Het grote taxatietopic...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:51

euhm, ik denk zo rond de 1000 euro. En als je er niksa bijverteld over wat hij allemaal NIET kan, misschien zo'n 2000 euro...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:54

Zou je mijn merrie's ook willen doen Verward
Ze staan op pagina 6 ''Annabelle''en parouscha en shiwabel op pagina 18

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:00

pff,Gapstar:slachtprijs...

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:03

oke ik gooi er nog een tegenaan en ben hier HEEL benieuwd naar....
Dit in namelijk een paard van een vriendin van me, naar mijn menig hebben ze er VEEL teveel voor betaald. Toen ze haar kochten was ze nog niet zadelmak, volkomen groen. Als jullie de prijs raden (of in de buurt zitten Schijnheilig ) zeg ik de prijs Knipoog

Merrie
KWPN
1.63 m.
In april 4 jaar
V. Calvados
Rest van de afstammeling weet ik niet precies, geloof dat de moeder keur is. (naam etc geen idee Verward)
nog niet uitgebracht op wedstrijd.
Loopt af en toe nagevelijk.
Goede springtechniek. Kan een 1 meter parcour springen.
Trailermak

Heb helaas geen goede fotos van dr, aangezien ze van een vriendin is, maar hier een idee. van dr bouw...
(tis het linker paard)
Afbeelding
Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:05

mmm annabelle... 2500/3000 eruo?
Die andere 2: de bovenste de 5 jarige: ik denk wel 4000. misschien iets meer. Ik vind haar heeel mooi!
Die 3 jarige....
geen idee. Zo'n 2000 euro?
Misschien 1500?
Ik heb er niet zo veel verstand van. Kan de afstammingen niet bekijken, die opend hij niet!!! Boos!

Doe je nu Baloe, blz. 15?

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:33

Machie -->
Citaat:
Die 3 jarige....
Misschien 1500?
Ik heb er niet zo veel verstand van. Kan de afstammingen niet bekijken, die opend hij niet!!!

bedoel je daar die van mij mee? (die ik er neergezet had dus)

Zo ja...uuh doe daar nog maar heel veel euro's bij op voor de aanschafprijs

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:40

snoopy_689 schreef:
oke, fleur komt er ook bij.

Merrie,Merens, 9 jaar 1.48, 4 wedstijden gereden en ik heb nu 4 winstpunten. Ze heeft op de Keuring alleen maar 1ste premie gehad. Met de prestatie proef had ze een score man 7.3. en het gemiddelde is 6.3
Nog niet uitgebracht op spring wedstrijd, maar springt onder de man 1.00 meter. Ze heeft papieren.
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Image28(4).JPG[/img]
Afbeelding

Ja de foto`s doen het niet echt. Boos! Gofoto is een beetje raar bezig.
Misschien doen er wel een paar foto`s in mijn profiel het? Ik weet het ook niet.

Maar ik heb 1 reactie gehad. Zijn er nog meer mensen? Ik ben benieuwd wat jullie zeggen, want ik heb vorige keer op de presentatie ook een bedrag naar mijn hoofd geslingert gekregen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 23:20

Sjuimpje schreef:
In Ierland heb je ze gewoon voor slachtgeld, alhoewel dat niet lang meer gaat duren aangezien er al bootladingen vol naar Nederland worden gestuurd Haha!

Je onderschat de Ieren en de Engelsen. Ik ken iemand die paarden importeert en er waren ook wel wat aardige Tinkers te krijgen. Mijn interesse was gewekt tot ik hoorde wat er voor een redelijk gebouwde, gezonde Tinker in Engeland neergeteld moet worden. Dan kom je uiteindelijk inderdaad op de prijzen die hier gemiddeld gevraagd worden als je ze nog moet invoeren en een heel klein beetje winst wilt maken.

Ik denk zelf dat de markt voor Tinkers over niet al te lange tijd een stuk minder gaat worden en mijn interesse zakte dan ook acuut weer weg.

