Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dresjoepie

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:23

Succes Moniek!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:23

Succes Moniek *\o/*

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:29

Super gaaf ziet het eruit Remke echt heel gaaf.

Hudson was weer groots vandaag, helaas niet de punten gekregen om door te mogen naar Ermelo maar ben heel trots op hem. Hij liep wat zoekerig op de grasbodem en denk dat hij er ook best last van had van de hardheid. Maar evengoed weer een mooie 8 voor zn draf en mooi commentaar " gaaf paard wat graag voor je werkt, en mooie combinatie " hij gaat deze week nog licht aan het werk en dan heeft hij lekker 2 wk vrij om bij te tanken.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:33

Gefeliciteerd Moniek. En heel mooi commentaar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:39

Super!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:03

Gefeliciteerd Moniek! Mooi commentaar ook.

Santana heeft dit weekend 2 winstpunten binnen gehaald, mogen nu L2 starten. Maar blijf nog even L1 starten. Ik heb voor mijn gevoel fijn gereden maar had toch beetje tegenvallende punten. Beeld is toch (nog) anders dan het gevoel op vreemd terrein, dus daar gaan we aan werken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:41

We zijn overall 8e geworden zie ik net een mooie 1e reserve voor het NK ;)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 15:53

Moniek.....Wat een mooie prestatie weer!! Jammer dat je tot verkoop overgaat maar na je helemaal!

Biancaa.....Netjes weer 2 punten erbij!

Wij kunnen vandaag dan eindelijk zeggen dat hum drachtig is voor 2018. Na 2x geprobeerd te hebben met geniaal is ze nu uiteindelijk drachtig van just wimphof.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:44

Carmen , gefeliciteerd ben blij voor je dat het toch nog gelukt is .. en wat een knappe hengst weer .

Ja hij staat in de stille verkoop , komt ook niet op sporthorses of andere sites , puur en alleen via via ;)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:10

Gefeliciteerd Carmen. Nu kan het lange wachten weer beginnen.

Hudson dus helemaal goedgekeurd Moniek?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 04:40

Nee Leonie nog niet ;) ik ga eerst met vakantie de 28e ga ik met hem naar Bodegraven .

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:19

Ik snap je beweegredenen helemaal hoor moniek. Daarna weer met een jonkie aan de gang is het plan?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:01

Carmen, dat weet ik nog niet zeker mag ook tot 7 jaar zijn .. als hij maar braaf is ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:10

Carmen: gefeliciteerd! Het lange wachten kan dus weer beginnen.

Wij zijn gister naar onze eerste 'wedstrijd' gegaan. Het was een oefencross. Ik was echt heel blij hoe relaxed hij regeerde op alles. Wij hebben best veel gedoe gehad met de trailer in het begin maar nu begon hij warempel hooi te eten toen we aankwamen en moesten wachten. Publiek, hekken, omroep, partytent deerde hem niets. Je merkt wel dat hij veel andere paarden om zich heen nog maar slecht kent. Hij wil het liefst wegkruipen als ze langs hem komen. Maar weg gaan bij de groep, naar een andere bak en alleen naar een ander terrein doet hij dan wel weer braaf.
Eerste deel ging ook goed met een paar gewone hindernissen. De grote diversiteit aan hindernissen in de 'cross' was wel echt net iets te veel voor hem, daar lukte het nog iet echt. Deels ook mijn eigen schuld omdat ik ook te veel twijfels had bij de degelijkheid van de hindernissen. Toen we eindelijk een gewone boomstam tegen kwamen was hij bijna opgelucht (dit snap ik baas :)* )
Super leerzame dag geweest.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:08

Wauw Pol klinkt echt als een hele gave leerzame dag , wat trots zul je op hem zijn :)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 04:59

