Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ceriadwen schreef:Goyha,
Even vooropgesteld en dat wil ik wel gezegd hebben.. ik heb waardering voor mensen die dieren opvangen die er slecht aan toe zijn.
Maar ik denk wel dat je een keuze moet gaan maken. Je zit met deze merrie namelijk niet helemaal meer op het spoor denk ik. Er is misschien over 1 tot 2 maanden een veulen op komst. Daarom moet je nu op dit moment als je geen voldoende antwoord krijgt van de veearts beslissingen gaan maken.
Dit is NIET de tijd van het jaar om een merrie met amper beschutting een veulen te laten krijgen ergens op een open landje. Jij hebt de keuze gemaakt om haar mee te nemen. In voor en tegenspoed is het dan. Met alle bijkomende kadootjes, zoals wellicht een veulen. Jij moet dus nu ook de beslissing nemen om je merrie ergens te plaatsen waar ze dus kan gaan bevallen MOCHT ze zwanger zijn. Wanneer je zeker weet dat ze leeg is, dan is een landje op zich uiteraard niet verkeerd, maar in die positie zit je nu duidelijk niet.
Ik heb persoonlijk moeite met het feit dat je dezelfde dierenarts laat komen waar je de eerste keer ook je twijfels had over de uitkomst van het onderzoek. Waarom laat je dan dezelfde arts weer opvoelen.
Een andere arts bellen na 1 Januari pas vind ik een dier medische zorg onthouden. Medische zorg is wat jij op je hebt genomen de seconde dat jij dit dier nam. Het is geen auto die zijn grote beurt of zijn APK iets later krijgt dan gepland. Dit is een dier, en dit dier, mocht ze niet drachtig zijn, heeft iets heel vreemds dan in haar buikje, en dat moet dan ook utigezocht worden.
Mocht ze drachtig zijn, en over een tweetal maanden moeten bevallen, op een landje wat waarschijnlijk juist dan zeiknat is, of bevroren, waar geen schuilstal aanwezig is, geen warmte, dan onthoud je haar ook de juiste zorg.
Ik ben van mening dat er uiterlijk maandag nog een dierenarts moet komen. Een andere dierenarts dan deze. Zodat je de juiste weg kunt gana bewandelen. Het is niet zo dat een dierenarts met een natte vinger roept ik kom Donderdag of Vrijdag.. Als ik mijn veearts bel, dan weet ik dat hij komt op het aangegeven tijdstip. Daarom maak ik een afspraak. Mijn veearts belt wanneer er een spoedgeval tussendoor komt. Maar die roept niet, ik kom wanneer ik tijd heb en dat kan wel s dan of dan zijn. Die geeft duidelijk aan, ikben er die datum, tussen die en die tijd.
Misschien komt dit rauw op je dak, en dat begrijp ik. Maar het zit me dwars en ik vind dat ikhet dan beter kan uitleggen waarom ik zoiets vind.
Ik ben misschien een muts.. maar zwangere dieren, dieren met weinig weerstand, etc etc daar ben ik juist extra voorzichtig mee. Mijn paarden idem. Ik bel niet snel een dierenarts, maar wanneer het om medische zaken gaat laat ik het ook niet afhangen van een forum en wat mensen denken wat het zou kunnen zijn. Dan ben ik zelf een wijf met ballen en dan zorg ik dat er een arts komt. Om het even hoe ze moeten komen, maar zorg is zorg en dat heeft zij nu nodig. Jij MOEt weten hoe het ervoor staat zodat JIJ de juiste keuzes kan maken.
wintersky schreef:Gek trouwens, dat iemand die een paardenopvang heeft zo naïef is....die vragen over wormenkuren enz.....
Hier zit een luchtje aan. Neem je ons in de maling Goyha?
gohya schreef:Je spreekt jezelf tegen...Ik zou NOOIT iemand in de maling nemen,dat voorop gesteld.
Ik heb een schuilstal gemaakt op het land,een dak,zijwand en achterwand van stevig zeil.Zo kunnen ze het volgens mij geen bouwwerk noemen en ik heb een andere stal achter de hand,een open én een dichte stal.
Natuurlijk laat ik een andere veearts komen,dat zei ik al eerder in dit topic,ik heb een goed adresje gehad van "Brainless".Ik weet aardig wat van paarden af,maar ik kan altijd iemands mening vragen toch?meerdere weten meer dan één.Ik run de opvang in me eentje,ik heb 1 verzorgster van 13 die me wat helpt.
Ook ik bel atijd een veearts als er iets is wat ik niet vertrouw.Fyanne zóu in febr./maart een veulen kunnen krijgen,ik check haar elke dag na.Ik wil a.s. maandag die ene Paarden D.A. bellen en vertel hem het hele verhaal.Hij zal me dan wel zeggen wat we gaan en kunnen doen.
Natuurlijk laat ik de merrie zo rond lopen,maar je hoeft niet op 1 week later te kijken,ik bedoel ze kan niet elk moment bevallen.Fyanne krijgt een [schuil] stal met heel veel stro erin om eventueel te kunnen bevallen lekker warm.Ook heb ik een stalling opgeslagen speciaal voor merrie's die moeten bevallen,deze stal is extra ruim én heeft een camera.En ik weet nu al bijna zeker dat fyanne daar dan heen gaat,daar is tenslotte alles aanwezig.We wachten nu eerst het gesprek en consult van de adnere D.A. af,kijken wanneer die kan komen.Ik snap jullie wel hoor dat ik er zo relaxt over doe,maar zo ben ik meestal als er geen spoed bij is.
gohya schreef:Ja het is wel een teleurstelling dat ik nu nog geen zekerheid heb.
Ik heb nog geen rekening ontvangen v.d. veearts,de vorige ook nog niet,dus weet niet wat het gaat kosten.Ik wacht nog even met een andere Paarden veearts bellen tot na 1 januarie.
Ceriadwen schreef:Maar waarom zeg je dat dan niet gewoon. Zeg dangewoon ik wil wel, maar ik kan niet sneller. Dat komt anedrs over als dat je eerst het een zegt, dan het ander, en vervolgens erachter aan te gooien, ik heb geen haast.