Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:25

Gulpje schreef:
denisesilver schreef:
Mijn merrie kwam in oktober naar huis na het zadelmak maken. Heb nog filmpjes dat ik er in een halve windstorm voor de derde keer opzit. Dat beest is zo braaf :')

Maar ik kan me ook voorstellen dat er in het najaar/winter minder wordt bezocht. Ik was eigenlijk ook van plan pas in het voorjaar echt opzoek te gaan.

Precies wat ik zoek! :j :')

Haha ze is niet te koop :P
Als veulen gekocht in 2019 <3
Afbeelding

Hier ook blij als het weer voorjaar wordt. Nu is het nu ook mooi weer, maar alles is bevroren, ook niet handig met het rijden. Al heb ik ook echt helemaal niks met die hete zomers, maar het mag van mij wel minder nat dan vorig jaar.

Ach, we zouden geen Nederlanders zijn als we niets te zeiken hadden over het weer :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:40

Bedenken jullie je ook wel dat de 3 jarige die nu zadelmak aangeboden worden pas 2.5 jaar zijn?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:54

StalNollie schreef:
Bedenken jullie je ook wel dat de 3 jarige die nu zadelmak aangeboden worden pas 2.5 jaar zijn?

Inderdaad. Zo zag ik recent een 2,5 jarige aangeboden die al onder het zadel sprong. Paard was nog mega bloot en echt heel erg baby om te zien. Ik vind daar wel wat van…

Mijn 3,5 jarige, die in mei 4 wordt, gaat in maart weg om af te richten. Ik doe het vaak zelf maar heb er op het moment teveel staan om dat goed door te kunnen pakken. Ben heel benieuwd :D

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:05

StalNollie schreef:

Ja daar loop ik nu ook tegenaan met adverteren ik heb een 3,5 jarige in de verkoop voor de fokker/eigenaar. Heel leuk beestje en heeft zich echt al mooi ontwikkeld maar is gewoon wel een puppy nog. Maar je adverteert hem als 4jarige want zo werkt dat. Bij het maken van de advertentie ging dat wel tegen mijn gevoel in. Je ziet zo vaak van die paarden die volop in de spieren staan en er eigenlijk uitzien als een 12-jarige.

Hij staat precies waar hij moet staan nu. Hij is sinds december zadelmak. En je kunt opstappen na een week vakantie zonder te longeren. Netjes zonder druk opgeleid. Wat wil je nog meer. Zo'n jonkie heeft nog een heel leven voor zich denk ik dan.

Afbeelding

StalNollie

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:07

Ja maar 3.5 is anders dan 2.5 jaar. Ik vind het niet kunnen. En vele zijn vorig jaar van de opfok terug gekomen en beleerd om te kijken wat ze doen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:09

Ik wacht daarom ook nog even een paar maand :')
Raak ook altijd in de war.. 2,5 jaar of 3 jaar. Pfff. Ik noem ook per jaar een jaar erbij op anders word ik gek. Maar heb inderdaad ook paarden van halverwege t jaar, dat halve jaar is veel als ze jong zijn

Al heb ik ze nog niet onder het zadel

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:12

Ik heb er hier 1 waar we zachtjes mee gaan werken die is van maart de andere die gisteren verkocht is, is pas vanaf juni. Die mensen vroegen ook al wat gewerkt met deze pony... Uuuh nee nog jong en te jeugdig. Zei gingen er wel mee aan de slag ieder zijn keuze maar ik vind daar wel wat van

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:17

Ah ja wat is ook wat aan het werk. Hier loopt er ook 1 van juni die al 'wat aan het werk is'. Kan ze prima hebben. Die wordt straks gedekt, zadelmak gemaakt en wat onderhouden tot het najaar en dan weer vrij voor veulenen.
Helemaal prima.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 17:46

Cioccolato schreef:
Mij trekt de hele winter niet. Niks. Helemaal niks |(

+1!!!!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:29

Padoertje schreef:
Paard staat onder de 5 te koop en is bespreekbaar. Komt uit een Inter1 merrie. Goede beweger, fijn karakter en meet nu zo'n 163 en is nog in de groei. Heeft een bemerking boven de kogel, waar een kleine onregelmatigheid te zien is. Geen artrose. Ze loopt nu paar keer per week aan de longe en singeltje en zadeltje hebben er ook al op gelegen. Zonder bemerking had dit paard niet eens geadverteerd gestaan en hadden we haar zo al verkocht.

Denk dat het kwestie is van leeftijd en nog geen bewijs hoe ze het gaat doen ohz met deze bemerking?

Eentje met bemerking maar wel wat kilometers in de benen kan best aantrekkelijk zijn, bemerking die geen problemen hoort te geven maar waarvan in de praktijk niets bekend is schrikt mensen wel af. Zeker als de kopers geen mogelijkheden hebben om de merrie zelf als fokmerrie in te zetten.

