[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:07

Heel veel sterkte Monique :(:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:16

Gecondoleerd Monique. Hoe oud is ze geworden? Onze hond is ook ingeslapen omdat hij niet meer uit een epileptische aanval kwam. Die heeft het jarenlang goed gedaan op medicijnen maar tenslotte sloegen die niet meer aan.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:21

Ontzettend veel sterkte Monique. Y;(

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:26

Heel veel sterkte Monique.. :(:) blijft vreselijk om een dier te moeten afgeven.. Y;(

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:49

Sterkte Mo . Y;( met het verlies van je poes.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:36

Veel sterkte Y;(

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 17:45

hallo allemaal, dank voor jullie sterktewensen. Het onverwachte, geen afscheid kunnen nemen, dat blijft het ergst vind ik. Voor mij. Voor Minousje is dit op zich een "mooie" dood. Je ervaart wel ongemak en onrust net voor de aanval, maar erna verlies je je bewustzijn. Ze heeft niet hoeven lijden aan de kanker die ze had en met succes 2 jaar geleden was weggehaald, maar had terug kunnen komen. Ze heeft niet het vreten van de tijd door artrose of wat dan ook hoeven meemaken.

En we hebben het 15 jaar lang top gehad met elkaar, maar te kort. Minousje komt uit een veel te groot nestje. Wij hadden twee kittens gereserveerd. Mooie spierwitte met een hitlersnorretje en zijn broertje ook spierwit met zwarte oortjes. Mijn vriend had ze uitgezocht op mooi. Maar ik was altijd aan het spelen met die ene kitten. Een niets aan de hand, niet bijzonder mooi poesje. Ik was verliefd vanaf het begin op haar. We zijn bijna dagelijks geweest en toen we de twee witte boys ophaalden, waren alle kittens vergeven, maar het lelijke eendje niet. We kwamen met drie kittens thuis.

Ik heb 6 katten gehad en iedere kat had zijn eigen bijzonderheden, maar Minous was niet bijzonder mooi, maar wel bijzonder bijzonder. En bijzonder lief, bijzonder intelligent, bijzonder knuffelig... Wat mis ik haar geklets 's morgens vroeg als ze ons wakker maakte. Minous kende namelijk heel veel intonaties. Verontwaardiging, roepen, boos, verleiden, koketteren, gewoon kletsen en ze antwoordde altijd als ik haar weer antwoordde. Een spelletje dat we minutenlang konden doen. Het akelige is dat we een Vlaamse gaai hebben die haar geluidje na kan doen en af en toe hoor ik haar en dan denk ik... Dan zitten de tranen wel hoog.

Als ik beneden kwam, hobbelde ze op haar gekke manier de trap af (ze wachtte boven aan de trap want ze wist dat ze niet op de slaapkamer mocht komen) en liep achter me aan naar het voer. Dan ging ik de rest van de dieren doen en zat zij te wachten tot ik terug was van honden uitlaten. Daarna was ze bijna de hele dag bij me. Altijd. Overal. In mijn atelier kwam ze lekker liggen uiteraard boven op mijn werk. Als we op het terras zaten, zo'n 5x per dag in de zomer, kwam ze bij ons liggen en moesten we buikjekroelen. Avondeten zat ze naast de eettafel. Ze heeft nog nooit iets gekregen, maar je weet het maar nooit. TV kijken/bankhangen, Minous lag tussen ons in.

Minouzekind was een karakterkat, een lellebel die iedereen om haar pootje wond. Zelfs de grootste kattenhaters konden haar buikje niet weerstaan, dat ze spontaan aan iedereen aanbood door op haar rug voor je op de grond te gaan liggen. En als je het niet deed dan ging het lokkende miauwen over in een "aaien bitch!"-toontje. Ik heb veel te weinig foto's van haar. Bijna geen filmpjes. Maar de foto van haar die ik hier in het topic heb geplaatst kenmerkt haar het meest met blote buik klaar om een kroel te ontvangen. Die ga ik laten uitprinten op doek en komt in het nieuwe huis aan de muur. Samen met al mijn andere schatjes die over de regenboog zijn gegaan. Ook de paarden in mijn leven gaan daar een plekje krijgen.

