Vond mijn eerste eigen paard al uitdaging genoeg eerlijk gezegd en was toen zeker mens met paard in de negatieve zin maar wel bereid veel en heel snel te leren en dat is ook gelukt met dank aan wat bokkers en mijn drie lessen per week erbij.
Je betrapt je zelf er op dat je soms handelt uit gevoel denk ik dat je automatisch handelt op de juiste manier op dat moment zonder er over na te hoeven denken. En als je dat echt bijna fulltime hebt is dat meer mijn persoonlijke definitie van een paardenmens. Sommigen hebben die gave gewoon zonder jarenlange ervaring zelfs en andere met ervaring erbij. Echter van achter een schermpje kun je iemand niet beoordelen of die het wel of niet is.
Internet is feitelijk zo lastig, wat daar allemaal voor rare kostgangers op zitten wil je eigenlijk niet weten denk ik. Vandaar dat je ook nooit een poll kunt krijgen die echt de waarheid weerspiegelt en zeker deze niet. Al ik zou denken een mens met paard is iemand die alles fout doet zou ik dus ook op paardenmens stemmen en daar ga je dan al.
Goerroes maken zichzelf niet die worden gemaakt door hun aanhangers. Mensen hebben nu eenmaal graag een vast gegeven in hun leven waaraan ze zich kunnen optrekken en hele kuddes gaan er dan blind achteraan. Bokt is ook een kudde (hoe toepasselijk) als er bepaalde mensen roepen Linksaf !!
Dan zie je ze allemaal blind rennen.....
Dus dan heb je goerroes, paardenmensen, mensen met paarden, en mensen die een paard hebben maar beter een fiets hadden kunnen kopen....

Ik vind het wel jammer dat sommigen ook nog eens geen mensenmens zijn het zou het zoveel interessanter maken en makkelijker ook.
Ik krijg wel rillingen als mensen niet om mensen geven maar alleen om paarden.... dan treed ik uit de kudde

Zal ik daar een methode voor ontwikkelen haha....in veertig stappen naar een mensenmens ?