponytrekking/)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:35

Ik meld me voor de trektocht! Ik heb de uitrusting al! hahaha
Ree (kunamosity) en ik willen al jaren een trektocht houden maar ieder jaar was er wel iets waar door het niet kon.
4 jaar geleden, ree geen paard
3 jaar geleden ik geen paard, ree wel
2 jaar geleden ik onbeleerd paard, ree wel een paard
vorig jaar, net een jaartje onder het zadel dus niet de conditie.
Dit jaar zijn we allebei op zoek naar een nieuwe! hahahah zo modderen we al weer een tijdje aan.
Ik heb nog niks gehoord van mijn nummer 1, ik noem haar voor het gemak tegen over mijn vriendinnen 3500 dus ik denk dat ik dat hier ook maar doe! Hihi

Ik weet op dit moment niet zo goed waarna ik op zoek ben. Vooral een paard waar ik een klik mee heb.
En ik raad dan ook iedereen aan geen overhaaste beslissingen te nemen en duidelijk op te stellen welke eisen je aan een paard hebt.
Oke je wil geen wedstrijden rijden, maar wel netjes een dressuur proef? Neem dan gewoon een paard wat wel wedstrijden zou kunnen rijden en niet eentje die nooit netjes door een hoek kan lopen om de een of andere vage reden! Hier zou ik me op den duur aan gaan ergeren.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:44

Ik vind dit zo'n gaverd: [EA-TK-PP] Zeer chique allrounder.. Echte eye catcher!
Heb hem al een aantal keren voorbij zien komen nu. Zijn springtechniek laat nog wel wat te wensen over trouwens, dat is jammer..

Wat zou het gaaf zijn als ik de loterij zou winnen, wat ik dan wel niet allemaal zou kopen..!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:46

Over zusjes gesproken,ik koop hem ook voor m'n zusje, zij gaat er dan ook op rijden, haha! :P

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:46

trektochten lijken me zo leuk! :))

idd saar, zag hem ook al enkele keren voorbijkomen hier op bokt!

Saar88 schreef:
Wat zou het gaaf zijn als ik de loterij zou winnen, wat ik dan wel niet allemaal zou kopen..!

dat denk ik ook elke dag, vooral als ik weer eens een supergave Z-hengst voorbij zie kopen op Sporthorses. *zucht* :D

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:47

Ik heb sinds 2Ofeb ook een nieuwerd.
we waren eigenlijk opzoek naar een weidemaatje voor het nieuwe paard van mijn moeder,
want ze wou ook niet dat hij alleen zou komen te staan, ( andalusier hengst van 2 )
en ik was opzoek naar een verzorgpaard maar die vind je dus niet snel, en als je een vind
dan moet je ff 150 euro neerleggen .. dan kan ik net zogoed zelf eentje kopen..
en toen kwam ik uit het niets een prachtig beestje tegen dat me meteen aansprak!
ik had het overlegd met mijn moeder, en we waren gaan kijken..

een prachtige volbloed arabier van toen nog 2 jaar en 10 maanden.. (inmiddels 3)
hij staat hier dus nu een ander halve maand en het gaat supper,
de kosten die erbij zijn komen kijken zijn soms wel moeilijk om te onderhouden als je geen werk zou hebben,
mij lukt het goed, en stel je voor ik zou iets niet kunnen betalen, dan zou ik altijd van mijn moeder kunnen lenen,

Dit topic hou ik in de gaten :)!

Kiona_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:54

heeft iemand mischien tips hoe ik mijn ouders kan overhalenXd?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:56

@ paardensnuit : een brief schrijven met alle voordelen en eventuele 'voorwaarden' (zoals vaker je kamer opruimen, de afwas doen, beter je best doen voor school) maar zeker ook alle kosten even op een rijtje, zodat je ouders een idee hebben van de prijs (stalgeld, hooi, strooistel, hoefsmid, ontworming, tuig, DA etc). Zo heb ik het gedaan. En als dat niet helpt, lekker verderdromen tot je achtiende :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:01

@saar88: Ziet er gaaf uit, en komt al wat meer in de buurt van mijn budget dan een ijsco. Maargoed, waar vind je zo'n beest nu weer. :P

@Alice13, wat mij betreft ben je welkom, als het goed ik vertrek ik volgend jaar, wil mijn eerste officiele kilometers tijdens de strao (begin van het voorjaar) maken. :) Maar tijdens de zomervakantie zal ik nog wel in nl zijn dus wie weet haha.

