De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat denk je dat jij bent ?

Een paardenmens ?
381 (64%)
Een mens met paard(en)?
210 (35%)

Totaal aantal stemmen: 591

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 22:54

Daar heb je ook gelijk in Sul, zo zou ik dus idd never nooit niet beginnen aan een moeilijk paard waarvan ik weet dat het boven mijn pet uit gaat. Dat laat ik liever over aan een ander die dat wel kan of denkt te kunnen. Ik ben geen waaghals en wil dat ook niet zijn, wil ook niet expirimenteren met gevaar voor mezelf of een paard verknallen om iemand of mezelf iets te bewijzen en weet mijn eigen beperkingen.
Vond mijn eerste eigen paard al uitdaging genoeg eerlijk gezegd en was toen zeker mens met paard in de negatieve zin maar wel bereid veel en heel snel te leren en dat is ook gelukt met dank aan wat bokkers en mijn drie lessen per week erbij.

Je betrapt je zelf er op dat je soms handelt uit gevoel denk ik dat je automatisch handelt op de juiste manier op dat moment zonder er over na te hoeven denken. En als je dat echt bijna fulltime hebt is dat meer mijn persoonlijke definitie van een paardenmens. Sommigen hebben die gave gewoon zonder jarenlange ervaring zelfs en andere met ervaring erbij. Echter van achter een schermpje kun je iemand niet beoordelen of die het wel of niet is.
Internet is feitelijk zo lastig, wat daar allemaal voor rare kostgangers op zitten wil je eigenlijk niet weten denk ik. Vandaar dat je ook nooit een poll kunt krijgen die echt de waarheid weerspiegelt en zeker deze niet. Al ik zou denken een mens met paard is iemand die alles fout doet zou ik dus ook op paardenmens stemmen en daar ga je dan al.

Goerroes maken zichzelf niet die worden gemaakt door hun aanhangers. Mensen hebben nu eenmaal graag een vast gegeven in hun leven waaraan ze zich kunnen optrekken en hele kuddes gaan er dan blind achteraan. Bokt is ook een kudde (hoe toepasselijk) als er bepaalde mensen roepen Linksaf !!
Dan zie je ze allemaal blind rennen.....

Dus dan heb je goerroes, paardenmensen, mensen met paarden, en mensen die een paard hebben maar beter een fiets hadden kunnen kopen.... :D

Ik vind het wel jammer dat sommigen ook nog eens geen mensenmens zijn het zou het zoveel interessanter maken en makkelijker ook.
Ik krijg wel rillingen als mensen niet om mensen geven maar alleen om paarden.... dan treed ik uit de kudde |( ;)
Zal ik daar een methode voor ontwikkelen haha....in veertig stappen naar een mensenmens ?

Cassidy

Re: De eeuwige dooddoener op bokt eens uit de wereld helpen...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:57

Als je eens begon met jezelf erin te verdiepen waarom sommige mensen geen mensenmensen zijn of bewust zich afkeren van mensen, kom je misschien dichter bij de oorsprong van hun afkeer/probleem.

Maar daar is weer een heel andere opleiding voor, dat duurt jaren voordat je dat onder de knie hebt. En als je het eenmaal onder de knie hebt, red je het niet met een veertig stappen programma ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:59

Hihi, ik heb wel een proefpersoon, je mag mijn vent wel een poosje lenen, Perrokai :D

Hij is stug, oud-marinier, heeft ook jaren voor de EOD gewerkt en is geen mensen-mens maar kan met politiehonden lezen en schrijven en zo ook met paarden. Leuke uitdaging, dacht ik zo :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:47

* gaat geloof ik iets mis met tikken, heb nu dubbele berichten. :+
Even aanpassen.
Volgend bericht:
Laatst bijgewerkt door detour op 17-02-09 09:51, in het totaal 2 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:48

detour schreef:
jemig, mensen -met-paarden en paardenmensen, heb het door gelezen maar het is echt een discussie zonder einde, denk ik..

Zal even een paardenmens plaatsen, misschien dat het de verhitte discussie wat bekoelt.

Afbeelding

Ik vind dit wel een ultiem vb van een paardenmens. *D

(Hopelijk wordt dit niet als offtopic ervaren) :o

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:55

Moeilijk, ik moest lang twijfelen. Voorlopig nog maar mens-met-paard :D

Er zijn wel veel paardenmensen zeg! Had ik niet verwacht...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:18

russel schreef:
Adil18 schreef:
Maar wie bepaalt wie dat wel en niet zijn??

Dat kun je alleen zelf, maar gezien de vele definities die zijn gegeven vind ik de uitkomst van de poll nog steeds frappant...

Maar dan krijg je weer arrogantie.

Ligt het in de zelfde orde als hondenmens of poezenmens? :D

Tis een gebed zonder end, dit topic... Doe mij maar poezenmens.

Merkwaardig fenomeen: 2/3de van de mensen in dit topic vindt zichzelf stiekum een paardenmens.

Nemen die mensen niet stiekum zichzelf als uitgangspunt voor de welhaast onmogelijke en onzinnige criteria waaraan paardenmensen voldoen?
In paardenland weet iedereen het beste wat goed voor een paard is, dat is echt bijzonder.

