Af laten maken of.......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:54

_Bitje_ schreef:
Ik wil mijn paard denk ik niet laten slachten.
Het idee dat iemand een kroketje eet met mijn
paardje er in, moet er niet aan denken.

Moet je ook niet, het is nu al zo'n tienduizend honderd miljoen keer aangegeven dat je kan kiezen voor de optie 'niet voor consumptie' wanneer je naar de slager gaat ;) . En dat hij perse gaat vechten daar moet je ook niet op rekenen, in de meeste gevallen gaat het nog altijd goed. Als het misloopt, terwijl alles volgens de regels gebeurt is, dan is het gewoon brute pech, en dat kan je bij zowal slachten als inslapen overkomen.

_Bitje_

Re: Af laten maken of.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:55

Dan zou ik voor het spuitje gaan, denk ik...

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:09

Ik ben het met bitje eens en het geld dat je krijgt van de slager zou me dus egt geen ene moer uitmaken ik heb liever mijn paard dan 10miljoen ;) als de verschrikkelijke dag dan toch moet komen zou ik haar nooit laten slachten ook al is het mssn nuttiger (voor mensen die graag paard eten)ik zou er egt niet mee kunnen leven als ik zou weten dat ik mijn eigen paard heb laten slachten gewoon het woord alleen al SLACHT klinkt zo slecht van mijn paard moet liefdevol afscheid worden genomen als ze dood is en haar niet zomaar haar in stukken laten hakken en dan achter een toonbank van de slager zien liggen. ik zou het mezelf nooit vergeven maarja het is ieder zijn keuze...maar toch cremeren lijkt me veel fijner en dan het as mee naar huis nemen dan heb ik toch nog iets van men paardje

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:13

Quartusje schreef:
Ik ben het met bitje eens en het geld dat je krijgt van de slager zou me dus egt geen ene moer uitmaken ik heb liever mijn paard dan 10miljoen ;) als de verschrikkelijke dag dan toch moet komen zou ik haar nooit laten slachten ook al is het mssn nuttiger (voor mensen die graag paard eten)ik zou er egt niet mee kunnen leven als ik zou weten dat ik mijn eigen paard heb laten slachten gewoon het woord alleen al SLACHT klinkt zo slecht van mijn paard moet liefdevol afscheid worden genomen als ze dood is en haar niet zomaar haar in stukken laten hakken en dan achter een toonbank van de slager zien liggen. ik zou het mezelf nooit vergeven maarja het is ieder zijn keuze...maar toch cremeren lijkt me veel fijner en dan het as mee naar huis nemen dan heb ik toch nog iets van men paardje

SLACHT klinkt misschien niet zo leuk. Maar tot lijm laten koken klinkt ook niet zo leuk. Het is hoe dan ook geen leuke beslissing en als het zover komt moet je gewoon naar je paard kijken wat daar het beste voor is en naar niets anders.

Oh, en ik heb nieuws voor je :)* misschien heb je het niet gelezen want het is nog niet zo vaak gezegd in het topic: maar je hoeft je paard niet op te laten eten hoor. Je kunt hem ook laten slachten en alsnog tot lijm laten koken, of er hondenvoer van laten maken :)

_nicky1_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:30

Ik zou de minst pijnlijke manier kiezen , en degene waar hij het minst van merkt .Waarschijnlijk is dat dus laten slachten .Maar ik vind het dan ook niet zo'n leuk idee dat hij dan eindigt als lijm, frikandel of hondenvoer..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:32

Is ook geen leuk idee... maar het cremeren of begraven is zo'n duur grapje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:35

Moeilijke keuze.. Ik heb het er laatst met mijn ouders over gehad, en het zou toch een spuitje worden. Waarom? omdat het in veel gevallen ook wel goed gaat en ik zou het idee niet kunnen verdragen dat mijn paard zou eindigen als een frikandel. Wat voor mij de ideale oplossing zou zijn is af laten maken bij de slager en daarna cremeren. Maar of dat kan..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:40

_Amyyy schreef:
en ik zou het idee niet kunnen verdragen dat mijn paard zou eindigen als een frikandel. ..

ppssst...als je hééél goed kijkt in het topic, en dan vooral de laatste pagina's, dan vind je vast wel ergens dat er staat dat je paard niet per se frikandel wordt wanneer je hem laat slachten, maar je alsnog de keuze hebt om hem door de rendac te laten ophalen....