Kiona_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:10

@joycebunny: dankjee voor de tip

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:19

Saar88 schreef:
Ik wist niet dat je zo specifiek verzekeringen kunt afsluiten. Hoeveel kom je dan op qua maandelijkse kosten? Of jaarlijks?
Jij hebt dus eigenlijk een mix van een spaarpotje en een verzekering, misschien is dat best verstandig. De slacht zou ik niet heel vervelend vinden als je het paard toch moet laten gaan, maar ik zou daar wel graag zelf de uiteindelijke beslissing over willen maken, zonder het paard terug te moeten kopen. Weet iemand hoe dat zit?

Ik heb daar in de bit een heel groot overzicht van gelezen, heel veel informatie staat daarin! :j En ik heb een jaar geleden al een folder van de EFO aangevraagd. Dus ik weet wel waar ik aan toe ben nu. Ik kom uit op 320 (zoiets geloof ik) per jaar, met een verzekerde waarde van 4000 en voor koliekoperaties en operaties van acute botfracturen. Je kan maandelijks betalen, per kwartaal of gewoon per jaar!
Je kan je paard ook gewoon niet verzekeren voor als hij niet meer gebruik kan worden voor de sport, hoef je hem ook niet weer terug te kopen.

Alice13 schreef:
Lioony schreef:
Niet in jou budget := Die merrie is een uitzondering qua prijs denk ik, en die zal vast wel nog niet goed doorgereden zijn. Ze begint over het algemeen pas bij de 8000 en eindigt ergens in de 40 := Maar je zou eigenlijk gewoon even moeten bellen, dan weet je het zeker. Ze verkoopt er 200 in een jaar, dus er komt ook altijd wel weer wat nieuws. Ook niet alles wat ze heeft staat op haar website.

Nou dat idee had ik al, vandaar die vraag ook! Ik vind deze al schitterend! en ik ben niet als jij zo'n topruiter die de topsport in gaat ;)

Ze is trouwens ook niet door gereden, maar dat is geen probleem. Als ze maar niet gaat stijgeren en bokken, (ag al val ik er een keer af) vind ik het al goed!

een paard van 8000 zou ik ook verzekeren hoor! maar niet een van 3 of minder!

Topruiter? Wie? Ik? := Nou nee, ben gewoon een B ruiter op wedstrijden en thuis trainen we een beetje op B/L niveau, vooral nog bezig met het losser krijgen van de merrie, meer basis dingetjes en dan gewoon wat oefeningetjes mee pakken om haar nog losser te krijgen. Ik heb wel ambities voor de subtop, maar ik hoef niet binnen een jaar Z te zijn. Ik wil gewoon lekker samen met m'n paard lol hebben en lekker de klasses door kunnen rijden op een makkelijke manier (door je paard dus gewoon goed voor elkaar te hebben). :j

Alice13 schreef:
Misschien een rare vraag maar ik ben denk ik al wat ouder ten opzichte van jullie. Krijgen jullie je paard of moeten jullie hem zelf betalen? en hoe hebben jullie het geregeld betreft stalling en verder onderhoud?
Toen ik 16 was deelde ik de stalkosten met mijn moeder

@ saar ik had van van ervaring niet zo gelezen hoor(niet arrogant bedoel ik)

Mijn moeder zei (omdat ik nog niet zo lang een hond heb, zie profiel) Ga je toch op misty ( de hond) rijden! ze zei het voor de grap maar echt niet om te lachen!

Mijn oma betaald het paard (erfenis) en m'n ouders betalen de maandelijkse kosten. Ik ben 15 en heb (nog) geen baantje. Soieso zou dat dan alleen in de vakanties of 1 dag in het weekend kunnen, krap aan. Mijn moeder heeft dan liever dat ik dat niet doe, zo lang school maar goed gaat.

Twilight1 schreef:
ik vind deze echt super leuk:
http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/77314
maar mijn zus wil geen jong paard en zou ook niet zo slim zijn hoor,
ik moet eerst beter leren rijden..

Haha sukkel :P Niet zo doemdenken jij!

Twilight1 schreef:
ja klopt die had ik gemaild maar is Vraagprijs is 12,500.
en dat ligt weer boven ons budget :P
en heb een mail terug van die andere :D

delicious is rond de 8000-8500
prijs kan in overleg nog.

jippie morgenavond gelijk aangeven met me zus bespreken vind haar echt super :D

Die Deen is gaaf zeg, Roelien! :9

Jessicajoann schreef:
Oh weer een leukerd gezien http://link.marktplaats.nl/438627098
Ja ik ben echt een pony mens haha !
Kijken jullie allemaal naar paarden? En ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie 'doel' is. Recreatie of hoger op komen met wedstrijden?

