Cinnepin schreef:maar als mensen beter denken te weten dat mn paard t niet aangaf het bit niet fijn te vinden ( wat voor mij duidelijek signalen zijn geweest ) en aan mij kennen van t paard twijfelen heeft t imo geen zin om verder te discuseren, Ik dnek dat ik de signalen van mijn paard t beste herken aan wat ze fijn vind of niet. Ik ben niet van plan mijn paard te rijden op een manier die haar niet past. Het gaat nu beter, VEEL beter Dat hebben meerdere mensen te kennen gegevenalleen zit niet elk paardenmens op bokt
ik ga met een aantal paarden mensen om die echt niet op bokt te vinden zijn
dus helaas kan ik die hun verhaal niet laten doen.
Ik ben van mening dat ik goed heb gedaan aan de keuze om op bitloos over te stappen, dat zie ik aan de reacties van mn paard
En daar valt niet over te discuseren
Als jouw doel een beetje rondhobbelen is dan zal het misschien fijner zijn voor allebei, maar kom daar dan ook voor uit.
Dan moet je niet doen alsof je je een paard echt aan het werk zet en over de rug rijdt (wat wel een stuk beter is voor haar rug en spierontwikkeling) en afgeven op een bit omdat jij blijkbaar ergens de basis van het paardrijden hebt gemist en dus tegen bepaalde punten op blijft lopen die helemaal niets met het bit hebben te maken maar met het (nog) ontbreken van een goede basis.