nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:12

Pashon schreef:
ik val silverbrumby niet aan, dat even als eerste punt. het kan iedereen overkomen dat iemand door omstandigheden een paard niet kan houden.

Ik zeg enkel ook al was Romanov er het beste aan toe van alle paarden, ik het toch niet echt vind kunnen om hem nu al te rijden ook al is het slechts 3x gebeurd. Ze hebben genoeg mee gemaakt in Roemenie en laat ze eerst eens lekker bijkomen en weer paard worden.
Buiten dat om alle respect dat ze je uit de brand geholpen heeft.

Hoe lang is dit paard in NL geweest?
Ik zou het paard op een nieuwe plek zeker een half jaar de tijd geven alvorens er iets mee te doen... lekker wandelen kan altijd, zeker in Zweden! Zucht... mooi land!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 15:13

Geeft ook niet, iedereen mag er natuurlijk anders over denken. En ik heb ook al verschillende meningen gehoord van mensen. Zo was er bij een van de vorige paarden iemand die zei, dat je ze juist zo snel mogelijk weer aan het werk moet zetten, zodat ze het allemaal blijven onthouden en ook met je bezig zijn, dat voorkomt dan misschien dat ze zich tegen je gaan keren als ze zich weer helemaal sterk voelen.

Maar goed ik begrijp het ook allemaal wel, en met zo'n paardje als bijvoorbeeld roiba, daar moet je nog even mee wachten idd, maar Romanov en Sylvester kunnen best al heel licht werk doen.
Ze zijn in april naar NL gekomen. Pff lijkt alweer lang geleden, maar is het niet. Maar goed waarom zou je lang wachten met iets doen met zo'n paard als hij verder gewoon fit is, vrolijk en het nog leuk vind ook. Dan is het toch juist leuk voor hem om dingen te doen met mensen, ook om weer het vertrouwen in mensen te krijgen. Al was dat bij hem niet echt weg.

haha ik weet wel dat ik nou misschien een leuk vakantieadres heb in Zweden als ik Romanov wil opzoeken, en dan ga ik gezellig samen met silverbrumby.

Wij doen ook honden herplaatsen en daarbij is het vaak iets makkelijker om te zeggen van breng maar terug als het niet gaat. Met paarden is dat gewoon moeilijker.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:15

de paarden zijn nog lang geen half jaar in NL. krap aan 3 mnd.

Buiten dat om weet ik uit ervaring (zelf meerdere paarden verkocht naar Zweden) dat de paarden het daar super hebben, prachtige omgeving (uitzonderingen daar gelaten)

rockwitch

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 15:16

Ik moet zeggen dat het op de foto's allemaal er lekker groen uitziet, dus straks heeft Romanov een lekkere grasbuik. Hij ziet er zowiezo al erg goed uit.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:17

rockwitch schreef:
Ik moet zeggen dat het op de foto's allemaal er lekker groen uitziet, dus straks heeft Romanov een lekkere grasbuik. Hij ziet er zowiezo al erg goed uit.

dat zal hem zeker niet misstaan!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:04

Ik vind ook dat de omgeving op de foto's echt een droomlocatie weergeven voor een paard. Dus waarom al die herrie?
Deze paarden worden niet zomaar doorgegeven hoor, er zal wel goed gekeken zijn waar en naar wie deze dieren gaan.

Ik volg al een hele tijd en jullie zijn goed bezig!! :) Fijn dat deze dieren een nieuw leven kunnen krijgen.. iets wat ze onvoorwaardelijk verdienen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 18:06

silverbrumby hoe lang hebben ze er eigenlijk over gedaan om naar Zweden te komen, in ieder geval korter als Roemenie naar NL.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:57

@Rockwitch: Allereerst bedankt voor je reactie's!!

Na de castratie van Romanov zei de dierenarts dat hij in beweging moest blijven, en dat we met hem moesten gaan wandelen en wat longeren, zodat zijn spulletje daaronder niet stijf en vol vocht kwam. Hij heeft er eigenlijk totaal geen last van gehad, en geen vocht, dit terwijl het toch een behoorlijk heftige castratie was omdat hij van die grote ballen en dikke zaadleiders had.
De dierenarts heeft hem meerdere malen bekeken, en vond dat er best een licht ruitertje wat met hem mocht doen, en op een speelse wijze hebben we dat gedaan en Romanov vind het gewoon ook erg leuk. Hij deed het allemaal of hij het al jaren deed, dus hij zal in Roemenie ook ongetwijveld gewerkt hebben voor de wagen of dat ze er ook op hebben gezeten.
Romanov heeft bij mij alle zorg gehad die hij nodig had, en zal dat nu bij Tanja nog steeds krijgen!
Romanov is een lekkere wakkere jongen, en hij heeft er niets aan geleden dat hij nu verhuisd is naar Tanja in Zweden!
Het landschap daar is prachtig, hij heeft een lief baasje, hij heeft een eigen vriendinnetje een shetlandmerrie ( foto's komen z.s.m!), een prachtig stalletje, en een lekkere volle weide tot zijn beschikking.
En tuurlijk blijf ik jullie updaten over Romanov, geen probleem.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:12

ik vind het fijn dat hij bij een betrouwd iemand terrecht is gekomen, dan dat je hem hier ging aanbieden of op marktplaats voor een goed tehuis. ik denk dat je hier goed aan hebt gedaan!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:53

Fijn dat je blijft updaten silverbrumby, wil heel graag weten hoe het met hem verloopt en het lijkt me helemaal geweldig om een keer foto's van hem te zien onder het zadel. En zoals patserke al zegt, liever zo als dat we hem zonder dat we iets hadden gehoord ineens op marktplaats hadden zien staan.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:04

rockwitch schreef:
Fijn dat je blijft updaten silverbrumby, wil heel graag weten hoe het met hem verloopt en het lijkt me helemaal geweldig om een keer foto's van hem te zien onder het zadel. En zoals patserke al zegt, liever zo als dat we hem zonder dat we iets hadden gehoord ineens op marktplaats hadden zien staan.

