de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IwanLuver

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:36

Ff een update, gisteren heb ik een zadelpas sessie gehad met Ninon Schutte. Na 7/8 zadels wel 1 gevonden die voor Gadget goed was en voor mij. Ze wil dit zadel eigenlijk niet verkopen omdat het haar test zadel is, maar voor ons bleek het het goede zadel.
Wat wel een puntje is dat ik mijn budget wat moet opschroeven.... :\

Ik ga het zadel nu eerst 3 weken huren om te kijken of deze echt goed bevalt en dan kijken of we over de prijs eens kunnen worden.

En oww wat heb ik een schat van een paard, gisteren na 3 weken niet rijden, gewoon opstappen zonder problemen <3

Hopelijk gaan we nu sprongen vooruit met een goed passend zadel!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:47

Dat is naar idd als er niet gevoerd word naar wens.
Dan ben ik toch blij dat ik op een "doe het zelf stal" sta.

Ik zorg zelf dat de stallen gemest worden, zet het voer klaar en zorg ook dat ze zelf binnen komen en voer ze dan ook zelf. Ik zou nooit meer iets anders willen, ik weet nu precies wat mijn paarden gevoerd krijgen en dat ze het ook zeker weten krijgen.

Gisteren op controle in het ziekenhuis geweest voor mijn elleboog.
Ik mag weer alles rustig aan gaan opbouwen, maar mag nog niet teveel tillen etc. met mijn arm.
Dadelijk eens de stallen met links proberen te mesten hihi dat gaat me wat worden ben ik bang.
Helaas zal ik er wel nog 3 tot 6 maanden last van houden voordat hij echt pijnvrij zal zijn, ook kan ik mijn arm niet meer helemaal strekken/buigen dus zal waarschijnlijk naar de Fysio moeten.

Helaas is Marango redelijk geschrokken volgensmij, gisteren liep ik even een rondje door de bak met hem, normaal reageert hij niet op auto's wat langskomen maar nu bij de eerste en beste auto rende hij meteen in paniek weg.. arm paardje

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:16

gelukkig gaat het beter met je arm, maar wel balen dat je paard opnieuw vertrouwen moet krijgen....

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:44

Wat heerlijk Iwanluver dat je zo kon opstappen! En spaarze :-). Je krijgt er vast geen spijt van als je eenmaal lekker rijdt. Dan ben je al dat geld zo weer vergeten.

Ik was gister tijdens het longeren zwaar onder de indruk van Gideon, ik heb werkelijk nog nooit een paard zo hoog zien bokken :oo . Ik schrok ervan.. Hij zweefde echt wel even een paar meter van de grond... :7 Daarna echt een fijne les gereden, hij deed het super +:)+. We zijn bezig geweest met op die plek dat doen wat je wilt doen. Bijvoorbeeld vanaf de korte zijde op de derde hoefslag en dan ten hoogte van E een volte richting B (ongeveer 15 meter) en bij E weer rechtuit op de derde hoefslag. Ik kon hem mooi laten buigen en weer recht stellen. Of bij A afwenden, volte 10 meter links of rechts en op de middenlijn weer rechtuit naar C. Was leuk om te doen!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:27

IwanLuver schreef:
Ff een update, gisteren heb ik een zadelpas sessie gehad met Ninon Schutte. Na 7/8 zadels wel 1 gevonden die voor Gadget goed was en voor mij. Ze wil dit zadel eigenlijk niet verkopen omdat het haar test zadel is, maar voor ons bleek het het goede zadel.
Wat wel een puntje is dat ik mijn budget wat moet opschroeven.... :\

Ik ga het zadel nu eerst 3 weken huren om te kijken of deze echt goed bevalt en dan kijken of we over de prijs eens kunnen worden.

En oww wat heb ik een schat van een paard, gisteren na 3 weken niet rijden, gewoon opstappen zonder problemen <3

Hopelijk gaan we nu sprongen vooruit met een goed passend zadel!