Wat mij betreft, best een leuke discussie, maar ik zie genoeg mensen die handig en respectvol met hun paarden omgaan, voldoende kennis van zaken hebben en nog iedere dag bij (willen) leren.
Ik kan genieten van deze mensen en hun paarden, of ze nou wel of niet op de hoogste niveaus terechtkomen.

Wat boeit het mij dan welke sticker daarop geplakt moet worden?

Wat boeit het me welke sticker ik op mezelf plak? En ja, ik heb paardenmens ingevuld. Zal wel niet mogen volgens de strenge criticasters, maar wie kan via bokt beoordelen hoe ik met paarden ben?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:49

Het is inderdaad bijzonder dat er 238 paardenmensen zijn die toch liever maar anoniem blijven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:57

Detour!!!geweldig!!
Een echt paarden mens!
ik stik haast in mijn broodje!!!

Dan ben ik bang geen paardenmens te zijn....de bovenkant komt niet in de buurt van hoe ik er uitzie(jaaaa,vroeger)
De onderkant komt wel in de richting...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:01

geerke schreef:
Detour!!!geweldig!!

Dan ben ik bang geen paardenmens te zijn....de bovenkant komt niet in de buurt van hoe ik er uitzie(jaaaa,vroeger)
De onderkant komt wel in de richting...

:D :D :') _O- Bennik dus nie de enige....

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:09

haha,wat een leuke foto.
Heel bijzonder zoveel mensen die paardenmens zijn, terwijl ik er in het echt een paar ken, maar dan kom je niet op zulke grote aantallen uit.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:19

Thanks, ladies, beetje humor verzacht de sfeer een beetje.. ;)

Oh ja, in die zin heb ik ook weinig van paarden weg hoor, wel een bos manen, zou in dat geval een bleek zweetvosje zijn.. :=

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:25

Ben ik meer een donkerbruine shetlander - dat ik zo rond lijkt ligt puur en alleen aan mijn wintervacht. :+

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:26

Tuurlijk, meis, hier hetzelfde idee, soort Ijslander. :D
Helaas gaan we ruien straks en dan manifesteert zich een conditloos merrietje van 34.. Oh jee.. :o :=

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:38

:') En dan durven zeggen dat wij geen paardenmensen zijn...

Die buik van mij is overigens gewoon een beste fokmerrie-eigenschap. :+ ("ruime merrie")

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:45

Wat geweldig joh, hebben je veulies al predikaten behaald? 8-) +:)+
Bij mij is het het teveel aan slobber met zoetstoffen en onverzadigde vetten.. :9 :o

Idd, meer paardenmens kun je toch niet zijn?.. :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:53

ik heb ook last van enorme spierterugval....maar dat mag wel als je 44 bent...toch?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:58

@Geerke: ik heb goede resultaten met PAVO midlifebooster... gewoon een schepje over de haver. :+

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:58

geerke schreef:
ik heb ook last van enorme spierterugval....maar dat mag wel als je 44 bent...toch?

Tuurlijk. ;)

We kunnen wel een paardenrusthuis beginnen, voor paardenmensen.. :)*

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:00

Stel pismerries bij mekaar zeker... mij niet gezien. :P

Ik voorzie trouwens een slotje als wij zo doorgaan. :=

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:05

Da's waar, wil ook geen slotje veroorzaken. maar dat gaat toch niet zo snel?... :o

En eigenlijk vind ik de uitslag helemaal niet zo gek; *D misschien zijn de mensen hier - die voor paardenmens hebben gekozen- ook echt paardenmensen in de zin van: Ik doe mijn best, ik luister naar mijn paard en zorg dat zijn of haar welzijn op nr één staat. Gewoon een gezond stuk kritisch kijken naar zichzelf en het dier geven wat het nodig heeft. :(:)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:17

In dat licht gezien ben ik dan ook hondenmens, kattenmens, caviamens, konijnenmens, parkietenmens, vissenmens Detour :+ .

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:20

Proest :D :D
LOL

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:21

detour schreef:
En eigenlijk vind ik de uitslag helemaal niet zo gek; *D misschien zijn de mensen hier - die voor paardenmens hebben gekozen- ook echt paardenmensen in de zin van: Ik doe mijn best, ik luister naar mijn paard en zorg dat zijn of haar welzijn op nr één staat. Gewoon een gezond stuk kritisch kijken naar zichzelf en het dier geven wat het nodig heeft. :(:)

Dan kunnen inderdaad heel veel mensen zich paardenmens gaan noemen, maar ik vraag me af of dit terecht is...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:22

LDRD schreef:
In dat licht gezien ben ik dan ook hondenmens, kattenmens, caviamens, konijnenmens, parkietenmens, vissenmens Detour :+ .

Inderdaad ja, ik ook :+

En dat terwijl ik helemaal niet gesteld ben op katten, maar als de ouders van mijn vriend op vakantie zijn verzorg ik ze en doe mijn uiterste best die beesten het naar hun zin te maken :D