Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DaisNBenj schreef:Ach [naam].
Eerst en vooral is het logisch dat de haflinger verkocht word.
En dat ze op zoek is naar een ander paard is ook duidelijk.
Dus wat is je probleem?
, als ze daar evenveel energie in zou steken dan dat ze naar een nieuw paard aanhet zoeken is, zou dat de zaak al vooruit helpen.

En vind het erg sneu eigenlijk voor haar... Het zou goed zijn voor haar als ze ergens heen kan waar ze bijvoorbeeld een halve dag op de wei kan staan, maar dan zit je met het probleem dat ze nog geschoren is... Ik stuur je een PB nathe.
.
! Wel voldoende massa maar ik had direct zo iets "te klein, helaas" en probeerde mij op één van de andere mooie jonge paarden te focussen. We hebben eerst een bijna 3 jarige bruine springgefokte merrie (nu al bijna 1.70m!) en daarna de bijna zwarte 4 jarige Negro merrie meegenomen naar de binnenbak. De Negro merrie sprak in beweging het meeste aan. Daarna terug naar de loopstal en steeds kwam de 2,5 jarige "smurf" weer contact zoeken.
! Na overleg afscheid genomen met de afspraak dat ik deze week nog een keer terug kom. Mijn hele gevoel gaat uit naar de 2,5 (in mijn ogen te kleine) Negro merrie. Ik weet dat Negro laatbloeiers zijn, ze wordt pas 3 in april dus ik denk dat ze zeker nog wel 5 á 6 cm groeit. (Daarbij liggen de andere 2 paarden voor mij eigenlijk in een prijsklasse die net boven mijn budget gaat).
, alleen op foto's en film. Hoe kan het lopen? CarovdG schreef:Wat fijn om jullie goede ervaringen van Trichelhof te lezen NataNavarro, Nathe en Hammeke.
Na een bezoek gistermiddag aan Trichelhof kan ik mij hier helemaal bij aansluiten. Super vriendelijke mensen, heel rustig maar gedreven en ze weten waar ze het over hebben. Ze verkopen geen paarden aan handelaren. Alle paarden, van veulen tot fokmerrie, van 2 jarige tot dekhengst, alles ziet er top verzorgd uit en vooral, zonder uitzondering paarden met goede karakters. Zowel de fokmerries met veulens, sportpaarden dan wel hengsten, alles loopt hier overdag buiten in grote weides. Ze hadden de groep 2/3/4 jarige merries nog binnen gehouden.
Binnen 5 seconden had ik de hele groep (in de zeer ruime loopstal) om me heen, nieuwsgierig en attent. En de klik was er voor mijn gevoel direct met de 2,5 Negro. Maar....ze is slechts 1,57m! Wel voldoende massa maar ik had direct zo iets "te klein, helaas" en probeerde mij op één van de andere mooie jonge paarden te focussen. We hebben eerst een bijna 3 jarige bruine springgefokte merrie (nu al bijna 1.70m!) en daarna de bijna zwarte 4 jarige Negro merrie meegenomen naar de binnenbak. De Negro merrie sprak in beweging het meeste aan. Daarna terug naar de loopstal en steeds kwam de 2,5 jarige "smurf" weer contact zoeken.
Tja: dilemma! Na overleg afscheid genomen met de afspraak dat ik deze week nog een keer terug kom. Mijn hele gevoel gaat uit naar de 2,5 (in mijn ogen te kleine) Negro merrie. Ik weet dat Negro laatbloeiers zijn, ze wordt pas 3 in april dus ik denk dat ze zeker nog wel 5 á 6 cm groeit. (Daarbij liggen de andere 2 paarden voor mij eigenlijk in een prijsklasse die net boven mijn budget gaat).
Vroeger ook een Gelders paard gereden van max. 1.65 en dat ging prima. En ik ik heb geen hoge ambities in de sport meer. Hmmm, een tweede afspraak ga ik zeker maken, dan eens kijken hoe de 2,5 jarige zich laat zien. Ik heb haar nog niet eens "live" los zien bewegen, alleen op foto's en film. Hoe kan het lopen?
Wel, de Negro merrie zal nog wel een pak groeien volgens mij. En als je die klik hebt, zegt dat al heel veel. Die moet er zijn voordat je een paard koopt. We horen het wel hoe het nog gaat verlopen? Ik ben benieuwd!
Succes! 
heeft vandaag de DA gebeld en donderdag word murcy (zo heet ie) gekeurd!
Arabiertje* schreef:Wat is het Trichelhof precies? Zijn dat enkel springpaardjes?