En mijn paard heeft ook een rx bemerking dus weet wel zeker dat er mensen zijn die het aandurven :) Alleen toch liever iets ouder en al wat meer bewijs dat ze duurzaam inzetbaar zijn ohz.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 19:18

Hier verloopt de zoektocht best goed. Vorige week 3 pony's gezien. 2 wisten we meteen dat het niet echt zou passen bij ons. Eentje is wel heel interessant. Morgen staan er 2 op de planning waar ik allebei heel erg naar uitkijk. Het wordt wel een hele daguitstap, want blijkbaar staan de leuke pony's in Nederland. :D Als deze ook goed meevallen, gaat het nog een moeilijke keuze worden.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 19:36

Eigenaar van deze heeft voor dit jaar ook twee die drie worden maar die gaan pas na de zomer een keer aan het werk dat is vroeg genoeg hoor. Ik vind wel dat ze zodra ze iig aan de longe aan het werk gaan als is het maar 3x per week dat ze ook ineens gaan groeien.

van de winter waren we op zoek naar een springpaard om aan te kopen en er zit zo ontzettend veel verschil tussen de paarden van dezelfde leeftijd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 19:56

Met Jam waren ze begonnen ohz toen hij al echt ruim over de 3 was, kocht hem als bijna 4 jarige als groen paard. Dat vond ik wel een fijn leeftijd/africhtingsniveau.
En uiteindelijk was hij met 6 ook Z klaar, dus je merkt echt niks van dat jaartje later beginnen.
Of je moet echt mee willen doen aan de HK ofzo... maar daar had hij de bouw niet voor _O- wel de gangen en het karakter trouwens.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 20:00

Ach , als je paarden nu in de winter koopt en moet rijden , zal t in de zomer ook wel lukken.
Andersom is altijd n verrassing

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 20:39

Ben blij dat ik weer een pony heb. Bij die paarden heb ik altijd het idee dat dingen "moeten", want stel nou dat je om wat voor reden moet verkopen. Een pony moet vooral gewoon braaf zijn.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:27

Ja ik ben opzoek, maar zie niks leuks.

Een grote D (1.45/1.49)pony minimaal 3 jaar tot 5/6 jaar
Onbeleerd mag (heeft zelfs voorkeur)
Liefst zwart. Anders donker bruin, koffievos. Graag met aftekening
Absoluut geen schimmels.
Moet papier opzitten ivm fokken, dus hengst of merrie

Kan ik dat niet vinden dan een klein paard tot 1.65 ongeveer
Mag goed opgeleid zijn maar zelf zadelmak maken hier geen probleem. De rest is hetzelfde als eisen aan een pony.

Dus geen E pony’s.
Heb geen haast want over 1,5/2 maanden word mijn rijpaard pas verkocht. Maar als ik er al tegen aanloop is dat prima.

Vuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:46

Bij mijn pony op stal staat een project e-pony ruin te koop.
Komt echt niemand op af. Inmiddels gezakt van prijs in etappes van €9000,00 naar €3500,00.
Vrees dat de pony op deze manier in verkeerde handen terecht gaat komen, maar verdient absoluut meer dan hij de laatste 2 jaar aan aandacht heeft gekregen.
De paardenmarkt blijft een bijzonder iets.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:47

Weet niet waarom project maar een een E pony en project en dan 9000! Was ook wel beetje overprijsd niet ?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 23:09

En dan wss al n tijd te koop staan..

Vuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 23:12

StalNollie schreef:
Weet niet waarom project maar een een E pony en project en dan 9000! Was ook wel beetje overprijsd niet ?

Ja ver overprijsd.
Heeft eerst ook te koop gestaan met verkeerde informatie. Toen is er 1x iemand wezen kijken.
De eigenaren hadden nog nooit een pony geaaid voordat ze hem kochten. Vervolgens staat hij er nu bijna 2 jaar en zijn ze misschien 15x geweest.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 09:51

Zo een is misschien soms zelfs beter af als hij verkocht wordt aan een handelstal waar hij eerst even fatsoenlijk opgepakt wordt en beter getraind en daarna makkelijker een nieuw tehuisje vindt. Tenzij hij medisch iets mankeert.

Maar ik denk dat deze ook gewoon totaal verkeerd is geadverteerd met inderdaad een veel te hoge prijs.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 17:06

Ik meld mij hier ook weer. Onze merrie is vorig jaar verkocht, en nu ben ik rustig aan aan het zoeken/kijken naar een d pony of een kleine e pony ruin. Mag wat breder gebouwd zijn. Wordt voornamelijk voor mijn dochter van bijna 9 met anderhalf jaar manege ervaring. Ze kan leuk rijden en is niet snel bang, maar ik beschouw haar wel als een beginner. Eventueel zou ik rij technisch bij kunnen springen, vandaar wat breder gebouwd.
Budget is 3000,-.
24/7 vrije in en uitloop met vriendjes(vandaar een ruin, merrie gaat helaas niet vanwege ruinen kudde :+ ) en zomers overdag weidegang.
Mocht iemand hier iets weten? Dan houden wij ons aanbevolen!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 17:26

Oei kind van 9 op d of e? En dan budget van 3000 sorry maar dat is niet realistisch op beide vlakken niet

In september vorig jaar zocht je dit ook al met een bgdet van 2500 en je dochter moet er zelf mee overweg kunnen begin dan lekker bij een stevige a/b pony. En dan voor beginnend kindje kom je dan al krap met je budget. Manege lessen zijn echt anders als op een eigen pony

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 17:33

Wat is er mis met een d of e pony? Ik heb nooit op a of btjes gereden. De kleinste die er was was een C pony, maar de meeste waren allemaal D en E pony's. Sommige breed,anderen niet. De maat vind ik het probleem niet. Ookal zal ze dan nog wel veel hulp nodig he ben met opzadelen enzovoorts, maar op die leeftijd en met zó weinig ervaring (het is echt nog wel heel erg beginner hoor, met maar 1,5 jaar manegelessen) moet je ze sowieso nog continu begeleiden.
De rest ben ik wel met je eens. Ook het budget, want met zo weinig ervaring heb je dus wel ook echt braaf nodig en dat is weer duurder net als de maat.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 17:34

Je ziet ze op mp en andere verkoopsites..zo vaak voorbij komen te groot gekocht, te sterk teveel pony etc. Een fiets koop je ook gewoon niet op grote.