Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:19

Oehh spannend Boemel! Succes (en beterschap)!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:24

Hier nog steeds op zoek naar een GP paard, maar daarvoor hebben we al heel wat lijntjes uit staan in binnen-en buitenland. Blijkt ook nog niet echt een makkelijke opgave :n

Verder wel eea te koop staan aan jong spul, waaronder een super lieve zwarte secret merrie, maar met bemerking (goed bevonden voor de sport). Merk toch dat de categorie onder de 7K echt het lastigste is om zoiets aan te durven. We hebben een XR rapport en dat zelfs nog bij een andere DA belegd voor een second opinion, maar dan nog vinden mensen het spannend. Ook voor de fok erg interessant dier, maar we zouden haar toch echt graag bij een leuke ruiter zien. En moet zeggen dat nu het winter is, mensen al minder snel met een 3 jarige aan de slag willen.

Succes Boemel!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:35

Succes boemel!!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:40

Wat is de bermerking dan? Ik bedoel voor minder geld een echt goed paard is er meestal toch wel markt voor? Met beperking en alsnog een klap geld, dan houd t wel ergens op

Ik hou m'n ogen open voor een fokmerrie maar die prijzen stijgen ook rustig aan. Veulens worden natuurlijk al vrij snel geboren.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:43

Nou als ik zie dat een andere bokker een heel kwalitatief goed paard koopt voor onder de 7 (3 jr oud) en die helemaal gkk is ook rug en hals en ook nog uit een mooie lijn komt. Dan is denk ik de prijs gewoon te hoog?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:51

MarjanB schreef:
Nou als ik zie dat een andere bokker een heel kwalitatief goed paard koopt voor onder de 7 (3 jr oud) en die helemaal gkk is ook rug en hals en ook nog uit een mooie lijn komt. Dan is denk ik de prijs gewoon te hoog?

Zoooo dat zou ik ook niet verwachten. Koooopje

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:53

Cioccolato schreef:
Wat is de bermerking dan? Ik bedoel voor minder geld een echt goed paard is er meestal toch wel markt voor? Met beperking en alsnog een klap geld, dan houd t wel ergens op

Ik hou m'n ogen open voor een fokmerrie maar die prijzen stijgen ook rustig aan. Veulens worden natuurlijk al vrij snel geboren.

Bemerking =/= beperking. :D

Sorry kon het niet laten. Maar goed, de ene bemerking is de andere niet inderdaad.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:54

xRivaldo schreef:
Cioccolato schreef:

Sorry kon het niet laten. Maar goed, de ene bemerking is de andere niet inderdaad.

Ja de auto correct maakt van bemerking automatisch beperking. En ik heb een zwaar typgebrek die ik niet eens altijd meer verbeter :')

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:57

Paard staat onder de 5 te koop en is bespreekbaar. Komt uit een Inter1 merrie. Goede beweger, fijn karakter en meet nu zo'n 163 en is nog in de groei. Heeft een bemerking boven de kogel, waar een kleine onregelmatigheid te zien is. Geen artrose. Ze loopt nu paar keer per week aan de longe en singeltje en zadeltje hebben er ook al op gelegen. Zonder bemerking had dit paard niet eens geadverteerd gestaan en hadden we haar zo al verkocht.

MarjanB, dat zou prima kunnen. Al denk ik dat onze graadmeter wel iets hoger ligt wat betreft kwaliteit. Hier lopen de merries scores boven de 85 met de ibop ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:59

Je zou denken dat zoiets juist wel wordt verkocht onder de 10k.. en makkelijk..

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:01

Cioccolato schreef:
xRivaldo schreef:

Ja de auto correct maakt van bemerking automatisch beperking. En ik heb een zwaar typgebrek die ik niet eens altijd meer verbeter :')

:D !

Een 3-jarige die helemaal 'schoon' is op de foto's onder de 7k is niet gek nee. Maar is deze dan compleet groen, rechtstreeks van de opfok?

Voor mijn 2-jarige KWPN-merrie met leuk stamboek heb ik 7.5k betaald. Had een OCD, laten verwijderen (op kosten van verkoper) en heeft er niets aan over gehouden. Ook een kleine gok.

Niemand heeft een glazen bol, maar als er twee verschillende dierenartsen hun mening hebben gegeven dan moet iemand die verliefd wordt op het paard er gewoon voor gaan. :o

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:02

Padoertje schreef:
Paard staat onder de 5 te koop en is bespreekbaar. Komt uit een Inter1 merrie. Goede beweger, fijn karakter en meet nu zo'n 163 en is nog in de groei. Heeft een bemerking boven de kogel, waar een kleine onregelmatigheid te zien is. Geen artrose. Ze loopt nu paar keer per week aan de longe en singeltje en zadeltje hebben er ook al op gelegen. Zonder bemerking had dit paard niet eens geadverteerd gestaan en hadden we haar zo al verkocht.