Buiten dat vind ik dat ik een nette prijs heb betaald voor mijn paard maar als ik zie dat ze nu soms zelfs 4000 euro durven vragen voor een ruin die absoluut minder is dan die van mij dan vraag ik me af of iemand dat soort bedragen ooit gaat neertellen voor een paard waar je toch voornamelijk recreatief mee gaat rijden Verward Ik zou dat in elk geval nooit uitgeven voor een Tinker.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 23:28

Niemand durft de mijne? Tong uitsteken

Pagina 18 bijna onderaan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 23:31

Ja ik zou dat bedrag wel uitgeven voor een Tinker, maar dan alleen voor een merrie met fokkwaliteiten. Mits goed beleerd: en dan bedoel ik voor de kar en onder het zadel, en een goed character. En met mogelijkheden voor de fok...gewoon een kerngezond dier, een beetje sensibel zodat ze niet over je heenwalst...maar ook weer niet te, dat ze bij het minste of geringste in de stress schiet.

Bestaat zoiets bij Tinkers? Ik was het bij de Quarters tegengekomen, daarom ben ik niet verder gaan kijken...Haha!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 23:51

Percy"]
[quote="Sjuimpje schreef:
In Ierland heb je ze gewoon voor slachtgeld, alhoewel dat niet lang meer gaat duren aangezien er al bootladingen vol naar Nederland worden gestuurd Haha!

Je onderschat de Ieren en de Engelsen. Ik ken iemand die paarden importeert en er waren ook wel wat aardige Tinkers te krijgen. Mijn interesse was gewekt tot ik hoorde wat er voor een redelijk gebouwde, gezonde Tinker in Engeland neergeteld moet worden. Dan kom je uiteindelijk inderdaad op de prijzen die hier gemiddeld gevraagd worden als je ze nog moet invoeren en een heel klein beetje winst wilt maken.
[/quote]

Ik moet toegeven dat de waarde van paarden in UK/Ierland over het algemeen iets hoger ligt, vooral voor paardjes dit een beetje kunnen XC-en en hunten enzo...Ik denk dat het gemiddelde engelse paard meer spring en show ervaring heeft dan het gemiddelde nederlandse paard. Maar zelfs in Ierland zijn tinkers nou niet echt bijzonder. Volgens mij worden ze in Ierland ook gewoon skewbald or piebald genoemd... en daar heb je er echt dertig van in een dozijn.

Als je in Dublin naar de armere wijken gaat, zoals Ballymun, dan lopen de paarden daar gewoon los tussen de flats, of met een touwtje om de nek aan de boom gebonden. Gewoon gereden zonder zadel met een touwtje door zijn bek... en als er een nog een hengst heeft, helemaal mooi, dan kan er ook nog mee gefokt worden.

Tuurlijk, de paarden die uiteindelijk in Nederland terecht komen zijn wal iets beter gefokt dan dat en waarschijnlijk een heel stuk gezonder, maar ik denk dat paarden in Ierland toch nog wel een andere waarde hebben dan hier in Nederland.

Ik zou zelf niet zo snel een tinkertje kopen, maar ik ben er van overtuigd dat het superpaardjes voor sommige mensen zijn... alleen niet voor mij Lachen Dit soort bedragen zijn natuurlijk inderdaad van de gekke. KPWNers en Friezen gaan inderdaad ook voor achterlijke bedragen. Merries en Hengsten voor nog meer, omdat die veel langer in quarantaine moeten blijven, en daardoor de import veel duurder wordt. Vandaar dat op die tinker pagina de prijzen voor een ruin veel lager zijn dan voor de hengsten. Ze castreren ze waarschijnlijk voordat ze op het vliegtuig gezet worden... Ik denk dat je de transportkosten op zo'n 5-8k moet rekenen. Een kennis van me is bezig om te kijken of ze haar Canadese Warmblood mee naar de UK kan nemen... en dat moet ze er zo ongeveer voor neerleggen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 00:04

Cassidy schreef:
Ja ik zou dat bedrag wel uitgeven voor een Tinker, maar dan alleen voor een merrie met fokkwaliteiten. Mits goed beleerd: en dan bedoel ik voor de kar en onder het zadel, en een goed character. En met mogelijkheden voor de fok...gewoon een kerngezond dier, een beetje sensibel zodat ze niet over je heenwalst...maar ook weer niet te, dat ze bij het minste of geringste in de stress schiet.

Bestaat zoiets bij Tinkers? Ik was het bij de Quarters tegengekomen, daarom ben ik niet verder gaan kijken...Haha!