Over paarden gesproken, het gaat goed met Callas en laden. Iemand vroeg nog of zij op mijn teneergeslagenheid reageert, maar dat merk ik niet, ze loopt er meest zelf in. Soms is er een aarzeling maar met een stemhulp gaat ze zelf naar binnen. Ze blijft dan keurig stil staan tot ik haar kom vast zetten. Ook met stang erachter doen en klep dicht doen gaat het goed. Het uitladen gaat erg netjes. Vandaag wilde ze tijdens het uitladen, zelf weer in de trailer lopen. Waarschijnlijk omdat ik iedere keer HO tijdens de afdaling had gedaan. Maar vandaag mocht ze in 1x helemaal door.

Sinds gisteren staan ze met zijn drietjes nu op de trailer als we oefenen en ik verlaat zelf de trailer. Dat vindt Callas niet fijn. Ze stopt een tijd met hooi eten en het duurt echt wel een minuut of tien eer ze weer gaat eten. Ik ben al die tijd in de stal aan het rommelen en praat regelmatig tegen haar/ze. Als ze teveel beweegt, dan zeg ik streng HO en dat werkt wel.

We zijn nog steeds de trailer aan het perfectioneren en we hebben de achterstangen van de meisjes nu voor elkaar. Zie hier onder het verschil met een week geleden. ik vind het een stuk fijner zo. Morgen weer eens een rustdag of twee. Voor mij ook even fijner nu. Dus ik spreek jullie weer over een paar dagen.

VOOR

Afbeelding

NA

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:08

Goed dat je weer een paar rustdagen inlast. Het kost tijd om dit soort dingen een plek te kunnen geven..

En ik kan er niks aan doen maar ik vind poupette zo aandoenlijk zo <3. Die doet het ook echt fantastisch elke keer.

Vandaag had ik weer een paar mijlpalen met Mel. Toen ik aankwam lag ze in de wei, en ik mocht erbij <3. Wat een vertrouwen, ik heb haar nog geen eens twee weken. Jammer genoeg ben ik geen fotograaf en heb ik er alleen een heel snelle lelijke foto van gemaakt. Daarna had ze even een slapend been dat ik helemaal heb gemasseerd, samen staan rekken en strekken en toen gingen we: samen voor het eerst een bosritje (met 1 paard erbij) ! Ze deed het super braaf. We hebben het wel bij stap gehouden omdat ze toch die schaafwonden had, en ook al een gevoelige straal heeft links omdat ze van de ijzers is. Maar het was oprecht genieten van mijn toppertje

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:26

Hoi Monique, bedankt voor je uitgebreide poezelkind bericht! Altijd mooi als mensen zo uitgebreid met zoveel liefde over huisdieren kunnen praten. Ik wens je veel sterkte met dit gemis in huis. Mijn meisje is ook oud en jouw bericht doet me weer beseffen dat ik ve meer moet filmen!. Bedankt!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:56

Mo, ik vroeg naar Callas en jouw mood op dat moment. Mooi dat ze daar niet op reageerde en gewoon het ding deed dat je van haar verwachtte. Die stang zit mooi zo bij haar. Ik heb het idee dat Poupette zo nog wel wat ruim staat, maar misschien zie ik dat verkeerd hoor. Met ruim bedoel ik dat die achterstang nog wel een stukje naar voren zou kunnen naar mijn idee.

Wat een mooi verslag over Minous, ze heeft veel voetprintjes in jullie/jouw hart(en) achtergelaten. Dat doet zeer, maar 15 jaar is voor een poes toch een respectabele leeftijd. Sterkte nog ermee de komende tijd!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 00:11

Sintara wat een gave (eerste) ervaringen heb je vandaag gehad. Gouden randje!

Jet ik denk niet dat je het verkeerd ziet, maar we hebben juist de achterstang van Poupette naar achteren gedaan en de voorstang ook, want anders kan Shadow niet voor Poupette staan. Ze moeten met zijn drietjes tegelijk mee :-)

Benoite, idd veel filmen.

En ik spam jullie nog 1x met Minousje, daarna gaat het boktleven weer verder met paarden ipv poezen en is het klaar en blijf ik weer ot.

Dit is mormeltje minousje. Toen nog Spookie genaamd.

Afbeelding

Toen al moest ze op haar buikje gekriebeld worden.

Afbeelding

Haar hele leven lang heeft ze een voorliefde gehad voor plekjes die te klein waren voor haar, zoals een pantoffel...