Wat voor zadel was dat dan?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:31

Mijn merrie was een ijzer kwijt, die was zo uit dr plaat gegaan in de longeercirkel. IJzers zaten er 4 dagen onder.

Het zetten van die ijzers ging ook niet zonder slag of stoot. Moest uiteindelijk met praam. Nu dus weer naar de plek waar de smid mag werken op stal, ze wilde er niet eens naar toe. Gewoon met een bezem er achter die plek op moeten duwen :oo

Vervolgens helemaal over de flos toen ze het geluid van de smid hoorde (vlammetje voor het heet maken van het ijzer enzo). Nou wat een drama om 1 ijzer er onder te tikken. De volgende keer moeten we haar plat spuiten.

Verder heeft ze gisteren ook het stalpersoneel geslagen, meisje heeft een hele blauwe schouder.
Vraag mij niet wat er gebeurd is want ik was er niet bij. Het is iig gebeurd met het uit de weide halen. Ze moeten van de baas 2 paarden tegelijk uit de wei halen ivm tijd heb ik gehoord. Nu staat ze met een ruin in de wei en ik vermoed gewoon dat die griet met het er uit halen tussen de ruin en mijn merrie gestaan heeft.

Het is echt een heks die merrie, maar zomaar uit het niets naar je slaan in de wei geloof ik echt niet :n God zij dank heeft die meid alleen een gekneusde schouder en verder niets zover ik weet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:38

Is ze meteen gebrand met ijzers onder slaan?

Mijn smid heeft Gibbie de eerste keer koud beslagen om haar rustig te laten wennen. De keer daarop heeft hij elke keer een beetje gebrand, even het hete ijzer erop en er weer af. Vond het echt heel fijn op deze manier, gaf haar ook de tijd om te kijken en te ruiken en als ze ongeduldig werd kon ik even een rondje met haar aan de hand lopen. Na elke keer wat opbouwen kon ze na een paar keer aan 1 stuk door gebrand worden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:41

Ze is meteen gebrand.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit een paard heb gehad wat heet beslagen werd. Mijn volbloed vroeger was ook koud. En van mijn andere paarden weet ik eerlijk gezegd niet eens meer of ze op ijzers stonden := Van mijn volbloed weet ik het nog wel want die had van die speciale zooltjes.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:05

Tjezus AC dat zijn geen leuke dingen over je merrie... :\ pittige tante.

Die van mij was eerst ook vervelend bij de hoefsmid, maar dat was na 2x met praam over.

En het zadel is van Ninon Schutte zelf, een dressuur zadel, bruin met buffelleer <3 maar wel :$

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:56

Krijg je dan niet meteen het gevoel dat het wel erg toevallig is dat alleen haar eigen dure zadel past?

Ik heb de rug van m'n merrie laten nameten en met die gegevens kon ik overal checken welke zadels wel en niet zouden passen.

Balen dat t zo duur is!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:59

Nee, ik heb met 6 verschillende zadels gereden en hier liep ze echt het beste op en ik zat het fijnst.
Eerst maar ff 3 weken huren, kan ik um goed testen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:00

Dat is wel prettig dat uitproberen

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:01

Ja idd en als ik het zadel langer wil huren kan dat ook.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:33

Jeeeejjjj heerlijk gereden op mijn nieuwe zadel!! Ik had echt impuls (dat had ik de laatste tijd niet echt) ik had echt het gevoel dat ze niet met de rem erop liep.
En ze begon heerlijk ontspannen nagevelijk te lopen! *\%/*

Kan niet wachten tot morgen, dan heb ik weer les :D

Einde blije bericht :#

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:57

Wat een goed bericht! +:)+ .

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:19

Wat een fijn bericht!!