Volgens mij heb ik nog nooit iets zoveel herhaalt in een paar pagina's dan dit argument....als er nog eentje afkomt met 'geen slager want ik wil niet dat die opgegeten wordt' dan zet ik het in het groot, rood en vet neer voor de allerlaatste keer :Y) .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:41

dat heb ik in eerdere topics ook al gedaan, geloof me, het helpt geen barst.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:42

xKatleentjex schreef:
_Amyyy schreef:
en ik zou het idee niet kunnen verdragen dat mijn paard zou eindigen als een frikandel. ..

ppssst...als je hééél goed kijkt in het topic, en dan vooral de laatste pagina's, dan vind je vast wel ergens dat er staat dat je paard niet per se frikandel wordt wanneer je hem laat slachten, maar je alsnog de keuze hebt om hem door de rendac te laten ophalen....

Volgens mij heb ik nog nooit iets zoveel herhaalt in een paar pagina's dan dit argument....als er nog eentje afkomt met 'geen slager want ik wil niet dat die opgegeten wordt' dan zet ik het in het groot, rood en vet neer voor de allerlaatste keer :Y) .

Daar krijg je dan vast een hulk als reaktie op :Y)

*zit te denken om er een apart topic aan te wijden...*

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:44

_Amyyy schreef:
Moeilijke keuze.. Ik heb het er laatst met mijn ouders over gehad, en het zou toch een spuitje worden. Waarom? omdat het in veel gevallen ook wel goed gaat en ik zou het idee niet kunnen verdragen dat mijn paard zou eindigen als een frikandel. Wat voor mij de ideale oplossing zou zijn is af laten maken bij de slager en daarna cremeren. Maar of dat kan..

TIP: lees eens drie reakties boven de jouwe.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:55

Ben gelukkig niet de enige die zich stoort

Mag ik aub de volgende frikandel opmerking in behadeling nemen??? :Y) Pliesssssss????

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:16

Het is inderdaad erg vervelend om dat steeds weer terug te lezen.
En op die manier maken mensen ook nog eens een beslissing omdat ze nooit hebben gelezen en later zeggen, ik wist niet dat het anders kon.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:00

Judith_ schreef:
Ik deel hier in je mening. :)

Als hij in staat is om naar de slacht te gaan (en dus niet een hel van een laatste rit hoeft mee te maken) dan gaat hij naar de slacht.
Mijn paard heeft een leven gehad waar menig slachtdier van kan dromen. En daar komt ook bij dat een pin door het hoofd sneller kan zijn dan een spuitje.
Wel wil ik met zekerheid weten dat hij echt dood is en niet door een of andere penny of handelaar wordt door verkocht.

In laten slapen.. Ik heb mogen zien hoe erg een paard kan vechten tegen een verdoving. Gelukkig was het alleen verdoving en werd hij daarna weer wakker. Maar wat hij uit eindelijk aan verdoving heeft binnen gekregen, dat is bij wijze van spreken bijna genoeg geweest om een olifant om te leggen. En nog blijven vechten. Nu weet ik niet of het op die manier met inslapen ook gaat. Maar een prettig gezicht was het echt niet. :n
Maar mochten mijn paarden helemaal op zijn, nergens meer in staat zijn. Dan worden ze in geslapen, dan ga ik ze niet nog naar het slachthuis slepen.