Ik heb er eentje! Niet om nou op te scheppen, maar het lijkt of je Nuala omschrijft. Ze is jaren fokmerrie geweest, ik weet zelf alleen nog niet hoe ze nou precies doorfokt omdat ik de hengst van haar vorige veulen niet ken. Qua karakter is ze heel sensibel, walst zeker niet over je heen kan haar met een pink aan het halster meenemen. Verder is ze niet voor de kar beleerd maar dat lijkt me geen probleem. Ook geen stresskip ofzo, gewoon een goed karakter. Wat dat betreft heb ik wel heel erg veel geluk gehad hoor! Ik ben erg benieuwd of ze het vele wit doorfokt. Verder is ze qua bouw in orde, iig volgens het NTS, want ze kreeg een 1e premie.

Zo en nu heb ik weer genoeg opgeschept! Misselijk

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 07:28

LiSSy schreef:
voor dat paard zou ik niet meer dan 500 euro geven

Citaat:
euhm, ik denk zo rond de 1000 euro. En als je er niksa bijverteld over wat hij allemaal NIET kan, misschien zo'n 2000 euro...

Ok, daar dacht ik dus ook aan, aan deze prijzen. Eigenaar dacht eerder aan 1800 euro Schijnheilig ...... Nou verloop van tijd kwam hij erachter dat het misschien wat veel was: 1500 euro als verkoopprijs, maar geen cent minder (iemand wou em toen voor 1350 euro wel kopen, zegt hij nee Lips are sealed )..... 2 maanden geleden heeft een bod gekregen op dit paard van 1150 euro. Zegt hij: nee! Nu is hij dan verkocht aan een vrouw ergens in het midden in het land. Ze heeft em nog nooit gezien..... Ben benieuwd hoe het af gaat lopen. Maar eigenaar kan zijn "winst" op dit paard allemaal gaan betalen aan stalling, stalgeld loopt 4 maanden achter ofzo?? Had hij gap nou maar voor 1150 euro verkocht, dan had hij zelf ook nog wat overgehouden en moest hij niet alles weer uitgeven om zijn stalschuld af te lossen...
Sommige mensen.... Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:11

Wil ff wat recht zetten.... Ik vind dat jullie leuke prijzen bieden voor ry maar dat ie geen ruime gangen heeft ben ik t zeker niet meer eens wel met veel knieactie maar ook zeer ruim, ik ken maar weinig fjorden die zo hun bennen gebruiken....:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:25

Nou Debo, ik kan er zo nog 5 opnoemen hoor.......
Die lopen zelfs nog een slag ruimer.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:46

En hij heeft wel een erg kort nekkie, ook voor een fjord....
maar trots zijn op je eigen paard mag hoor! Knipoog

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:55

Sorry,
ik blijf bij mijn standpunt over Rydar.
Ik heb niet veel fjorden gezien,maar die ik gezien heb lopen even ruim of RUIMER.
En wat Marieketencate zegt;een kort nekkie ben ik het ok mee eens...

Dit is niet om je de grond in te boren maar ik vind om eerlijk te zijn dat je wel een b-tje opschept over je kunstjesfjord.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:22

Man Debora, wat kun jij zeuren zeg.
Je bent gewoon pissig omdat ze commentaar op je pony hebben. Nou, in de echte wereld vindt niet iedereen Rydar mooi, en niet iedereen houdt van die kunstjes.
Persoonlijk zou ik best een Fjord willen hebben, maar nooit Rydar, omdat ik al die extra knopjes die erop zitten absoluut gevaarlijk vind. Spaanse pas, steigeren en capriole zijn naar mijn mening dingen die je een gewoon paard niet moet leren en die in de omgang nog gevaarlijk kunnen zijn ook.
Maar goed, grow up en accepteer dat niet iedereen vindt dat je zo'n superfjord hebt Lips are sealed

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:26

Aifa schreef:
Machie -->
Citaat:
Die 3 jarige....
Misschien 1500?
Ik heb er niet zo veel verstand van. Kan de afstammingen niet bekijken, die opend hij niet!!!

bedoel je daar die van mij mee? (die ik er neergezet had dus)

Zo ja...uuh doe daar nog maar heel veel euro's bij op voor de aanschafprijs

neee, ik bedoel de paarden van parouscha
Daar van kan ik de afstamming alleen niet zien, weet dus niet of het een beetje reeele prijzen zijn

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:53

Oke mijn Camil ook eventjes. Haha!
Ben benieuwd!