Ik ben geen ponymens := Ben 1.78 dus dat gaat 'm niet worden _O-

ZO, kon ik even in 2 topics 4 pagina's bijlezen! :wow:

Ik heb goed nieuws!!!

Het paard wordt donderdag middag om half 2 gekeurd!!! :):)

En nog 2 dingen die ik ff vergeten was met de quotes :P

@ Alice
Heb je dan al contact gemaakt met Saskia? :)

@ degene die willen weten hoe de keuringen werken
Jullie horen het van mij wel als ik donderdag geweest ben! :j
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:22

wat leuk!! hopelijk is alles goed! :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:24

wat leuk dat het paard gekeurd is. aan mij mag je ook altijd uitleg sturen hoe keuringen werken. Wil m'n eerstvolgende paard ook zeker laten keuren :j
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:29

Nog niet gekeurd hoor :P

Ik weet al wel een beetje hoe dat in z'n werk gaat hoor :j (moet zeggen dat ik nu toch zelf wel merk dat ik écht goed voorbereid ben :o )

Bij de klinische keuring kunnen ze naar je toe komen, maar als je het in combinatie met een röntgen keuring doet, gebeurt dat bij de kliniek. Bij de klinische moeten ze op het zand stappen en draven en op het harde. Dan een buigbroef, hartslag etc wordt gecheckt. Bij de röntgen keuring worden er gewoon foto's gemaakt en dan krijg je na een tijdje (wel nog diezelfde dag, dan ben je daar nog gewoon) de uitslag. :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:44

Ik kreeg trouwens wéér zo'n domme reactie van een nieuw stalgenootje op het paard zijn leeftijd en kunnen... Ze hebben aan 1 kant gelijk, het KAN fout gaan, maar ze kent mij nauwelijks en het paard helemaal niet (heeft 'm overigens wel op film gezien, maar had vast niet verwacht dat die 3 was en 16 keer ohz geweest _O- ) Maar ik wordt steeds behandeld als een of ander penny meisje die wel "effe" een 3 jarige hengst gaat kopen?! Ik heb daar 3(!!) weken over nagedacht, over het paard. En dat mijn instructrice positief is, zegt heel veel, want die zag het namelijk ook niet zitten met zo'n jong paard. Maar gewoon net doen alsof ik achterlijk ben! Kan dat echt niet hebben hoor.. := Laatst ook zei een ander stalgenootje tegen mij, "ja, maar zo'n jonkie kan je maar max. 3 keer in de week rijden hè.." Komop hé! Wat denken ze nou wel niet?! Alsof ik dát niet wist?!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:03

Jeetje wat kinderachtig zeg. Inderdaad alsof je niet zelf kan denken, en dan nog. Het is jou keuze. Ze kunnen het beter op een wat aardigere manier zeggen. Ik ken die toon ook die de meeste er onder zetten. Echt báh.

Ik pas trouwens nog op c-pony's. Niet op elke maar wel op de meeste. Plaats wel een fototje in een linkje. Maar er staat er ook een op mijn profiel geloof ik.
Op de een of andere manier ben ik totaal anti op een paard geworden. Vind er niks aan en vind het eng. Ben bang dat ik er afval en m'n rug breek ofzo. Hoe dat opeens zo is, geen idee. Ik denk omdat ik jaren niet op een paard heb gereden ik al de zenuwen had, en toen ik er ook nog eens half af lag... Pony is meer iets voor mij :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 20:07

Wat kinderachtig zeg!

@jessicajoan: Lekker doen waar jij je fijn bij voelt!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:13

En zelf heeft ze een Z paard van 15000 euro hè.. Lekker makkelijk praten als je vader dat voor je koopt als je al dik in de 20 bent!

@ jessicajoan
Voor de pony in je profiel vind ik je voor het mooie plaatje al net wat te groot.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:15

Lekker kansloos Lioony := ach jij bent blij met Diëgo, lekker belangrijk dat zij dan betweterig gaan doen :j

@ jessicajoan : lekker doen waar je je goed bij voelt! ik heb dit ook wel een beetje. M'n vorige paard was een echt damespaardje van 1m63 en daar voelde ik me nog nét comfortabel op :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:16

Voor mij weer een extra drijfveer om ze het tegendeel te bewijzen! :D
Dream it, Wish it, DO IT! :j