Afbeelding

Een mandje voor de croissantjes...

Afbeelding

en een mandje voor kittens

Afbeelding

O en dit waren alle katten die ik op dat moment had... Minousje helemaal op rechts.

Afbeelding

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 00:24

Lieve Mo en vriend,

Heel veel sterkte met het verlies van Minoes.. Y;(
Rustig aan en gun jezelf de tijd..

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:54

Prachtige Minous foto's, wat een mooie herinneringen. En logisch dat je haar mist, 15 jaar herinneringen opbouwen is niet niks.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:13

Mooi hoe je het verhaal over Minous verteld. Ze heeft een gouden plekje in je hart veroverd , en terecht.

De achterstand zit beter bij Callas , hij zit wat lager en ik heb t idee dat dit beter zit.
Mooi hoe goed het trailerladen gaat , en ik denk als je nog wat meer oefent met haar op de trailer te laten te staan waarbij jij uit haar zicht gaat maar ze je wel hoort dat ze steeds meer op haar gemak is. En straks met 2 hoefjes in haar neus de rit gaat doorstaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:54

Mooi he, hoe dieren zich kunnen nestelen in je hart. Dat is en blijft bijzonder. Alleen het afscheid nemen.. dat is iets wat nooit went. En gelukkig maar, denk ik dan.

Fijn dat Callas het zo dapper blijft doen! Knappe bonte billen zo in de trailer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 15:06

Hi all, ben ik weer, dank voor jullie reacties! Het gaat weer goed met me. Het leven gaat vreemd genoeg door. De wereld gaat niet stilstaan voor mij.

Callas en de shetjes hadden twee dagen rust, waarin wij de trailer aan het vervolmaken zijn (nog wat kleine puntjes op te lossen met hooizakophanging). Vandaag tussen de middag weer eens een oefensessie met de trailer gedaan.

Dit keer met zijn drietjes opgeladen. Callas ging er keurig op, ging gelijk ontspannen hooi eten. Gaf geen kick toen stang en klep dichtgingen, voordeurtje dicht ook geen probleem. Maar toen hield het kauwen van het hooi op. Ze vindt het kennelijk toch wel raar dat er dan geen mens meer bij haar in de trailer is. De shetten boeit het niet.

Ik ben een beetje weer gaan rommelen in de schuur ondertussen kletsend tegen haar en daarna in de uitloopstallen gaan uitmesten. Toen ik daarvan na een kwartier terugkwam stond Callas wel weer te eten gelukkig. Mogelijk was het net als een vorige keer dat ze na tien minuutjes ontspant. Ik hoor wel veel onrust. De shetjes staan helemaal stil, maar Callas beweegt, kijkt, eet, rukt hooi uit de zak, stampt en schraapt. Ze ontspant duidelijk niet. Toch loopt ze wel uit zichzelf de trailer op.

Vandaag was de nieuwe toevoeging dat ik zelf daarna ook echt wegging een kwartiertje. Voor mijzelf geloof ik spannender dan voor de paardjes. Uiteindelijk heeft de hele sessie een uur geduurd incl op en afladen. Het afladen was wel een issue dit keer. Callas was het duidelijk zat om stil te moeten staan in de trailer en wilde erg erg erg graag de klep af. Dat mocht echt echt echt niet van mij. Er is gelukkig bijna niets voor nodig om haar te corrigeren, strenge stemhulp is genoeg, maar wat was dat moeilijk voor haar. Toen ze dan eindelijk van mij helemaal de klep af mocht, ontspande ze met een zucht die uit haar mustangrol kwam. ;) Daarna kreeg ze van mij een tietjesknuffel. De shetjes kauwden allebei na het afladen, dat vond ik wel grappig om te zien.

Ondanks dat het afladen wat moeilijker was dan gebruikelijk ben ik erg tevreden. De volgende stap wordt de trailer achter de auto zetten, en de paardjes leren dat het ding kan bewegen en veren bij het inladen en erin staan. De trailer staat nu op blokken en kan dus niet bewegen.