MarjanB, dat zou prima kunnen. Al denk ik dat onze graadmeter wel iets hoger ligt wat betreft kwaliteit. Hier lopen de merries scores boven de 85 met de ibop ;)

Kan ook weer zijn dat iemand denkt: bemerking en slechts 5k? Dat kan niet veel soeps zijn dan die bemerking. :+

Is het dan OC i.p.v. OCD?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:04

Met glazen bol had ik geen jonkie gekocht en geld bespaard……..
Helaas.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:12

Eerlijk gezegd vind ik een goede 3 jarige dus helemaal goed is en onder de 7k kost belachelijk goedkoop. Een paard fokken en opfokken is duur.
Dus je hebt een mooi mazzeltje als je zoiets koopt, maar ik denk niet dat we dat als maatstaf moeten nemen.

En Padoertje, je prijs is heel netjes.
Denk inderdaad dat nu in de winter men wat terughoudend is qua aankoop van een 3 jarige.

Vriendin van me heeft momenteel 3 paarden te koop. Prijs wellicht iets te hoog, maar niet bizar (jaarlingen 3500k en eur 5000k) en 3 jarige eur 8500,00, maar er komt gewoon helemaal niemand.

Ha ha, dat heb ik ook Belker. Al was de keuze nog niet eens zozeer om het geld destijds, maar om het feit dat ik met spoed een goedgekeurd paard bij ons andere paard thuis in de wei wilde hebben staan. Ga ik ook niet meer doen. Dan maar even alleen of in pension.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:20

Hier ook niet voor het geld naar echt vanwege mijn energie. Ik teek de zorg niet met mijn lijf. En mijn lijf wordt niet beter, dit is het dus dit moet ik heel houden. Oftewel echt aanvaarden dat dit het is.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:24

Ik had mijn 3 jarige vlak voor de winter gekocht, maar ja die kwam op dat moment op mijn pad en ik kon hem niet weerstaan. Maar was eigenlijk ook pas van plan in het voorjaar actief te gaan zoeken ook om de reden dat ik geen zin had met een 3 jarige in de winter aan de slag te gaan. Ik heb hem toen gewoon nog lekker een half jaar langer in de opfok laten staan, waar hij toch al stond. Was een lange winter...wachten op het voorjaar, maar ik was maar wat blij dat ik de buit al binnen had, vanaf de eerste minuut zo gek op dat dier!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:33

Padoertje schreef:
Hier nog steeds op zoek naar een GP paard, maar daarvoor hebben we al heel wat lijntjes uit staan in binnen-en buitenland. Blijkt ook nog niet echt een makkelijke opgave :n

Verder wel eea te koop staan aan jong spul, waaronder een super lieve zwarte secret merrie, maar met bemerking (goed bevonden voor de sport). Merk toch dat de categorie onder de 7K echt het lastigste is om zoiets aan te durven. We hebben een XR rapport en dat zelfs nog bij een andere DA belegd voor een second opinion, maar dan nog vinden mensen het spannend. Ook voor de fok erg interessant dier, maar we zouden haar toch echt graag bij een leuke ruiter zien. En moet zeggen dat nu het winter is, mensen al minder snel met een 3 jarige aan de slag willen.

Succes Boemel!

Grappig dat je dat zegt! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er een beetje tegenop zie om op een vreemde 3/4 jarige te stappen omdat ik zie hoe de jonkies met wie ik op stal aan de slag ben zich gedragen met dit weer {:}
Mag ik per PB meer info over de Secret merrie? Ik zoek liever zonder bemerking maar je weet nooit.

Oh en ik heb eindelijk weer eens een hele knappe 4-jarige vosmerrie gespot waar ik graag wil gaan kijken. De laatste bezichtiging was in oktober -O- maar ik merk gewoon dat ik geen zin meer heb om heel Nederland door te rijden voor een 'wel leuk' paard.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:48

Mijn merrie kwam in oktober naar huis na het zadelmak maken. Heb nog filmpjes dat ik er in een halve windstorm voor de derde keer opzit. Dat beest is zo braaf :')

Maar ik kan me ook voorstellen dat er in het najaar/winter minder wordt bezocht. Ik was eigenlijk ook van plan pas in het voorjaar echt opzoek te gaan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:53

denisesilver schreef:
Mijn merrie kwam in oktober naar huis na het zadelmak maken. Heb nog filmpjes dat ik er in een halve windstorm voor de derde keer opzit. Dat beest is zo braaf :')

Maar ik kan me ook voorstellen dat er in het najaar/winter minder wordt bezocht. Ik was eigenlijk ook van plan pas in het voorjaar echt opzoek te gaan.

Precies wat ik zoek! :j :')

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:56

Ik vind het winter seizoen sowieso erg demotiverend. Ik heb al moeite met mijn eigen oppakken, dan ga ik niet het land door voor een misschien wel, misschien nietje...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:02

Gelukkig komt t voorjaar er aan. Dan ga ik ook de 3 jarigen wat activeren aanbieden want heeft toch weinig nut. Even laten keuren en dan gaan we zien.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:03

Het is bij mij meer dat de paarden hier in de winter minder ruimte hebben. En als ik dan ook nog eens een nieuw paard moet introduceren, dan kan dat wel stress opleveren.

En ook het idee om met een vreemd paard in het donker te moeten klooien, trekt me niet zo aan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:04

Mij trekt de hele winter niet. Niks. Helemaal niks |(

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:08

Cioccolato schreef:

Same :')
Ik snap dat het nodig is want anders hebben we spinnen a la Austalië, maar pfff... Geef mij maar een zonnetje met 20 graden :j

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:08

Cioccolato schreef:

:') :')