Hier even drukdruk.. Woensdag Kayenne geschoren. Benen niet want mevrouw vond het welletjes geweest. Nouja, dan niet.. Iig verder kaal. Morgen weer even longeren. Kijken of ze nu voorwaartser is nu ze niet meer 5 cm haar erop heeft staan :')

Verder druk in dubio wat te doen met andere merrie. Of nouja, ik weet wel wat, maar even drukke tijd en emotioneel allemaal. Niet tof. Ik blijf wel meelezen en af en toe posten aankomende weken! Maar vergeef me als ik soms vergeet te reageren op iets..

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 18:54

*\o/* *\o/*
Heerlijke les gehad! Wat een zadel allemaal kan doen!!

Arm paard, dat ze zo lang met een niet goed passend zadel heeft gelopen, ondanks de controles van de zadelmaker -O-

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:33

Wat fijn, Iwanluver. En natuurlijk arm paard maar je hebt het nooit bewust gedaan en inmiddels heb je een heel blij paard! Het word je vast vergeven ;-).

@Wendy: sterkte de komende tijd. Klinkt als iets wat niet leuk is.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:53

niet leuk Wendy,
sterkte en succes!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:09

Wendy, veel sterkte de komende tijd.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:26

Hier ook terug fijn aan het rijden na zadelproblemen... Heb nog geen nieuw zadel, maar mag eentje lenen momenteel :) De zadelmaker heeft het probleem niet gevonden spijtig genoeg...

Guapa vindt onze vrachtwagen aangenamer dan de oude :D dus hopelijk is het transportprobleem nu ook opgelost :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:35

Fijn Nathiie! En lekker rijden en Guappa is blij met de vrachtauto :-).

Gideon heeft gister zijn beste beentje weer voor gezet, top gewerkt! Vandaag dubbele longe en daar word ik steeds handiger in. Ook fijn :o

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:39

@Iwanluver, Er is niks moeilijker dan een goed passend zadel te vinden voor beide, die dan ook nog eens binnen budget is.. Hopelijk kan je er straks jaren mee vooruit!

@Anneruth, Lekker dat hij even zo los gaat aan de longeerlijn, beter dan ohz :D Gideon wordt steeds knapper!

@Abercrombie, Jeetje je hebt een pittige merrie! Lijkt vanaf de foto's de rust zelve, maarja het blijven merrie's he :+

@Wendy, Hier ook een gevalletje van benen overslaan met scheren :D Sterkte met je andere situatie.

@Nathiie, Dat kan inderdaad net even het verschil zijn! Hoop ook dat jullie nu lekker zonder zorgen op pad kunnen.

Ik heb gisteren een onderlinge wedstrijd gereden met Garola :D 172 punten, ben zeer tevreden! Ze sloeg helaas veel met haar hoofd door de spanning. Wel een beetje jammer dat de jury er dan op zet dat ik het gebit na moet laten kijken, knap dat ze dat vanaf de bovenetage kunnen zien :+ Maar het zal goed bedoeld zijn. Ben heel erg trots op mijn puppypaard! <3

Afbeelding
Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 00:08

Sterkte Wendy!
Goed bezig Ketly, die ontspanning komt vanzelf wel.
Lees dat de meesten weer lekker aan het rijden zijn, mooi!

Ik heb deze week helaas maar 2 keer kunnen trainen en 1 keer gelongeerd door moeders, erg druk met de studie zelf en vandaag was de bakte nat om fijn te kunnen rijden. Ach ja, komende week 2 keer les/training en 1 keer wedstrijd, kan ik in ieder geval 3 keer droog en binnen rijden. Halthouden lijkt intussen wel steeds beter bevestigd te raken, eerder was ik blij als ik haar uberhaubt stil kreeg, en nu staat ze al netjes nageeflijk en rustig stil, nu doorwerken aan het vierkant staan. Vind dat wel mooi aan jonge paarden, dat je met zulke kleine stapjes vooruit al zo blij kan zijn :D .

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:06

Iwanluver wat fijn!

Wendy, veel sterkte.

Nathie wat fijn dat Guapa de nieuwe vrachtwagen fijner vindt. :j

Stoer hoor Ketly! Lekker kilometertjes gaan maken, die spanning komt dan wel!