Mogelijk krijgen ze morgen een dag rust om het scenario van de auto met trailer te gaan organiseren, dus als ik er morgen niet ben, horen jullie overmorgen weer van me.

tot weers.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:16

En toch als je straks echt gaat rijden zal ze minder tijd hebben om te schrapen ed
Een rijdende trailer is nl best hard werken voor een paard

Succes

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:14

Mijn zus heeft een paard en die stapt met zeer veel enthousiasme de trailer op lijkt dan heel relaxt hoe kort of lang de rit ook duurt ze komt drijfnat van de trailer staat stijf van de spanning, maar je hoort ze niet. paard is al heel vaak mee geweest echt ontelbare keren. Het gekke is ze gaat heel graag mee staat erop voor je het weet (loopt uit zichzelf op de trailer)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 11:58

Zinzi en Zachary klopt wat jullie zeggen. Hard werken en zelf opladen maar drijfnat eruit komen. Hoezo binnenvetters...

Vandaag weer een trailerlaadsessie gedaan na 2 dagen rust. In die twee dagen hebben wij de trailer van stal gehaald achter de auto gehad en op het erf weggezet. Nog wat ogen verplaatst binnen in de trailer en we denken dat ie nu echt klaar is voor de reis.

We hadden het in twee stappen willen opbreken, dus eerst de trailer en de auto in de schuur, zodat alleen de beweging nieuw was, maar de locatie van de trailer nog hetzelfde en dan na een paar dagen naar buiten met de hele combi. Alleen qua logistieke uitdagingen hier gaat dat niet. We zijn onze meubels aan het opslaan in de schuur van de paardentrailer en de auto met de paardentrailer staan dan verschrikkelijk in de weg. Dus hebben we die stap overgeslagen en hebben we vandaag geoefend met twee nieuwe dingen, dus beweging/vering omdat de trailer nu achter de auto staat en het is nu buiten met natuurlijke aanleuning van een talud.

Shadow uiteraard geen enkel probleem. Wat een heerlijk mannetje is dat toch. Zo stoer ventje! Het boeit hem echt niet. Hij vond het in de stal wel heel gek dat de trailer er niet meer stond en wilde graag uitgebreid alles besnuffelen wat onder de trailer had gelegen. Dat mag uiteraard. Toen we met Shadow uit het zicht van Callas verdwenen en zij op stal moest blijven werd ze drammerig en hinniken. Pech, moet ze maar aan wennen.

Daarna hebben we de twee meiden gepakt en Poupette eerst ingeladen. Ze vond het duidelijk veel spannender dan eerdere dagen en ging ook gelijk weer angstmesten wat ze de vorige minstens vier keren niet meer gedaan had. Het makkelijke voor ons en het sneue voor haar, is dat ze weinig in te brengen heeft met haar kleine postuur. Ik til haar bij wijze van spreken ook nog zo op. Dus ook zij stond snel op haar plekje.

Callas wilde erg graag meteen met haar mee, maar ook al bood ze zoveel aan, dat is nou ook weer niet de bedoeling. Dus ze moest netjes op haar beurt wachten tot mijn vriend Poupette helemaal vastgezet had. En toen wilde ze heel even niet. Helaas voor haar was er een stickje achter haar billen en daar heeft ze (ondanks dat ze er niet mee geslagen is) ontzag voor en ze liep er zo in. Hooi is heilig dus gelijk eten. Hoeft overigens geen ontspanning te betekenen. Daarna alles dicht en zo hebben ze een half uur weer gestaan.

Afladen ging ook wat rommelig maar ze moet echt stoppen halverwege de plank want ik wil op mijn gemak onder de stang door kunnen achter haar aan. Dat was even lastig, gelukkig was daar weer de geleidestick en erna een knuffel en lekker een weiland.

Best veel stappen denk ik voor Callas, dus ze krijgen weer een paar dagen rust en dan herhalen we dit weer.

Ik ben toch weer tevree. Fijn weekend allemaal en ik ben er begin volgende week weer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:14

Echt een dikke _O_ voor hoe je dit aanpakt Monique. Heel interessant en leerzaam om te lezen, en wat doet je drietal het knap!

Geniet van je weekend!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:56

Deze rustige aanpak is goed voor haar.
Zo springt ze ook niet meteen in de stress.
Dit is in elk geval een fijne manier voor Callas.
Wanneer gingen jullie nu verhuizen?
Ik ben t effe vergeten.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:57

Jullie ook een fijn weekend..

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:30

*\o/* Dat zijn weer heel wat stappen vooruit!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:00

wat een goede prestatie !!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:55

Ik lees het nu pas van Minous, heel veel sterkte Mo!