History is nu ongeveer 2 weekjes weer volledig onder het zadel. Dat wil zeggen, maximaal een half uurtje bij mij. Moet nog steeds op conditie komen sinds de bevalling. Maar zit nu op een half uurtje rijden, waarin ik weer fatsoenlijk iets kan vragen van hem. Uiteraard ben ik voor een deel weer opnieuw kunnen beginnen. De spieren waren toch ver weg op de rug dus weer extra aandacht op buiging en voorwaarts op dat been. En moet zeggen, niet zonder resultaat! De eerste week serieus liep hij redelijk. In de stap lekker los, maar in de draf weer wat meer vasthouden en zich eruit duwen. Dus even paar dagen geïnvesteerd in puur reactie op dat been en wat overdreven buiging in de bochten. En eergisteren liep hij daar dus ook echt naar.. na 20 minuutjes wat aanklooien van hem, (lekker doordenderen in de overgang, als een plank door de bocht rechts om enz.) Liet hij van het een op het andere moment ineens super lekker los. Ik voelde meer kracht van achter, dat koppige ging ineens naar onder en had echt op een fijne manier contact met zijn mond zonder te hangen. Mijn mond viel ervan open.. dus even 10 minuutjes op wolkjes gereden en toen lekker afgewerkt. Wat een heerlijk gevoel! Je merkt niks van zijn blinde kant met rijden, echt super. En dan ook nog eens onweer op de achtergrond en dan zo heerlijk op de buiten bak kunnen rijden!

Afbeelding
Afbeelding

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:19

Wat goed toch nog 8e Moniek :)

Wat fijn dat de wedstrijd zo goed ging Pol een goede voorbereiding is het halve werk!

Jammer van Geniaal maar ik vind Wimphof zeker zo goed Pracht hengst <3 Alleen die naam he :=

Super hoe die het weer zo makkelijk oppakt Orsje het vertrouwen is er nog steeds heel mooi! Hoe gaat het met de baby? Bevalt het moederschap?

Hier zijn we na alles bij elkaar 3 mnd vakantie ijzers kwijt-vernagelen-hoefzweer-zonder ijzers Weer met ijzers aan het rijden En hij pakt het weer heel goed op :o

Ik ben vooral bezig geweest de aanknop te vinden := Dat gaat echt al velen malen beter! Nu gaan we weer wat meer werken aan de lengtebuiging en het los maken in de kaak!

Maar voor 7 weken rijden ben ik al heel tevreden :D

Ik was bijna klaar met rijden toen er een filmer kwam

Stukje draf
https://www.youtube.com/watch?v=e5oFFptcG4s

Galop over de rug
https://www.youtube.com/watch?v=H7T4oxkUDDw

Galop
https://www.youtube.com/watch?v=UvEIubmb83M

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:27

Dres, heerlijk dat je weer lekker kunt rijden zonder die ijzer ellende .. het ziet er fijn uit zeg , lekker beest heb je <3

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:46

moniek21 schreef:
Dres en Baboo, er komt zeker weer een ander en daar gaan we lekker mee verder , maar nogmaals hij moet eerst gekeurd en mogelijk geopereerd aan een fragment in zn sprong ..

Ben even benieuwd: ben je al wezen keuren Moniek?

Gaaf Orsje, dat History alles zo fijn oppakt weer!

Wat een ellende met die ijzers DresJoepie. Dat kost je dan zomaar weer even 3 maanden. Fijn is dat!
Wat een leuk paard is het toch en een fijne galoppeur.

Hier gaat ook alles goed. We zijn in de opbouw en nog steeds een stukje dr bij. We zijn een stukje galop aan het meepakken en rijden alweer zonder sedatie.

Verder is alles heel druk. We hebben gezinsuitbreiding. Mijn Rhodesian Ridgeback heeft pups gekregen. 10 maar liefst. Dat is een aardig bewerkelijk iets, maar gelukkig is het nog vakantietijd.

Hier zijn ze net geboren (afgelopen woensdag avond/nacht)
Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:09

Babootje, ze zijn super schattig en wat zijn het er veel :wow:
Ik ga maandag de 28e naar Bodegraven ;)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:44

wat een schatjes babootje <3

Fijn dat History het werk weer goed op pakt ook!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:12

Stoer Pol.
Ziet er uit als een fijn paard dressjoepie. Hij is een stuk vlugger geworden he.

Moniek had jij nou een stang en trens hoofdstel gevonden dat een beetje leek op de Micklem?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 05:08

Leonie, ja dat klopt ik vind het iig een beetje erop lijken :o hij komt bij LDP design, staat nog niet op haar site omdat hij nog bij haar in testfase is... Maar !! Ze komt per 1 oktober bij ons op stal staan en dan kan ik hem testen ;) ik zal even kijken of ik een foto kan vinden .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 12:04

Ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden. Sjef wil echt niet op een normaal hoofdstel lopen

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 12:17

Dat heeft Hudson dus precies hetzelfde .. alleen de Micklem vind ie fijn . Ik heb een stang gevonden op MP zonder tongboog en een dubbelgebroken trensje. Ik hoop dat hij dat wat vind , anders blijft hij lekker op de Micklem ;)