Worden ze door een pin door hun hoofd dood gemaakt? ;(

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:03

Ik vind een spuitje beter dan de slacht. dat klinkt zo onvriendelijk.. en wat is beter voor het paard?: Een spuitje, in zn eigen oude stalletje? of maar de slacht , vermoord worden en in een pakje rookvlees eindigen? en heb el ens op het nieuws gezien dat bij varkens de naar de slacht gaan soms half dood zijn, en die worden daarna in kokend water gegooid. om schoon te worden? maar sommige leven dan nog:S

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:04

Quartusje schreef:

Ben het helemaal met je eens!!! *D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:07

sabina, top dat je even in dit topic komt kijken ipv het ambertopic. Maar wil je dan ook een aantal reakties doorlezen?

jij vind rookvlees niet leuk, nou, OPENBARING: dat HOEFT OOK NIET.

maar wat vind je van het alternatief? wat denk je dat er met je paard gebeurd nadat ie een spuitje heeft gehad?

DreamUp

Ik vind spuitje beter want,, de slacht lijkt me erger enzo en spuitje slapen ze gewoon rustig in en slacht dan ruiken ze al de dood en dan komt er ook veel paniek bij en er zijn ook veeArtsen die gewoon bij stal komen om het paard in te laten slapen en dan weet het paard ook niet wat er gaat gebbeuren dus is die ook niet zo bang...

naco

heb 2 paarden gehad,
de eerste hebben wij ingeslapen, omdat hij er zwaar artrose had. dit was erg moeilijk voor ons..
toen hebben we er nog een gekocht, Vay ze was 5 jaar een een prachtige merrie. maar al snel was het weer mis, ook ingeslapen!!!!!! hoefkatrol ontsteking.. weer een drama natuurlijk. alle 2 de paarden zijn gekeurd en ze waren perfect zeiden de dierenartsen.. nu hebbben we nog een nieuw paardje nick, dit gaat gelukkig erg goed..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:08

pernill... zelfde geldt voor jou.

LEES aub even voordat je dingen gaat roepen die niet waar zijn.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:15

Abeltje77 schreef:
sabina, top dat je even in dit topic komt kijken ipv het ambertopic. Maar wil je dan ook een aantal reakties doorlezen?

jij vind rookvlees niet leuk, nou, OPENBARING: dat HOEFT OOK NIET.

maar wat vind je van het alternatief? wat denk je dat er met je paard gebeurd nadat ie een spuitje heeft gehad?

Wat er daarna gebeurd? niet veel denk ik.. dan is het beesje al overleden .

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:18

wat maakt het dan uit of hij rookvlees wordt of niet.

Als je je paard een spuitje laat geven ligt hij in het ergste geval een paar dagen aan de straat, op te zwellen, en daarna wordt hij met een grote grijper op een berg kadavers gegooid, en dan wordt hij gekookt tot lijm of hondenvoer.

Nee, dat is lekker.

Je kunt een paard ook laten slachten en NIET laten opeten hoor, maar dan wordt er ook lijm of hondervoer van gemaakt.

Maar het is zoals je zegt: als ie al dood is, wat maakt het dan nog uit??

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:23

Nou, voor de baas? het is een fijner idee als je je paardje in een aspotje hebt , dan dat hij in hondenvoer zit, of een frikandel.. of in een plastic verpakking zit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:26

hier in frankrijk gingen paarden die ingeslapen werden vroeger naar een verwerkingsbedrijf voor honden en kattenvoer....ik weet niet of het nu nog zo is.....maar mensen gooien niets weg hoor,als ze zelfs de botten van koeien gebruiken om door veevoer te mengen,kan ik me niet indenken dat de kadavers niet gebruikt worden voor iets...(misschien dat ze voorzichtiger zijn geworden na BSE)

Dus in principe maakt het niet veel uit....of een mens het nu opeet of een hond...

Ik zou altijd kiezen voor een spuitje....omdat mijn paarden nooit op de trailer staan,het erf niet eens af komen.
En omdat ik een niet-slachtverklaring heb i.v.m medicijnen...voor menselijke consumptie....hij is gewoon niet te eten mijn beestje!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:34

Reden waarvoor ik heb gekozen voor een spuitje is een egoïste reden. Ik wilde er graag bij zijn op het moment dat ze overleed. Als ze zou worden geschoten zou ik dat echt niet kunnen.