[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 22:04

Deze foto is in diezelfde stand. En op de wei stond hij ook vaak zo. Pp manege voorheen ook.
Afbeelding

Hij was verder goed wakker. Op dat moment was hij goed ontspannen.

Lielle

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:05

Gewoon zeggen tegen de DA, met foto erbij,

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:35

Goed dat je daar een foto van hebt gemaakt , melden en laten zien want Limo zal bij vreemden niet zo op zijn gemak staan.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 22:52

Heb mail gedaan.
Met 2 foto's
Die hierboven waar de achterbenen goed zichtbaar zijn.
En deze:
Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:55

Goed dat je de foto's gestuurd hebt maar verder zou ik niet teveel nu overal op vooruit proberen te lopen. De benen gaan vandaag op de foto, hij heeft een totale scinti gehad, als er iets niet goed is komt dat er nu echt wel uit nu hij helemaal binnenste buiten wordt gekeerd.
En daarna gewoon uitgaan van de diagnose en advies van de dierenarts. Niet overal aan twijfelen of iets achter zoeken.

Ik hoop dat je vandaag te horen krijgt dat het gewoon een gezonde pony is en dat je er lekker mee aan de slag kunt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 08:51

oji schreef:
Goed dat je de foto's gestuurd hebt maar verder zou ik niet teveel nu overal op vooruit proberen te lopen. De benen gaan vandaag op de foto, hij heeft een totale scinti gehad, als er iets niet goed is komt dat er nu echt wel uit nu hij helemaal binnenste buiten wordt gekeerd.
En daarna gewoon uitgaan van de diagnose en advies van de dierenarts. Niet overal aan twijfelen of iets achter zoeken.

Ik hoop dat je vandaag te horen krijgt dat het gewoon een gezonde pony is en dat je er lekker mee aan de slag kunt.

Née het is vooral omdat limo zijn voet ook niet meteen terugzet als ik hem voor de andere plaats. En als hij die weer terugzet zet hij die pal achter de andere. Zelfde houding dus eigg.
Maar andere symptomen van ataxie heb ik nog nooit gezien.
Kan het wel beter aan de arts vragen in het mom van hij staat er nu toch en arts moet toch onderzoeken doen :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:12

Soms is het ook voor je eigen gemoedsrust fijn, maar probeer wat Oji zegt niet bij alles een oorzaak te zoeken.

Succes nog!
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 10-05-19 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:13

Ik zou vooral de arts niet te veel proberen beïnvloeden, dan staren ze zich misschien blind op één bepaalde problematiek en zien ze een klein probleempje over het hoofd of vinden ze dat niet ‘noemenswaardig’ als verklaring voor de symptomen. Gewoon even niks doen lijkt mij het beste.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:49

Hopelijk kunnen ze reden van het manken achterhalen. Dat zou een hoop onzekerheid wegnemen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:41

En heb je al meer duidelijkheid over Limo?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:38

Serieus, Art, relax :D Limo staat nu toch op de kliniek, en hij is al binnenste buiten gekeerd met de scinti.

Overigens is je paard niet atactisch, want hij kan gewoon prima draven in hetzelfde ritme voor een stuk. Paarden die atactisch zijn, vallen echt wel op hoor. So far lijkt het er gewoon op dat er niet vreselijk veel aan de hand is.

Ik zou als ik jou was, ook niet zoeken naar problemen, want dan vind je in een scheefliggend haartje nog een vreselijk abces....... wat er dan vervolgens niet blijkt te zitten.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:45

Heb je dit ook bij jezelf, dat als je bijvoorbeeld ergens pijn hebt dat je gelijk aan het ergste denkt? Je denkwijze doet me een beetje denken aan Hypochondrie, maar dan naar Limo toe. Het is een soort ziektevrees. De geruststellende woorden van een deskundige doen je niet veel en in je achterhoofd hou je altijd, maar wat nou als hij/zij iets over het hoofd heeft gezien?

Ik heb het zelf namelijk bij mijzelf en ik merk het een beetje op in je denkwijze. Ik ben verder geen deskundige en ik kan je absoluut geen diagnose geven. Maar ik dacht, ik meld het even. Heel veel mensen zijn bang voor ziektes bij hunzelf of bij hun dieren en beginnen op ten duur ook dingen te zien die er niet zijn.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 20:06

Tja is weer beetje typisch. De ene zegt wel melden en de andere zegt niet melden.

Arts had gemaild dat ik hem mocht bellen als ik beschikbaar was. Heb rond 17u gebeld. Helaas was hij niet beschikbaar. Heb dan doorgegeven dat hij mag terugbellen (anders bel ik misschien weer op een moment dat hij druk bezig is).
Helaas nog niks gehoord.
En zo geschiedt dus dat ik limo nog steeds niet opgehaald heb want weet niet of het onderzoek al gedaan is en of er nog iets moet gebeuren.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:11

Ik heb zoiets dat je nu gewoon de kans moet nemen om al de vragen die je hebt te stellen, je betaald er genoeg voor.
Eisen dat ze je morgen bellen!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:22

TS, is er niemand in jouw omgeving die jou kan helpen met de communicatie want ik kan mij niet voorstellen dat hij er al 6 dagen staat morgen en er pas 1 ding in onderzocht en de hele week nog geen communicatie mogelijk is geweest. Is een dure stalling zo. Komt hij überhaupt ook buiten nu of staat die al een week binnen?