Camilla is een 3,5 jarige New Forest merrie van 1.46 groot. Echt een sportpony. Heel pittig. Clown Dus niet geschikt voor beginners.
Een allround pony. Dressuur en springen kan ze beide goed en vind ze beide leuk. 1 springwedstrijd gesprongen, onderling. (70 cm) Eerste hindernis 3 weigeringen waarna een foutloos parcours volgde en zelfs nog binnen de tijd! Dressuur ook 1 wedstrijd gelopen in de B, 148 punten. Verkeersmak, trailermak. Heeft al een veulen gehad. Echte knuffelpony maar een beetje eenkennig. Geen stalondeugden.
Afstamming: Carlo (v Ralph)x Silverlea Spiderman (v Silverlea Spotlight)

Afbeelding
Afbeelding

En ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie voor Make zouden geven om het zo maar even te zeggen. Haha!
Ik geef haar op in de staat dat wij haar verkocht hebben zeg maar.

4,5 maand oud. Merrieveulen. Op de keuring 1e premie en kampioen merrieveulens. Word E-pony. Bruin van kleur. Erg leergierig maar wel ondeugend en nieuwschierig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:56

Dyonne"]

Pagina 2:
Sabine: al wat ouder, geen wedstrijden. 1250-1500 euro.
NRPS batje: jong, geen wedstrijden, wel papieren 2000 euro
Wietze:ruin, geen wedstrijden 1500-1750 euro.
Marko: 1250-1500 euro, ruin, geen wedstrijden
Dennis: 500-600 euro. Leuke hengst.
LouLou: 2000 euro.
Pony Belker: ruin, 2000 euro. Wel een hele leuke pony!

[/quote]

loulou word steeds hoger geschat Tong uitsteken

[quote="Arabsrulezz schreef:
Sorry,
ik blijf bij mijn standpunt over Rydar.
Ik heb niet veel fjorden gezien,maar die ik gezien heb lopen even ruim of RUIMER.
En wat Marieketencate zegt;een kort nekkie ben ik het ok mee eens...

Dit is niet om je de grond in te boren maar ik vind om eerlijk te zijn dat je wel een b-tje opschept over je kunstjesfjord.

helemaal mee eens.
ik snap best dat je trots bent op je kuntjesfjord, maar je moet er ook tegen kunnen als andere er anders over denken.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:05

Nog iemand die een poging wil wagen, betreffende mijn merrie??
(pagina 16)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:32

Chico nog maar even doen *LOL*
Ik weet wat hij gekost heeft en voor dat geld had ik hem ook wel willen hebben...

Ik weet ook ongeveer wat ze vragen voor een pony met EK-potentie en/of EK-ervaring en dat is niet normaal meer... (of ze er ook voor verkocht worden is een tweede natuurlijk...Knipoog )

Ik denk dat Chico voor 20.000 euro zo weg is. Mooie leeftijd, veel gezien en super gereden. Zowel dressuur als springen en SGW.
Maar er zullen ook wel mensen zijn die voor 30.000 niet eens moeilijk doen Lachen

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:43

Hoeveel vinden jullie dat ik voor deze pony mag betalen? Als het goed is gaan we deze week als ik beter ben proefrijden Haha! .

4jr, donkerbruine NRPS ruin (Conder x Mufaq ox)
Stokmaat: 1.50m, gechipt en geent.

Voor een serieuze en ambitieuze ponyruiter,
niet voor beginners.

L1-klaar, maar geen wedstrijdervaring
Geen stalgebreken!

Afbeelding

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:44

Nou, hij gaat voor geen enkel bedrag weg, dus ook niet voor 20.000 euro Haha!
maar goed, dat zal hij zeker waard zijn. Er heeft al eens iemand 80.000 gulden geboden toen hij 5 was en Z1 liep.....nog wel wat jonger was hij toen dus, maar nog wel echt een groentje.

Toch wel heel fijn om een moeder te hebben zonder dollartekens in haar ogen! Tong uitsteken