Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popstra schreef:Mss moet men zich daar dan af vragen of het nog wel zo een goed idee is klein vee als schaapjes, mini paardjes, alpacas, hertjes enz voor de lol te houden. Zeker als je dan door werk toch nooit thuis bent.
Ik zelf zou het iig niet meer willen op zo een manier wetende er daar een roedel huis houd
Kaja schreef:Het meest bijzondere is dat we nu allemaal naar elkaar gaan wijzen. Terwijl niemand blaam treft.
sterregoud schreef:Kaja schreef:Het meest bijzondere is dat we nu allemaal naar elkaar gaan wijzen. Terwijl niemand blaam treft.
Niemand blaam treft ? Nee, zijn de wolvendeskundigen eerlijk geweest ? Is het eerlijk en logisch dat een top predator volledig beschermd moet worden ? Deze politieke keuze veroorzaakt enorm veel leed.
DuoPenotti schreef:Maar hoe dan? 24/7 ophokken?
Ik heb "mazzel" dat ik ze nu niet in het donker buiten hoef te zetten of binnen halen.
Ik heb het geluk een binnen stal te hebben.
Maar als dat niet kan?
Je dieren die je al langer hebt dan de wolf hier rondloopt weg doen?
Ook geen zeggenschap meer te hebben hoe ze dan gehouden worden?
Ik kan nu heel makkelijk zeggen iemand moet nu maar dit of dat omdat mijn situatie betreft wolf nu redelijk makkelijk voor mij is.
Maar dat is toch geen eerlijke gedachte naar andere toe?
Of de wolf die overdag al een schaap heeft gepakt met herder erbij.
Wat moet je dan nog doen voor je diertjes in de wei?
Popstra schreef:Mss moet men zich daar dan af vragen of het nog wel zo een goed idee is klein vee als schaapjes, mini paardjes, alpacas, hertjes enz voor de lol te houden. Zeker als je dan door werk toch nooit thuis bent.
Ik zelf zou het iig niet meer willen op zo een manier wetende er daar een roedel huis houd
Kaja schreef:En daar moet de schoen toch enorm wringen. De dierenbescherming en partij voor de dieren hoor je nu ook niet. Jarenlang hebben ze gelobbyd om pony’s én paarden zo natuurlijk mogelijk te houden… En wat is het resultaat? Uit angst zet je ze op stal, hermetisch afgesloten. Er zijn inmiddels genoeg schrijnende verhalen, van aangevreten nog levende dieren tot pony’s op leeftijd die alvast ingeslapen worden om dit gruwelijk leed te besparen.
Mensen gaan naar elkaar wijzen dat er niet genoeg liefde voor een dier is wanneer je het niet op stal zet. Anderen zeggen verkoop je dier om het leed te verzachten/ besparen.
Maar zijn wij nu gek geworden? Is het aan ons om er alles aan te doen om onze dieren te beschermen? Wat doet NL met een loslopende hond die hulpeloze dieren aanvalt? En kent NL “wilde” (loslopende) honden? En nu laten we ons zo ‘aan de kant’ zetten door een stel mensen die met elke wind meewaaien of mensen die dit soort (dieren) leed niet kennen omdat zij in een grote stad wonen? Een zogenaamd deskundige? Terwijl de echte deskundige aangeven in te grijpen om escalatie te voorkomen!
Blijkbaar is het tijd om ons te verenigen en op te staan! Stop met naar elkaar te wijzen, we zitten allemaal in dezelfde afschuwelijke situatie. Help elkaar en zorg voor elkaars dieren. Genoeg is genoeg!