Je gaat toch niet wachten tot 1700 om zelf te bellen en dan maar braaf afwachten als er op dinsdag al een uitslag was en dingen besproken moet worden en een plan gemaakt moet worden

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:23

Wil je dat ik anders bel?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:26

Art_Ificious schreef:
Tja is weer beetje typisch. De ene zegt wel melden en de andere zegt niet melden.

Nogmaals, je bent een volwassen vrouw. Die beslissing kun jij gewoon zelf maken, weet ik zeker.

Het enige wat ik zeg is, chill out. Relax. Zoek niet overal iets achter. Is nergens voor nodig.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:30

Lynn_Nikita schreef:
Wil je dat ik anders bel?

Lief voorstel

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 20:33

Lynn_Nikita schreef:
TS, is er niemand in jouw omgeving die jou kan helpen met de communicatie want ik kan mij niet voorstellen dat hij er al 6 dagen staat morgen en er pas 1 ding in onderzocht en de hele week nog geen communicatie mogelijk is geweest. Is een dure stalling zo. Komt hij überhaupt ook buiten nu of staat die al een week binnen?

Je gaat toch niet wachten tot 1700 om zelf te bellen en dan maar braaf afwachten als er op dinsdag al een uitslag was en dingen besproken moet worden en een plan gemaakt moet worden

Maandag scintigrafie,
Dinsdag 17u pas uitslag gehad,
Woensdag pas antwoord gehad op wat hij aanraadt.
Gisteren bezocht en arts ging vandaag de voorbenen verder onderzoeken omdat hij wil weten waar het manken vandaan komt.
Had gezegd dat hij namiddag zou bellen.
Nja ik verwacht morgen.
Helaas moet ik werken dit weekend, morgen van 7 tot 16u :(

Limo staat gewoon op stal.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:36

Kan je niet even tussen je werk bellen of tijdens de pauze?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:55

Art_Ificious schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Maandag scintigrafie,
Dinsdag 17u pas uitslag gehad,
Woensdag pas antwoord gehad op wat hij aanraadt.
Gisteren bezocht en arts ging vandaag de voorbenen verder onderzoeken omdat hij wil weten waar het manken vandaan komt.
Had gezegd dat hij namiddag zou bellen.
Nja ik verwacht morgen.
Helaas moet ik werken dit weekend, morgen van 7 tot 16u :(

Limo staat gewoon op stal.

Dus al 5 dagen zonder dat je eigenlijk goed weet hoe of wat terwijl hij eigenlijk maandag Scintigrafie zou krijgen en evt de dan erna aanvullen onderzoek en dan naar huis. dat zijn 2 overnachtingen ipv de 6 die je zometeen al hebt. Jij mag die betalen ts en je wilde al een betalingstermijn afspreken

Jouw paard staat daardoor al 6 dagen op stal terwijl die ervoor 24/7 buitenstond vind ik persoonlijk niet kunnen , als hij iets had waardoor boxrust geadviseerd werd ja, maar niet omdat er nu maar wat afwachtend gedaan wordt met de onderzoeken en afhandeling . Ook staat je andere pony nu al een week ( onnodig ) alleen daardoor.

Maar morgen ben jij niet bereikbaar? Kan niemand anders voor jou waarnemen of mag je niet op het werk afspreken dat je gebeld kan worden en daardoor je tel bij je mag hebben ( afhankelijk van je werkzaamheden natuurlijk) Als de arts je na 1600 niet belt en jij pas na je werk kan bellen en dan vermoedelijk de noodlijn alleen kan bereiken ben je zo weer een dag verder

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:59

Jongens hou op zoveel druk op haar te zetten. Ze heeft volgens mij van te voren aangegeven tot hoever haar budget reikt en dat een dier een week op een ruime stal staat gaan ze niet dood aan. Ik vind wel dat de kliniek ernstige steken laat vallen wat betreft communicatie .

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:16

Ts weet niet meer wat voor werk je doet. Maar even aan je leidinggevende uitleggen dat je op belangrijk telefoontje van de kliniek wacht. En of je telefoon bij je mag houden ? Wij mogen ook geen telefoon bij tijdens werk maar in overleg met iets belangrijks mag het.
En anders morgen ochtend in je pauze even bellen en vragen of je een precieze tijd kan krijgen dat je kan bellen /gebeld wordt.
Al is het natuurlijk de vraag of de behandeld dierenarts van limo dienst heeft dit weekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:19

bigone schreef:
Jongens hou op zoveel druk op haar te zetten. Ze heeft volgens mij van te voren aangegeven tot hoever haar budget reikt en dat een dier een week op een ruime stal staat gaan ze niet dood aan. Ik vind wel dat de kliniek ernstige steken laat vallen wat betreft communicatie .

Ik heb 4 jaar geleden 5 keer op Equitom gestaan en nooit was er slechte communicatie, maar ik stond wel alle dagen, ondanks mijn wisselende uren, op de kliniek en tijdens mijn pauzes op het werk, hing ik aan de telefoon. En toen mijn kat 4 weken geleden kritiek ziek was, hing ik ook iedere morgen aan de telefoon en iedere namiddag stond ik in de kliniek bij mijn kat. Als eigenaar moet je zelf ook initiatief nemen en niet zomaar afwachten.

Bij Equitom zetten ze paarden gewoon buiten in een paddock of op de wei, of ze laten ze aan de hand grazen. Daarom hebben ze graag dat de eigenaar komt, dan kan die ook het paard even mee naar buiten nemen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:25

Ts bedoelde het wel goed om afstand te nemen, ik zou morgen iemand laten bellen of zelf bellen geeft je meer zekerheid.