Inderdaad, dat dacht ik toch ook maar!! Tanja is een topmeid, en Romanov een toppony dus dat komt vast wel goed.
En nieuwe foto's zullen zeker weten gauw volgen! Fijn dat er toch nog mensen zijn die het wel waarderen!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 22:09

Ik had op het begin ook mijn twijfels, maar goed dat is gewoon omdat we inmiddels al zo vaak teleurgesteld zijn, vooral met de honden dan, maar ja uiteindelijk had ik ook zoiets van het zal wel goed zijn en aan de foto's te zien is het ook goed. Dus ik vind het nu gewoon prima en ben heeeel erg benieuwd naar de foto's en verhalen van hem in het mooie Zweden

romanov2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:50

hier ben ik tanja. met romanov gaat alles goed. hij is heel sociaal en vind alles wat je met hem doet positief. gisteren en vandaag hebben we gelopen in het bos en dat vond hij helemaal geweldig. met het borstelen staat hij met zijn ogen dicht te genieten. ik heb al veel complimenten gekregen over zijn hoeven. hier wat foto's van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een foto van gisteren:

Afbeelding

ik laat snel weer wat horen. groeten van romanov en tanja. ;)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:54

romanov2006 schreef:
hier ben ik tanja. met romanov gaat alles goed. hij is heel sociaal en vind alles wat je met hem doet positief. gisteren en vandaag hebben we gelopen in het bos en dat vond hij helemaal geweldig. met het borstelen staat hij met zijn ogen dicht te genieten. ik heb al veel complimenten gekregen over zijn hoeven. hier wat foto's van vandaag:
*knip*

en een foto van gisteren:

*knip*

ik laat snel weer wat horen. groeten van romanov en tanja. ;)

mooi diertje hoor!hij ziet er goed uit
Laatst bijgewerkt door Leo op 21-06-09 12:02, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: aub geen foto's quoten :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 13:58

wauw hij staat er mooi bij zeg. Ook een heel vervelend huis daar op de achtergrond haha. Ben blij dat je gelukkig met hem bent en dat hij zich ook goed voelt. Hij ziet er in ieder geval super uit.

romanov2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:02

ik ben meer dan gelukkig met hem. hij is echt geweldig. :+:

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 14:13

wat fijn om te horen, altijd fijn als iemand echt zijn droompaardje heeft gevonden, ondanks dat hij zo'n lastige actergrond heeft.

romanov2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:51

van zijn achtergrond merk je niet echt. alleen dat hij eten belangrijk vind. :P je moet hem is in het weiland zien alles gaat bij hem naar binnen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 14:53

haha ja dat geloof ik graag, gelukkig is hij nog jong, dus hij komt er wel overheen.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:32

Zo die staat lekker in een groen landschap daar zeg! :D
haha van dat eten komt mij ook erg bekent voor met Syl, de laatste tijd kan hij erg goed met de andere paarden overweg maar owee als ze bij zijn eten in de buurt komen hoor }>

Kom net van de paardjes af en heb wat nieuwe foto's en (hoe toevallig) heb ik ook een foto gemaakt van Syl die in de aanval gaat om zijn eten te beschermen :D

Ik zal ze zo even uploaden..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 16:52

haha leuk, ben erg benieuwd.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:00

Van Roiba wat minder foto's dan van Syl (alweer) maar van haar kan je ook haast geen foto maken als je alleen bent, ze komt zowat op je staan zo dichtbij mijn grote schoothond haha :D
(eerste 2 foto's van Roiba zijn van vorige week)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammie :9
Afbeelding

Aanvallen!!! (dan rent hij er dus nog een hele ronde achteraan totdat ze ver genoeg bij zijn eten uit de buurt zijn haha)
Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 17:08

hahaha wat een vent ook he. Roiba ziet er goed uit, ze begint steeds meer vetjes te krijgen. Maar het schijnt met zulke paarden heel moeilijk te zijn om ze weer op gewicht te krijgen, dus daar ben je nog wel even zoet mee.
Ik vind syl echt leuk met zijn grijze spikkels.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:12

Ja, ik begin nu inderdaad ook te merken dat ze niet meer zo snel aankomt als eerst..
Maargoed, gelukkig ziet ze er al best goed uit :)

Tja Syl, daar kan ik gerust een uur naar staan te kijken en helemaal wegkwijlen :D
Het lijkt ook of hij steeds meer spikkels krijgt, ik vind hem iig helemaal geweldig haha

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:17

Wouw wat zien ze er allemaal goed uit zeg! :+: