Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:42

Gefeliciteerd noor!! Hoe heet ze? :D en balen zeg dat Dex in de draad zat.. hoop dat het snel genezen is!

Puppy1128 haha dankje! Ja de foto's zijn wat donker :') Fijn dat het longeren goed ging :D

Lamarxhorse ja ik had zilver echt wel gemist <3

Druppie hihi toppie :)

Aurelia ja strekken kan ze! Wat een mooi filmpje! Wou dat ik dat kon maken... en wat cirkeld hij goed!

Hier weer een kwartier gelongeerd. Morgen nog een kwartiertje en dan beleren *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Ze kanteld hier echt haar bekken en gaat echt zitten :wow:
Afbeelding
En haar hangertje <3
Afbeelding
En ze krijgt nu echt lange manen... gelukkig!
Afbeelding

biancalaylo

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 00:28

https://youtu.be/KGzhopA2-Kw
Graag wil ik dit filmpje met jullie delen! Ik word er erg blij van!
En de achtervoeten geven gaat ook steeds beter *\o/*

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:12

@Druppie7711 Wat goed dat hij het al zo goed doet voor de sulky! Wel koud nu zeker of niet? :')

@Kabayo fijn dat je weer thuis bent :) Heb je het leuk gehad? Wel fijn dat je zo'n lieve vriend hebt die voor je paard zorgt zeg. Je mag in je handjes knijpen! Longeren ziet er ook goed uit.

@Aurelia Wat een mooi filmpje! Knap dat hij dat allemaal al zo kan joh.

@noor14 Gefeliciteerd met je dochter! Wat vervelend van Dex, hopelijk is hij snel weer opgeknapt.

Ik heb Miles van de week aan de dubbele longe gehad, maar ik vond het nog niet echt wat. Misschien binnenkort met touwtjes proberen. Met de pessoa liep hij toch wat beter. Sturen wilde ook nog niet echt :') Ik verkijk me er steeds op hoe sterk hij is.

Afbeelding

Ze hebben het zo goed samen.

Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:28

Heel wat gelongeerd, lees ik :)

Wat een leuk filmpje, Aurelia. Is volgens mij wel een Spaans dingetje zo op de mensgericht. Heb het idee dat Joya dat ook zo zou kunnen doen. Die draait ook vaak naar mij toe.
Ben benieuwd hoe je les gaat!

Noor, vervelend van de wond van Dex. Zeker als je er niet heen kan en hele andere dingen aan je hoofd hebt.

Succes met verhuizing straks Lamar!

Kabayo, home sweet home! Zilver nog even oppakken voor het echte werk.
Ik mis mijn dieren eigenlijk niet echt tijdens mijn reizen maar vind het wel weer erg fijn om ze weer te zien. Of dat wederzijds is betwijfel ik weleens. :D

Druppie, sjieke frontriem en voor het eerst los: wow! *\o/*

Renee, lief je kudde zo bij elkaar :) Miles is echt een machtig dier zo!

Zelf heb ik niet zoveel bijzonders te melden. We wandelen een kort stukje, grazen wat, poetsen, vijlen en tutten wat. Wel weet ik zeker dat ze trekker-mak is.. Bij het slepen van de bak wil ze bijna meeliften op de sleep die achter de trekker zit. :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:57

Fransje haha ik mis ze wel altijd :+ maar ik ga ook nooit weg en heb altijd heimwee :') hahaha dat moet je eens filmen!! Klinkt erg lachwekkend

Renee ja ik heb het erg leuk gehad! Maar ben ook wel weer blij dat ik thuis ben :) hihi dankje ik ben ook heel gek met mijn vriend <3
Ziet er wel goed uit de dubbele lijnen. Tinkers zijn zeker sterk! Ondanks hun grootte :P

Biancalaylo leuk filmpje zeg!!

Zilver vanavond longeren en vlechten. En dan gaat ze morgenavond naar mijn werk! Vanochtend haar stalletje vast klaar gemaakt
Afbeelding
En dit is haar date van dit jaar <3
Afbeelding

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 16:06

Bedankt allemaal voor de felicitaties!
Haar naam is Nika :)

Druppie, ziet er goed uit voor de sulky!
Dat gaat helemaal goedkomen zo te zien :)

Zilver loopt echt goed!
Ben benieuwd hoe het beleren gaat, is vast opstappen en wegrijden Ofniet :p
Knappe date ook!
Wanneer wordt ze gedekt?

Biancaylo, leuk filmpje!

Longeren van Miles ziet er goed uit.
Oefening baart kunst he :p
Maar geloof wel dat hij sterk kan zijn.

Fransje, ideaal dat ze niet bang is voor de trekker!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:32

noor14 schreef:
Bedankt allemaal voor de felicitaties!
Haar naam is Nika :)

Druppie, ziet er goed uit voor de sulky!
Dat gaat helemaal goedkomen zo te zien :)

Zilver loopt echt goed!
Ben benieuwd hoe het beleren gaat, is vast opstappen en wegrijden Ofniet :p
Knappe date ook!
Wanneer wordt ze gedekt?

Biancaylo, leuk filmpje!

Longeren van Miles ziet er goed uit.
Oefening baart kunst he :p
Maar geloof wel dat hij sterk kan zijn.

Fransje, ideaal dat ze niet bang is voor de trekker!

Mooie naam!
Ik hoop het! Dat ze zo braaf is. We gaan het mee maken
Ze wordt pas rond juni gedekt. Wil een laat veulen ook ivm leeftijd :)

Zilver gelongeerd en netjes gemaakt voor morgen :) Ik vind haar zo lelijk met vlechten in :+
Afbeelding

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:10

Tijd niet gereageerd, zit met familie in de lappenmand,

Leuk kaboyo! Knappe date, Bartele als ik het goed zie?

Verder heb ik heel globaal meegelezen,

Gefeliciteerd Noor14 met je dochter!

Allemaal veel aan het longeren geweest zie ik, wat worden ze allemaal al Groot!

Ik reageer snel wat uitgebreider, maar momenteel ben ik meer in het ziekenhuis dan thuis.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:34

Sterkte Gordy!

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:42

@Biancalaylo Knap dier! Ziet er braaf uit. Ook prettig dat het achtervoetjes geven ook beter gaat!
@_Reneee Longeren ziet er wel goed uit op de foto! Maar als hij geen zin heeft gaat hij de andere kant op ofzo?
@fransje23 Grappig he als ze zo nieuwgierig zijn naar nieuwe dingen! Vind dat altijd leuk om te zien. Hier lopen ze als katten achter landbouwplastic aan. :+
@Kabayo Wat een knappe date heeft Zilver! Daar gaat sowieso een knap kind uit komen.
Veel succes voor Zilver op je werk, komt vast goed na zoveel voorwerk. Met vlechten is ze ook knap hoor. Komt haar hals mooi uit.
@noor14 Gefeliciteerd met Nika! Mooie naam! Hoor je niet zo veel.

Heb even alleen de laatste pagina gepakt om op te reageren, maar zag ook een sulky foto eerder. Gaaf! Veel mooie kilometers gewenst!

Ik heb niet zo gek veel te melden. Ik heb alleen pas wat doms gedaan tijdens het fietsen, maar dat is eigenlijk te dom om te plaatsen. Wel een tip, ga er niet vanuit dat gras altijd het belangrijkst is voor je paard.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:35

Gefeliciteerd met Nika Noor wat een lieve naam.

Fransje stoer van Joya!!

Sterkte Gordy!

Knappe date Kabayo wauw wat een stoer dier!

Reneee ja zo probeer je wat en zo valt het dan toch tegen.. zolang ze zelf maar niet weten dat ze sterk zijn hahaha

BiancaLaylo wat een knap paard toch! Leuk filmpje

Iilaya ik ben eigenlijk nu wel heel benieuwd wat je hebt gedaan.. ach en dat je het zelf niet zo handig vond zegt al genoeg toch iedereen maakt wel eens een vergissing.. kom op, deel! :D

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:23

Ja dat is waar, maar had het wel kunnen bedenken. Nou normaal houd ik m'n paard altijd aan een halstertouw tijdens het fietsen. Omdat het zo vriest is alles hard en kan ik overal fietsen. Dus ik ging naar een mooi onverhard pad, wat nu wel hard was. Jaro is super braaf meestal, dus dacht dan kan ik makkelijker fietsen en wat filmen als ik hem los klik. Verwachtte dat hij braaf mee bleef lopen en anders dat hij zou gaan grazen. Hij liep heel braaf naast me mee, dus toen beloonde ik hem door stil te gaan staan en te laten grazen. Na een tijdje stilstaan wilde ik kijken wat hij zou doen als ik verder zou fietsen. Hij bleef een tijdje staan alsof er niks aan de hand was en kwam daarna in volle galop op me af. Ik weer belonen door te laten grazen. Tot zover geen probleem, maar toen dacht ik o dan kan ik dat nog wel een keer doen. Toen ik weer weg fietste kwam hij vrij snel achter me aan, maar liep me kei hard voorbij. Ik was even bang dat hij de weg op zou rennen naar huis, maar gelukkig rende hij een weiland in en kwam daar naar een rondje showen weer op me af. Goed afgelopen, maar wel goed geschrokken.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:17

Oei das wel eng idd! Niet 100% betrouwbaar dus was hij van iets geschrokken? Blijven toch vruchtdieren eerst rennen daarna pas denken :evaw:

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:28

Nee hij vond het gewoon een leuk spelletje van rennen, stilstaan, rennen. Hij luisterde niet meer naar Ho en vond mij niet belangrijk genoeg om bij te blijven. Maar met schrikken heb je dat natuurlijk ook.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:32

Pfff dat is zeker schrikken.

Beetje overmoedig misschien? Weet niet of ik het zelf überhaupt zou durven , moeilijk en buiten.

Wat is het trouwens belachelijk koud met die wind, :brr:

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:44

Jaa dat ook. Ik zoek met mate zijn/onze grenzen op, maar meestal in situaties dat er weinig kan gebeuren. Ik fiets ook al meer dan een jaar met hem en daarvoor leek het me ook beter hem gewoon vast te houden. Gelukkig leer je ervan.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:28

@Ilayla nee omdraaien doet hij niet meer, maar hij laat zich ook niet makkelijk omdraaien :+ Het is best een eigenwijs paard.

Zal wel schrikken zijn geweest! Ik heb mijn paarden nog nooit losgelaten buiten, altijd bang dat ze wegrennen... :')

Man wat is het koud. Gisterenavond had ik gewoon geen gevoel meer in mijn vingers. Alle waterleidingen zijn dichtgevroren en zelfs mijn hele speciekuip zat vanochtend dicht. Dus mijn verhuurder sleept drie keer per dag met emmertjes water vanuit het huis, ik mag in mijn handen knijpen met zo'n betrokken verhuurder. Echt heel fijn. Ik zal blij zijn als het weer wat warmer wordt, er gaat ook nogal wat hooi doorheen nu.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:22

Mooi hangertje kabayo!

Wat goed biancalaylo, ik vind hem een beetje op de mijne lijken zo in die wintervacht haha.

Hihi Renee wat leuk, ik ga het binnenkort ook proberen als mijn kaptoomhoofdstel past. Is het sturen niet makkelijker als je dichterbij staat of er (schuin) achter om te beginnen? Lijkt me zo heel verleidelijk om naar binnen te draaien oid.

Kabayo, wauuuuw die hengst ziet er zeker goed uit!

Ilaya, schrikken zeg!

Ughh ja enorm koud en vandaag zou nog erger zijn o.O

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:50

Ja, maar hoe dichterbij ik ging hoe harder hij ging lopen :') Er zat ook nogal veel energie in, maar erachter lopen ging sowieso niet, want dan ging het gas open. Hij draait ook niet naar binnen, juist niet. Ik wilde dat hij dat deed, maar dat koste nogal moeite. Maar goed, als de bak is ontdooid ga ik wel weer oefenen.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:14

Haha die van mij zou dat juist wel doen denk ik. Of stilstaan als ik erachter sta van halloooo waar ben je wat doe je? :')
Zie ik nou dat jij ook die van Harry's horse hebt of niet? Heb jij gewoon de maat die hij heeft genomen? Ik heb namelijk cob besteld omdat in de recensies staat dat hij veel te groot valt.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:08

Ja hij draait soms ook naar me toe en kijkt me lekker dom aan :+ Apart dier. Ja ik heb cob, alleen hij past al bijna niet meer :') Ik denk dat dat aan Miles' hoofd ligt, hij heeft best een groot hoofd en een brede kaak. Alhoewel zijn hoofd niet extreem is, dus of hij echt groot valt durf ik niet te zeggen. Ik denk gewoon normaal. Miles hoofd is gewoon een ruime cob.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:58

Ga binnenkort mijn kaptoom ook maar eens in elkaar zetten. Heb een losse neusriem die bruikbaar is als kaptoom en sidepull. Erfenis van mijn eerste paard. Moet alleen nog kijken waar ik die neusriem aan bevestig. Zat voorheen aan mijn halsterhoofdstel maar die heb ik nu ingebruikname bij de arabier en ik heb eigenlijk geen zin om steeds om te bouwen.

Zat te twijfelen om voor deze koude dagen een deken op te doen bij Joya. Maar aangezien ze het grootste deel,van 17.00 tot 9.30, van de dag toch op stal staat toch maar gekozen voor bloot. Denk dat ze het anders in de nacht toch te warm krijgt. Om te voorkomen dat de waterleiding bevriest zijn alle bovendeuren nagenoeg dicht in de avond en nacht.
Gelukkig zou het van de week weer wat warmer worden.

Wie zette er hier ook al weer nog meer een longeercirkel af met lint en schrikdraadpaaltjes? Hoeveel plaatjes en lint gebruik je daarvoor?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:06

Dat was ik! Ik heb een stuk of 15 paaltjes gebruikt volgens mij en ik had zo'n standaard rol rood-wit-lint, daar heb ik nog van over. Wel veel paaltjes want het waait snel om en dan moet je alles uit de knoop halen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:39

Jullie gaan hard!

Gefeliciteerd Noor met je dochter! Bijna dezelfde naam als ik :))

@ Aurelia ik vind jouw filmpje zo mooi! Ik ben gewoon bijna jaloers op de manier waarop jullie samenwerken haha. Jack is ook wel heel erg om mij gericht en loopt overal achter mij aan, maar ik zou echt niet weten hoe ik dat cirkelen aan zou kunnen leren. :o

@Kabayo welkom terug! De tijd is snel voorbij gegaan. Knappe date heeft Zilver zeg <3

@Renee, Miles ziet er echt uit als een tank haha! Ik begrijp best dat je hem soms niet kan houden. Gewoon kwestie van oefenen en dan zal het vanzelf wel goed komen :)

@Biancalaylo, wat schrikken zeg dat hij er zomaar vandoor ging! Gelukkig kwam hij wel weer bij je terug. Zoals jij het beschrijft had hij er wel lol in :)) Wel knap dat je hem los durft te laten, ik durf dat echt niet hoor.

@Fransje, Jack heeft geen deken om, hij verhaart ook nog niet en zit gelukkig nog goed in zijn vacht. Ze hebben onbeperkt ruwvoer en een hoekje in de paddock waarbij ze vrij goed uit de wind kunnen staan.

Ik hoop dat ik op iedereen heb gereageerd, sorry als ik iemand heb overgeslagen :o

Ik was vanmiddag bij jack en OMG WAT IS HET KOUD! :brr: niet. nor-maal.
Iemand vroeg naar zijn ontworming geloof ik, ze hadden eitjes gevonden van bloedworm (50 epg, niet heel veel dus) en heeft ook echt ontworming gekregen tegen bloedworm. Dat was twee weken geleden. Vanmiddag zag ik hem mesten en dat was gelukkig eindelijk weer vast! Alleen het was wel de eerste keer dat ik er een paar rode wormpjes op zag. Is dit een goed teken, in de zin van: de wormen komen er uit? Of is dit een slecht teken, in de zin van: hij heeft dus nog steeds bloedworm? -O- Ik weet niet hoe lang zo'n wormenspuit werkt. Is het juist goed of slecht als ze in de mest erbij zitten? Ik voel me echt dom zo, dat ik dit niet weet :o

Verder was hij lekker fris vandaag, vooral door de kou en de wind. Samen lekker gespeeld en gerend in de bak, voor het eerst dat hij zo fanatiek mee deed, echt leuk <3 Bokken, springen, achter mij aan rennen etc <3

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:58

Volgens mij is het goed, want dan komen ze er juist uit :) Wel fijn dat hij weer vaste mest heeft!