Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BrankaZ schreef:Wintu schreef:In Drenthe komen ze dus door die goedgekeurde rasters, dus het is idd achterhaald en opgehemelde info. Iets wat landelijke media weigert in te zien. Ik vraag me af inmiddels hoeveel journalisten stedeling zijn en mede daarom prat gaan op de media.
Ik merk dat stedelingen die hier komen, vaak nogal naief zijn op dit gebied.
Ze stellen dat heel wat van die rasters niet goed geplaatst zijn. Denk dat veel rasters goed stamden toen ze werden geplaatst, maar je moet dagelijks controleren. Onbegonnen werk.
En dan worden veel kuddes verplaatst. Dus dan moet je iedere keer de boel weer verplaatsen en controleren.
Vraag mij ook af hoe er wordt gereageerd als alle kuddes achter correct geplaatste rasters staan. Buiten dat het geen porem is, blokkeert dat ook de ruimte voor het wild zoals reeën en hazen.
gillian schreef:Idd Wintu. Ons land wat in het seizoen gemaaid wordt voor gras voor de koeien, wordt in de winter gebruikt voor schapen, maar die staan er hooguit 3-4 weken per perceel. Dat steeds afheinen op dik 1.20 is niet te doen
Citaat:Zuidoostelijke richting van Leusden Utrecht
25-05-2024 5.45 uur
Zichtmelding Wolf na uitgebroken Pony's
Goedemorgen,
Om 5 uur zijn wij ons bed uitgebeld dat onze 3 ponys op de weg liepen.
We zijn ze gaan zoeken en zijn ze een stukje verder tegengekomen.
Pony's waren volledig in het zweet en ook de fjorden die daar staan in de wei waren overstuur.
Toen mijn man de pony's eenmaal te pakken had en de pony's terugliep naar stal. Zagen we de wolf lopen in het weiland waar de pony's officieel horen te lopen.
Heb helaas geen foto kunnen maken gezien het donker is en hij achterin liep en we met 3 pony's liepen die meteen helemaal overstuur gingen
We zagen hem lopen om 05.45 a 06.00
Pony's staan nu veilig op stal
Met dat we met de pony's over de weg terug liepen naar stal. Kwam hij via de weides ook nog erachteraan daarom hebben wij ervoor gekozen met de auto erachter te blijven rijden. Omdat de pony's heel druk werden
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:'t Harde Gelderland
25-02-2025
10.00 uur
3 wolven gespot achter het waterzuivering bedrijf Vitens in 't Harde.
Renden richting het zuiveringsbedrijf
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Oosterwolde Friesland
25-02-2024
3 schapen gedood, zelfde locatie als gister.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
Sanet schreef:Net in de app weer een hartverscheurend filmpje van een verwond schaapje in Oosterwolde. Ik kan daar echt heel hard van huilen. In combinatie met verhalen die gewoon niet kloppen…
Loopt er op dit moment nog iets concreets waar we op korte termijn naar uit kunnen kijken qua beheer?
Citaat:Eind maart stemt de Europese Commissie over de verlaging van de beschermde status van de wolf. Het is nog niet bekend hoe Nederland gaat stemmen. Natuurorganisaties roepen demissionair minister Christianne van der Wal (Stikstof) op om tegen het voorstel te stemmen.
Citaat:Heelsum Gelderland
25-02-2024
22 schapen gedood en 4 gewond. Op 1 foto is de wolf nog aan het eten.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
Elisa2 schreef:Wat betreft de wolf die is aangereden op de Immenweg in Lunteren. Die weg is deels verhard en deels zandpad en loopt gewoon echt naast het bos. Ik denk dat deze dus echt gewoon aangereden is.